מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 9 במרץ 2015

אנחנו עדיין לא שם




נשים המעוניינות להיות שוות לגברים הנן נשים חסרות מעוף, שאינן שאפתניות





לרגל יום האישה הבינלאומי, אשר חל בכל יום 8 לחודש מרץ מדי שנה, הוכן הסרטון דלעיל, אשר הניב מאמץ משותף של יוזמה מטעם קרן קלינטון ומשפחת גייטס. הסרטון הנושא את הכותרת "אנחנו עדיין לא שם". לסרטון תרמו את קולן שחקניות סלביות אמריקאיות, כמו קמרון דיאז וסיינה מילר, ובמקביל הופיעו מיקומים שונים, כדוגמת סלון ומטבח. עם זאת, כמו שהן הדגישו בסרטון, הן לא ממש שם.
מדובר בסרטון התומך באידיאולוגייה הפמיניסטית, בקידום מעמד האישה. המסר המועבר בקמפיין הנו, במלים אחרות - נעשו צעדי ענק, ההתקדמות משמעותית, אבל לעולם עוד יש עוד דרך ארוכה לעבור לפני שהנשים ישוחררו מכבלי הדיכוי והאפליה.
הסרטון שהופץ לרגל יום האישה הנו שיאו של הקמפיין וכולל גם את הנתונים הבאים:

  • ארה"ב היא רק אחת מתוך תשע מדינות שאינה מספקת לאזרחיות חופשת לידה בתשלום.
  • אחת מכל ארבעה בנות בעולם התחתנה לפני גיל 18.
  • כיום, נשים מרכיבות את רוב בוגרי המכללות בארה"ב. עם זאת, רק 5% בלבד ממשרות המנכ"ל בחברות ה-Fortune 500 הנן נשים.
  • נשים בארה"ב מרויחות $ 0.78 דולר בלבד על כל דולר שמרויח גבר - קרי ההכנס שלהם קטנה יחסית לעומת הגבר - עומדת על 78%.



עובדה היא שנשים מסוגלות להגיע להישגים אף יותר גבוהים לעומת גברים. למרות כל ההתקדמות שהשגנו את היום - הזכות שדרשנו וקיבלנו לבחור ולהיבחר, לנהוג, ללמוד בתיכון, באוניברסיטה ועוד נחשבת לאדירה. עם זאת, ההישגים אינם מספקים. אנחנו עדיין לא שם. ולמעשה, עם כל הצער שבדבר, אני חייבת לשבור כאן סטראוטיפ: שלא תבינו לא נכון - הנשים לא זקוקות להצלה. כל עוד הנכם תומכים בשוויון מגדרי, אני מצטערת לעדכן אתכם בכך שהנכם פמיניסטים, עם כל הסטיגמה שבדבר. אם אתם רואים בה כנחותה וכרכוש, אתם שוביניסטים. 







אז כן, יש הרבה סטיגמות בתחום. כשגבר תוקף, אישה לא צריכה להיכנע אלא להגן על עצמה. אם הוא רודף אחרייך בסמטה חשוכה, תברחי כדי להגן על עצמך. עם זאת, בסרטים היא תמיד רצה על עקבים מתוך פחד ובכך, היא מבזבזת אנרגיה. אם היא תגן על עצמה, הסיכוי שהיא תשרוד עם נזק מופחת הנו גבוה יותר ולכן, עליה לרכוש מיומנויות בהגנה עצמית.









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה