מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום חמישי, 15 במאי 2014

לישראל אין ריבונות בהר הבית למרות מלחמת ששת הימים


במהלך הפגנת סטודנטים מהאוניברסיטה העברית נשמעו קריאות בעד זכות השיבה ונגד נוכחות ציונית בירושלים.
"ציונים צאו החוצה, ירושלים ערבית" !!! כך צועקים ערבים ישראלים באוניברסיטה העברית. זהו סרטון שני מתוך ההפגנה של התאים הקיצוניים אתמול (14.5) לזכר הנכבה ולעידוד השתמטות.
את ההפגנה כאמור ארגנו חד"ש ירושלים - الجبهة القدس, حركة وطن الطلابية - القدس ו-التجمع الطلابي الديمقراطي (תנועת בל"ד ותנועת וטן).
**
במהלך ההפגנה שרו המפגינים על רצונם לגרש את הציונים ואת היות העיר ירושלים "ערבית בלבד
**
לאנשים האלה, הקיצונים האלה, נותנים במה חופשית, נותנים להם לזעוק "גזענות" על כל דבר ועוד מתנצלים בפניהם, והכל בחסות האוניברסיטה העברית בירושלים | הדף הסטודנטיאלי Hebrew University of Jerusalem.

אנחנו שואלים: מי פה הגזען ומי פה הדמוקרט ?!
**
בהזדמנות זו, אנו קוראים לכם לחתום על עצומה שרצה והקוראת לאוניברסיטה להפסיק את הכניעה והטירוף








הר הבית בידנו. כך נטען על ידי מוטה (מרדכי) גור, מפקד חטיבת הצנחנים ביום בו שחררה החטיבה את ההר במלחמת ששת הימים מידי הכובש הירדני. באותו הקרב, החטיבה איבדה 97 חיילים. למרות זאת, הרשויות אוסרות על כל מי שאינו יהודי לבקר בהר הבית.
עם איחוד ירושלים תחת שלטון ישראלי בעקבות מלחמת ששת הימים בשנת 1967 רשאים להיכנס להר מבקרים בני כל הדתות. אולם הכניסה למבקרים לא-מוסלמים מותרת רק דרך שער המוגרבים, וכמו כן אסורה עדיין התפילה והפולחן במקום למבקרים לא-מוסלמים. בין שנת 2000 לשנת 2003 נאסרה הכניסה למתחם למבקרים לא מוסלמים בעקבות אירועי "האינתיפאדה השנייה". נקודת הזמן הרגישה ביותר בהר היא בצהרי יום שישי, בסיומם של תפילות יום השישי במסגדים בהר. בתקופות רגישות מגבילה משטרת ישראל כניסת מתפללים מוסלמים להר הבית, על מנת להקטין את הסכנה להתפרצות הפגנות אלימות במתחם.
הגבלות על לא-מוסלמים בכניסה להר הבית

  • הכניסה למתחם מותרת בימים א' עד ה', בין השעות 7:30 - 10:00 בבוקר ובין 12:30 עד 13:30 אחר הצהריים. בתקופת שעון קיץ הכניסה בבוקר מותרת עד 11:00, וכניסת הצהרים היא בין 13:30 ל-14:30. 
  • הר הבית סגור למבקרים לא מוסלמים בימי שישי, שבת וימי החג המוסלמים.
  • בחג רמדאן הכניסה רק בשעות הבוקר.
  • הכניסה למסגדים בהר אסורה, כמו הכניסה להר הבית דרך שוק העיר העתיקה ברובע המוסלמי האסורה אף היא. 
  • המבקרים חייבים לעבור בדיקה ביטחונית ולהציג תעודת זהות בכניסתם להר.
  • תשמישי קדושה כגון: סידור, טלית, תפילין, ארבעת המינים, דגל ישראל וכן כלים מוזיקליים אינם מורשים במתחם.
  • אסור להתפלל או להשתחוות בכל מתחם ההר.


  • כיום, עולים להר כ-9,000 יהודים ישראלים בשנה, לעומת כ-370,000 המבקרים כתיירים. להיות עם חופשי בארצנו, ארץ ציון ירושלים. זהו המשפט החזק ביותר בהמנון הישראלי, התקווה. זהו הדיווח המקומם של אדם מהשורה בשם מוטי בוזגלו, או מבחן בוזגלו, אם תרצו, המוכיח כי היהודי אינו חופשי בארצו וכי היהודי אינו מוגן במדינתו על ידי חוק יסוד : כבוד האדם וחירותו וכן, אין חופש דת בישראל למי שאינו מוסלמי. לאחרונה אף נטען על ידי רש"ע, כי הכותל המערבי הנו חלק ממסגד אל-אקצא ולכן הוא מחוץ לתחום ליהודים. כך על פי אנשי רוח ומנהיגים דתיים ברש"ע שפרסמו דברים ברוח זו.


    וכך סיפר בוזגלו:
    ביום שישי- ה- 25.4.2014 הגעתי לעיר העתיקה באופן מקרי לחלוטין- שמתי את המחשב שלי לתיקון במרכז העיר והייתי צריך לחזור אחרי כשעתיים לקחת אותו, וכשחשבתי מה לעשות בזמן הזה, אז נזכרתי שלא הייתי המון זמן בעיר העתיקה (משהו כמו חצי שנה).
    במהלך הטיול הספונטני שלי בעיר העתיקה עברתי ברחוב השלשלת באחת מהסמטאות שמובילות להר הבית. ונתקלתי בזוג שוטרים- שוטר אחד ערבי בשם עלאא ושוטרת נוספת שהיתה פאסיבית יותר וכמעט לא אמרה כלום. במהלך הצעידה שלי לא הבחנתי בשוטרים בצד הדרך, וכשחלפתי על פניהם השוטר פנה אלי בערבית, אני לא הבנתי מה הוא אומר, ואחר כך הוא ניסה לפנות אלי באנגלית- אמרתי לו שאני ישראלי, ואני מדבר עברית. הוא שאל אותי לאן אני הולך, אז עניתי לו שאני רוצה לבדוק אם ניתן להיכנס להר הבית- כלומר אם אלה השעות המותרות לביקור וכניסה.
    באותו הרגע הטונים של השוטר החלו להיות יותר ויותר תקיפים- הוא שאל אותי "למה אתה רוצה לעלות להר הבית, מה יש לך לעשות שם"? עניתי לו שאני רוצה לעשות סיבוב קצר ברחבה של הר הבית, כמו כל תייר אחר, ולצאת. מאותו הרגע התחיל שיח הזוי, שבמהלכו השוטר שהבין שמדובר בבן אדם תמים, חף מפשע וללא כל כוונה פלילית (או לחילופין- כוונה להפר את הסדר הציבורי), התחיל להתכווח איתי ולהטיל עלי על מיני האשמות, כשהשוטרת עומדת בצד. חשוב לציין פרט חשוב מאוד מכל המקרה הזה- העברית של השוטר עלאא היא מאוד חלשה- מלבד העובדה שניכר עליו שהוא לא מכיר כחצי מהמילים בשפה העברית, ניתן לראות שהוא בכלל לא מבין את הניואנסים של השפה העברית, ומושגים בסיסיים שקשורים לשפה העברית ולהוואי הישראלי. כך למשל- ש "זה נשמע לי מאוד הגיוני שאני אוכל לעלות ולטייל ברחבת הר הבית כמו כל תייר אחר לבד, ולא עם קבוצה גדולה שמזהים אותה בקלות כקבוצה של יהודים, ואז היא יכולה להיות מותקפת ולמשוך אש". אלה בדיוק המילים שאמרתי, ומה שהשוטר עלאא הבין מהמילים הללו היא שאני מעוניין לעלות להר כדי לעורר פרובוקציה וכדי למשוך אש- הוא ענה לי בתגובה: "אהה- זה מה שאתה רוצה- לעלות להר ולמשוך אש??!?!? תביא את תעודת הזהות שלך". באותו הרגע הייתי בהלם- ואמרתי לשוטרת ששתקה ליידו "את ראית מה היה פה עכשיו? זה נראה לך הגיוני מה שהוא עושה? הרי את שמעת בדיוק מה אמרתי לו, ושאין לי שום כוונה לעשות איזשהו מעשה לא חוקי". השוטרת ענתה משהו בסגנון של :"אין מה לעשות, זה הוא קובע, ועכשיו תמתין לו". לאחר שהוא לקח את תעודת הזהות שלי, הייתי בטוח שהשוטר ייראה במחשב שאני בן אדם נורמטיבי, בלי עבר פלילי, ולא רק זה- אלא גם בן אדם שמעולם לא נחקר בתחנת משטרה, ואפילו לא עוכב אף פעם על ידי שוטר. מאותו הרגע התחיל סיוט שנמשך כמעט 4 שעות, במהלכו השוטר עלאא ויתר השוטרים בנקודת המשטרה הסמוכה ליד רחוב השלשלת התנהגו באלימות רבה (מילולית), ואף בזלזול רב. 
    מסתבר שבאותו הרגע השוטר עלאא החליט להמציא לעצמו גרסה שאין אף קשר בינה לבין המציאות, ויותר מזה- כל אדם סביר ורציונאלי, וכל שוטר ואיש חוק שהיה נכנס לנעליו של השוטר עלאא היה מבין שמדובר בבן אדם נורמטיבי , שומר חוק וללא כוונה פלילית- אני מאמין כי גם אותו שוטר הבין זאת, אולם נראה היה שהוא היה נחוש למצוא איזושהי סיבה לעכב אותי, וזאת בשל מה שנראה כמוטיבציית יתר של שוטר ערבי לעצור אזרח יהודי, או לחילופין- כדי להציג איזשהם "קבלות" לשעות שאותן הוא מבזבז בעבודתו- כלומר, להוכיח כאילו הוא מבצע את עבודתו כמו שצריך. השוטר עלאא המציא גירסה לפיה מעוניין להיכנס לתוך המסגד בהר הבית ולעורר פרובוקציה בין המתפללים- כלומר- במילים אחרות הוא המציא גירסה לפיה אני מתכוון לסכן את החיים שלי, ולהתאבד. ומאותו הרגע כל הגורמים בתחנה אימצו באופן עיוור את הגירסה שלו, כולל קצין המשטרה, והחוקר. 
    אני באתי בגישה הכי פתוחה שבעולם- אמרתי להם שאין לי שום דבר להסתיר, מהסיבה הפשוטה שלא עברתי שום עבירה, וגם לא התכוונתי לעבור עבירה- בסך הכל רציתי לבדוק האם אני יכול להיכנס להר הבית, וזהו- ואף סיפרתי להם ששמתי את המחשב בתיקון, ושאני צריך לחזור לקחת אותו. לאורך כל התהליך נראה היה שהדבר האחרון שמעניין את השוטרים השונים (וגם את החוקר בתחנת דוד) זה האמת- האמת בכלל לא עניינה אותם - נראה היה שלא היה אכפת ששמתי את המחשב אצל הטכנאי, וכי החלטתי באופן ספונטני לבקר בעיר העתיקה, ובמקרה גם הגעתי לסמטה שמובילה לכניסה להר הבית (דבר זה מוכיח כי לא התקיים היסוד הנפשי של העבירה הפלילית- שהיא כוונה מראש לבצע עבירה). חשוב לציין שכשציינתי בפניהם שאני חייב לעזוב מיידית כדי לקחת את המחשב מהתיקון, הם לא התייחסו לבקשה שלי, ואף לא אישרו לי לענות לשיחת הטלפון שקיבלתי מאותו טכנאי- דבר שהיה מוכיח כי לא היתה לי שום כווונה פלילית לביצוע איזושהי עבירה. בנוסף לכך, כששאלתי את השוטרים השונים שם כמה זמן אני הולך להיות מעוכב, ושציינתי שיש לי באותו היום משמרת לילה, הם אמרו כמה פעמים משהו בסגנון של "אני מציע לך לא לתכנן תכניות ללילה, כי אתה הולך להישאר במעצר".
    לאחר כמעט 3 שעות של עיכוב בנקודת המשטרה לקחו אותי לחקירה בתחנת המשטרה של מרחב דוד, ושם הכחשתי בצורה גורפת את כל החשדות שהופנו לעברי (ניסיון להפר את הסדר הציבורי)- כמו כן נלקחו ממני טביעות אצבעות, צילום רגיל ובפרופיל, וכן אילצו אותי לחתום על צו הרחקה מעיר העתיקה למשך 15 יום ולהתחייב על ערבות עצמית של 5,000 שקלים במידה ואני מפר את הצו הזה- נאמר לי שבלי התנאים הללו- אני לא יכול להשתחרר, וכי אם אני לא אחתום, אני אבלה את הלילה במעצר. חשוב לציין שהגירסה של השוטר עלאא היא מופרכת לחלוטין- הוא טען בדו"ח שלו שאני ניסיתי להסתנן להר הבית, תוך כדי התחזות לאדם מוסלמי (או משהו כזה), וזאת לאחר שכשהוא פנה אלי בערבית, ואחר כך באנגלית- עניתי לו שאני ישראלי ושאני מדבר עברית- השוטרת לצידו היתה עדה להתרחשות, ולא אמרה מילה. כמו כן- חשוב לציין שבמהלך האינטרארקציה הקצרה שהיתה בינינו, עבר באותו מקום איזשהו תייר אסייתי- והשוטר שאל אותו לאן הוא הולך, אז התייר ענה לו שהוא הולך להר הבית- אז השוטר ענה לו שהר הבית סגור אך ורק לתפילות של מוסלמים, אמר לו לעשות אחורה פנה, ושחרר אותו לדרכו- את המקרה הזה גם השוטרת יכולה לאשר, וגם מצלמות האבטחה שסביר להניח שקלטו אותו. אז מה היה פה? שני מקרים זהים לחלוטין- אחד של תייר אסייתי, ואחד של ישראלי יהודי- שניהם בתמימותם רוצים לבקר בהקשר הבית, רק שאת התייר האסייתי השוטר לא חשב אפילו לעכב לשום תשאול, או חקירה, אלא שחרר אותו לדרכו, ואילו את האזרח הישראלי הוא עיכב (ולמעשה כלא למשך מספר שעות), השפיל, הדביק האשמת שווא, פתח לו תיק פלילי, כולל הכנסה של טביעות אצבע ותמונות למאגר המשטרתי, צו הרחקה וערבות עצמית למשך 15 יום. דרך אגב- החוקר סרב לתת איזשהו מסמך שמפרט את החשדות נגדי, וסרב גם לתת לי איזשהו מסמך שכולל בתוכו את הדו"ח שכתב אותו שוטר- לאחר התעקשויות רבות מצדי, הדבר היחידי שהוא הסכים לתת לי הוא המסמך של כתב הערובה שחתמתי עליו.




    בתודה ,
    מוטי בוזגלו
    בתמונות: השוטר המתנכל והמסמך שעליו אולץ בוזגלו לחתום
    Moti Buzaglo

    אין תגובות:

    הוסף רשומת תגובה