מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום רביעי, 9 בדצמבר 2015

הצביעות של השמאל: כשמבצעים אפליה נגד חרדים זה לא גזענות



מנהל מקרקעי ישראל פרסם מכרז לשכונה חדשה בעפולה, מכרז שנסגר כשתושבי העיר לא מאושרים מהתוצאות בלשון המעטה, מאחר וכל הזוכים הנם ערבים שהציעו מחיר גבוה יותר לעומת מציעים יהודים. מדובר במכרז בן 50 חלקות לבנייה בעיר בקרבת שכונה נחשבת. יהודים רבים ברחבי הארץ, כולל שמאלנים מתחנחנים, מתנגדים לכך שריכוז של ערבים יגורו בקרבתם מאחר והדבר מוריד את ערך הנכס ומשפיע על צביון העיר מבחינה תרבותית ותעודד התבוללות. אף אחד לא באמת רוצה מסגד ליד הבית שלו, לשמוע אללה וואכבר של המואזין ב-4:30 לפנות בבוקר ושרמת העבריינות באזור תעלה, כולל השמאלנים הצפונבונים ברמת אביב, כולל פריצות לבתים ולרכבים ורצח על רקע כבוד המשפחה. ממש כמו שאף אחד לא מעוניין במכון ליווי בדלת ממול.
בעקבות הידיעה, העיר גועשת ותושביה יצאו לרחובות להפגין כדי לבטל את תוצאות המכרז ולאפשר לפתוח אותו מחדש במטרה לשמורה על הצביון היהודי של העיר. השמאל לא אהבו את ההתנגדות של תושבי עפולה וקראו להם גזענים. שימו לב לתגובתה של סיעת מרצ על התנגדות תושבי עפולה למגורי ערבים בשכונת וילות בעיר, בקרבת שכונה נחשבת:
"'צביון העיר"... כמה צמימה יכולה להישמע מכבסת המלים שאנשים מצדיקים איתה את הגזענות שלהם, כמה שנאה מסתתרת בין המלים..."

בניגוד לכך, כאשר חרדים רוצים לגור בשכונה הצפונבונית רמת אביב, תושבי השכונה בעלי דעה שמאלנית התנגדו התנגדות עזה לכך והרימו קול מחאה. חבר הכנסת ניצן הורוביץ הצטרף גם הוא למאבק. ראו את תגובתו משנת 2009 של ניצן הורוביץ, חבר כנסת שמאלני מטעם מרצ על מגורי חרדים בשכונה הצפון תל אביבית, רמת אביב:
"יש כאלו שיטענו... שלכל אחד יש את הזכות לגור איפה שהוא רוצה. זה לא נכון, כי השתלטות שכזו משנה את צביון השכונה, מפחיתה את ערכי הדירות."
כאשר החרדים קונים דירות באזורים של חילונים, החילונים מהשמאל מגדירים זאת כ"השתלטות". בבית הספר התיכון השמאלני שליד האוניברסיטה שבירושלים מקדמים את הדמוקרטיה, כל עוד לא מחשיבים את החרדים, הימנים, המתנחלים, החיילים, הציונים וכדומה. שוברים שתיקה מגיעים להרצות בפני התיכוניסטים ומוציאים אותם לחברון כדי להסביר על הכיבוש. אין מה לדאוג, הם לא יראו מה קורה בכיבוש, כמו ירי ללא הכוונה ממכונת יריה. כך הבטיחו נציגי הארגון. בנוסף, בית הספר יארגן את תלמידיו כדי להפגין כנגד החרדים.

יש כאלו שיטענו שאנחנו גזעניים או אנטישמיים, ושלכל אחד יש את הזכות לגור איפה שהוא רוצה. זה לא נכון, כי השתלטות שכזו משנה את צביון השכונה, מפחיתה את ערכי הדירות, לכאורה מחזירה בתשובה נערים חילוניים ועלולה לסגור רחובות שלמים בשבת ומרכזי בילוי בשישי בערב. גם השתלטות ערבית מפחיתה את ערכי הדירות מעבירה נערות יהודיות לחיקו של האיסלאם ומשנה את צביון השכונה. אבל מה שאסור לתושבי צפת מותר לתושבי רמת אביב ולשמאל הישראלי.
זה לא נגמר בהפגנות - בין היתר, הם החליטו לנקוט במספר צעדים, שיהיו מי שיאמרו שהם מגוחכים, אבסורדיים ובלתי ישימים. לדברי אטי פרנק, מראשי ועד הפעולה, בכוונת התושבים לנסות ולשכנע את הנשים החרדיות לטעום מהעולם החילוני, כתגובה לניסיונות החרדים להחזיר בתשובה. השמאלנים החליטות בכך להתנכל לתושבים החרדים בצפון תל אביב. בכוונתם, למשל, לאתר דוכנים של חלוקת חומרי הסברה דתיים, לפנות למוקד 106, להזעיק את הפקחים בדרישה לפנות את המפעילים. בנוסף, מתכוונים התושבים לפנות לרשתות השיווק, בבקשה שימנעו מהחרדים להציב דוכנים להנחת תפילין בכניסה לחנויות, למפות דירות בהן מתגוררים חרדים במטרה לשכנעם להשכירן לחילונים. פרופ' דן מלר אף ממליץ לתושבים לא לאפשר כניסה של חרדים לוועדי השכונות. נציגים בעיריית תל אביב מטעם סיעות השמאל אף הצהירו כי הם מתכוונים להשתמש בכח שניתן להם כדי להתנכל לעסקים של חרדים.
יותר מכך, תכנית תחקירים אותה מקריינת מיקי חיימוביץ' מנסה לעשות רציונליזציה למה חרדים זה לא טוב לשכונה הישראלית. "תחקיר" זה הזכיר מאוד את התעמולה הנאצית כנגד היהודים בתקופה שבין מלחמת העולם הראשונה לשנייה, ברמה כזו שבוצעה דהומניזציה כנגד היהודי החרדי. כך, בא לידי ביטוי הישג לשמאל הישראלי, אשר הצליח להשריש שנאה בקרב הישראלים כלפי החרדים שלא בצדק.
אז מתברר שלטענת השמאל, מותר להיאבק בחרדים בטענה שהם מורידים את ערך הדירות. עם זאת, כשמדובר בערבים, משום מה הדבר אסור ומוגדר כגזענות. ומי מוביל את המחנה המתנגד לחרדים אך מי שמתנגד לערבים כשכנים הוא גזען? כמובן, חבריה הטובים של אורי אבנרי ושולמית אלוני שנסעה בזמנו עד צפת כדי להפגין בעיר בעד השכרת דירות לערבים. יש לי הרגשה שהיא לא תגיע לרמת אביב כדי להלחם למען החרדים וזכותם לגור בשכונה, למרות שבבסיסה מדובר באותה התופעה.
דרך אגב, מי יודע כמה ערבים גרים בצפון תל אביב בכלל ובפרט ברמת אביב? וכמה מסתננים גרים בשכונה או בכלל בצפון תל אביב? וכמה צפונבונים שמאלנים מוכנים לשחות עם מסתנני עבודה וערבים באותה הבריכה? וכמה יהודים גרים בכפרים ערביים? אם ארתה להקים שכונה בכפר קאסם, התושבים המוסלמים לא ינסו לרצוח את שכניהם היהודים? השמאל לא יתרעם על ייהוד כפרים ערבים? אם כך, למה הם נלחמים בעד איסלום ערים יהודיות? כמה ערבים גרים בקיבוצים ונחשבים לחברי קיבוץ ולא סתם פועלי בניין או עובדי ניקיון במטבח?
החרדופוביה של השמאל בצפון תל אביב אינו ראוי בלשון המעטה - חרדים תורמים למדינה, בניגוד לערבים ולשמאל. השמאל והערבים לא נוטים להתגייס לצבא ומשתמטים משרות צבאי ומשרות לאומי. כשהשמאלנים מתגייסים, הם מסרבים לשרת בתפקידים תורמים, כמו לחימה או קצונה, אלא בלהקות צבאיות ובגלי צה"ל. ערבים אחראים לרוב מקרי הרצח בעיר לוד, אם על רקע פלילי או בגין פגיעה בכבוד המשפחה. רוב הפושעים בישראל הנם ערבים, ולא רק פשעים הנובעים מהבדלי תרבות, כגון רצח על רקע כבוד המשפחה ופיגועי טרור. חרדים משרתים בצה"ל גם אם יכלו להשיג פטור. מעבר לכך, הם משרתים שרות לאומי במשך כל חייהם ולא שנה בלבד - אם בזק"א, האיחוד הצלה, בעזר מציון וכדומה. בארגונים אלו לא תראו שמאלנים או ערבים. לא בגלל שאין ביקוש. אלא כי שמאלנים וערבים.
ובכלל, האידאולוגיה השמאלנית מאוד סלקטיבית כשמדובר בעקרונות שלה, לא רק מטעמי גזענות וחרדופוביה. לדוגמא בעקרון, בהתאם לאידאולוגיה השמאלנית אסור לאנוס כי זכויות נשים, אלא אם כן האנס הוא שמאלני, מוסלמי או מסתנן עבודה מדרום אפריקה, עדיף באונס קבוצתי, והנאנסת יהודיה. זה בסדר להחרים מוצרים המיוצרים ביהודה ושומרון ולא לפתוח עסקים במקום, גם אם הזכיין השמאלני של מקדונלדס פוגע בזכויות העובדים ברשת בניגוד לאידאולוגיה השמאלנית עמה הוא מזוהה. כי ערכים ועקרונות אפשר למכור בכסף.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה