מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שלישי, 13 באוקטובר 2015

כי על אלימות מגיבים באלימות










איש זר הטריד מינית לקוחה בחנות כלי בית - הדס ניקומרוב מספרת על ההטרדה המינית שהיא חוותה במהלך שופינג מגבר זר בשנות ה-40 לחייו. הוא מישש לה את החזה, נצמד אליה באופן מוגזם. זה לא הפעם הראשונה שהלקוחה הזו מוטרדת מינית, בפרט כשמישהו זר נצמד אליה וממשש את איברי המין שלה - הפעם איש זר, עימו היא לא החליפה מילה לפני כן, מישש את החזה שלה. "קפאתי במקום למאית השנייה אבל אחר כך התחלתי לצעוק עליו" היא אומרת. לא מדובר בדושבאג, אדם המתחזה למחזר נעים הליכות שפרצופו האמיתי מתגלה במיטה כזיין גרוע ואיש מריר שמוציא את זעמו על הבחורה. מדובר בהטרדה על ידי איש זר, באלימות לכל דבר, בתקיפה.
אז היא צעקה עליו, עשתה לו פדיחות לפני כולם וסרבה להצעתו להתלונן במשטרה. באמת, מה הטעם להתלונן כנגד הסוטה מין הזה במשטרה? מה הם כבר יעשו? אין לקורבן שום אינטרס להתלונן במשטרה. אין טעם. היא רוצה נקמה? שלא תצפה מהחברה, ממערכת האכיפה ומערכת המשפט להשיב לו כגמולו.
אבל למה לצעוק עליו? הוא תקף אותך, תקפי אותו בחזרה. דנה ספקטור הגיבה נכון בסיטואציה דומה. שוטר נאלץ לאחוז בה כשהיא בעטה לתוקף בצלעות כשהיה שכוב על הרצפה. היא זו שהוטרדה כאן. אז למה השוטר אוחז בדנה ולא במטרידן? זוהי הגנה עצמית נטו. בסיטואציה כזו, אין לדעת איפה זה יגמר - במישוש מעל הבגדים או אונס. תלמדו להגן על עצמכן. תיישמו את ההגנה העצמית וכשמישהו יחלל את המרחב האישי שלכן, תקפו מתוך הגנה עצמית. אלימות כנגד אלימות הנה התגובה המיידית היעילה ביותר. אתן הגיבורות כאן, זה הוא שסוטה. 







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה