מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שלישי, 27 בינואר 2015

המדיה לא מתעסקת עם מוחמד אבל מבצעת דהומניזציה ליהודים







ב-27 בינואר 2003, יום השואה הבינלאומי, פירסם העיתון הבריטי, האינדיפנדנט, קריקטורה אנטישמית שכאילו נלקחה מהעיתון האנטישמי-דה שטירמר, ובה מוצג אריאל שרון כאוכל ילדים פלשתינים. הקריקטורה פורסמה בזמן שבריטניה מציינת את יום השואה הבינלאומי וערב הבחירות לכנסת ישראל באותה השנה.
דווקא אז, בחר האינדיפנדנט לעורר סטריאוטיפ יהודי עתיק ולא בפעם האחרונה. הקריקטורה הציגה דימוי של היהודי המכוער וצמא הדם, שלא רק מתאר בצורה מסולפת את הסיבה האמיתית לפעולות צה"ל בעזה, אלא גם מלבה את העוינות כלפי ישראל והעם היהודי. יש למתוח קו בין ביקורת לגיטימית על ישראל לבין אנטישמיות המתחפשת לכזו. גרסאות נוספות לקריקטורה המבצעת דהומניזציה לראש ממשלת ישראל וליהודים בכלל בוצעה גם על דמותו של נתניהו על ידי העיתון הבריטי הסאנדי טיימס.




התלונה שהגישה, בשעתו, שגרירות ישראל בלונדון לא רק שנדחתה אלא שהקריקטוריסט זכה בפרס על הקריקטורה הטובה של השנה. עיתונאי אמיץ שם מרטין הימל,הפיק עבור ערוץ טלביזיה קנדי סרט על העלילה שהעלילו עלינו הפלשתינים על ״הטבח״ בג’נין ובמסגרתו ראיין את מנכ״ל אגודת הקריקטוריסטים של בריטניה. דבריו המדהימים יותר מרלבנטים למה שמתרחש בימים אלה סביב הרצח הנתעב בפאריז.
חומר למחשבה.



Jenin: Massacring Truth from Martin Himel on Vimeo.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה