מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שבת, 11 בינואר 2014

כשתקציבאים מגדירים מחדש אישה מלאה כדוגמנית למידות גדולות





יש הרבה דברים מעוותים במגזינים המיועדים לנשים בישראל ובעולם בכלל - אחד מהם הנו האופן בו מוצגות דוגמניות במודעות המיועדות לנשים במידות גדולות.
הנה למשל מודעת שפורסמה במגזין קוסמופוליטן לבקיני שמיועדת לנשים במידות גדולות - כפי שניתן לראות, מדובר בדוגמנית במידה נורמלית לחלוטין, אם בכלל. הקוראים בעצמם רואים שיש כאן דבר מעוות - קשה מאוד להגדיר את מבנה הגוף של הדוגמנית כמלא. המידות שלה ממש לא גדולות אלא נורמליות. נראה שהמשקל שלה בכלל תקין יחסית לגובה.
אז למה להגדיר אותה כ'שמנה'? באמת? ברגע אחד הפכתם אין ספור נשים נורמליות לשמנות. המידות שלה ממש לא גדולות - היקף המותניים שלה תקין והמשקל שלה יחסית לגובה תקין לחלוטין. דוגמנית רגילה, בהתאם לכך ובפועל, מוגדרת כשלד מהלך, עור ועצמות, אנורקסית לכל דבר ועניין. יחד עם זאת, קהל היעד שצורך פרסומות ומוצרים אלו דווקא מעדיף את הנשים האמיתיות ולא את הרזות.
גם דוגמנית העל בר רפאלי הצהירה בעבר שהיא מועסקת כדוגמנית מידות גדולות - גם לגביה ניתן להגיד את אותן הטענות. הבעיה היא שאין לה את המראה המכור להרואין, ההרואין שיק - העור, העצמות הבולטות, כולל ברכיים וצלעות. בר רפאלי נראית כמו אישה נורמלית ולא כמלאה. יחד עם זאת, היא מוגבלת רק לקמפיינים של צילום ולא למסלולים בגלל הפוטושופ.
במקביל, העבירו ביקורת מטורפת על אסתי גינזבורג כשעלתה במשקל ואף הגדירו אותה כדוגמנית למידות גדולות.  בתגובה, גינזבורג שמה עליהם קצוץ וכיכבה בקמפיין נגד הפרעות אכילה. גם בובת הברבי נראית במציאות מעוותת וחסרת פרופורציה.
רק השבוע הורידו קמפיין נגד השמנה בקרב ילדים. באחת מהכרזות נראה ילד שמן ברמה קיצונית ומתחת הכיתוב בנוסח "כשהילד שלך משמין, החיוך שלו קטן". במסגרת הקמפיין הופיעו כרזות נוספות שירדו לחייהם של ילדים שמנים, כמו 1 מארבעה ילדים שמן. במקום לתקוף את הרגלי התזונה והספורט שמאפיינים את העולם המערבי, תוקפים את השמנים. למעשה החברה מעודדת באמצעות קמפיינים צריכת מזון מהיר ולא מזין. צריכת חלב זה רעל, גם בשר אדום. לא מעודדים צריכת ירקות ובבתי ספר הכניסו השנה "מזון בריאות" במסגרת מכונות אוטומטיות במקום המשקאות הממותקים אשר מכילים מאכלים מחלב כמו דנונה ושוקו שמכילים סוכר וחלב. רבים רגישים ללקטוז. הסוכר משמין וכן, החלב מכיל 20% מוגלה. בריא זה לא.  גם לא מקדונלדס. במקביל מעודדים את מודל היופי המתבטא בהרעבה קיצונית, תת תזונה ותת משקל באופן קיצוני כפי שמכונה הרואין שיק.
כשמגדירים אישה נורמלית כמלאה ואפילו כשמנה, ממש לא תורם לדימוי העצמי של האישה. אישה נורמלית כזו יכולה בקלות לפתח הפרעות אכילה כמו אנורקסיה. גברים ירגישו שהם נדרשים להימשך לנשים אנורקסיות במקום לאישה המלאה והיפה. למעשה, נשים כמו אסתי גינזבורג, בר רפאלי, ביונסה ושאקירה הן מודל היופי, הן מסמלות נשיות בריאה ומפתה כמו שצריך להיות. ועדיין, בעשרים השנים האחרונות, הדוגמניות איבדו שתי מידות בבגדים, דבר שהפך אותן מרזות לרזות מדי. רוב הדוגמניות בעולם אנורקסיות שסובלות מתת תזונה ושוקלות פחות 25% מהאישה הממוצעת.לפני 10 שנים, המידה הממוצעת של דוגמנית למידות גדולות עמד על 44-50, היום רוב סוכניות הדוגמניות מעסיקות דוגמניות במידות של 38-46 כדוגמנית למידות גדולות. למרות זאת, יותר מ-50% מהנשים מתלבשות במידות של 46 ומעלה, בעוד שרוב החניות מוכרות בגדים עד למידה 46. ובכלל, קשה למצוא בגדים מעל למידה 42. מה שכן, נראה שהמעצבים מייעדים את הבגדים לקהל יעד נשי בעל היקף מותניים של ילדה בת 12 שעדיין לא עברה התפתחות מינית. בהשוואה לשנות ה-50 של המאה העשרים, סמלי הסקס דאז כמו אליזבת טיילור ומרילין מונרו, מוגדרות היום כשמנות. בפועל, כיום, דוגמניות מידות גדולות אינן לובשות כלל מידות גדולות. עדיין, הן מדגמנות למותגים כמו עונות ומתאים לי.






אז מי יותר יפה? יותר סקסית? יותר מושכת?




תראו בעצמכם מי יותר יפה ונראית יותר בריא:

דימוי הגוף של הנשים מוטעה. נשים חושבות שגברים מעוניינים בנשים רזות, ממש עור ועצמות. זה לא נכון. עובדה שמרילין מונרו היא סמל מין עד לעצמם היום הזה והיא אישה מלאה. גברים מחפשים נשים מלאות. תראו בעצמכן מה יותר יפה ונראה בריא:











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה