מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שבת, 22 בפברואר 2014

עדיף לשנוא או לא לאהוב?






טרמינולוגיה או המשגה הנה תחום חשוב ביותר בתחום העיסוק שלי. המושגים והמלים בהם אנחנו בוחרים להשתמש ולהתנסח קובעים את המציאות. את התלמידים שלי חינכתי להגיד 'לא אוהבים' במקום 'שונאים' בגלל הקונוטציה השלילית והקשה של השנאה. עדיף לא לאהוב ובכל זאת לבטא את המילה אהבה מאשר לבטא מילה חריפה כמו שנאה ולטעון שאני עושה דבר כזה שלילי. כך, אופן הביטוי המילולי שלנו יוצר מציאות. ממש כמו בתאוריה אפקט הפרפר.
כך הדבר גם לגבי כל מה שפטריוטי בישראל - לא ניתן להתייחס אל האזורים ששוחררו במלחמת ששת הימים כאל שטחים כבושים, אפילו לא כאל שטחים או כאל פלסטין. מדובר באזור של ארץ ישראל ששוחררה משלטונו של גורם עוין. אי אפשר להתייחס אל ירושלים כאל שטח כבוש על ידי מדינת ישראל. גם רמת הגולן אינה כבושה. מדובר באזורים משוחררים, ששוחררו משלטון עויין וכיום יש בהם חופש - חופש ביטוי, חופש דת, חופש פולחן, חופשי להיות עם בארצנו.
אי אפשר גם לכנות את יהודה ושומרון כ'גדה מערבית'. נכון, מדובר בגדה המערבית לירדן. אבל לא מתייחסים לחופי תל אביב כאל חופיו המזרחיים של הים התיכון. בכך שנמנעים מלהשתמש בביטוי 'יהודה ושומרון', למעשה, מבטלים את הקשר בין העם היהודי לארץ ישראל. הרי מקורו של העם היהודי משבט יהודה שישב, איך לא, בהרי יהודה. כשקוראים למתיישבים באזורים אלו 'מתנחלים', למעשה, יוצרים קונוטציה שלילית כאילו מדובר בטפילים, לא שונים מפרעושים או קרציות. לכן, לא מדובר במתנחלים, אלא במתיישבים, בחלוצים, לא פחות.
שקר שחוזרים עליו מספיק פעמים הופך בדעת הבריות לאמת. כשנפסיק להשתמש בשקר הערבי / שמאלני 'פלשתינה' (שמה הלועזי של ארץ ישראל), שאר השקרים של הערבים / שמאלנים (כיבוש, יהדות = גזענות, הגדה, אפרטהייד....) יחשפו. כך, ונזכה בחירות על שטחי ארץ ישראל המערבית (ירושלים, יהודה ושומרון והגולן). 

איזה ביטויים נוספים אנחנו צריכים לעודד ו
איזה ביטויים להכחיד מהעולם?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה