מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום חמישי, 6 במרץ 2014

חבר כנסת גר בשכירות, חולם על דירה ובוכה על מצבו הרע כמעמד ביניים






חיליק בר, בן 36, חבר כנסת ישראלי, טוען שהוא מעמד ביניים ומרוויח 19 אלף שקלים בלבד בחודש נטו. הוא טוען, בנוסף, שהוא זקוק ל-131 משכורות כדי לקנות דירה. טענתו הנה פופוליסטית - מדד ההומלסים", 189 אלף משפחות בישראל גרות בדיור ארעי. מדובר ב-8.5% מכלל בתי האב בישראל, המתגוררים על פי הנתונים בפחונים ואוהלים או תחת קורת גג משותפת עם משפחה אחרת. זהו זינוק של 221% במספר בתי האב במצב זה, תוך פחות מ-20 שנה.

חיליק בר הנו נשוי ואב צעיר. אני די בטוחה שהוא מקבל החזרי מס ולכן, הנטו שלו, מתוך 38,250 שקלים ברוטו אותם הוא מרוויח כחבר כנסת הוא הרבה יותר גבוה. יתרה מכך, כחבר כנסת הוא מקבל הטבות ששכיר רגיל לא מקבל - הוא מתלונן על עלויות הדלק? הוא בוחר מטעם המדינה רכב ותקציב של 70,000 שקלים בשנה כדי לשמור על קשר עם הציבור - אפשר לקנות בזה הרבה דלק במקום ריהוט, לשכה מפוארת, טכנולוגיה ועוזרים פרלמנטרים נוספים. מעמד הביניים, בניגוד לכך, נאלץ לקנות את רכבו מכספו, לשלם קנסות בגין דוחות תנועה וחניה מהן חבר הכנסת חסין ואף לנהוג בעצמו ברכב. יותר מזה, הוא מקבל 27,500 שקלים לשנה עבור הטלפון. סלולרי חדיש עולה בין 1,000 ל-2,500 עבור סמארטפון. התשלום החודשי עומד על 50-100 שקלים הודות לשר התקשורת כחלון. זה משאיר לו ביד 20,000 שקלים נוספים לפחות רק בזכות סעיף ההוצאות הזה.

יותר מזה, אם הוא בכלל טורח להגיע לכנסת, יש לו הוצאות אש"ל של 103 שקלים ליום. השכיר הממוצע צריך להביא איתו אוכל מהבית. הוא מקבל מנויים על עיתונים, שרותי דואר חינם, טיסות לחו"ל במימון הכנסת, הוצאות ביגוד של 4,500 שקלים בשנה, לשכה במשכן עם שרותים ומקלחת צמודים, טלוויזיית פלזמה גדולה, מיני בר ומקרר. כל זאת נוסף לשני עוזרים פרלמנטרים שמקבל כל חבר כנסת ממוצע. אז איזה הוצאות כבר יש לו? שכירות של 4,500 שקלים עבור דירה בגודל 65 מר' בשווי 2.5 מליון שקלים? מישהו מכריח אותו לגור באחד מהאזורים היוקרתיים בירושלים? במידה והוא בכל זאת אינו יכול לסגור את החודש, אפשר בקלות למצוא דירה באותו הגודל בחצי מהשכירות - ואני די בטוחה שהוא קיבל את התעריף הנמוך בשכירות בגלל שהוא ח"כ משתי סיבות - אין מצב שבעל הדירה ישכיר נכס שערכו 2.5 מליון שקלים ב-4,500 בלבד כשרק המשכנתא היא לפחות 7,000 בחודש . לחלופין, אין מצב שהוא משלם 4,500 עבור דירה בגודל 65 מר' ושווה 2.5 מליון שקלים - אולי הדירה שווה פחות, או שהח"כ משלם יותר.
ביננו, שווה להיות חבר כנסת ישראלי, להרוויח 468000 ש"ח בשנה ולעבוד שמונה חודשים ברוטו . יוצא שהם מרוויחים קרוב ל 5000 ש"ח ליום . שודדי העם ברישיון ממשלת ישראל .
חיליק בר אינו מעמד ביניים, הוא מעמד עליון וההכנסות שלו בהתאם. גם אם לצורך העניין הוא לא הרוויח 40,000 שקלים בחודש לפני שהיה חבר כנסת, הוא עדיין חי טוב והתנהל כאילו הוא בדרך לשם - לא לכל אחד יש פרוטקציות טובות מספיק כדי לעבוד כחבר דירקטוריון מטעמו של בעל מניות כזה או אחר. והוא מציין את שמה של סתיו שפיר בתור שותפה לצרות - אותה סתיו שפיר ידועה כמוציאה אלפי שקלים בחודש בחנויות המעצבים שבכיכר המדינה עוד לפני שהייתה חברת כנסת - עוד כשהייתה "הומלסית" כחלק מהמאהל ברוטשילד.
חברי הכנסת יוצאים בקרוב לפגרת הפסח - ויחזרו לעבודה רק בעוד שישה שבועות, לאחר יום העצמאות. בהמשך השנה, הם ייצאו שוב לפגרת הקיץ שתחל ב 03/08/2014 ותימשך חודשיים וחצי עד תאריך ה 26/10/2014 – לאחר החגים. נזכיר גם כי גם בשגרת העבודה שלהם - העבודה במליאה נמשכת שלושה ימים בשבוע. משמות הדבר הנה שחברי הכנסת עובדים השנה במליאת הכנסת רק מעט יותר מ 100 ימי עבודה – מתברר שחברי הכנסת מקבלים קצת יותר ימי חופש שאתה מקבלים מהעבודה. ובמקרה שמישהו עוד תהה - חברי הכנסת ממשיכים גם בימי הפגרה לקבל שכר עבודה מלא...
למה יש להם כל כך הרבה חופשות? תפקידם של הח"כים הנו לנהל את המדינה זה הזמן שהם מקדישים לעבודה כל כך חשובה ממגדל השן. בשום מקום עבודה אין כל כך הרבה חופשות .לכן המדינה מקרטעת צריך לתקן את כמות החופשות והשכר שהם מקבלים.
איפה הדוגמה האישית? האם הם באמת מרגישים בנוח במציאות כזאת ועם תנאי העבודה שלהם לקחת לעצמם את תוספת המשכורת של 1000 ₪ שקיבלו בינואר האחרון, שמביאה את המשכורת שלכם לגובה של 38,889 ש"ח. זה הרבה יותר ממה שמרוויחים רובם המכריע של הבוחרים שלהם, שכאמור, נהנים גם מהרבה פחות ימי חופש.
יוצאים למאבק ציבורי – שתפו! יש לדרוש  דוגמא אישית מחברי הכנסת ולעצור את עדכון השכר שלהם. קוראים לזה התנהלות נורמטיבית ראויה - אסור לציבור לתת לחברי הכנסת להתחמק מהדרישה הציבורית הבסיסית – במידה וחברי הכנסת ממשיכים להטיל עלינו קיצוצים וגזירות עלינו לדרוש מכל ח"כית וח"כ דוגמה אישית ולבטל את עדכון השכר.

איך עוצרים את עדכון השכר? המשיכו לחתום, לשתף ולהציף את הנושא – בקרוב הועדה הציבורית צריכה למסור את החלטתה בנוגע לגובה שכר הח"כים ועד אז קולו של הציבור חייב להישמע בקול רם וברור.  בימים אלו הועדה הציבורית לבחינת שכר חברי הכנסת, בראשות פרופ' חיים לוי עומדת לקבוע את מסקנותיה - הצטרפו לכמעט 18,000 איש שכבר הצטרפו לדרישה הציבורית, מסרבים לתת לנושא לרדת מסדר היום ודורשים: לעצור את עדכון שכר הח"כים. אז הם אלו מעמד הביניים כיום? בולשיט. כל ההוצאות וההכנסות הללו מתווספים לכך שאני די בטוחה שאשתו יכולה להרשות לעצמה לעבוד אם תרצה, למרות שהיא בהריון עם ילד מתחת לגיל 3. הם יכולים להרשות לעצמם גן פרטי, בניגוד לאחרים, דבר שמגביל את יציאתה לעבודה של האם מאחר והתשלום עבור הגן גדול יותר מההכנסה שלה. אם זהו מעמד הביניים הישראלי, מיהם המעמד הנמוך, מיהם עניי ישראל? במידה והוא מתקשה להתנהל כלכלית ומעוניין לקנות דירה באמצעות משכנתא, עליו לקבל ליווי מיועץ משכנתאות עצמאי ומקצועי.




להתייעצות בנוגע למסלול המשכנתא שלכם עם עודד אהרוני - יועץ משכנתאות עצמאי ומקצוען, צרו קשר. נא להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם.











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה