מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 5 בינואר 2018

היום לפני 22 שנה (05.01.1996): ישראל מחסלת את מחבל החמאס "המהנדס" יחיא עייאש.







סופו של המהנדס: היום הנו יום השנה ה-22 לחיסולו של רב המרצחים מהחמאס, המהנדס יחיא עייאש ( בתאריך 05.01.1996).
בין היתר, בעקבות החלטת אש"ף לחתום על הסכמי אוסלו עם ישראל, פתח חמאס בסדרה של פיגועי טרור שנועד לסכל את מימוש ההסכמים. משנת 1993 ואילך נשאו מרבית הפיגועים אופי של "פיגועי התאבדות". בעקבות גל הפיגועים ישראל הגבירה בתגובה את מאבקה בחמאס.
החמאס אכן אחראי לתקופת הפיגועים הקשה שלאחר חתימת הסכם אוסלו אבל בעת המצור על המוקטעה במבצע חומת מגן התגלו מסמכים שהוכיחו שהראשות הזמינה ואף יזמה חלק מהפיגועים הללו . הצגת הרשות הערבית (רש"ע) כאילו אינה מעורבת בפיגועים הללו (והרבה שבאו אחריהם) עובדתית אינה נכונה והגיע הזמן להציג את התמונה המלאה של מה שקרה באותן שנים. לא היה שום אמון בין הצדדים מעולם, לפחות לא מצד הרשות , היום יש עדויות וראיות למעורבות הישירה של הראשות בפיגועי טרור בזמן שהיא מנהלת משא ומתן עם ישראל. מי שממשיך לשווק את הרשות כפרטנר מתעלם מהר של עובדות כנגד הרשות עד היום.
ב-5 בינואר 1996 נרשם אחד השיאים במאבקה של ישראל בחמאס, כאשר אחד מאנשי החבלה הבכירים של הארגון, "המהנדס" יחיא עיאש שהיה אחראי לרצח עשרות ישראלים, מצא את מותו על ידי פיצוץ מטען חבלה זעיר שהוטמן בטלפון הנייד שלו.
את פקודת החיסול של עייאש נתן ראש הממשלה, יצחק רבין, ב-22 באוקטובר 1994, בדיון שהתקיים עם ראשי זרועות הביטחון בלשכתו בקריה בתל-אביב. המשימה הושלמה רק בחלוף 15 חודשים של מאמצים מבצעיים, מודיעיניים וטכנולוגיים, שלא נודעו כמותם קודם- לכן. רבין כבר לא היה בין החיים כאשר זה קרה.
בדיוק בשעה 09:07 בבוקר יום שישי, 05.01.1996 התפוצץ מכשיר הפלאפון שמספרו 050-507497 ליד אוזנו הימנית של יחיא עייאש. הוא מת בו-במקום. "המשימה בוצעה", דיווח ראש השב"כ כרמי גילון שפיקד על המבצע באופן אישי לאנשי הדרג המדיני, ונסע לביתו כדי להכין את התפטרותו. זאת לאחר שלקח אחריות אישית על הכישלון באבטחת ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל.








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה