מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 11 ביולי 2014

השפה אותה מבינים בארגוני הטרור במזרח התיכון והצעה ללוחמה נכונה בטרור

הרוצה בשלום יכון למלחמה!




ב- 1985 החיזבאללה חטפו בסיוע סוריה 4 אנשים משגרירות רוסיה בלבנון.
הרוסים, בתגובה, שלחו ללבנון את יחידת אלפא - יחידה מיוחדת לטיפול במצבי טרור. כשהגיעו, בן ערובה אחד כבר נהרג. הלוחמים איתרו את אחד מבני דודיו של אחד החוטפים. לפני שהם ירו לו בראש, הם חתכו לו את הביצים בעודו בחיים (כן, את הביצים) ושלחו אותם לחוטף ביחד עם רשימה של יתר קרובי משפחתו.
מאז ולמשך עשרים שנים הבאות, אף אזרח רוסי לא נחטף על ידי ערבים Barry Davies, (2005). The Spycraft Manual: The Insider's Guide to Espionage Techniques
בראיון שנתן מאוחר יותר בני מוריס, פרופסור להיסטוריה באוניברסיטת בן גוריון, הוא אמר "ככה הסובייטים עובדים, הם עושים דברים - לא מדברים עליהם ,כי זאת השפה שהערבים מבינים. "
מאז סוף שנות ה-80, נראה שמדינת ישראל מתקשה להתמודד עם פעילות הטרור המופנית נגדה מצד ארגוני הטרור הערבים. הדבר נובע בעיקר משינוי במדיניות, כאשר בניגוד לעבר, הפכה ליותר הומניטרית מול גורמים חסרי צלם אנוש. היא מוצגת בתמונה מצד שמאל - מטרה לספק להם הטבות והקלות. עד לשינוי מדיניות זה, ישראל לא נהגה לנהל משא ומתן עם טרוריסטים וכך, הפגינה את כוחה. מחבלים חטפו מטוס? סיירה מטכ"ל נשלחה למקומות שונים ברחבי העולם כדי לשחרר את החטופים. השכנים הערבים פתחו במלחמה או איימו על שלומה של ישראל כמו באמצעות ניסיון פגיעה במקורות המים של הכינרת בסוריה? מדינת ישראל הפעילה עוצמה צבאית. לא הייתה התרפסות ואיום על ישובי הפריפריה לא היה מקובל. יש לגייס את התקשורת הישראלית להסברה, בניגוד למצב כיום, בו התקשורת מעוותת ומציגה הסברה פוליוודית.
בניגוד לכך, כיום, על פי המדיניות, תקיפות כנגד יהודים של יחידים וקבוצות לא זוכות לתגובה ראויה מצד המשטרה, הצבא והרשות השופטת. מדיניות חדשה זו יושמה מאז האינתיפדה השניה. כמו שנאמר, המרחם על אכזרים, סופו שיתאכזר אל רחמנים. אסור היה מלכתחילה להפוך את היהודים לקורבן. לעולם לא שוב! אני מציעה לאמץ את המדיניות הזו של הרוסים, מדיניות אותה יישמה מדינת ישראל בעבר - לא מנהלים משא ומתן עם מחבלים. ממש כמו שישראל פעלה במבצע אנטבה.



כך מגיעים למעמד של רוסיה בעולם - שימו לב, המעצמות הגדולות והחזקות בעולם הם המדינות שכשתוקפים אותם, הם מאבדים את הראש ונכנסים בך כאילו אין מחר. העולם הנאור לא יודה בזה, אבל ככל שמדינה עומדת על שלה כך היא מוערכת יותר. למעשה, המעמד של מדינה בעולם נקבע לפי התלות שלה במדינות אחרות (או יותר נכון אי-התלות שלה) מדינה ששניתן להפעיל נגדה הכי פחות מנופי לחץ היא המדינה בעלת המעמד הגבוה ביותר. ככה שאם מישהו יחטוף ישראלי וישראל תתפוס את הבן דוד שלו, לא משנה כמה נעמוד על שלנו, אף אחד לא ישתוק לנו אם נחתוך לו את הביצים ונשלח אותם לחוטפים כמו איזה מאפיה. הגיע הזמן להפסיק את המשא ומתן ולהחזיר את ציפי לבני הביתה בלי פרס נובל לשלום כשהיא עדיין בתולה מאחור.
כך העולם הנאור משתמש בבקרת נשק - נשק משמש כאסטרטגיה. ככל שהעוצמה הצבאית חזקה יותר, כך מדובר בשובר שוויון. פצצת אטום למשל הנה נשק שובר שוויון. רוב הנשק האטומי בעולם מוחזק על ידי ארצות הברית ורוסיה. שתי מעצמות אלו נמצאות במרוץ חימוש אחת מול השניה, סוג של מלחמה קרה. מעצמות אלו משתמשות בעוצמה הצבאית שלהן כדי לפרק מדינות אחרות מנשק לא קובנציונלי, תוך התמקדות במדינות באסיה ובמזרח התיכון - הודו, פקיסטן, אירן וכדומה. ישראל ידועה כמעצמה צבאית בעלת יכולת ותעשיה צבאית עצומה. יש לנו את הכלים, עלינו ליישם אותם בתבונה, כמו שיושמו בשנות ה60 וה-70.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה