מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שבת, 28 ביוני 2014

משטרת ישראל אנמית ואינה נלחמת בשחיתות - הלכת פואד בן אליעזר






ההתפתחות האחרונה בפרשת פואד בן אליעזר וחקירת השחיתות בנמל אשדוד, מוכיחה שהיחידים שעוד ניתן לסמוך עליהם בכל מה שקשור במלחמה בשחיתות ציבורית הן רשות המיסים והפרקליטות.
הם אלו שמצאו את ההלוואות שקיבל פואד (לכאורה) מאיש העסקים והחליטו לחקור. חוסר הרצון של המשטרה להיכנס לחקירה של בן אליעזר במשך תקופה כל כך ארוכה כאשר כל החומר יושב ביחידת להב 433 ומרוח בכל כלי התקשורת מגלה את היהירות של המשטרה ואת החשש שלה לחקור ולתקוף את השחיתות הציבורית . במשך שנה שלמה, משטרת ישראל ידעה שפואד מושחת. חקירת משטרה נפתחה רק כשהמידע דלף לתקשורת ולציבור בטרם הבחירות לנשיאות - מישהו לא רצה לראות את פואד נשיא.
בפברואר 2014 בראיון בלעדי שהעניק המפכ"ל יוחנן דנינו לאילנה דיין בתוכנית עובדה, התייחס דנינו לביקורת נגדו לפיה הוא נמנע מלהיכנס לחקירות בחשד לשחיתות של אנשי ציבור באומרו : "מספיק כבר עם הדמגוגיה הזולה הזו, מספיק". והוסיף "אתם באמת מנסים להטעות את הציבור. אתם מנסים לבלבל אותו. מה אתם מנסים להגיד לו? שיש משטרה אנמית שלא נלחמת בשחיתות? אני מנסה להיות הכי אובייקטיבי שאפשר, למרות שזה קשה... אני חושב שהיום יש הרבה יותר זהירות. אני חושב שהיום יש פחות שחיתות. אני מעריך שההרתעה נוצרה בתקופה, נקרא לה 'תור הזהב של רשויות האכיפה במלחמה בשחיתות', בתקופה שהייתי ראש אגף החקירות".
בניגוד לטענה זו של דנינו, זליכה טוען אחרת והוא יודע על מה הוא מדבר - הוא עבד בעבר כחשב הכללי של מדינת ישראל וידוע כחשב שנלחם בשחיתות הרבה במשרד האוצר. בעקבות כך, לא האריכו לו את הקדנציה וכן, בניגוד ליתר החשבים לפניו ואחריו, אף תאגיד או בנק לא רדף אחריו להציע לו תפקידים בעקבות הפגיעה הקשה שהם ספגו בזכות עבודתו הקדושה. שבע שנים לאחר שפרש מפעילותו הציבורית, הוא עדיין עוסק בשחיתות ציבורית ופרסם ספר העוסק בנושא "המאקרו כלכלה של השחיתות". לדברי זליכה "הציבור מכיר את השחיתות המשפטית, את המעטפות שעוברות מיד ליד. אבל הכלכלנים מגדירים את השחיתות אחרת: כל פעם שמישהו עושה משהו, או נמנע מלעשות משהו שוודאי שצריך לעשות, בגלל אינטרסים זרים - זו שחיתות. 40% מהפער בתוצר לנפש בינינו לבין אירופה המערבית מוסברים על ידי השחיתות. אנחנו מדינה מושחתת".
אז לשאלתו של דנינו "מה אתם מנסים להגיד? שיש משטרה אנמית שלא נלחמת בשחיתות?" אומר שלא! אין משטרה אנמית!. יש לנו משטרה יהירה. עצלה, שצריכה שילעסו לה את החומרים כדי לפתוח בחקירה, כזו שהעומד בראשה סבור שהוא ניצח את השחיתות כבר לפני שנים. וכשקיבל ביקורת מבכיר משטרה לשעבר, דנינו החל לגמגם ולתקוף את הבכיר בטענה שהוא לא יודע על מה הוא מדבר.
דנינו חי בסרט ומודע לכך שהמשטרה שלו לא יעילה. משטרת ישראל אינה ממלאת את תפקידה.
בסופו של דבר, מדובר במשטרה תאגידית המשרתת את בעלי ההון והשררה המושחתים. המשטרה נלחמת כנגד מי שיוצא למחאה חברתית ומתנגד ליחסי הון שלטון וכנגד יוקר המחיה והמונופול המפרנס את הטייקונים.




תגובה 1:

  1. יוחנן דנינו , שייגזר דינך ערב יום הכיפורים, שלך ובני משפחתך ואהובך,הם ופקודיך האחראים לכך , השותפים לכך , וליודעים על כך, אלה כמו אהוביהם . שישפכו דמם כפי שאתם שפכתם את דמי , אדם לא צעיר וללא כל עבר פלילי , ויקבלו את אותו שרות ויחס משפיל מזיק וחבלני מצד שרותי חרום אחרים כפי שאני מקבל מתחנת משטרעת השכונות הרקובה והמושחתת , שאני רואה בך אחראי לו אישית . שם משתפים פעולה עם עבריינים , נוטלים שוחד , ופועלים כנגד אזרחים הגונים ! ! !
    לוואי ויעדיפו עבריינים בטיפול רפואי , לוואי ויאשפזו אותם לחינם אך רק על מנת להטרידם ולהתעמרות בהם, או לטובת הנאה אישית של המערכת והרופא אישית ,ושלא יקבלו את הטיפול הנדרש ובריאותם תינזק קשות ! ! !

    השבמחק