מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 18 באפריל 2014

גם אתם קיבלתם אסאמאס על הלוואה מאושרת תוך שעה ותשלום בצ'קים?




זה אולי היה משעשע אם זה לא היה כל כך עצוב.
קיבלתי בשבוע שלפני פסח הודעת טקסט בזו הלשון:

"הלוואה לחגים, מאושרת בשעה, ללא ערבים. עד 10 אלף שח. החזר בשקים". 
מצאו להם למי לשלוח כזה סמס.
כמובן שלא התאפקתי ומיד התקשרתי.
ענתה לי בחורה מקסימה ואדיבה בשם שירן שנתנה לי את כל הפרטים - אם את לוקחת הלוואה של 10,000 את יכולה לשלם ב 16 שקים, כל שיק 1,248 ₪ (החזר של 19,968 שקלים סך הכל).
אני מניחה שזה לא קופץ לכם ישר לעיניים, אבל מדובר בריבית שנתית של 115%.
זה לא שוק אפור, זה שוק שחור משחור.
הייתי כל כך בהלם שהתקשרתי אליה עוד פעם ועוד פעם לוודא ששמעתי טוב את הפרטים.
היא הסבירה לי שאכן הריבית קצת גבוהה (קצת??????) אבל זה מה שמקובל בחברות חוץ בנקאיות ואם אני אקח בפחות תשלומים אני אשלם פחות ריבית. למשל, ב-6 תשלומים זה 2,550 ₪ לחודש (החזר ההלוואה יוצא, בסך הכל, 15,300 שקלים). זאת אומרת 164% ריבית שנתית. 
מדובר בהלוואה בריבית קצוצה. אמנם מדובר בהלוואה חוץ בנקאית. עם זאת, מדובר בשוק שחור, לא שוק אפור כמו הלוואה מכרטיס האשראי שלך. נכון, ישנם לא מעט מקרים בהם הבנקים בעצמם מוציאים מהלקוחות שלהם 300 שקלים על כל 100 שקלים שהלקוחות הלוו. גם זה לא לגיטימי ונובע בעיקר מחוסר המודעות של הלקוחות בנוגע לכך.
אז ברור לי שאני, אתה ואת לא נתקרב גם עם מקל באורך 2 מטר לכזה דבר. אבל יש המון אנשים שחייבים את הכסף כי אין להם כבר שום מוצא אחר ונגמרה להם מסגרת האשראי והבנק כבר לא מאשר להם הלוואות. לכן, הם נאלצים לקחת כזאת הלוואה כדי לשרוד.
האמת היא, שמי שלא עמד בהחזר החובות שלו עד עכשיו, לא יוכל לעמוד בתשלומים גם של הלוואה בריבית קצוצה בשוק השחור. הלוואה במצב כזה משולה לטיפול בחתך שזקוק לתפרים עם פלסטר. אני רק יכולה לדמיין מה יקרה אם הם יתקשו להחזיר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה