מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שבת, 5 בנובמבר 2016

מיתוס החלבון - נזקי החלבון מן החי לבריאות האדם







לאור מיתוס החלבון מן החי, להלן ראיון עם דר' גדעון רון המסביר מדוע בני האדם לא אמורים לצרוך חלבון מן החי אלא חלבון מן הצומח. התזונה הלקויה משגעת את מערכת החיסון. תזונה המבוססת על מזון מן החי משגעת את מערכת החיסון האוטואימיונית. האדם דומה יותר לקוף הטבעוני שמלכתחילה לא מקבל את החלבון שלו מן החי אלא מן הצומח, ממש כמו המקור לסידן ולא מהחלב. ועודף של חלבון מהחלב יוצר חומציות בדם, ולכן הגוף משחרר סידן מהעצמות כדי "להבסיס" אותו. התוצאות ברורות מאליהן. לכן, האדם אמור מלכתחילה להיות טבעוני. גם מי שטוען שבהתאם למבנה גופו של האדם מעיד על היותו קרניבור - עובדה שאין לנו ניבים וכן, מבנה מערכת העיכול תואמת לזו של בעל חיים טבעוני - אורך המעי הנו פי 3 מאורך עמוד השדרה. בשר יתרקב בו לפני שיתעכל. לעומת זאת, אורך המעי של אריה הנו כאורך עמוד השדרה שלו ולכן, האריה פולט את הבשר לפני שהוא נרקב לו בבטן.
ולראיה, מחלת גאוט, המוכרת גם כמחלת השגדון, הייתה ידועה במאה ה-19 כמחלה של עשירים, מחלת המלכים או מחלת הציידים שצרכו בשר לעומת העניים שלא יכלו להרשות זאת לעצמם כלכלית. אמנם מדובר במחלה גנטית, אך צריכת מזון מן החי מביא להתפרצות. עובדה היא, שעניים בעלי גן הגורם לשגדון לא חלו במחלה מאחר והם לא צרכו מזון מן החי בגלל עלותו.
ה-PH של הדם, רמת החומציות של הדם מושפעת מהחומציות של החלבון מן החי. לעומת זאת, חלבון מן הצומח יוצר בסיס חיוני.. לכן, יש להימנע מחלבון מן החי המהווה חלבון יד שניה. כיום, יש לנו בשפע חלבון יד ראשונה מן הצומח. אין דבר כזה צומח בלי חלבון ובהם יש חלבון איכותי לעומת החלבון המצוי בבשר. המיתוס של חיונית החלבון מן החי לבריאות האדם הנו מיתוס לכל דבר. למעשה, מזון מן החי מזיק לבריאות. יש לצרוך ירקות ופירות, כגון נבטים, שקדים לא קלופים, ירקות מאודים, סלט ירקות, קישואים, עדשים, קינואה, אורז מלא, סויה, ספירולינה ועוד.
אורך חייו של האדם לא שרד בגלל שפתאום גילו את האומגה 3 ואת החלבון מן החי, אלא בגלל שיפור משמעותי בתנאי ההגייניה והסניטציה. היום, הביוב כבר לא זורם ברחובות, אנשים שוטפים ידיים כשהם יוצאים מהשרותים ורופאים לא מעבירים מחלות ממטופל למטופל כי סניטציה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה