מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום ראשון, 23 בפברואר 2014

הטיפול של משטרת ישראל בישראלים נעדרים עונה לצפיות של הישראלים

תארו לכם את המצב הבא: אבא, אמא, סבתא או הילד יוצאים יום אחד מהבית ולא חוזרים. האם המשטרה תהפוך עבורכם כל אבן בחיפושים? ממש לא - מכתבה שהתפרסמה בהארץ עולה ש-30 ישראלים נעלמים מדי שנה והמשטרה לא נוקפת אצבע כדי לאתר אותם. המשפחה לבד בחיפושים.כך היה הדבר גם במקרה של נחשון וקסמן, חייל, לוחם בגולני, שעקבותיו נעלמו עד שהתברר שמדובר בארוע פח"ע והלוחם נחטף. עד שהתברר דבר החטיפה, כוחות הבטחון, כולל המשטרה, כלל לא טרחו לחפש אותו. מקרה דומה התרחש גם כשהחיילת המשוחררת ענבל עמרם נעלמה בדרך לאסוף את אחותה ממועדון. בדיעבד מתברר שהיא נחטפה על ידי מחבל, נרצחה והוא השאיר אותה למות ליד צומת גלילות. במידה והמשטרה הייתה עושה את העבודה שלה, היו יכולים להציל אותה.
משטרת ישראל אחראית על איתור נעדרים. בהתאם לנוהל, ברגע שמתקבל דיווח על נער, התחנה המקומית אמורה להוציא כביכול לשטח צוותי סיור וכן, לבדוק את נסיבות האירוע. לכאורה, רווחת ההנחה, לפיה המשטרה תתערב רק אם חלפו 24 שעות מרגע ההיעדרות. בפועל, כל מקרה נבחן לגופו. לפי התקנות, קטינים מתחת לגיל 12 ומבוגרים מעל לגיל 70 מוגדרים כ"נעדר לטיפול מיידי". כנ"ל לגבי חולים ומוגבלים הזקוקים לאשפוז או לטיפול תרופתי, חולי נפש, אנשי כוחות הביטחון ואנשים שקיימת סכנה לחייהם. נוהל זה סותר את מה שהרחש במקרה החטיפה של נחשון וקסמן. ביתר המקרים הטיפול יתחיל מתישהו במהלך ה- 48 שעות. אם בכלל. גם נוהל זה סותר את מה שהתרחש במקרה של החייל החטוף נחשון וקסמן. צריך גם לדעת איפה לחפש - נשים ערביות, למשל, שמדווחות כנעדרות, סביר להניח שצריך לחפש את מקום קבורתן. במקרים רבים, מדובר ברצח על רקע כבוד המשפחה.
במסגרת הכתבה מרואיין אייל אגם, בעלי משרד החקירות. לדבריו "המשטרה עושה הרבה, זה לא שהיא לא עושה... אבל אחרי 48 או 96 שעות, כשהם רואים שהבדיקה הראשונית לא עוזרת להם, הם נעלמים. הם ממצים את האמצעים הטכנולוגיים הראשוניים שיש להם, כמו איכון סלולרי, ואז נעלמים. אחר כך זה עוד תיק ששוכב להם בערימה, והם לא משקיעים בו מאמצים". אגם אומר כי אחרי פרק הזמן הזה, המשטרה תחכה למידע חדש מהציבור או 
מחוקרים פרטיים."
סבתא שלי עליה השלום הייתה אישה חכמה. היא תמיד אמרה שעדיף שיהיו בשכונה יותר שוטרים שלוקחים שוחד לעומת שוטרים עצלנים - לפחות את אלו שלוקחים שוחד אפשר לדרבן עם אמצעי שלא לוקחים לקבר. אבל אין מה לעשות עם שוטר עצלן - הוא לא יעשה את העבודה שלו לא משנה מה תעשה בכדי להכניס בו מוטיבציה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה