מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום ראשון, 9 ביולי 2017

משגיח כשרות נכנס למסעדת הטורקי באור יהודה ומחרים בכח את תעודה הכשרות







המקום: מסעדת הטורקי בעיר אור יהודה.
המקרה: המשגיח כשרות מבטל את ההכשר במקום!




הסיבה: לאחר שמנעו כניסת משגיח הכשרות לעבודה במסעדה, זכו לביקור "אלים" של משגיח כשרות אחר. שליח רב העיר אור יהודה, או עברין מטעם הרבנות הראשית בעיר, משגיח כשרות זר נכנס למסעדה באלימות מנפץ את תעודת הכשרות וטוען שנשלח על ידי רב העיר אור יהודה לקחת את תעודת הכשרות מהמסעדה, זאת כי מנעו את עבודת המשגיח במסעדה
לפי דברי בעלי מסעדת הטורקי, המשגיח עובד במסעדה שכנה ונכנס למסעדת הטורקי באור יהודה, זאת כשלושים דקות לאחר שנמנעה עבודת משגיח הכשרות במסעדה (בגלל בעיות אישיות ואיומים על עובדי המסעדה באלימות, לדברי הבעלים). המשגיח נכנס למסעדה ותוך שימוש בכוח, לוקח את תעודה הכשרות, שובר את המסגרת מול לקוחות המסעדה. ומתנהג כעבריין בשם הרבנות הראשית אור יהודה. גם כשנחתך בידו המשיך להתנהג כבריון ואיים על בעלי המסעדה.. בעלי המסעדה ניסו למנוע ממנו את מעשיו וכך הם נצפים בסרטון אוחזים בו. רב העיר טען ששלח את המשגיח לאסוף את תעודת הכשרות. הורסים מפעל חיים של אדם בן 63 זאת לאחר 3 שבועות של דיונים מול הרבנות להחלפת המשגיח.
מנכ"ל משרד הדתות הוציא הנחיה לפעול קשות כנגד 'מסעדת הטורקי' באור יהודה על מנת שיראו ויראו מה ייעשה כנגד מי שיפעל נגד משגיחי הכשרות. רב העיר אור יהודה הרב ציון כהן הונחה על ידי מנכ"ל משרד הדתות לפעול ביד רמה כנגד המסעדה. בשיחה עם דובר משרד הדתות הוצגה גירסא שונה לגרסת בעלי המסעדה - שהמשגיחים חווים אלימות במסעדה ואין משגיח שרוצה לעבוד במסעדה. כמו כן שהמשגיח שהיה שליח הרב הותקף באלימות קשה. היום ביצעו ברבנות הראשית אור יהודה שימוע למסעדה ונקווה שיתקנו דרכם ברבנות אור יהודה.
זוהי אינה הפעם הראשונה שבאה לידי ביטוי בעיה עם מנגנון הכשרות בישראל. הנה למשל סרטון בו בעלי עסקים מנסים הבין על סמך מה מחליטים ברבנות לתת לעסק כזה תעודת כשרות ולהחרים מעסק אחר את התעודה. בנוסף, מדיניות מתן תעודת הכשרות, עלות התעודה, כאשר לא פעם נוצרת תחושה שמדובר בדמי פרוטקשן, ולקיחתה אינה ברורה ואינה ידועה מרות שהדבר מעוגן בחוק הכשרות ובפסיקה של בגץ שמנע משל שלילת תעודת הכשרות מאולם אירועים המאפשר לרקוד בארועים ריקודי בטן.

















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה