מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 16 בנובמבר 2015

המחאה נגד מתווה הגז זה לא עניין פוליטי, אלא מה....











להלן פרק 1 בסדרה "מגש הכסף - השליחות של גיא רולניק". ערוץ 8 העלה את הפרק הראשון של "מגש הכסף" לצפייה ישירה ביוטיוב. באמת שלא יודעת מה עושה גיא רולניק וכיצד הוא תרם לאומה הישראלית. כנראה שאני לא מעורה מספיק באנשי השמאל האנרכיסטים. לא יודעת מה הוא השיג בחייו. סתם כך הוא צץ מהאויר. אז הוא ייסד את דה מרקר. מעולם לא קראתי אותו לפני עידן האינטרנט, כיום בטח שלא באופן יום יומי ואת הנכתב אני קוראת באופן מאוד ביקורתי ולוקחת את הדברים הכתובים בו בערבון מוגבל. לא, הכתוב בדה מארקר לא נראה לי רציני. אני לא קוראת לדה מארקר עיתונות אמיתית. בפרק זה שכחו להציג את הקשר בין דה מארקר לעיתון הארץ, קשר הדוק ביותר. כי בעל המאה הוא בעל הדעה. הקרן האנטישמית לישראל חדשה מימנה את סתיו שפיר וגורמים נוספים ב-2012. הם, כיום, נמצאים בכנסת ובתפקידי מפתח נוספים. בעיתון דה מארקר בעצמם מציינים זאת. כמו אז, כן היוםיש לכך דוגמאות רבות בישראל לשמאלנים יפי נפש הדוגלים במדיניות של האחד בפה והאחד בלב. ציפי לבני, זהבה גלאון וכדומה, הדואגות לייצג יפה מאוד את הגורמים המממנים אותן, כמו הקרן האנטישמית לישראל חדשה. כיום, אין קשר בין השמאלנות הפוליטית לציונות המיוצגת על ידי בן גוריון ואנשי העלייה השנייה או יצחק רבין. הניסיון לקשר בין השמאל של היום לשמאל של אז אינו מבוסס ומטרתו להביא קולות לגוש השמאל. במקביל, ישנו ניסיון לבצע דהומניזציה למפלגות הימין בישראל ולימין הישראלי בכלל. למעשה, פעולותיהם של השמאל הנם חסרי מוסר, גובלים בפליליים ואף מחירם הנו ברכוש ובחיי אדם.



מפרק זה של התוכנית, נראה שמקימו ועורכו משתמש בדפי העיתון כפלטפורמה להתנגחות בגורמים פוליטיים מהימין, להעברת המסרים המתאימים למסרים האנטישמיים בהם תומכת הקרן האנטישמית לישראל חדשה. מסקירה של הערך שלו בויקיפדיה [כן, מישהו טרח לכתוב עליו ערך] לא עולה הרבה. הקריירה שלו מורכבת מכך שהוא שרת ככתב כלכלי בגלצ ומאז שהשתחרר, הפך להיות עורך של דה מארקר. אין לו ממש הישגים. אז מי הוא בכלל?
מבחינת המגישים של הסדרה, אף אחד שם הוא לא כלכלן רציני - גיא רולניק הוא פרשן כלכלי בלבד עם אג'נדה, לכאורה, כנגד שחיתות, ריכוזיות, והון-שלטון. זו מלחמה מאוד חשובה, אבל לא היחידה שחשובה. אני לא מכירה את המוניטין שלו ולא מוכרים לי הישגיו, חשיפות, תחקירים. ניסיתי למצוא, באמת שניסיתי למצוא. ללא הצלחה. דני גוטווין הנו היסטוריון קומוניסט ולא כלכלן, שמציע כיוונים הזויים. גם פרופ' ירון זליכה, הנו כלכלן עם הבנה מוגבלת אשר ממציא נתונים, לטענת פרופ' עומר מואב. כשהטענה של זליכה שבנק ישראל הוריד את הריבית כדי להתחנף לטייקונים, דבר הפוגע בציבור בישראל זה שילוב של קשקוש עם חוסר הבנה בכלכלה: כשבכל העולם הייתה סביבת ריבית ריאלית נמוכה, אי אפשר היה לקבוע ריבית גבוהה בישראל.
גיא רולניק, כפי שכתוב בסרטון ביוטיוב, מפרשני הכלכלה הבכירים והמשפיעים בישראל, לכאורה, יוצא לברר למה ישראל הולכת ומתרחקת מהעולם בכל המדדים הכלכליים החשובים מבחינתו. איך נוצר כאן משק פרטי מהריכוזיים בעולם, משק ציבורי מנופח ולא יעיל, מערכת ביטחון שמתנהגת כקבוצת אינטרסים ותקשורת שמשרתת את מוקדי הכוח ולא את הציבור. הוא דבר על הוצאות הרכב, הוצאות המזון, שחיקת השכר וכדומה. על איך שקרנות הפנסיה והשולטים בהם מממנים את גחמותיהם של טייקונים ליצירת מונופול במשק הישראלי. יכול להיות שזה נכון. עם זאת, עיתון דה מארקר הנו בבעלות הארץ ולכן, מאחר והעתון אינו תומך בשלטון הימין, בלשון המעטה, אין ליחס לו חשיבות. גם התפוצה שלו אינה משמעותית ומאמריו מוטים לכיוון השמאל וכנגד המרכז-ימינה, בלשון עדינה.
אז נכון, יש כמה טייקונים שחושבים שיש להם מדינה. קרנות הפנסייה שנשלטות על ידי חברות פיננסיות מממנות את הטייקונים. צריך לשנות את החוק. אבל, כשהקרן לישראל חדשה, קרן שמטרתה לממן את מפלתה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מממנת סרטי תעמולה שמטרתם להפיל את המשטר הישראלי, זה אומר דרשני. אין קשר למחאה חברתית. מדובר במחאה יזומה וממומנת היטב על ידי גורמים אנטישמים שמאלנים. ברור שיש קשר לפוליטיקה.
הקרן האנטישמית לישראל חדשה מממנת את הסדרה, יש? יש!
דורון צברי, מצביע מרצ ותומך בחרם האמנים על העיר הישראלית אריאל, יש? יש!
אמיר בן דוד, יוצר הסדרה, הנו מצביע מרצ, יש? יש!
ירון זליכה, כתב את התכנית הכלכלית של המפלגה ומצביע מרצ, יש? יש!
דני גוטווין, היסטוריון, תמך באילן גילאון לראשות מרצ, יש? יש!
מור גלבוע, מנכ"ל מגמה ירוקה הוא מיוזמי ההפגנות ונתמך כלכלית על ידי הקרן לישראל חדשה, יש? יש!
אז כשהכל כאן ממומן על ידי הקרן האנטישמית לישראל חדשה ומנותב על ידי האידאולוגיה של מרצ, זה אומר דרשני. המסרים המועברים כאן הנם אנטישמיים, אנטיציונים ונגד מדינת ישראל, חייליה ואזרחיה. כל מי שהפגין אז, שימש כשחקן בבמה הממומנת על ידי הקרן.
שמאלנות זה לא אידאולוגיה. להיות שמאלני זה להיצמד לאידאולוגיה כשנוח. אין דבר כזה שמאלני סוציאליסטי. מי שמנופף את דגל הסוציאליזם הוא מזויף. להחזיק אידאולוגיה שמאלנית זה מתוך אינטרס - עמרי פדן, הזכיין הישראלי של מקדונלדס מזהה את עצמו כשמאלני ולמשל לא פותח סניף של מקדונלדס באריאל. אבל כשהוא פוגע בזכויות העובד של עובדי הרשת, הוא בוגד באידאולוגיה השמאלנית. זה ממש לא סוציאליסטי. אז מה שמאלני בו? האם הקרן האנטישמית לישראל חדשה מממנת אותו בדרך כלשהי?
דוגמא נוספת הנה בני הזוג ג'ון לנון ויוקו אונו ופעילותו של לנון במסגרת החיפושיות. לנון מטיף לשלום עולמי. עם זאת, בני הזוג מחזיקים יחד ברכוש בשווי של כמליארד דולר [ג'ון לנון 600 מליון ויוקו אונו 400 מליון]. מדובר בצביעות שמאלנית בלשון המעטה.
אנשים יכלו לעזור לכל כך הרבה - הם דיברו הרבה דברים טובים והפכו לאייקונים וגורואים של תקווה, אבל בפועל, המילים גדולות וריקות מתוכן. זוהי עבודת האלילים המודרנית בה אנו מוצאים איזה אדם שפעם דיבר יפה והגיוני והיום הוא סמל למשהו שהוא עצמו לא היה מעולם. כשהגיע הזמן לבחור בין רוח או כסף, הם בחרו בכסף והרבה ממנו. הם עושים לביתם. טוב נעשה אם נצטט את נשמתנו שכמהה לביטוי כן ואמיתי ולא את אותם צבועים. פועלם מחליאה אותי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה