מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שבת, 10 בספטמבר 2016

ליאור אשכנזי - פושע מלחמה או שחקן אמין?






ליאור אשכנזי הוא שחקן טוב ואמין, לטעמי. לא, זה לא הסיבה שעשו עליו הפעם ראיון ב-7 לילות. ליאור אשכנזי רצה לקדם יצירה בה הוא משחק - סדרת טלויזיה בכיכובו. אבל כדי להשיג כותרת בתקשורת הפוליוודית בישראל, הוא היה צריך לשחק אותה שמאלני הזוי. וזה מה שיצא. הוא שיחק אותה כאילו בזמן השרות הצבאי הוא רצח מבוקש. במידה ותאור המקרה מבוסס על סיפור אמיתי, ליאור אשכנזי והחיילים שותפיו לפשע הנם פושעי מלחמה, רוצחים לכל דבר ועניין עם דם חפים מפשע על ידיהן. אבל זה לא המצב. גם אם יש שמץ של אמת בסיפור שסיפר ולא מדובר בתסריט שהוכתב מראש על ידי קרנות כמו קרן פורד והקרן לישראל חדשה, שמממנות יצירות פוליוודיות רבות, ייתכן בהחלט שהוא אומר את האמת ואם כך, אני לא מבינה מה הבעיה כאן. מבוקש תופס נשק בתוך טיולית. הוא יכול להשתמש בנשק. הם ניטרלו אותו. האופציה השנייה הייתה שהמחבל היה מפעיל את הנשק.
אמרתי לעצמי, בואי ניתן 24 שעות לראות מה קורה ברשת עם עוד אמן ש"מדבר על הכל", והפעם עם שער ב"7 לילות", חזק במיוחד, שמורח את הטקסט הקשה על כולו, בגדלים שונים ודרמטיים. והפנים שאומרות הכל. אבל שום סערה. שום "סמולן בוגד" כמו שהתרגלנו אליו בעבר. ואל תביאו לי מישהו שכן אמר לו את זה. אתם יודעים על איזה סדר גודל אני מדברת.
למה לא היתה סערה? למה הוא לא מסגיר את עצמו למשטרה? מדוע אף אחד מחבריו בשמאל לא מתנדב להגן עליו בהאג על עבירות המלחמה בהן הודה שביצע?
כי הציבור לא מטומטם. הוא מזהה את עסקאות היחסי ציבור מקילומטרים. מראיין שמבקש "תן לי דיכאון-סמים-פשיטת רגל" או את הפייבוריט שלהם "הלקאת כיבוש כלשהי" ותקבל מה שאתה צריך כדי לקדם מה שאתה צריך.
זה הדיל.
ובמקרה של ליאור אשכנזי (שחקן מעולה בלי קשר) במערכת העיתון ואו הסוכן שלו הסבירו לו שאת כל עניין המשברים-דיכאון-סמים קשים הוא בזבז על ראיונות בעבר. הוא צריך לספק כותרת.
זה המקום להזכיר שליאור אשכנזי כבר הודה בעבר שהוא משקר בראיונות כדי לייצר עניין, ובכל זאת ממשיכים לראיין אותו, להעסיק אותו ולקדם את השקרים שלו כאילו מדובר באמת לאמיתה.*****
אין מה לעשות, צריך להביא איזו טראומה שהוא סוחב בלילות (מהאינתיפאדה הראשונה כן?), טראומה כל כך קשה שהוא לא העניק אותה אף פעם לאף עיתונאי. אמין. ובכל זאת, הוציאו מליאור אשכנזי את מה שהם היו צריכים: תמונה מעוותת של הסכסוך, לפיה חיילי צה"ל הם חבורת סאדיסטים שנשלחו לאתר מבוקשים שהתנדבו לעמותת "לתת" ולהרוג אותם. לא להיפך. אנחנו אשמים בכלל במה שקרה באינתיפאדות, לא נרצחו פה יהודים על כלום, אזרחים וילדים - ורק אנחנו היינו לא בסדר. כי ליאור נזכר אחרי עשרות ראיונות שזה יושב לו על המצפון. אמין. יותר מזה, אותי מעניין אם נגיד יואב אליאסי היה מודה שהרג ערבי במכות אם גם אז התשקורת היתה שותקת?? הבנאדם הודה ברצח ובפשעי מלחמה נוספים? יש להחרים את הרוצח הזה ולדאוג שיעמוד לדין בגין רצח ופשעי מלחמה בהאג! אין שום סיבה שיהודים ירצחו סתם ככה חפים מפשע. מעבר לכך, כל העדויות שאני קראתי מטעם ארגונים כגון בצלם ושוברים שתיקה הן או עדויות מצב רוח תלויות הקשר, או עדויות שלא ניתנות לאימות בשום דרך. גם העדות הזאת חסרה: מקום, תאריך, שמות משתתפים, כל דבר שיכול להתחיל חקירה. האם באמת הייתה באותו זמן פעילות של היחידה שלו? האם באמת נהרג באותה תקופה ובאותו אזור ערבי גדל גוף? יואיל אשכנזי ויספר: שלחו אותם לאסוף מבוקש, הם חזרו עם גופה. מה הם סיפרו? מי תיחקר אותם? מי היה המ"פ שלו? מה נרשם ביומן המבצעים? האם מצ"ח היה שם? כל הסיפור נראה "קצת" מסריח.
לא עוד אמן מכעיס, סתם אמן מבאס, מזדקן שלא מספק את הסחורה אבל צריך להביא להפקה תקציב מארגוני שמאל בינלאומיים עוכרי ישראל ואנטי ציוניים: במקום לראות מה קורה במדינה אחרי שנה של פיגועי דקירות שהשאירו משפחות בלי האמהות והילדים שלהן - ליאור נזכר שאנחנו לא בסדר. ווטאבר.
ליאור בהצלחה שיהיה עם מה שלא קידמת שם. באמת.
אני קוראת את דברי העידוד של הסמול המחבק את אשכנזי שהצהיר בריש גלי כי הוא פושע מלחמה, ויש לי עליהם אין סוף השגות. אתם מנפנפים בדגל המוסריות ומנכס אותו לשמאל. ממש כמו שניכסו לעצמם את הרצון האנושי לחיות חיים של שלווה ושלום. אם אתם אנשים כל כך מוסריים, מדוע אינכם נאבקת על זכויות הערבים בעזה ויו"ש מול ההנהגה שלהם? הנהגה רצחנית שאינה מאפשרת להם לחיות חיים של כבוד? עצם ההתכחשות שלכם שיש הנהגה שמפירה ופוגעת בעם שלה והאשמה בוטה שהכל באחריות ישראל, ופקפוק במוסריות שלנו כעם וכחיילים, מעודדת אותם להמשיך לפגוע באוכלוסייה שלהם. אדם מוסרי באמת לא היה משמיץ ומכפיש את מי שלא חושב כמוהו. ולידיעתכם, יש הרבה מאוד תושבי כפרים ביו"ש וירושלים שחוששים מאוד מהיום שישראל לא תהיה בשטחים אם שיטת השמאל תעבוד. הם יודעים שבמקרה כזה הם נדונים לחיים של פחד, טרור וחוסר יכולת לחיות בכבוד.
קללות ימחקו. אין מה לקלל. זה קצת כמו עוד פרסומת בירה שונאת נשים שנועדה לעשות פרובוקציה ולרדת. עוד שבוע הוא יעלה על איזו בימה ויספר בקול שבור שעשו לו רצח אופי. מתאר לעצמי שהוא כבר משנן את המונולוג בלי קשר למה שיאמרו עליו ברשת.



****ליאור אשכנזי כבר הודה ב 2012 בתכנית "אנשים" שהוא משקר בראיונות כדי לקדם את עצמו. 2012: השחקן ליאור אשכנזי מתראיין לתוכנית "אנשים" כדי לקדם סדרה בכיכובו, ומודה שהוא משקר בראיונות: "אני משקר בלי הפסקה בראיונות, כי בדרך כלל זה נורא משעמם אותי. התחלתי להמציא בראיונות וקלטתי שזה עובד". הוא משקר בריאיונות עיתונאים כדי לקדם את הסרטים שהוא מופיע בהם. אין לי עניין להיכנס לדיון הפוליטי. אבל אני כן אספר שתחקירנים נוספים נפלו בתרמית שלו, כמו בתכנית הלילה של שליין עוד ב2007. בשיחת הרקע, הוא סיפק לתחקירנית סיפורים מרטיטי לב. תוך כדי צילומי התכנית, שליין שאל אותו על אחד הסקופים שסיפק בץחקיר. ליאור אשכנזי גיחך ואמר שהוא נהנה להמציא סיפורים כדי שיהיה מעניין לתחקירן. אז רק דבר אחד אפשר לומר עליו - הוא אכן שחקן מצוין, אשר הצליח להפיל רבים. איך אמר אשכנזי לקופפר ב-2008? "זה גלוי. זה מין משחק שכולם משתפים בו פעולה". כמה מביך.*****


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה