מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 28 במרץ 2016

כי רופאים לא יודעים הרבה על טיפול בחולים, רפואה מונעת ושמירה על בריאות האדם









לאחרונה התחלתי לנהל דף פייסבוק העוסק בטבעונות ללא גלוטן. הסיבה שפתחתי את העמוד בפייסבוק הנה מאחר ונחשפתי למצב רפואי חדש - אלרגיה לאוכל. הייתי צמחונית מגיל קטן. לפני כמה שנים הבחנתי שחלב גורם לי להרגיש רע פיזית, אז החלטתי לגמול את עצמי - גם כך אני לא עגל. ואם כבר, אז כבר: כדי להפוך לטבעונית נשאר רק להוריד ביצים ודבש, אז הורדתי גם את זה מהתפריט שלי ומצאתי לעצמי תחליפים.
וכך השנים עברו, העולם מסתובב והתחלתי לעבוד בתנאי פנימיה הכוללים לינה וחדר אוכל. לצערי לא הייתה לי שם שליטה על התזונה מאחר ומדובר ביועצי תזונה פרימיטיביים התומכים בעידוד צריכת חלבון מן החי לאור תרומתו לבריאות וכן, התקציב מצומצם לכן, הירקות באיכות רקובה שלא נותנים אפילו לפרות. לכן, נאלצתי בכפייה לחזור לצמחונות ולצרוך ביצים ומוצרי חלב.
לאחר מספר חודשים התחלתי לפתח אלרגיה שבאה לידי ביטוי באמצעות מספר סוגי פריחה בעור. האלרגן לא היה ידוע לי. הלכתי לרופאים מומחים - לארלגולוגים ולרופאי עור ב-3 בתי חולים ברחבי הארץ. הם פיצצו אותי בתרופות, במינונים חזקים ותופעות לוואי חמורות. לא רק שהאלרגיה לא השתפרה, היא אף החריפה והתפשטה. הם טענו שאני אלרגית לאלרגן סביבתי ולא למשהו שאני אוכלת. לאחר חצי שנה של סבל ופגיעה נוראית באיכות החיים, כלו כל הקיצין ופניתי לרפואה המשלימה [ובתור מישהי עם מודעות לכך, אני לא מבינה מדוע התאפקתי חצי שנה]. מטפלת אלטרנטיבית מקצועית הנחתה אותי כיצד לשפר את מצבי הרפואי - קודם כל לחזור לטבעונות. דבר נוסף, להוריד מהתפריט לחלוטין אלרגנים נפוצים - תירס, סויה וגלוטן.
חסרת אמונה יצאתי ממשרדה וישבתי לאכול בארומה ארוחה טבעונית עם לחמנייה נטולת גלוטן על כל מקרה שהיא צודקת, אבל בלי לבדוק את האותיות הקטנות. רק שבגלל חביתת החומוס חטפתי פריחה תוך דקות. כשדרשתי לבדוק את תכולת התערובת ומתברר, כי היא מכילה קמח תירס וגלוטן. פה החלטתי לעשות שינוי דרסטי והעפתי את כל המוצרים הכוללים רכיבים עליהם המליצה הרופאה האלטרנטיבית. מצאתי תחליפים מהר מאוד.
פה ושם לא הקפדתי לקרוא את האלרגנים, אך חזרתי לקרוא רכיבים כשהאלרגיה החריפה ומתברר שהם מכילים גלוטן, תירס או סויה. בהמשך, אף קיבלתי תגובה אלרגית כשאכלתי אגוזי פקאן. ככה סתם, באמצע החיים, חטפתי אלרגיה.
אז עכשיו, כשאני יודעת מה לא לאכול, אני צריכה לדעת מה לאכול. זהו הדף שיכוון אותי ואחרים אלרגנים כדי למצוא מתכונים ומסעדות ידידותיות לאנשים טבעוניים [מסיבה מוסרית או בריאותית] עם אלרגיה לאוכל - קשה מאוד למצוא, מאחר ותחליף חלב [לקטוז הוא אלרגן בפני עצמו] זה סויה [אלרגן לא פחות נפוץ].
סיבה נוספת ליצירת העמוד בפייסבוק הנה העלאת המודעות של תרומת התזונה ואורח החיים לבריאות האדם ולכך שרופאים לא יודעים הכל.
במקביל לתזונה, אני מטופלת אצל טל בלו, מטפל באמצעות רפואה סינית שמנחה אותי לתזונה נכונה, צמחים ודיקור סיני. אני מייחסת אליו תרומה רבה להחלמה שלי. הטלפון שלו זה 0502090159. הפנתי אליו מטופלים רבים מחוג המכרים שלי והם גם מעידים על הצלחה רבה עם בעיות שונות כמו מגרנות, בעיות אורטופדיות וכדומה, בהם הרפואה הקונבנציונאלית מתקשה להתמודד ולטפל.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה