מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום ראשון, 6 באפריל 2014

שילמת מס הכנסה? מדינת ישראל חייבת לך כסף - מחובתך לקבל החזרי מס






80% מהשכירים שמשכורתם החודשית הנה לפחות 6,000 שקלים זכאים להחזר מס בסך כ-8,500 שקלים בממוצע בתוספת של רבית והצמדה. עם זאת, 
שכירים רבים אינם מודעים לכך שרוב הסיכויים שמס ההכנסה חייב להם כסף ומגיע להם החזר מס הכנסה כי הם שילמו יותר מהנדרש למדינה.
שכירים אלו אינם מגישים דוחות שנתיים למס הכנסה והם אינם יודעים שהם זכאים להחזר מס.
ככלל, להחזר מס זכאי כל אדם ששילם מס הכנסה במהלך שנת המס ומתברר, בסיום השנה, כי חבות המס השנתית שלו נמוכה מסכום המס ששולם על ידו בפועל במהלך השנה. עודפים בתשלום מס הכנסה נוצרים מאחר ולעיתים, ישנן אי התאמות בין המס במקור אותו מנכה המעביד ברמה החודשית לבין ההכנסה השנתית של העובד בפועל. אי התאמה זו נובעת, בדרך כלל, מאחר והעובד לא עבד במשך שנת מס מלאה או מאחר והעובד לא קיבל את מלוא הזיכויים, הניכויים והטבות המס המגיעות לו וזאת כיוון שלא הצהיר עליהם למעביד, או אפילו בעקבות טעות של המעביד.

להלן מקרים נפוצים אשר בעקבותיהם ישנו סיכוי גבוה שהישראלי זכאי לקבל ממדינת ישראל החזרי מס:
  • במידה ובמהלך השנה הייתה תקופה בה לא עבדת. במקרה בו הפקדת כספים לביטוח חיים או לקרן פנסיה באופן עצמאי. פיצויי פיטורים  או יצאת לפנסיה
  • מכרת זכות במקרקעין  ושילמת מס שבח. 
  • מוגבלויות רפואיות שונות אצל בן משפחה - ילד, בן זוג או הורה. 
  • משפחות חד הוריות.
  • במידה ותרמת סכומי כסף במהלך השנה.
  • היה והיו לך מספר מקורות הכנסה במקביל.
  • במידה החלפת מעבידים במהלך השנה מבלי שערכת תיאום מס. 
  • מצבך האישי שונה במהלך שנת המס (כגון לידת ילדגירושין, תשלום מזונות וכדומה).
  • מגורים באזור עדיפות לאומית המקנה זיכוי ממס. 
  • תואר ראשון או שני. 
  • הינך  עולה חדש (עד 3.5 שנים מיום עלייתך לארץ). 
  • הינך חייל משוחרר (במשך 3 שנים מיום שחרורך מצה"ל).
  • הוצאות אשר הוצאו על ידך ושימשו אותך לשם השתכרות במקצועך (כגון הוצאות לשמירת הרמה המקצועית, ספרות מקצועית, חברות באגודות כגון לשכת רואי חשבון, לשכת עורכי הדין וכד').

במידה ולאחר ביצוע בדיקה בהתאם לנסיבות מתברר, כי אכן מגיע  לך החזר מס, יש להגיש למס הכנסה דוחות שנתיים עבור שנות המס בגינם מבוקש החזר מס הכנסה בכדי לקבל את החזרי המס המגיעים לך. לשם כך, יש להגיש טופס דוח שנתי מקוצר לשכירים.
עם הטופס יש להגיש מסמכים שונים בדבר ההכנסות והתשלומים השונים וביניהם טופסי 106 ממקומות העבודה, אישורי הפקדות בביטוח חיים וקרן פנסיה, אישור מהרשות המקומית לגבי מקום מגוריכם, במקרה של מגורים בישובי ספר, אישורים רפואיים וכו'.
שימו לב, הגשת דו"חות שנתיים למס הכנסה וקבלת החזרי מס בגינם הנה מוגבלת בזמן וחלה עליה התיישנות. למעשה לקבל החזרי מס עד 6 שנים מתום שנת המס לגביה הוגש דו"ח שנתי כאמור. לצורך העניין, בשנת 2014 ניתן לקבל החזר מס בגין שנת המס 2009 ואילך.  לביצוע בדיקה חינם בדבר זכאותך להחזר מס אנא פנה למשרדו של רו"ח דרור רצון - פטור מדמי פתיחת תיק בעת השארת פרטי יצירת הקשר.



לצורך בדיקת הזכאות להחזרי מס בגין השנים 2009-2014 יש להמציא המסמכים הבאים: טופסי 106 מכל מקומות העבודה אישור שנתי על הכנסות מקצבאות, מביטוח לאומי, דמי לידה, אבטלה, פגיעה בעבודה, תגמולי מילואים וכדומה אישור שנתי על הכנסות אחרות אם יש כגון מהשכרת נכסים, מפיצויים אישור תשלום מזונות על פי דין אישור שנתי על תשלומים באופן עצמאי לביטוח חיים לאחר המצאת המסמכים הללו נבדוק אם צפוי החזרים ואם נדרש השלמות

בכדי להתחיל את הליך הבדיקה, אבקשך לסרוק ולהעביר העתקים של המסמכים הללו למייל של המשרד - drorratz@zahav.net.il עבור מיכל
יש כמובן אפשרות להעביר העתקים למשרדנו: עבור מיכל בכתובת משק 22 במושב ירחיב, מיקוד 45680
או באמצעות פקס שמספרו 039389029.  יש לרשום עבור מיכל וכן, פרטי יצירת קשר
ליצירת קשר עם הנציגה שלכם במשרד:
מיכל 0547790549 או להשאיר פרטים למעלה וניצור עמכם קשר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה