מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום חמישי, 11 בספטמבר 2014

הקצין הגן על חייליו ממחבל ומשוחרר בבושת פנים מצה"ל






קצין מצטיין בחטיבת כפיר אשר הרג, במקום לפצוע, מחבל שניסה לחסל אותו ואת חייליו באמצעות סכין משתחרר מצה"ל. הקצין, בן ה-22, משרת בגדוד לביא קרוב ל-4 שנים. מדובר בלוחם ומפקד ערכי, מוסרי מקצועי, מלח הארץ ומטובי הבנים אשר המערכת יכולה להצמיח. לפני קצת יותר מחודש, הוא סיים את תפקידו כמפקד מחלקה. לפני כשנה, ביולי 2013, טיפס מחבל ערבי על הרכב בו נסע יחד עם חייליו, ניסה לפתוח את הדלתות מאחור וזאת בכדי לפגוע בחיילים. הקצין, מיהר להגן על חייליו וביצע ירי לעבר רגליי החשוד, אך בפועל, המחבל נפגע בגבו ונהרג.
מאז אותו מקרה הקצין המצטיין נמצא עד לרגע זה תחת חקירות מצ"ח. על פי מח"ט הגזרה דאז ומפקדיו של הקצין, הוא פעל על פי המצופה מקצין בצה"ל והטעות היחידה היתה מקצועית – בשל הפגיעה בגבו ולא ברגלו של המחבל. בעקבות כך, קבלת הדרגות שלו מעוכבת כבר 8 חודשים וכך גם קידומו בתפקידים ומשכורתו קוצצה. קצין צעיר ומצטיין זה שאך לפני כשנה ראה את עתידו בצבא והצבא אף ראה בו פוטנציאל להתקדם בסולם הדרגות והתפקידים וצפוי היה להתמנות לסגן מפקד פלוגה ובהמשך למפקד הפלוגה, למרות כל זאת, זה כשנה נמצא הקצין בחקירות, קידומו נעצר בבת אחת. לכן, הוא ביקש להשתחרר, לקצר את שירותו הצבאי כקצין וכלוחם לאחר שהסתבך בחקירה רק בגלל הגנה עצמית.
לאור היעדר גיבוי של המערכת, תחושה של רדיפה לא מובנת ועצירת הקידום הצבאי, מובן לחלוטין שהקצין מעוניין להשתחרר מהצבא. אותו צבא שאיתו ולמענו הוא נילחם באויב, אותו צבא בו הוא ראה כבית, בו הוא רצה להתקדם ולתרום, אותו צבא ששלח אותו למשימות מורכבות ערכית ומבצעית, אותו צבא שלמענו היה מוכן לתת את חייו.
צה"ל אישר סופסוף את השחרור.
הרשויות מפקירות את חיילינו! קצינים בחטיבת כפיר ואף קצינים ולוחמים נוספים בצה"ל מאוד מודאגים מסיפורו של חברם לנשק. מדובר בקצין איכותי, אשר ביצע את המוטל עליו. הוא הגן על הלוחמים וכל אחד מאיתנו היה עושה בדיוק את אותו הדבר. המקרה גורם ללוחמנו ולעורף לאבד את האמון במערכת הצבאית. לא יתכן שחיילנו ישלמו מחיר אישי כדי להגן על עצמם.

סליחה שאני לא יכולה להגן עליך, חייל יקר
חיתמו על העצומה ושתפו אותה לשנות את דרך העבודה ולעבוד בהתאם לנוהל מעצר חשוד. דם חיילנו אינו הפקר!
לוחמים יקרים שלנו, כל עם ישראל אתכם ממש. אנו צועדים לצדכם בשדה הקרב! חשוב לנו שתזכרו: בכל חשש ולו קל שבקלים, אל תהססו, פתחו באש!! כן, גם במחיר של חיי אדם בצד השני. פשוט כי חייכם קודמים וגם חיינו קודמים, וחייכם - חיינו! אז אנחנו לא יודעים מה הפקודות שקיבלתם ואנחנו מקווים שהם ברוח זו, אבל סומכים עליכם ששערה אחת משערות ראשכם לא תיפול, בכל מחיר אשר יהיה! אנחנו יודעים כמה אתם גדולים וגיבורים ברוח הקרב ובתרומה לעם ולמולדת וגם בכח הזרוע שלכם. מכאן נשלח חיבוק אמיץ ותנחומים למשפחות החיילים שנפלו על משמר העם והארץ. מחבקים ואוהבים! הלוחמים שלכם שבעורף..  
בנוסף פנינו פונות לעתיד. נחשפתם 
לפשעי מלחמה בוצעו על ידי הערבים בעזה? מדינת ישראל, אזרחיה וחייליה זקוקים לעדות שלכם. פנו לארגון שורת הדין כדי שיתעד אותה וכשיבוא היום, ישתמש בה בבית הדין בהאג להגנה על ישראל, חייליה ואזרחיה.

Our blog: http://www.israellawcenter.org

תגובה 1: