מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 20 ביולי 2015

כשהסקס לא מרצון זה לא סקס, זה אונס








יחסי מין בכפייה זה אונס לכל דבר. מדובר באלימות, בתקיפה מינית. בכל העבירות האחרות, מדובר בדבר כל כך ברור, אך לא במקרה של אונס. כפית על מישהו לתת לך כסף או לקנות לך משהו והוא לא שילם לך מרצונו החופשי? זה שוד. זה לא כסף שמגיע לך בגלל שהוא הסכים לתת לך אותו. כנ"ל לגבי יחסי מין שלא מרצון. חדירה ללא הסכמה זאת אלימות. חדירה בכח זאת אלימות. זה לא חייב להיות מכות. כמו שלהבדיל אלפי הבדלות אלימות מילולית זאת גם אלימות. 
בטח חלק גדול מהחילונים אינם יודעים, אך יש דבר הנקרא "בעילת מצווה", שזו הפעם הראשונה בה בני הזוג הנשואים מקיימים סקס. בשל מצוה זאת, ובלחץ שיש על הגברים לבצע את בעילת המצווה, ישנם מקרים בהם הגבר כופה זאת על האישה בלילה הכלולות (אונס אותה), למרות שהיא לא רוצה. בעילת מצווה אינה מכשירה אונס!!!! והיא אינה חייבת להתבצע בליל הכלולות. יותר מכך, חל איסור לגבר לקיים יחסים עם האישה אם היא אינה רוצה בכך ("בני אנוסה").

אני מצרפת פה פסק דין של בית הדין הרבני שחייב את הבעל בגירושין, ודחה את ערעור הבעל להכריז על האישה כאישה מורדת. "אשר בשעת בעילת מצוה פגע המערער (ולו בשגגה) הן בנפשה והן בגופה, בשל חוסר גילוי רגישות כלפי המתבקשת."
במקום להגיד "יאללה, מה אתה משחק משחק אותה? אתה יודע שאתה רוצה!" אם את לא בטוחה שהוא רוצה תשאלי "הכל בסדר? זה נעים לך?" אם אפילו עולה לך מחשבה במהלך האקט המיני של "מה הוא משחק אותה קשה להשגה" סימן שמשהו לא בסדר. גם אם זה התחיל בהסכמה חופשית מרצון, אם יש הרגשה שהצד השני לא בקטע תוודא/י שזה אכן עדיין כך. כשיש ספק, לשאול "רוצה שאעשה לך XXX? ;);)". לשאול זאת לא בושה, ופרטנר/ית ששואל/ת ורוצה לספק זה סקסי בטירוף.
יותר מזה, היא שיכורה? מסוממת? מעולפת? ישנה? זה לא יכול להיות מין בהסכמה אם היא לא ערה, עירנית, נוכחת, פיקחת, מבינה מה קורה, רוצה שזה יקרה. משתפת פעולה. בעניין. זה לא יכול להיות מין בהסכמה אם היא לא מסוגלת לתת את הסכמתה כי היא לא בפוקוס. אז לא, לא, זה לא מתאים לבוא אליה כשהיא ישנה ולגעת בה. אי אפשר להסכים למין כשאת ישנה, אי אפשר לרצות מין כשאת ישנה. אתה לא יכול לדעת אם היא רוצה או לא, אם מתחשק לה, אם היא בעניין, אם היא רוצה אותך עכשיו על או בתוך הגוף שלה. זה לא חשוב אם קיימתם יחסי מין בלילה הקודם, הסכמה למין צריכה להיעשות בערנות ומתוך הכרה ורצון.
תזכרו, אונס זה לא רק כשמתנגדים, אונס זה לא רק כשאומרים "לא", אונס גם יכול להיות כשקופאים. שאפסו כוחות הצד השני לנסות להגיד לך "לא". כשהצד השני "נכנע". זה עניין של חינוך מיני
אם תגידי שאת לא רוצה לשכב איתו, הוא יעזוב אותך? יצחק עליך? אולי יספר עליך דברים לחבר'ה? אם תגידי שאת לא רוצה לשכב איתו הוא יעשה סצנה? יצעק? יעשה לך "רגשי", יעלב ויהרוס את כל הערב? אם תגידי שאת לא רוצה לשכב איתו הוא יפיץ עליך סיפורים? יפיץ תמונות או סרטונים שלך...? זו לא הסכמה אם הוא גורם לך לפחד להגיד שאת לא רוצה. למי שקשה להבין - לא מדובר פה על תקשורת לגיטימית בין בני זוג, אלא על סחיטה ליחסי מין. כמו באונס בשומרת למשל, ובהרבה אונסים קבוצתיים בבתי ספר. "אם לא תשכבי איתי לא תהיי מקובלת" "אם לא תשכבי עם חבר שלי אנחנו נפרדים" וכו. מדובר במקרים בהם אנשים הולכים לכלא - כי זה אונס.
הסכמה תחת איומים זו לא הסכמה מרצון. זה ממש לא עודף שימוש במילה אונס, זהו אונס לכל דבר. לא כל האונסים הם אלימים, החוק בעצמו מודע לדבר בכך שיש שתי רמות לאונס, הרמה הראשונה דינה 16 שנות מאסר, ויש אונס בנסיבות מחמירות (למשל, תוך כדי שימוש באלימות), שדינו 20 שנות מאסר. זה לא מחליש את האישה, כי באותה מידה הנאנס יכול להיות גבר. זה לא מחליש את הקורבן, אלא מצביע על האנס כמה שהוא - אנס.
דבר אחרון, נחשו לפי תמונות האילוסטרציה איזו מבין הכתבות על פשעים שונים מדברת על אישום בעבירת מין. כי למה לאתר עיתונאי בעל השפעה כמו ynet לא לחזק את הגישה שנשים נפגעות מין צריכות להתכרבל מבויישות. הרי השם של האנס הותר לפרסום, אז למה לא לשים תמונה שלו, ועוד מבוייש, מנסה להסתתר מעין המצלמה? לדעתי זה יהיה מעולה. 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה