מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 16 במאי 2014

סטיגמטה לצפייה ישירה (1999) Stigmata



מותחן על טבעי. סטיגמטה היא תופעה מיסטית בלתי מוסברת במושגים של הגיון בריא או המדעי, לפיה, מאמינים קתולים סובלים מדימומים פתאומיים בראש ובכפות הידיים והרגליים, כביכול במקומות שבהם מסמרו הרומאים את איבריו של ישו לצלב.
פרנקי פייג`, היא בחורה פשוטה שחיה בפיטסבורג, עובדת כמעצבת שיער, יש לה חבר וחייה נראים רגילים ונורמליים לחלוטין, עד שיום אחד תוקפים אותה הסימפטומים של הסטיגמטה ללא הודעה מוקדמת. רופאים ופסיכולוגים אליהם היא פונה לא מסוגלים לסייע לה, והתופעה הולכת ומחריפה. לאחר שכומר מקומי עד לתקיפתה האכזרית של פרנקי, ככל הנראה על רקע דתי, הוא מדווח על כך לממונים עליו. בוותיקן מחליטים לשלוח חוקר מיוחד, אנדרו קירנן, המתמחה בטיפול בתופעות מיסטיות ובסילוק דיבוקים, שינסה לפענח את המסתורין סביב התופעה. איש הכנסיה הפוגש את הנערה, נדהם מהכוחות העצומים שהשתלטו עליה, מאבחן את הסכנה הגדולה בה היא שרויה, ונאלץ לצאת למסע הכולל נקיטת צעדים אמיצים העומדים בסתירה מוחלטת לאמונותיו החזקות, ולו רק בכדי להציל את חייה.
האדם הקדוש ביותר עבור הנוצרים, ישו, ננעץ על צלב, נזר קוצים לראשו, מסמרים הצמידו את כפות רגליו וזרועותיו לקורות העץ, צליפות השוט על גבו ודקירות הרומח בצדי גופו הפכו לסמל בקרב הנוצרים, בעיקר הקתולים. סטיגמטה הנהצורת הריבוי של המילה היוונית סטיגמה, דקירה. סימני הצליבה מכונים סטיגמטה ולפי האמונה, ישו לא היה האחרון שהפצעים הופיעו על גופו. בקרב אנשים שהכנסייה מכירה בהם כ"סטיגמטיים", הפצעים הופיעו מעצמם, ללא כל עדות לאלימות מבחוץ. התופעה דומה לתופעות התגלות אחרות בעלות פירוש דתי, אך לא מדובר בשמיעת קולות, קבלת מסרים או חוויות חוץ גופיות - כאן העדויות מסתמנות על גופו של המאמין.
לפי האנציקלופדיה הקתולית ההיסטוריה מספרת על מאמינים נלהבים רבים שנושאים על גופם את סימני הפסיון של ישו. אלה הם הסימנים הנראים, יש מאמינים נוספים שסובלים רק מהכאבים עצמם ואז מדובר בסטיגמטה סמויה. העדויות לסטיגמטה, טוענים הקתולים, הם כה מבוססות היסטורית עד שהלא-מאמינים אינם יכולים להפריכן. ההיסטוריה מכירה 500 מקרים של סטיגמטה, כגון הקדוש פרנסיס מאיסיזי שב-1202 החל לטעון שהוא חווה חוויות דתיות. ב-1224 הוא הקים את המסדר הפרנסיצקני ומיד אחר כך סיפר על התגלות. הוא החל מדמם ממקומות בגוף שבהם נפצע הצלוב והמשיך לדמם במשך שנתיים מחייו. ברור שכוחה של המחשבה להשפיע על הגוף הוא מתגלה כאן במלוא עוצמתו. אפילו כאשר מדובר בפגיעה עצמית מכוונת – לא רבים מסוגלים לגרום לעצמם סבל גופני כה קשה. הפרעה מוכרת שיכולה לשמש כהסבר היא תסמונת מינכהאוזן. מי שלוקה בה גורם לעצמו לחלות או להיראות כחולה בתחבולות שונות על מנת לזכות בתשומת לב.
גישה אחרת תסביר את הסטיגמטה כפלסבו, אבל הפוך. מצבי מתח קשה וחרדה יכולים לגרום להופעת פצעים, מורסות ופזוריאיזיס ואף לדימום, אבל עדיין מדובר כאן לא בדימום סתם, אלא בכזה שתואם את פצעיו של ישו. אם אתם נוצרים מאמינים אז פצעי הסטיגמטה יכולים להתמיר את הסבל בתהילה. דימום ופציעות על-טבעיות כמו אלה של הצלוב יקרבו אתכם לקדושה והמוטיבציה הזאת יכולה להוות גורם פסיכולוגי מגביר דימום, פשוטו כמשמעו.
לכאורה, הסרט עוסק בתופעת הסטיגמטה ובשאלה האם אמונה והזדהות עם כאב יכולים לגרום לאדם פצעים ודימום? ההיסטוריה מספרת על לפחות 500 מקרים בהם אנשים החלו לדמם ללא כל סיבה נראית לעין ממקומות בגוף הזהים לנקודות הצליבה של ישו. ההסברים לתופעה שנויים במחלוקת. אצל נשים היא מופיעה יותר. עם זאת, הסרט סטיגמטה עוסק בתפקידה של הכנסיה, במקומה בקשר שבין האדם לאלוהים בנצרות. במשך מאות שנים, הכנסייה דאגה לשמר את מעמדה בחברה באופן קטלני, כאשר מתנגדיה עונו ונרצחו. הוטל חסיון על מגילות שאותרו בירושלים ואשר עלולות לפגוע במעמדה של הכנסייה כיום, בעידן החילוני, בו תפקידה מוטל בספק.

הוראות הפעלה - לחצו על ה-X הלבן הקטן בחלק הימני העליון, בין המשולש של ה-PLAY לשפיץ ואז תוכלו לראות את הסרט, תוכלו ללחוץ על הפליי כשהכפתור הופך מכחול לאדום



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה