מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שלישי, 4 בפברואר 2014

תן לאדם אקדח והוא ישדוד בנק. תן לאדם בנק והוא ישדוד את כולנו






דני בר-און, עורך עמוד הבית של אתר עיתון הארץ, מתאר בבלוג שלו טוב ממני את הליך לקיחת המשכנתא מהבנק:

מי שמגיע לבנק לקחת משכנתא (אני התנסיתי בזה לפני כמה חודשים), מקבל בתור שלב ראשון מבט עקום ומזלזל בבחינת – "מי בכלל צריך את הכסף המזוהם שלך ואת החור המטונף שאתה רוצה למשכן?", ואז את ההצעה המזעזעת ביותר בתמהיל המוטרף ביותר שניתן להעלות על הדעת. כאן מתחיל הבזאר האמיתי, כאשר הקונה התמים – יותר או פחות – מתחיל ללקט הצעות ובמקביל לאסוף מידע על התמהיל המתאים לו, מידע שלבנק אין שום אינטרס לספק לו כי שם מתחבא רוב הכסף.רק לאחר סדרה של בדיקות, פגישות, רחרוחים, התמקחויות ועימות כל בנק עם הצעות מתחריו, אפשר להתחיל לדבר על הצעה הוגנת. הבנקים פועלים כאן בשיטת מצליח – קודם כל הם מנסים לדפוק אותך הכי חזק שאפשר, ורק אם אתה מתנגד בנחישות תוכל לקבל בסופו של דבר דיל סביר. 
יועצי המשכנתאות העצמאיים הם השודדים האמיתיים, כך טוען מנכ"ל בנק איגוד חיים פרייכלמן. כפי שניתן לראות מהראיון שפורסם בכלכליסט לאחרונה, חיים פרייכלמן סוגר חשבונות עם מי שפוגע בהכנסות הבנקים בהם הוא עומד ועמד בעבר - כנגד יועצי המשכנתאות. לדבריו, יועצי המשכנתאות העצמאים הנם שודדים - לא הבנקים חלילה, שמוחקים לטייקון כזה או אחר בין 1.4 ל-1.8 מליארד בשני מקרים שונים כשבמקרה אחר, הם יכנסו למלחמת חורמה כנגד אזרח פשוט שלא החזיר הלוואה בסך 10,000 שקלים או חלילה נכנס לאוברדראפט של 15,000 שקלים. כעשרה מיליארד שקלים - ובמספרים, 10,000,000,000 - נמחקו מהפנסיה של כולנו רק בשנה האחרונה, בשל ה"תספורות" לענקי המשק שנקלעו לחובות. למעשה, הבנקים הם השודדים האמיתיים. הבנקים הם אלו ש"משחקים" מלוכלך, במיוחד כשמדובר במשכנתא - אחת מהדרכים הרווחיות ביותר שמכניסות לבנק כסף. בעקבות כך, חלק מלוקחי המשכנתאות מצטיידים ביועצים פרטיים, אשר מסייעים להם להשיג עסקה משופרת בעת לקיחת המשכנתא באמצעות פרצות שהבנקים יצרו בתהליך ואשר מועילים ללוקח המשכנתא. אבל הבנקים לא פראיירים – יועצים אלו נענשים בהפסקת שיתוף הפעולה מצד הבנקים.
חיים פרייכלמן, שימש בעברו כמנכ"ל של שני בנקים למשכנתאות בישראל- בנק אדנים ובנק טפחות וכיום משמש כמנכל של בנק איגוד - אלו הם אותם בנקים שנותנים ללקוח משכנתא של 700,000 ש"ח, אך הלקוח מחזיר לבנק פי 3 יותר ממה שלווה. הוא זה שאחראי על בנקים שנותנים ללקוחות מדי יום משכנתאות שבמשך 15 שנה הקרן בהם לא יורדת, אך הלקוחות משלמים בהם רק ריביות והצמדות.
הוא זה שאחראי על בנקים שגובים 8 מיליארד ש"ח עמלות מלקוחות בשנה - וגובים קנסות עתק בפרעון מוקדם.
אותו חיים פרייכלמן שעלות שכרו בשלוש השנים בבנק האחרון היתה 11 מיליון ש"ח - זה הוא שאומר שיועצי המשכנתאות הפרטיים החוץ בנקאיים הם שודדים!
ובכן - לא ניתן להבליג על דברי ההבל הללו...כמו שלא תפנה לבית המשפט כשתובעים אותך בלי ייצוג של העורך דין הכי קליבר שכספך יכול להשיג, כך לא תתמודד עם הבנק בלי יועץ המשכנתאות כדי למחזר את המשכנתא. רק 6% מבעלי המשכנתאות ממחזרים הלכה למעשה את המשכנתא. היתר משלמים פי 2.7-2.8 מהסכום שהבנק נתן להם בפועלץ הבנק לא יפנה ביוזמתו ללווה כדי לצמצם את הסכום שלקח למשכנתא משתלמת יותר. אם הבנק כבר פונה ללווה, זה רק בגלל שהוא נמצא במסלול טוב ומשתלם בשבילו אבל לא משתלם לבנק כלכלית. לכן, הבנק רוצה למחזר את המשכנתא כדי להרויח עליו. יועצי המשכנתאות החוץ בנקאיים הם נותני שירות יקר ערך ללקוחות. המטרה היא לחסוך ללוקחי המשכנתאות כסף, לקצר להם תקופה במשכנתא, להקטין חשיפה לקנסות ולהשיג ריביות מעולות מהבנק - יועצי המשכנתאות הם אלו שמגנים על לוקחי המשכנתאות מהבנקים, השודדים האמיתיים. זוהי המחאה החברתית בפעולה. בעל משכנתא ממוצע לא מודע לחוקים, לא יידע לזהות כשהבנק עובד עליו ולא יכול לדעת מהם האינטרסים של הבנק ואיזה מסלול משכנתא אכן טוב בשבילו. יועצי המשכנתא למדו את התחום והם עצמאיים - לא תלויים באף בנק ולכן, האינטרס היחידי שלנגד עיניהם הוא האינטרס של בעל המשכנתא.

כדי למחזר את המשכנתא  צרו קשר עם עודד אהרוני, יועץ למיחזור משכנתאות, שיסייע לכם להפחית את עלויות המשכנתא שלכם באמצעות מיחזור בעשרות ואפילו מאות אלפי שקלים. מבחינתו, זה מצווה למנוע שוד מטעם הבנק.

להתייעצות בנוגע למסלול המשכנתא שלכם עם עודד אהרוני - יועץ משכנתאות עצמאי ומקצוען, צרו קשר. נא להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה