מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שבת, 10 במאי 2014

התקשורת השמאלנית בישראל מטעה את הציבור בדיווחים ופוגעת בחופש המידע והעיתונות בישראל



"ישראל היא המדינה היחידה בעולם בה התקשורת נוקטת בתחבולות של לוחמה פסיכולוגית כנגד בני עמה" דר' גיא בכור

פרובוקציה מול מציאות בתקשורת הישראלית - שערורייה בעריכה המגמתית שבאה לידי ביטוי בתקשורת השמאלנית בישראל. מתוך דיווח כולל של מחלקת המדינה האמריקנית על הטרור במזרח התיכון בשנת 2013, 99% הוקדשו לסקירת טרור אסלאמי המופנה כנגד מוסלמים, נוצרים ויהודים.
פחות מאחוז מהדיווח הוקדש לתופעת "תג מחיר".
הדיווח על "תג מחיר" הנו קצרצר וכמעט אגבי באופן יחסי לדו"ח, הורכב מנתונים לקוניים ומשתי התייחסויות ענייניות: אחת, מתומצתת בארבעה משפטים, המציינים כי מחברי הדו"ח רואים בחיוב את תגובת ישראל לתופעה; והשנייה מורכבת ממשפט אחד, הנשען על מקורות באו"ם ומארגונים לא ממשלתיים, פוליוודיים ולא מוסמכים, הרואה את התייחסות ישראל לתופעה בשלילה.
משפט זה מנוסח בזו הלשון:


"התקפות של מתנחלים ישראלים קיצוניים נגד תושבים פלסטיניים, רכוש ואתרי פולחן בגדה המערבית, המשיכו וגברו ללא העמדה לדין, על פי מקורות באו"ם וארגונים לא ממשלתיים."


מה מכל זה הוקפץ לכותרות בכלי התקשורת הישראליים? ולהלן הכותרות:

  • חדשות ערוץ 2 באמצעות אתר מאקו: "ארה"ב: מעשי תג מחיר גוברים"
  • באתר 'הארץ' הועלתה כתבה הנושאת את הכותרת: "דו"ח משרד החוץ האמריקאי: מתנחלים אינם נענשים על פגיעה בפלסטינים". בנוסף, צויין בכותרת המשנה: "סיכום שנת 2013 לענייני טרור מציין כי התקפות של מתנחלים על פלסטינים אינן מסתיימות ברובן בהעמדה לדין, וכי פעולות "תג מחיר" התפשטו מהגדה לישראל"
  • הכותרת באתר nrg של מעריב שעסקה בדו"ח: "ארה"ב: פשעי תג מחיר גוברים, ללא העמדה לדין" גלי צה"ל: "דו"ח אמריקני מותח ביקורת על הטיפול בתג מחיר". בנוסף, בכותר המשנה צוין: "מחלקת המדינה האמריקאית פרסמה את דוח הטרור העולמי השנתי מטעמה, ובו נמתחה ביקורת על הטיפול הישראלי ב"תג מחיר". מנגד, בדוח ציינו לשבח את פעולות של הרשות למיגור הטרור הפלסטיני
  • ynet: "דו"ח אמריקני: הטרור היהודי מתגבר וישראל לא מענישה, ירי הרקטות מרצועת עזה פוחת"
  • בחדשות 10 הרחיקו לכת וקבעו בכותרת הסקירה, כי "ארה"ב מאשימה: ישראל לא עוצרת פשעי שנאה נגד פלסטינים". בגוף הדיווח מסר באופן שיקרי ומטעה הכתב לענייני כלום בוושינגטון, גיל תמרי, כי "דו"ח הביקורת כל כך חריפה על ישראל, שלא בכל יום אנו רואים כמותה" ומסכם, כי "אין ספק, שפת הדו"ח היא שפה שלא היינו רגילים לה בשנים האחרונות ביחסים שבין ישראל לארצות הברית". "בהחלט לא", עונה לו בחומרה המגישה מהאולפן.


 העריכה המגמתית של התקשורת השמאלנית בישראל מבטאת ביקורת חריפה כלפי מדינת ישראל באופן החוטא לאמת. מדובר בהצגה שקרית של ממצאי הדו"ח האמריקאי, זאת לאחר בחינה מעט יותר יסודית של הדו"ח מעלה שהכותרות הצעקניות שלהן הוא זכה בתקשורת הישראלית.
בפועל, הדוח האמריקאי עוסק בעיקר בטרור האיסלמי במזרח התיכון ומכיל כ-30 אלף מילות ביקורת קשה על הטרור הרצחני שהשתולל בשנת 2013 באזור.
החלק שהתייחס לישראל בדוח, בהתייחס לרצועת עזה והגדה המערבית, כולל כ-3000 מילים, כ-עשירית מהדו"ח שהתייחס לטרור במזרח התיכון. בתוך ההתייחסות לטרור בישראל, ביו"ש ובעזה, כותבי הדו"ח הקדישו לתופעת "תג מחיר" כ-300 מילה, כלומר כעשירית מהחלק שהוקדש לטרור המופנה נגד ישראלים באותם המקומות בדיוק. גודלו היחסי של חלק זה הנו מאית מהדוח, כלומר 1%, 300 מלים מתוך 30,000 מלים מהם מורכב הדו"ח וגם הן לא מגנות את מדינת ישראל אלא תומכות בה.
במקביל, כאמור, ביקורת חריפה מופנית כלפי הטרור האיסלמי במזרח התיכון הממלאת את הדו"ח כולו. זה לא רק עניין של פרספקטיבה, יחסיות, השקפה או איך שתרצו להגדיר את זה. הדבר הנו ביטוי נוסף המחזק את הטענה, אין חופש מידע ועיתונאות בישראל מאחר והתקשורת נשלטת על ידי השמאל שמיישם צנזורה עצמית של מידע ועורך ידיעות באופן מגמתי ושקרי במטרה לקדם את האג'נדה הפרו ערבית והאנטי ציונית אותה הוא מקדם. עורכי הידיעות בחרו להשמיט את הביקורת החיובית התומכת בישראל ואת הביקורת כנגד הערבים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה