מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 4 במרץ 2016

מחאת החקלאים חוזרת והצרכנים מרוויחים



לא תומכים ברשתות, תומכים בחקלאים


ממש לפני שנתיים, במאי 2014, החלה מחאת החקלאים עם השמדת שדות הפלפלים של החקלאי ברק אומגה. השמדת תוצרת חקלאית ישראלית הנה ביטוי של כלכלת המחסור, אותה מובילים תאגידים ומונופולים של רשתות הסופרים הגדולות.  המטרה היא למנוע את הצפת השוק הישראלי בתוצרת חקלאית כדי שהסופרים ימכרו אותם במחיר גבוה. לכן, משמידים תוצרת חקלאית במקום להעביר אותה למאות אלפי הישראלים הרעבים. יחד עם זאת, האג'נדה יצרה את המחסור בעגבניות בקיץ האחרון, כזכור לכולנו, דבר שהביא ליבוא של תוצרת חקלאית פגועה ונגועה בוירוסים מטורקיה ומירדן.




עכשיו התכל'ס ! זה הזמן להצטרף למאבק ! http://ndsul.info/?page_id=19
Posted by ‎הדסטארט - Headstart‎ on Monday, June 22, 2015


בימים הקרובים, ברק אומגה, חקלאי מהמושב פארן שבערבה, ייאלץ להשמיד השבוע כרוביות שגידל. כל יום שהוא מחכה לקונה, הוא נאלץ להשקיע 120 שקלים כדי להשקות 10 דונם של כרוביות. למרות המחירים הנמוכים שהסופרים משלמים לחקלאי, הצרכן הסופי משלם עבור קילו כרובית 7.9 שקלים לקילו.
עגבניות ישראליות המועברות היום להשמדה

גם כשיגיע קונה, הוא זקוק לכח אדם בכדי לקטוף את הכרוביות ומדובר בהוצאה משמעותית נוספת. המחיר שמספקים לו בתאגידים שקונים מהחקלאים את התוצרת הוא כל כך נמוך, שלא משתלם לו למכור, אז הוא מעדיף לתת חינם לארגונים כמו לתת ואפילו לכל אחד מאיתנו שיגיע לשדה שלו על כביש הערבה בדרך לאילת. רק תבואו לקטוף ולקחת. זה צריך לקרות השבוע. אחרת הכרוביות פורחות. חשוב לציין שצריך למהר - אם הכרובית לא תיקטף בימים הקרובים, היא תושמד.
השמדת הכרוביות מתבצעת בתקופה זו, בה מייבאים תוצרת חקלאית מירדן ומטורקיה. תוצרת זו מתבררת כחולה ומזיקה באופן שאינו עומד בתקן ההדברה הישראלי, אך נמכר לצרכן הסופי במחיר מופקע ובאיכות שאינה ראויה למאכל אדם.

כולנו יחד נוכל לצמצם נזקים - ברק אומגה מוסר כל כרובית ב-2 שקלים בלבד. רק בואו וקחו. תוך 3 ימים והתוצרת תתקלקל. ברק ייאלץ בכל מקרה לסגור את המים. כל הכספים שיכנסו בתמורה לכרוביות יימסרו לתרומה לגורם שנחליט עליו כולנו יחד. והכי חשוב, כולנו נשמור על תזונה בריאה ונקבל תוצרת חקלאית טריה ישירות מהחקלאי הישראלי.






דוגמא נוספת הנה הארטישוק - חקלאי ישראלי מקבל מרשתות השיווק על קילו ארטישוק 2.5 - 3 שקלים. עם זאת, התוצרת נמכרת לצרכן הסופי ב-12 שקלים לקילו, 15 שקלים לקילו ואפילו 20. שימו לב למחירי הארטישוק בסופרים.
נמצאים בדרך לאילת? נוסעים על כביש הערבה? בוא למושב פראהן לקטוף את הארטישוקים שלכם. תוכלו לקבל אותם תמורת 8 שקלים בלבד ולסייע למחאת החקלאים. צרו קשר עם ברק אומגה בטלפון 0525450805. כולנו תומכים בחקלאים ולא ברשתות הגדולות.
כולם נהנים - הצרכנים, החקלאים ומרויחים תוצרת חקלאית טרייה ותזונה נכונה ובריאה.

תמכו במחאת החקלאים - אל תתמכו בסופרים. הפיצו ושתפו את הסרטונים





עדכון:




זה ברק אומגה, חקלאי, חבר טוב שלי. לפני שבוע הוא נאלץ לסגור את המים בחממת הכרוביות שלו בערבה. אין מחיר לכרוביות.הרבה אנ...
Posted by Tamar Dressler on Thursday, March 17, 2016



תגובה 1:

  1. לו הייתי גרה קרוב הייתי קונה כל השנה את הירקות במושב פראהן .אני מתקוממת נגד מדיניות השיווק הקיימת ,בה בין המגדל והצרכן יש הרבה ידיים מתווכות - שכל אחת מהן לוקחת את אחוזי הרווח שלה ,וגורם לפער המחירים העצום .צריך להקטין את עלות התיווך -וזה יוזיל את המחירים - לטובת המגדלים והצרכנים גם יחד .בנוסף גם קנית תוצרת כחול לבן מחזק את המשק ותורם לעצמאות הכלכלית שלנו !

    השבמחק