מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שלישי, 9 בפברואר 2016

איך קוראים ליום הזה - יום האם או יום המשפחה?





בעולם מצוין יום האם ביום ראשון השני בחודש מאי. בישראל מצוין יום המשפחה בל' בשבט, בעקבות תאריך מותה של הנרייטה סאלד, שהקימה את ההסתדרות הציונית הדסה, ארגון הנשים הציוניות, וכונתה "אם הילדים". היוזמה הראשונית לחגיגת יום האם בישראל שייכת לאגודת "עזרה", אגודה לעזרת נשים יולדות, שבראשה עמדו הרבנית שרה הרצוג ומ. הופיין.
בשנות התשעים הונהג בישראל לקרוא ל"יום האם" "יום המשפחה". יום זה בא להדגיש את הקשר בין בני המשפחה, ואת מחויבותם ותרומתם המשותפת לתא המשפחתי. לילדיי האהובים, שתיקנו אותי שהיום זה יום המשפחה ולא יום האם... אז יש לי כמה דברים להגיד לכם:
1. בזכות אמא הגעתם לעולם.
2. הייתם בבטן שלי 9 חודשים עד שהגעתי לגודל של משאית.
3. אחרי שנולדתם אמא סבלה מטחורים קשים - בזמן שאבא ישב בניחותא על התחת.
4 גודש יש גם בחזה ולא רק באף. ההבדל שבחזה זה הרבה יותר כואב, וזה כאב ששייך רק לאמא.
5. זה אפשרי להקיא 36 פעם ביום, ללכת לישון על קיבה ריקה ושוב- לקום ולהקיא.
6. כשלא הרגשתם טוב בגן, הגננת לא התקשרה למשפחה - היא התקשרה לאמא. אלי.
7. אמא ויתרה על קריירה רק בשביל לראות את הפנים היפות שלכם ב:16:00 ולא ב: 20:00.
8. זאת אמא שהלכה איתכם לרופא יום אחרי יום אחרי יום, עד שהרופא ראה את האדום בגרון, שאמא ראתה כבר כמה ימים לפני זה.
9. את סימני המתיחה בבטן של אמא קיבלתי מתנה מההריון. הבטן של אבא נשארה חלקה!
10. כמעט כל קרע אפשר לתפור. גם קרע שנעשה בלידה. ותפרים שורפים מאד!!!!
11. אמא אוהבת את כל מי שאתם אוהבים, גם אם לפעמים החברים שלכם נתקעו לי בבית כמו עצם בגרון.
12. הילדים שהציקו לכם בגן - הפסיקו להציק בזכות שיחה שאמא שלו קיבלה מאמא שלכם.
13. בכל פעם שאתם לא מרגישים טוב- גם אמא לא מרגישה טוב.
14. צמד המילים "אנחנו בהיריון" הוא מכבסת מילים של "אישתי בהריון ונמאס לי שהיא מקבלת את כל הקרדיט".
15. רק לידיעתכם - אבא לא באמת היה בהריון.
אז ילדודס שלי...אתם תקראו לזה יום המשפחה, אני אקרא לזה יום האם...ואני בטוחה שכשתגדלו גם אתם תקראו לזה יום האם.
יום האם (משפחה) שמח לכולנו



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה