מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום רביעי, 17 בינואר 2018

יש לכם חבר שלומד חשמל ואתם תופסים ממנו גאון?




תכירו את ריצ'רד טוררה בן ה-16 שבגיל 12 למד בעצמו אלקטרוניקה והמציא מערכת חשמלית להגנה על חיות משק המשומשת ברחבי קניה:
בכפר של ריצ'רד, ילדים בגילאי 6-9 אחראים על חיות המשק של המשפחה. באחד הבקרים, כאשר היה בן 9, ריצ'רד התעורר לגלות שהפרה היחידה שהיה ברשות המשפחה שלו נטרפה במהלך הלילה על ידי אריות משוטטים שמידי פעם תקפו את חיות המשק בכפר.
ריצ'רד הבין שעליו להרחיק את האריות מחיות המשק ולאחר שהציב לפידי אש מסביב לשטח המרעה של חיות המשק (בהנחה שאריות מפחדים מאש), הבין לא רק שאינם מפחדים ממנה, אלא שהאש עוזרת לאריות לזהות את העדרים יותר טוב מבעד לחשכה. כשזה לא עבד, ניסה להציב דחליל בשטח המרעה אך האריות לא נרתעו גם ממנו. לאחר מכן, ריצ'רד לקח פנס והתהלך במהלך הלילה בשטח המרעה של חיות המשק. הוא שם לב שכשהתהלך עם הפנס דולק האריות לא התקרבו לשטח המרעה והבין מכך שהאריות מפחדים מהבזקי אור.
הוא לקח את מכשיר הרדיו הישן של אמו, פירק אותו ולמד על אלקטרוניקה בסיסית. לאחר מכן הצליח להשיג מצבר, נורות, תיבת איתות, מתג וקולט סולארי ובנה באמצעות כל אלה מערכת חשמלית של הבזקי אור של נורות המחוברות לקולט סולארי המטעין את המצבר מאנרגית השמש. הוא הציב את המערכת מסביב לשטח המרעה של חיות המשק והצליח למנוע מהאריות מלהתקרב ובכך פתר את הבעיה הגדולה ביותר שהטרידה את תושבי הכפר, והוא רק בן 12.
כיום, ההמצאה של ריצ'ארד משמשת כפרים בכל רחבי קניה והעניקה לריצ'רד מלגה באחד מבתי הספר היוקרתיים ביותר בקניה. פאולה קאהומבו, מנהלת האגודה לשימור אדמות של קניה, היא זו שגילתה את ההמצאה הגאונית של ריצ'רד ומעידה עליו כי הייחודיות שלו היא שאם נותנים לו בעיה כלשהי הוא לא יוותר עד שיוכל לפתור אותה.
"הוא פשוט לא מוותר, הוא לא רואה שום דבר כקשה מדי, הוא לא מפחד מסיטואציה בה הוא לא יכול לעשות משהו – ובגלל זה הוא ממציא כל כך טוב".





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה