מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 4 ביולי 2014

למה זה לא בסדר לצרוך חלב? ומה פתאום לא לצרוך ביצים?






טל גלבוע מסבירה לעינב בובליל וליתר דיירי האח הגדול מדוע זה לא בסדר לצרוך חלב וביצים? הרי אף חיה לא צריכה למות כדי שנקבל ביצים וחלב - זה לא בשר. האחריות של כל אחד ואחת מאיתנו זה להבין למה אנחנו גורמים. אף אחד לא צריך לסבול כדי שאנחנו נאכל. יתכן שברגע שנבין כיצד תעשיית הבשר, תעשיית החלב ותעשיית הביצים המערבית פועלות, נמנע מלהמשיך לממן אותן.
כדי שאנחנו נקבל חלב, הפרה צריכה ללדת כדי לייצר חלב. בתעשיית החלב הרפתנים אונסים את הפרות. במהלך הפריית הפרה היא נאנסת, כאשר דוחפים להם יד לתחת - זרוע אנושית שלמה, ממש זרוע שלמה, וזרע בצינורית לאיבר המין בכדי להכניס אותן להריון כי רק כך גופן מייצר חלב שמיועד לעגל שלהן ונגזל למען בני אדם.
אך שוכחים לגמרי לדבר על הפרים שנאנסים פעם אחר פעם בשביל הזרע שלהם.
איזה מן מקצוע זה להיות אנס של בעלי חיים לאונן להם ולסחוט להם זרע מאיבר המין בשביל כוס חלב פרה?
הפרה היא קודם כל אמא.
ברוב המקרים, ברפתות, מפרידים בין העגל לאמא שלו ביום ההמלטה ושולחים את העגל לשחיטה. במשקי המלטות, מפרידים בין האמא לעגלים בשלב מאוחר יותר, לאחר שהעגל ינק, ביום בו הוא מובל למשחטה.
זהו הרגע היחיד בו הפרה, בעל חיים לא אלים בשום פנים ואופן, תוקפת ובוכה. לוקחים ממנה את הילד לשחיטה. היא אף נכנסת לדיכאון, כמו כל אמא אחרת במצבה.










בכדי להמשיך לייצר ביצים פוריות, צריך לגדל רק תרנגולות מטילות עד גיל שנתיים. לשם כך, נוצרו כלובי רבייה. בכל כלוב קטן מציבים 3 תרנגולות על כל תרנגול. בהמשך, זקוקים רק לאפרוחות ולא לאפרוחים. לכן, תחילה, ביום בקיעת הביצים ממיינים בין הזכרים לנקבות. את האפרוחים הזכרים משמידים בבלנדר גדול, מאחר ואין ללולנים מה לעשות עם כל כך הרבה תרנגולים. זה אפילו לא משתלם ללולנים לגדל אותם עד לשחיטה. לא כל האפרוחים מתים מהלהבים.
את האפרוחות ממשיכים לגדל לצורך הטלת ביצים. לפיכך, קוטמים לאפרוחות את המקור ובהמשך, מעבירים אותן לכלובי הטלה קטנים שאין בהם מקום אפילו לפרוש כנפיים. לאחר שנתיים הטלה, בה הן מטילות 300 ביצים בשנה, כשבאופן טבעי הן מטילות 30 בשנה, הלולנים מחשמלים את התרנגולות למוות.
מעבר לכך, האפרוחים גדלים בקצב מהיר ולא טבעי בעקבות עיוות גנטי שהאדם החדיר בהם במטרה לזרז את הגדילה. בעקבות העיוות, האפרוחים מתקשים ללכת או אפילו לעמוד.
מדי יום מושמדים בישראל כ-15 אלף אפרוחים זכרים במדגרות תעשיית הביצים: טוחנים אותם חיים או משליכים אותם למכלים ושקיות, שם הם נמעכים למוות, נחנקים, או גוועים בייסורים מרעב. הסיבה: כזכרים הם לא יטילו ביצים, וכמשתייכים לגזע ה"מטילות", אשר עבר עיוות גנטי במטרה להביא להטלה מוגברת. לכן, לא משתלם כלכלית לגדלם לבשר, מאחר והם אינם מעוותים גנטית לגדילה מהירה.




לפיכך, זה לא כשר לאכול מוצרים מן החי. זה לא משנה איזה תירוצים תאכילו את עצמכם.










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה