מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שבת, 3 באוקטובר 2015

בישראל ישנה לגיטימציה לעבריינות מין








1. אונס קבוצתי של שיכורה מתרחש על הבר במועדון תל אביבי במקום מרכזי. אף פיכח שנכח במועדון לא מנסה למנוע. הסרטון שתיעד את האונס מופץ. הנאנסת לא מעזה להתלונן והמועדון לא נסגר למרות שהידיעה הגיעה למשטרה כבר לפני מספר חודשים. רק כשהידיעה הגיעה לח"כיות דרך התקשורת ונחתמה עצומה, המועדון נסגר לאחר שימוע בעקבות לחץ ציבורי. לא בגלל שחלילה מישהו שם במערכת עשה את העבודה שלו. כמובן שהביקורת הציבורית והאשמת הקורבן לא נמנעה מהנאנסת במקרה זה. 
2. נאנסות שעברו אונס ומעזות להתלונן, עוברות אונס שני במהלך תשאולן על ידי המשטרה ומעל דוכן העדים במשפטם. החברה לא מהססת ומבקרת אותן [ע"ע א' מבית הנשיא ואלנבי 40], מאשימות אותן בתלונות שווא ובכך שהן מתלוננות סדרתיות [נעברה עבירת מין - צריך להתלונן, לא? חשבתם, אולי... סתם ככה... להפסיק להטריד מינית או להפסיק לאנוס?].
3. מי שניסה למנוע את האונס השני היה דווקא השופט חשין באמצעות הלכת בג"ץ בפרשת שומרת. בפועל, בניגוד לשיטת המשפט בישראל, הלכה זו אינה מיושמת בערכאות הנמוכות יותר, גם לא על ידי עורכות דין ושופטות במערכת המשפט בישראל. היא נאנסת שוב על ידי שופטים, עורכי דין ואפילו על ידי פידבקים שהידיעה מקבלת בתקשורת ובמדיה החברתית בתגובה לידיעה [ע"ע, שוב, א' מבית הנשיא והנאנסת ממועדון אלנבי 40, למשל].
4. בעקבות כך, נאנסות לומדות שמיותר להתלונן. בשביל מה לעבור אונס שני על דוכן העדים כדי שהוא יקבל חצי שנת עבודות שרות עד שנתיים מאסר? מסיבות הסקס של אייל גולן בשיתוף עם אביו הנם דוגמא טובה לכך - הנזק התדמיתי הרב ש"נגרם" לאיילוש בעקבות אונס הקטינות גרמה לרבים לתמוך בו, הביאה אותו למכור כמה אלבומי זהב ולמלא את קיסריה לא מעט פעמים.
5. קרחות מכאן ומכאן. הן צריכות לחיות עם הנזק שהוא גרם להן והוא מסתובב חופשי ומאושר. אבל זה לא סקס. זה אונס.
6. אף אחד גם לא מאשים את החינוך המיני שהאנשים האלו קיבלו. האנשים האלו שלא יודעים מה ההבדל בין הסכמה לרצון, שלא יודעים להבחין בין סקס לאונס.
7. והתקשורת? חוגגת על זה ומשדרת את הידיעה שוב ושוב בפריים טיים בשעות הבוקר והערב. כמובן שתוכניות האירוח טוחנות שוב ושוב מכל הצדדים היבטים שונים בנוגע לתקיפה וזה כולל מה הנאנסת עשתה לא נכון, איפה הייתה הטעות שלה ואיך היא הזמינה את זה וכיצד יש תלונות השווא. 
יש הבדל בין סקס בהסכמה לסקס מרצון - אם היא מסכימה לעשות איתך סקס כי כפית עליה, זה לא סקס, זה אונס. אם כיוונת אליי אקדח, לא נתתי לך כסף מרצוני החופשי, אלא הסכמתי כי איימת עליי. אותו הדבר עם סקס. למי שמתקשה להבין - לא מדובר פה על תקשורת לגיטימית בין בני זוג, אלא על סחיטה ליחסי מין. כמו באונס בשומרת למשל, ובהרבה אונסים קבוצתיים בבתי ספר. "אם לא תשכבי איתי לא תהיי מקובלת" "אם לא תשכבי עם חבר שלי אנחנו נפרדים" וכדומה. מדובר במקרים בהם אנשים הולכים לכלא - כי זה אונס. שום דבר לא מצדיק אונס - לא העובדה שהיא שיכורה לחלוטין, הולכת ערומה ברחוב, התלוננה בעבר על אונס או "הזמינה" את האונס. 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה