מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 3 בפברואר 2014

כשהבנק שואב מלוקחי המשכנתאות עשרות אלפי שקלים מיותרים



תן לאדם אקדח והוא ישדוד בנק. תן לאדם בנק והוא ישדוד את כולנו

מניתוח של כ-500 משכנתאות שנלקחו בשנת 2013 עולה, כי ההחזר החודשי למשפחה במודיעין בגין התשלום על המשכנתא עומד על 5,870 שקל. גובהה הממוצע של המשכנתא שנלקחה על ידי אותה המשפחה עומד על כ-978,857 שקל. במקום השני נמצאים תושבי כפר סבא עם ההחזר חודשי של כ-5,191 שקל עבור משכנתא ממוצעת בגובה של 865,583 שקל.על כל 100 אלף שקל שהבנק מלווה ללוקחי המשכנתאות ל-10 שנים, אתם תפרנסו אותו בהכנסות מריבית בסך 9,184 שקל (עבור משכנתא בריבית קבועה ממוצעת של 1.77% - על פי נתוני בנק ישראל); בהלוואה בסכום זהה למשך 25 שנים יכניסו לבנק מריבית בלבד לא פחות מ- 51,317 שקל (משכנתא בריבית קבועה ל-25 שנים עומדת בממוצע על 3.57% בהתאם לנתוני בנק ישראל) - יותר מפי 5, במידה והמשכנתא הייתה ל-10 שנים בלבד. מתן הלוואות ומשכנתאות זהו עסק משתלם לבנק. 

ומה עם הלווים?


נושא המשכנתאות הוא נושא מורכב ביותר. מדובר, למעשה, בכר פורה עבור הבנקים למקסם את הרווח שלהם מכל אדם בישראל שבסך הכל מעוניין לרכוש דירה. הבנקים אינם מסתפקים  ברווח סביר ובמידה רבה פשוט עושקים את הלקוח במאות אלפי שקלים (לפעמים אף במיליוני שקלים) שבעל משכנתא עם מודעות היה יכול לחסוך.כמעט לכל משפחה היום יש משכנתא במסגרתה ניתן לחסוך עשרות ולפעמים גם מאות  אלפי שקלים. לכן, כמו שאדם לוקח עורך דין בעת רכישת דירה, כך גם עליו לדעת לתכנן מאות אלפי שקלים שהוא משועבד להם למשך עשרות שנים אחרת זה יעלה לו בכיס.  אנשים שכבר יש להם משכנתא קיימת וגם הם יכולים לחסוך סכומי כסף אדירים אם רק יתאמצו קצת יכולים לשפר מאוד את תזרים החשבון המשפחתי שלהם.
מנתוני בנק ישראל עולה, כי מחירי הדירות עלו בשנת 2013 ב-8%. בנוסף, השנה נלקחו משכנתאות בהיקף שיא בסך 51.7 מליארד שקלים. כאשר מחירי הדירות עולים וההכנסה הממוצעת במשק אינה משתנה, הדבר עלול להביא לעלייה בשיעור ההחזר החודשי על המשכנתא ביחס להכנסות. עם זאת, על פי נתוני בנק ישראל, נכון ליולי 2011, שיעור הלווים שההחזר החודשי למשכנתא שלקחו על יותר מ-30% מהכנסתם עמד על 44% מסך הלווים. מאחר ומדובר בהלוואה בסיכון, מערכת הבנקאות מעוניינת לצמצם נתון זה ולכן, כיום, מהווים לוקחי משכנתאות אלו 35% בלבד.
דרך נוחה להקטנת  שיעור ההחזרים בגין המשכנתא מההכנסה החודשית הנה הגדלת ההון העצמי הדרוש לרכישת דירה. עם זאת, רק פלח קטן יותר ומבוסס יותר באוכלוסיה יכול להרשות לעצמו את הדבר. זוגות רבים, מבוססים פחות, אינם יכולים להרשות זאת לעצמם אלא זקוקים למשכנתא גדולה יותר. פתרון אחר הנו מחזור המשכנתא, דבר המביא להפחתת הריבית המשולמת לבנק.

 

הציבור משלם, חברים. הציבור משלם ביוקר.

בשנים האחרונות נוצר חלון הזדמנויות שאולי לא יחזור שוב למחזור משכנתאות קיימות וזאת בעקבות הריבית הנמוכה במשק, המון אנשים אינם מודעים לכך  וכמובן שלבנק אין שם אינטרס "להזכיר " להם זאת. הרי רק מהכנסותיו של העמלות בבנקים בגין הפעולות השונות שהלקוח הממוצע מבצע בחודש מכבד כל בנקאי והמערכת הבנקאית בה הוא פעיל. רק 6 אחוז מבעלי המשכנתאות מחזרו את המשכנתא שלהם בשלוש השנים האחרונות לשמחתם הרבה של הבנקים. כמו שחבר הכנסת מיקי רוזנטל אמר בנאומו בכנסת - הבנק מחזיק בלקוחותיו כשבויים."יש פה קבוצה של בנקים שבוזזת את הציבור וכולם מפחדים לגעת בהם.. הבנקים בישראל לא חיים מעסקים כמו בכל העולם אלה 70% מריווחי הבנקים זה מהכסף שהם לוקחים ממשקי הבית" לדבריו.
מילת המפתח פה היא מודעות - עיזרו לנו לעורר את המודעות בקרב אנשים לוקחי משכנתאות ובכך לגרום לרווחה משמעותית בחייהם. כאשר במרכז לייעוץ משכנתאות מצליחים לעזור לפונים  לחסוך סכומי כסף ניכרים, הדבר גורם לעודד אהרוני, יועץ למיחזור משכנתאות, סיפוק רב.


כדי למחזר את המשכנתא  - עודד אהרוני, יועץ עצמאי למיחזור משכנתאות, יסייע לכם להפחית את עלויות המשכנתא באמצעות מיחזור בעשרות ואפילו מאות אלפי שקלים.

צרו קשר באמצעות שיחת טלפון או שלחו פרטים בהודעה לטלפון 054-7790549 עם צמד המלים "מיחזור משכנתא"  ואו תשאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה