מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 12 בדצמבר 2014

כשבדיור הציבורי מסרבים לאפשר לזכאים לדיור לגור בדירות ציבוריות ריקות



התמונות לעיל אלו הם תמונות מהליך פינוי של משפחה נזקקת בדימונה על ידי שוטרים במשטרת ישראל. המשפחה מפונה על ידי השוטרים מדירת עמידר העומדת ריקה. 
המשפחה ממתינה כמו משפחות רבות לדירת עמידר לה היא זכאית ולכן, כשאיתרו בדימונה דירת עמידר השייכת לדיור הציבורי ועומדת ריקה בדומה לעשרות דירות השייכות לדיור ציבורי בעמידר בלבד ולאלפי דירות ציבוריות ברחבי הארץ, הם פלשו אליה. בעקבות כך, ברגעים אלה מתבצע פינוי המשפחה לרחוב, לא פחות.
אביגיל מקבוצת הנאבקות למען דיור ציבורי בדימונה מדווחת על זוג נשוי - הורים לשלושה ילדים קטנים. האב עובד. האם סיפרה בקבוצת המאבק כי הם שקועים בחובות ולא מסוגלים יותר לעמוד בעלויות השכירות בשוק החופשי. "אין לנו מה להפסיד בפלישה כזו, גם ככה בעל הבית עומד לזרוק אותנו לרחוב", אמרה .
לשאלת הזוג לאן ילכו עכשיו ומדוע מפנים אותם מדירה ריקה, נאמר להם על ידיי המשטרה ונציגי עמידר ללכת לבני משפחה ולהסתדר שם. "בעבר דאגו למשפחות לפחות לסידור זמני במלונית. הפעם זה פשוט להשליך משפחה לרחוב", כך לדברי אביגיל.
 בקבוצת הנאבקות למען דיור ציבורי בדימונה יודעות לספר על עשרות דירות עמידר בעיר העומדות ריקות. בשיחות עם בכירים בעירייה, הודו ראש העיר וסגנו בקיומן של בין 36-50 דירות ריקות כאלה. זאת בשעה שמשפחות זכאיות רבות ממתינות לפתרונות דיור וגם כאלה כמו המשפחה הזו שבשל שרירותיות הזכאות אינן עומדות בקריטריונים שהוחמרו. דירות נוספות הועברו לרשות חברי כפר הסטודנטים של עמותת איילים הפועלת בעיר ולא משמשות לייעודן המקורי.
על הציבור לתמוך באופן מלא וחד משמעי בפעולת המשפחה ובמאבק, כדי שלא יהיו בתים ריקים ואנשים ללא בתים! במקביל, מגמת החיסול של הדיור הציבורי נמשכת ביתר שאת וגם בניגוד לחוק. חברת עמידר מפרסמת מכרזים למכירת דירות לכל המרבה במחיר, זאת למרות שחוק מכר הדיור הציבורי שהופשר ב2013 קובע, כי מכירת הדירות תתקיים אך רק לזכאים לדיור. הפורום לדיור ציבורי, ביחד עם ח"כ אילן גילאון פנו ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לעצור את מכר הדירות המתבצע בניגוד לחוק.
מדיווח רשמי עולה, כי ישנן 760 דירות ריקות, מתוכן 400 ראויות למגורים. ניתן להכשיר למגורים את יתר הדירות בהשקעה של 35 אלף שקלים בלבד לדירה. במקביל, ממתינים להיכנס לדירות 2,000 זכאים לדיור ציבורי, קרי יש מספיק מקום לכולם. נתונים רשמיים אחרים מעידים על 450 דירות ריקות של עמידר בלבד לא כולל עמיגור ושישנן 2,400 משפחות הממתינות לדיור ציבורי [אם כי יש הבדל בין 2,000 אנשים ל-2,400 משפחות].
בקבוצת הנאבקות בדימונה מעדכנים, כי מתוכנן בשבוע הבא פינוי נוסף כזה [של משפחה נזקקת לדיור ששיחררה בית ריק של עמידר] . שוב משפחה עם 3 ילדים. האבא קיבל אבטלה 4000 ש״ח אז הם כבר לא זכאים, מאחר ודמי אבטלה נחשבת משכורת. יש לציין, כי המשטרה התאגידית בישראל משמשת באופן קבוע ככלי שרת בידי התאגידים והטייקונים כנגד העניים במטרה לשרת את האינטרסים של הראשונים, כפי שקורה בגבעת עמל וכפי שקרה במחאת האוהלים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה