מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 26 באפריל 2013

יוליה קופאית במגה רק בת 30 וכבר מרגישה זקנה



יוליה, כמו יתר הקופאיות בישראל ובמגה בפרט, היא כח עבודה זול ולכן, יעדיפו לא לתת לה קביעות כדי שההנהלה הבכירה תוכל לקבל דיבידנדים שמנים. הם יוותרו על יוליה וחברותיה לעבודה, לא יעלו לה את השכר, לא יתנו לה משרה מלאה ואת התנאים הראויים לה כדי לא לפגוע בהכנסות של בעלי המניות, בדיבידנדים שלהם ובבונוסים של נציגי ההנהלה.
המחירים ברשת מגה, בפועל, הנם בין היקרים בשוק. ובכל זאת, הרשת לא יכולה להרשות לעצמה לתת לקופאיות שכר מינימום ופוגעים להן בזכויות העובד - מצפים מהעובדות להיות זמינות למשרה מלאה ואפילו לטחון 12 שעות ביום משמרת אבל כשאין לחץ בקופות, משחררים אותן הביתה באמצע המשמרת. כך הן מקבלו שכר של 2,500 שקל בחודש כששכר המינימום עומד על 4,500. יום חופש נתפס בעיני הקופאיות ומנהליהם כעונש, סנקציה שה נוקטים נגדה.
זה לא שהן לא רוצות לעבוד, הן רוצות מאוד. המעסיק שלהן במגה שאמור להיות מחוייב להן, רואה בהן ככח אדם זול ובר החלפה ויעדיף לוותר עליהן לפני שיוותר על המזגן. קביעות הן לא יקבלו, גם לא שעות עבודה ברמה של משרה מלאה ולמרות שהוא יצפה מהן להיות זמינות לפי דרישה גם ל12 שעות רצופות.





מבט חטוף על הדו"ח העסקי של רשת אלון לשנת 2011 מגלה: הרווח הנקי של רשת אלון החזקות היה 94 מיליון ש"ח בלבד (לא רק הסופרים). בשנה זו הם שילמו מיסים בסך 47 מיליון ש"ח בלבד. מדובר ברשת שמוכרת ב 12 מיליארד (!!) ש"ח בשנה. הכיצד? איך זה שחברה כל כך מונפוליסטית בחלקה, שמגלגלת חלק ניכר משוק המזון בישראל נותרת עם רווח כל כך זעום? ועוד משלמת למדינה כל כך מעט מיסים? האם אלו הקופאיות שגוזלות את הרווחים? כנראה שלא.
הרווח הגולמי בשנה זו היה 1.8 מיליארד ש"ח ממגזר הסופרמקטים, כאשר הרווח התפעולי היה 177 מיליון ש"ח בלבד. הפער בינהם הוא בעיקר משכורות לעובדים. אבל ככל הנראה, לא הקופאיות הן המרוויחות הגדולות. מעניין לראות את התפלגות השכר בחברה, את הבונוסים השמנים של המנהלים שגרפו את הפער הזה. את הפטנט הזה כולנו מכירים. וכך גם משלמים פחות מס למדינה. אילו המנהלים היו מסתפקים בפחות - היה ניתן גם להעסיק את הקופאיות במשרה מלאה. לו אני שר התמ"ת (סליחה, כלכלה) הייתי מורה על חשיפה מלאה של דו"חות השכר בחברה.
במקביל שכר העובדים בנמל אשדוד למשל גבוה פי 3 מהשכר הממוצע במשק. בשנתיים האחרונות, עובדי נמל אילת ונמל אשדוד השביתו את המשק בגלל סטייקים למשל ושוברים לארוחות. זה לא סוד שההסתדרות גובה תשלום בהתאם לגובה שכרו של העובד. במקרה כזה, שכרן של הקופאיות מממן את הנייר טואלט בשרותים של יו"ר ההסתדרות. לעומת זאת, שכרם של עובדי הנמלים וחברת החשמל מממן לו את הלימוזינה, את ה-40,000 שקלים שהוא מקבל בחודש ואת הבונוס השנתי בשווי 150,000 שקלים שהוא מקבל. ההסתדרות, כמובן, תומכת בעובדי הנמלים כי לקחו מהם את הסטייק אבל נציג ההסתדרות מתפתל כשהוא צריך להגן על עובדים כגון עובדות הניקיון, השומרים או הקופאיות כמו במקרה הזה. על פי אהרון בר-דוד, יו"ר הסתדרות מנהל עובדי משק ופקידים מקבל את המצב בהכנעה ובהשלמה:

"אתה צריך להבין שלעובדות האלה יש ועד והוועד הזה הוא ועד מצוין. יש להן הרבה. יש להן קרן השתלמות, יש להן קרנות פנסיה, יש להן ימי השתלמות, גיבושים. אני פניתי למגה והם נענו לבקשתי. אנחנו נתחיל לבחון את היקף העבודה ואת תנאי השכר על מנת שאפשר לראות אם נוכל להעביר חלק מהן למשרה מלאה, ואז אני מניח שהמצב של חלקן ישתפר".



עובדי הנמל יכולים למשל להשבית את המשק רק כי הם לא רוצים למלא את הוראות הממונים. למה? כי הם יכולים להרשות זאת לעצמם... תארו לכם מה יקרה אם יוליה לא תמלא את הוראותיו של הממונה עליה.... הקופאיות הן רק ענף אחד ששבוי בידי המעסיקים וארגוני העובדים. מעל ל-200 אלף עובדים נחותים שעובדים בקופה, בניקיון ובשמירה שבויים בידיהם של ארגוני  עובדים עוכרים שמשתפים פעולה עם המעסיקים. מדי שנה, עובדים אלו מעבירים מאות מליוני שקלים לארגוני העובדים בדמות דמי חבר. אמנם מדובר בעלות של עשרות שקלים מדי חודש לכל עובד, אך בהתחשב בכך ששכרם גם כך זעום ומעמדם נחות, מדובר בסכום משמעותי. ארגונים אלו נותנים להם דבר בתמורה. יוליה היא רק דוגמא לכך.
איפה ההשבתה של המשק? אני רוצה לראות את עובדי נמל אשדוד משביתים בשביל הקופאיות את המשק! יותר מזה, תמונה ששווה 1,000 מילים, להלן הלימוזינה המפוארת של עופר עייני מנהיג חונטת הועדים החזיריים של המונופולים העושקים.

יום חמישי, 25 באפריל 2013

לעשות טרור לטרור ולהגן על חיילי צה"ל



לפני מספר חודשים הצטרפה הרשות הפלסטינית כמדינה משקיפה באו"ם. כעת הם מאיימים על חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים בתביעות, כאשר אלה יצאו לחו"ל. אנחנו בשורת הדין לא ניתן להם לעצור את חיילנו. ארגון שורת הדין אוסף עדויות והגיע כבר למאות עדויות. במידת הצורך, עדויות אלו יוגשו לבית המשפט בהאג.
מטרת איסוף העדויות הנה לא לאפשר לרשות הפלסטינית לתקוף את חיילי צה"ל בזירה המשפטית. לשם כך יש לאסוף אלפי עדויות על מעשי טרור שאנחנו חווים בישראל מצד הפלסטינים - מדובר בעבירות מלחמה שהערבים מבצעים כלפי היהודים.  אנא שלחו את העדויות שלכם ושתפו את הארגון על הקיר ובהודעות פרטיות.
אנא שתפו את הפוסטים שלנו והעבירו לכולם.


זהו התשדיר של שורת דין - לעשות טרור לטרור






טוב שיש רשות שנייה? תשפטו אתם!
ארגון שורת הדין פנה לרשות השנייה בבקשה לפרסם ברדיו תשדיר שמטרתו למנוע את סכנת המעצר של חיילי ברחבי העולם. במסגרת הפרסומת המלאה נאמר, כי :
הרשות הפלסטינית הוכרה כמדינה משקיפה באו"ם ועכשיו היא מאיימת להעמיד לדין חיילים ובכירים ישראלים בבית המשפט לפשעי מלחמה בהאג.
אנחנו בשורת הדין, יודעים שהקורבנות האמיתיים הם דווקא הישראלים שנפגעו. לכן אנחנו פותחים במתקפה מקדימה ואוספים עדויות של כל מי שנפגע פיזית או נפשית מהטרור הפלסטיני.
כתבו לנו על הקיר את העדויות שלכם, שלחו לנו תמונות שצילמתם מאירועים, שתפו את הדף ותנו לנו לייק. יחד נחזק את ישראל.
עורכי הדין של שורת הדין- עושים טרור לטרור.
התהליך, שאמור להיות קצר מאוד, בדרך כלל, נפרס על פני יותר משבועיים. בפועל, הרשות השנייה מסרבת להעלות את הקמפיין ומתחמקת בכל מיני טענות משונות בסופו של דבר, בעקבות פניות רבות מהציבור, שלחה הרשות השניה את התגובה המצורפת במסגרתה היא מתנערת מאחריות ומעבירה את ההחלטה לתחנות הרדיו האיזוריות. בפועל, היא עיכבה את ההחלטה והתגובה אצלה במשך למעלה משבועיים עד שהארגון החל להפעיל לחץ ציבורי על הרשות.





 דוד רגב, נציב פניות הציבור של הרשות הרחיב וכתב:


בוקר טוב. שמי דוד רגב ואני משמש כנציב פניות הציבור ברשות השנייה לטלויזיה ולרדיו. בימים האחרונים הגיעו אל הנציבות עשרות רבות של פניות שנשלחו בעידודה של עמותת "שורת הדין" ואשר עוסקות בסירובה לכאורה של הרשות השנייה לאשר פירסום תשדיר בתחנות הרדיו האיזוריות העוסק בחשש כי חיילי צה"ל הנוסעים לחו"ל ייעצרו. אנו נשיב בהגינות ובשקיפות מלאה לכלל התלונות ואולם בשל זרם התלונות הנמשך אני מבקש לעדכן כי על פי הנהלים תחנת הרדיו האיזורית היא הגורם המאשר או מסרב לאשר את פירסומו של תשדיר. במקרה זה תחנות הרדיו שאליהן פנתה העמותה נקטו בפיקוח עצמי וסירבו לאשר את התשדיר זאת ככל הנראה מאחר והתשדיר מכיל נושאים הנמצאים במחלוקת פוליטית, כלכלית או חברתית . נושאים הנמצאים במחלוקת מסוג זה אומרים לידון בתוכניות אקטואליה ולא בפרסומת. לכן המחלוקת במקרה מטופלת על ידי התחנות אליהן פנתה העמותה ולא על ידי הרשות השנייה. אני מודה לכם על פניותיכם. נשמח לעמוד לרשותכם בעתיד . אתם מוזמנים להמשיך ולפנות אלינו ואנו נשיבכם.

לנוחיותכם מצורף הקישור לטופס הפנייה לנציבות פניות הציבור של הרשות השנייה.


בברכה,
דוד רגב
נציב פניות הציבור
הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו
התשובה הזו נראית כמו נסיון לזרוק אחריות, ולהמשיך לגלגל את הארגון בגלגלי הבירוקרטיה ובאופן שאינו מאפשר לקדם שום דבר. למעשה, במלים אחרות, הרשות השניה לא מוכנה לפרסם את התשדיר. לפיכך, נשאלות שאלות כגון הבעיה בקמפיין שנועד להגן על חיילי צה"ל? למה הרשות השנייה הישראלית לא יכולה לתפוס צד בהגנה על חייליה? האם גם זה פוליטי? הנושא החשוב ואם מישהו מוכן להרים את הכפפה, ולנסות להגן על חיילי צה"ל, אז צריך לתת לו כל עזרה שרק אפשר.
צריך לבחור בדרך פעולה שתאפשר להמשיך ולדחוף את השידורים הנ"ל שכן ישודרו גם בפרסומות, וגם בדיונים בתוכניות אקטואליה, כפי שהציעה הרשות השניה. בשורה התחתונה, ארגון שורת הדין מצליח לפגוע במקום הכי רגיש אצלו - בכיס. זאת עובדה.

למרות העיכובים והדחיות של הרשות השנייה, למעלה מ-300,000 איש שמעו את התשדיר. תפוצה זו הולכת וגדלה מרגע לרגע בעזרת השיתופים שלכם- רחבה יותר מכל תחנות הרדיו.
כשהרשות השנייה מתנערת ומסרבת להיות שותפה בהגנה על חיילנו- מישהו צריך לשמור על חיילי צה"ל בשרות  בסדיר ובמילואים.  התמיכה הציבורית בהפצת הסרטון ובתמיכה בארגון שורת הדין, הצעות העזרה שלכם, הצטרפות לדף הפייסבוק, השיתופים התגובות והלייקים, כל אלו מסייעים לקידום הפעילות של הארגון ותומכים בחיילי צהל.
לכן, הציבור מחוייב להפיץ אותו כדי להעלות את הפעילות למודעות הציבורית. חשוב מאוד שתשתפו ותעבירו הלאה את הדברים.  יחד, נשמור על חיילנו ונעשה סוף לטרור.






יום רביעי, 24 באפריל 2013

רוצה לדעת את העובדות על חלב? (חלב, לא מה שחשבת) הסרט המלא לצפיה ישירה עם כתוביות בעברית


אם אתם קוראים עיתונים או אתרי חדשות, ודאי נתקלתם כבר בידיעות יח"צניות מטעם תעשיית החלב לקראת שבועות, המציגות את "הישגי הפרה הישראלית" כמקור לגאווה לאומית. אך האמנם שיא בניצול הרסני של גוף הפרה היא סיבה לגאווה? גם כשהמחיר הוא חיים הולכים ומתקצרים של סבל, נכויות, מחלות וכאבים? מנתונים פנימיים של מועצת החלב עולה, למשל, שבד בבד עם העלייה בכמות החלב הנשאבת מגוף הפרות עולה גם אחוז הפרות הסובלות מדלקות עטינים קליניות – וכבר מדובר על מעל שליש מהפרות שסובלות מדלקות מייסרות כאלה בכל תחלובה! אחוזי דלקות הרחם אפילו גבוהים יותר – וקשורים גם הם בצואה בה מתבוססות הפרות כמו גם באינטנסיביות של החליבה וההריונות הכפויים
על "העטינים שממדיהם יצאו מכלל שליטה"  מתוך "משק הבקר והחלב":
"לא מעט פרות, בתחלובה שנייה ואילך, גוררות גוש חסר צורה בממדים חסרי כל פרופורציה בין רגליהן האחוריות"
"הדחף לייצר כמויות חלב גדולות הסיט את נקודת האיזון של קיום הגוף, והחלו להיגרם פגיעות במערכות גופה. דרישתנו ממנה לחזור להרכב גוף תקין מיד לאחר המלטה - אינה נענית בקלות; העדפת ניתוב מטבוליטים אל העטין לשם יצירת חלב ורכיביו במחיר פירוק רזרבות גופניות - מאריכה את התקופה של מאזן אנרגיה שלילי בתחילת התחלובה; היענות הפרה להזרעות - אינה כבעבר."



Got the facts about milk?  full movie



 רוצה לדעת את העובדות על חלב? (חלב, לא מה שחשבת) הסרט המלא לצפיה ישירה

הסרט "חלב, לא מה שחשבת" זמין כעת לצפייה ישירה בתרגום לעברית הסרט עוסק בכל מה שתעשיית החלב לא מספרת לנו... הבמאית שירה ליין, ילידת ישראל, מביאה סרט קצבי ומשעשע, מלווה בקטעי אנימציה. הסרט מציג ארבעה חברים חוקרים את כל מה שאפשר סביב נושא החלב. הם נוסעים לאורך רצועת התנ"ך בארה"ב, מבקרים בחוות חליבה, עורכים משאלי רחוב, חושפים שקרים בפרסומים ובפרסומות, ומדברים עם מומחים, שמצליחים למנות עשרות סיבות מדוע חלב פרה מזיק לאדם. קשה להתמודד עם תעשייה של 30 מיליארד דולר, אבל גם קשה לשתות חלב אחרי הצפייה בסרט. הסרט עורר באזז לא מבוטל בארה"ב, ומאז השקתו ב-2008, נוספו לו עדכונים נוספים.
בימוי: שירה ליין (86 דק, ארה"ב, 2008)

מועצת החלב נזכרת ברגע של כנות איך נראה חג השבועות לפני שתעשיית החלב השתלטה עליו - לפני תנובה, חג השבועות היה חג של חקלאים שמביאים ביכורי שדה.


נושא החלב הגיע גם לפריים טיים של ערוץ 10 בעיתוי מושלם, בדיוק כשכל מאמצי תעשיית החלב מופנים להגברת צריכת החלב ולהפיכת חג שבועות מחג ביכורים לחגיגת רווחים. הדובר הרשמי של משרד הבריאות טוען בעצמו, כי מעולם לא נקבעה המלצה רשמית בדבר צריכת 3 מוצרי חלב ביום בישראל, ואפשר לא לצרוך חלב בכלל!!! על פי משרד הבריאות, יש אלטרנטיבות רבות לצריכת חלב, בדיוק כפי שקובעת אוניברסיטת הרווארד, וכפי שפרסמנו אנו פעמים רבות. המלצות רשמיות של משרד הבריאות בגי צריכת חלב צריכות להתבסס על מידע בלתי תלוי, ללא לחצי התעשייה, ותוך שימוש במחקרים והפרסומים המדעיים העדכניים ביותר.

אין צורך בהשכלה רפואית על מנת לחקור ולחשוף את הקשרים שבין מועצת החלב ותעשיית החלב, לדיאטניות ומשרדי הפרסום, ואפילו אין צורך להיות רופא, כדי לדעת שמשרד החינוך אוסר על מועצת החלב לשווק באגרסיביות צריכת חלב לילדים.
מועצת החלב ונציגיה בחרו להתחמק מלהגיב לתוכן הכתבה, ולבחור בדובר לא מקצועי, שנמנע מלהתייחס לתכני הכתבה עצמה ומלהגיב לשאלה המרכזית שהועלתה בה - האם החלב מסכן את בריאותנו. כנראה שהתמודדות עם השאלה הזו איננה פשוטה גם עבור מועצת החלב שמעדיפה שנמשיך לצרוך חלב ולא נשאל שאלות קשות..







ברפתות מודרניות חשובה רק השורה התחתונה - שורת הרווח.
כדי להגדיל את הרווחיות, הפרה חייבת לייצר כמה שיותר חלב.
כמו כל יונק, פרות מייצרות חלב רק לצורכי הנקה. מרגע ההמלטה כמויות החלב עולות בצורה דרסטית, מגיעות לשיא בתוך מספר חודשים ואז מתחילות לרדת עד לרמה שאינה כלכלית לחקלאי.
כדי לא להגיע למצב שבו החזקת פרה אינה כלכלית, סמוך לאחר ההמלטה הפרה מעוברת שוב באמצעות הזרקות זרע.
בשלב בו תנובת החלב היתה צריכה לרדת, הפרה כבר עומדת לפני ההמלטה הבאה, ותפוקת החלב נשארת גבוהה ורווחית.

אלא מה? כמו אצל נשים, כך גם אצל פרות - לא תמיד ההזרעה מובילה להריון. לרפתנים מאוד חשוב לדעת אילו פרות לא התעברו למרות שעברו הזרעה, כדי שיוכלו להזריע אותן שוב, ולא להפסיד זמן יקר שבו תנובת החלב יורדת, והרווחים נפגעים. לשם כך בדיוק נועדו בדיקות הפרוגסטרון שמציעה מועצת החלב לרפתנים!
מעשרות מחקרים שנערכו בישראל, ושמצאנו בארכיון מועצת החלב עצמה!!! עולה, שכבר 3 שבועות מיום ההזרעה ניתן לאתר פרוגסטרון בחלב הפרה ההרה בבדיקת חלב פשוטה שעולה לרפתן כמה עשרות שקלים בלבד.  אז אל תתנו למועצת החלב לעבוד עליכם.
העובדות הן פשוטות: פרה ישראלית ממוצעת נחלבת כ-305 ימים בשנה, כשמתוך התקופה הזו היא נמצאת בהריון כ-7 חודשים. כלומר, רוב החלב שאנו שותים בישראל מגיע מפרות הרות! כמו אצל נשים, כך גם אצל הפרות (והעזים): בתקופת ההריון הגוף מייצר הורמוני הריון – בעקר פרוגסטרון ואסטרוגן. ככל שמתקדם ההריון, רמות הורמוני ההריון בחלב הולכות וגדלות. למשל, חלב פרה בחודשי הריון מתקדמים מכיל פי 33 יותר אסטרוגן מחלב פרה שאינה הרה. מסיבה זו מיטב החוקרים בעולם כבר קבעו כי 60-80 אחוז מההורמונים שאנו צורכים בתזונה שלנו מגיעים אלינו מחלב ומוצריו.
מועצת החלב יודעת מצוין שהורמוני הריון נמצאים בחלב שהיא משווקת. עובדה –בדיקות כאלו מוצעות בעמוד הבית של מועצת החלב. אך כשזה נוגע לבריאות שלנו במועצת החלב מעדיפים לא לדעת. בישראל אין תקנים לרמות מקסימליות של הורמונים בחלב, ותאגידי החלב אפילו לא מחוייבים לידע אותנו כמה הורמונים (ואילו) מכילים מוצרי החלב שאנו צורכים. לתנובה, שטראוס וטרה זה, כמובן, מאוד נוח.
בינתיים, אנו וילדינו ממשיכים לשלם את המחיר. מחקרים רבים קושרים את הורמוני ההריון שבחלב הפרה לסוגי סרטן שונים (ובפרט סרטן שד, ערמונית, ושחלה), התפתחות מינית מוקדמת בקרב ילדים, אקנה, ועוד.

בדיקות פרוגסטרון הם חלק שיגרתי מהשירותים שמציעה מועצת החלב לרפתנים



יום שלישי, 23 באפריל 2013

לדברי לפיד, החרדים אשמים בגרעון הלאומי








אז איפה הכסף? זהו המשפט שמזוהה ביותר עם יאיר לפיד בתקופת לבחירות. הפעם תוקפים את יאיר לפיד, המשמש כיום כשר האוצר בממשלת ישראל. זהו שיא נוסף במתקפת החורמה האנטישמית כנגד החרדים -  איך אמר מוטי קירשנבאום בתוכנית מצב האומה? החרדים הם חלקי חילוף של האירנים. ומה אמר מיקי פלד? החרדים טפילים...

במענה ללא פחות מ-6 הצעות אי אמון שהוגשו לממשלה, לפיד, שר האוצר החדש תוקף את החרדים קשות ובאגרסיביות וטוען בנאומו בכנסת כי החרדים אשמים בגרעון הלאומי.... האמת? זה לא נקרא לענות. לא רק שהוא תקף את החרדים באגרסיביות, הוא גם לא ענה לשאילתא. 
החרדים הם אלה שטסים לחול על חשבון כספי הציבור? לחרדים מחקו חובות בגובה של לפחות חצי מהחוב הלאומי? החרדים הם אלו שהשתלטו על ים המלח, על מאגרי הגז ויתר המשאבים בישראל ולא מוכנים לשלם תמלוגים למדינה? מעבר לכך, לא ידוע לי שניתנו לחברות ענק כמו טבע ושות הטבות מס כדי שיתפתחו בישראל ובכל זאת הם מוציאים את הכסף החוצה בניגוד לתנאי המענקים לשם הולך הכסף. כך נגרם הגרעון. לעומת מימון הוצאותיו של ראש הממשלה, כולל הוצאות נכסיו, הכסף שמוקצה לחרדים זה גרושים. התקיפה של לפיד הייתה מיותרת והיא כאין וכאפס לשחיתות שיש בכנסת ובבנקים. שלא נדבר על השחיתות שנובעת כתוצאה מהקשר בין ההון לשלטון ובכך שהחברות שבבעלות הטייקונים מתחמקות מתשלומי מס והטייקונים עצמם מתחמקים מתשלום חובות.
במילים אחרות, הוא בחר במתקפה בתור הגנה. במקום לטפל בבעיה ולדאוג להפרדה בין ההון לשלטון, הוא מסית את דעת הקהל הישראלית לגורם השנאה העיקרי שלפיד ג'וניור ירש מלפיד האב. התמונה הזו שווה אלף מלים וממחישה את מה שרואים בסרטון.  
אז הנה פינת הנוסטלגיה: לפני הבחירות ארגון "ישראל יקרה לנו" פנו לכל המפלגות המתמודדות בכנסת ושאךו מהי עמדתן בנוגע להעלאת המע"מ. זוהי התשובה שהתקבלה ממפלגת "יש עתיד":


מתברר, כי פוליטיקת בחירות לחוד וכיהון בכנסת לחוד.
ההחלטה שעומדת לקבל הממשלה על מכסות יצוא הגז היא החלטה בעלת משמעויות אדירות ועם השפעות מרחיקות לכת על הכלכלה, התעשייה והסביבה בארץ – האם תיכנע הממשלה ללחצים של יצחק תשובה וברוני הגז המבקשים להגדיל את רווחיהם על חשבוננו או שתשכיל לשמור על עתודות גז מספקות כדי לתת בשורה ממשית להורדת יוקר המחיה, הורדת מחירי החשמל והבטחת העצמאות האנרגטית של ישראל? ומה עם הבראת ים המלח כאתר תירותי, כשמורת טבע וכמשאב כלכלי בגינו מפעלי ים המלח בראשו עומד טייקון מחויייבים להפריש תמלוגים מאחר וים המלח שייך לישראל אך אזרחיה לא ראו מכך אגורה? ומדובר בסכומים אסטרונומים של מאות מליוני שקלים.... אפילו מליארדים שיכולים לכסות את הגרעון הלאומי כמה וכמה פעמים. אבל, בארץ, חוזה תמלוגים זו המלצה בלבד.... מה לדעתכם יקרה אם יגבו מהטייקונים את התמלוגים שהם חייבים למדינה? הם יפשטו את הרגל? אז הם לא יפשטו את הרגל. הם יעזבו את הארץ? שיעזבו... נראה לכם באמת שהם יקחו את ים המלח? את הוט? את נמל אילת? הם לא מאיימים על אף אחד, בטח לא על ירון זליכה, החשב הכללי:









הסכום הזה גדול עליכם? עדיין מעוניינים לדעת איפה הכסף? לאן הולך הכסף שלנו ?

אין כסף לרפואה, לדיור, לחינוך, לרווחה, לניצולי שואה... אבל יש שעשועי השמאל - ותגידו שלום לדיור בר השגה, חינוך ורווחה... הגירעון התקציבי של התיאטרון הלאומי הבימה עומד היום על יותר מ-40 מיליון שקלים - מצבו הכלכלי לא מונע ממנו להמשיך לשלם משכורות עתק. העיתון "מעריב" גילה בסוף השבוע כי עלות השכר של שלושה משחקני התיאטרון וכן המנהל האמנותי בשנת 2009 הייתה מעל 700 אלף שקלים. בראש שיאני השכר ניצב השחקן והבדרן אלי יצפאן עם עלות שכר שנתית של 727,900 שקלים. במקום השני נמצא השחקן והבמאי מוני מושונוב, שעלות השכר השנתית שלו עמדה על 724,960.


דבר נוסף, ב-21.9.10 פורסם בווינט שרוב החרדים עובדים. חרדי שאינו עובד מתפרנס יותר מגמ"חים מאשר מהמדינה. אברך חרדי מקבל בין 1,000 ל-1,500 ש"ח בחודש. לעומת זאת, לידיעתכם, המדינה משלמת על כל אסיר 6,000 ש"ח בחודש, ואם יש לו ילדים משפחתו מקבלת קיצבה חודשית כמו כל אם חד הורית. תוסיפו על זה את התארים שהם מוציאים בזמן המאסר (כשלי אין שקל בשביל זה) ושבישראל כלואים יותר מ-10,000 אסירים (ברובם ערבים!!!).

ובל תשכחו את כל המקומות שבהם הערבים לא משלמים חשמל, מים וארנונה.

עכשיו תבינו ת'אבסורד-אסיר שפשע או גרוע מכך מחבל שרצח יהודים מקבל הרבה יותר מחרדי שלומד תורה ובכל זאת הלינץ' הוא על החרדים. השאלה היא כבר לא "איפה הכסף?" אלא- "איפה השכל?????"
 

אסור להשוות: "עלינו להתנתק מן ההכרה בכך שאחוז מסוים מן העם היהודי נועד, בידי האל, להיות נצלן טפיל של גופם ועבודתם היצרנית של עמינו. על היהדות להתאים עצמה לעבודה מכובדת ובונה, כפי שעושים יתר העמים, או שבמוקדם או במאוחר תמצא עצמה נתונה למשבר שממדיו מעבר לכל דמיון. אם יהדות הממון הבינלאומית באירופה ומחוץ לה תצליח להטיל את האומות אל מלחמת עולם בשנית, אזי התוצאה תהייה לא ניצחון היהדות, אלא השמדת הגזע היהודי באירופה"

בלי חוק גודווין ובלי גוזמאות - אם אדולף היטלר לא היה מתאבד, הוא היה איש אהוד מאוד בישראל, במיוחד אם היה משנה את התסרוקת הלפלפית ושם קצת ג'ל. אבל מי צריך אותו? דעותיו הן דעות מיינסטרים בחברה החילונית הישראלית. את דבריו מצטטים מילה במילה שרים וסגני שרים מעל במת הכנסת הציונית.

חובתה על ממשלת ישראל לקיים כאן דיון ציבורי ומקצועי ראוי, שקוף ורחב, זאת במטרה לתת אפשרות לכל בעלי העניין וגורמי המקצוע להשמיע את דברם – זה נושא חשוב מידי כדי שההחלטות יתקבלו בו בחדרים אחוריים הרחק מעין הביקורת הציבורית.

רק לשם היחסיות:


מלכתחילה, לפיד מייצג את הטייקונים, את האינטרסים שלהם וכו'. מה כבר אפשר לצפות משרלטן חובב הסיגרים ורכבי היוקרה? הוא בעצמו היה פרזנטור של בנק. במקום ריאלי ברשימה שלו נמצא יעקב פרי - מנכל סלקום לשעבר ומנכל בנק.  האם היה לישראל סיכוי נגדו? התוצאה צפויה. היפיוף הצליח לגייס 19 מנדטים בזכות הפרצוף היפה שלו שרוטש בפוטושופ כדי להפוך אותו לצעיר יותר וקצת צבע בשיער באופן שהשחור יגבר על הלבן אבל עדיין ישאיר אותו נוכח. הקשר בין ההון לשלטון מיוצג על ידי אנשים כמו סילבן שלום, כמו יאיר לפיד, כמו ביבי נתניהו. איך הם השיגו את העושר הבלתי נתפס הזה בזכות שרות המדינה? מה כבר סילבן שלום עשה למדינה שביבי מתעקש להשאיר אותו קרוב אליו בתפקידי מפתח חוץ מלהיות נשוי לג'ודי ניר מוזס שלום? אין הפרדה ואו אכיפה של הפרדה בין אנשי ההון לאנשי שלטון.
אז להלן שיעור בצניעות - דירוג פורבס של הפוליטיקאים העשירים בישראל לשנת 2012 מלמד דבר או שניים על המרחק בין הפוליטיקאים ל-99% מציבור הבוחרים אשר עניים מהם והקרבה למועדון הטייקונים. אך כשאנחנו מתפרקים על בגין, בן גוריון וימים צנועים יותר, אין הכוונה בהכרח לחזרה לימי הצנע או שפוליטיקאים חייבים להיות דלפונים. בתרבות בישראל וביהדות בפרט, צניעות נחשבת למעלה והיא מתבטאת בהתנהגות, לא בחזון או במטרות. צניעות אינה חוסר מחויבות או חוסר במנהיגות. פזרנות ונהנתנות, גם אינה על חשבון הציבור, משדרת אנוכיות וזלזול של מנהיגים. המרחק בין אורחות חיים כאלה לשחיתות עבריינית הנו קצר.
ולסיום, להלן התייחסותו של יהורם גאון שנאמרו ב - 26.4.13 בתוכניתו "גאון ברדיו". במסגרת זו, הביע חרדה והתייחס  יהורם גאון לנאום הבזוי של השר לפיד בכנסת השבוע בנוגע לחרדים, ותקף את העליהום שעושים כלפי ציבור שלם. אני חייבת להסכים עם הנאמר. הוא מצביע על הרגע הזה בו המרצע יצא מיאיר לפיד כשק. עוד לפני הבחירות זיהיתי שיאיר לפיד הוא בסך הכל איש קטן שעושה צל גדול





אז איפה הכסף?




הישראבלוף במיטבו: תמלוגי הגז שתשובה ישלם לא יילכו אל האזרחים, אלא, בפועל, יממנו את הפיכת חיל הים לחברת האבטחה הפרטית של תשובה.
אתה הבנת את זה, ברוך?


















יום שני, 22 באפריל 2013

כבר ניידתם את מספר הסלולרי שלכם כדי לחסוך בעלויות?





אין ספק שבשנים האחרונות , למשפחות בישראל נוספה הוצאה כספית כבדת משקל. עד לפני שנה, סעיף התקשורת נגס סכום לא מבוטל בסל ההוצאות המשפחתיות שלנו. אולי המבוגרים שביננו עוד זוכרים את הימים שלפני הטלפון הסלולארי. אז באמת היינו צריכים לחייג... מישהוא זוכר איך נראית חוגה? אסימון? טלכארד? היום אי אפשר לדמיין את המציאות ללא טלפון סלולארי. בלעדיו נרגיש ערומים, חסרי אונים. המכשיר הזה כבר הפך להיות התחליף שלנו לשעון, שעון מעורר, לדעת מה זה מפה, תיבת דואר, מצלמה, מחשב, ומשרד נייד כל הדברים הללו במכשיר אחד קטן שאוטוטו הולך גם להחליף את הארנק שלנו , כרטיס האשראי שלנו , וכבר היום ניתן לרכוש דרך הטלפון מוצרים ממכונות  כמו שתיה ואפילו להסדיר חניה דרכו. 


על השוק המטורף הזה חלשו 3 חברות - ענק סלקום, אורנג' ופלאפון. חברות אלו ניצלו את ההתמכרות שלנו למכשיר הזה וחגגו, ממש ועשקו את כיסנו במחירים מטורפים באופן שיכול לשלם משכורות עתק של מליונים למנהליהן, לחלק דיוידנדים, להתפאר ברווחים של מילארדי שקלים מידי שנה, לחייב את הלקוחות בכל מיני חיובים מטורפים ואחרי כן לשלוח לנו חשבונית שנראה לי שאפילו איינשטיין לא היה מצליח לפענח את מה שכתוב שם ולהבין על מה לכל הרוחות אנחנו משלמים וכמה.

השוק הסלולרי השתנה לחלוטין בשנה האחרונה בעקבות מהפכת הסלולר שאפשרה ניוד מספרים מחברה סלולרית אחת לאחרת וכן, אושרו הקמתן של חברות סלולריות נוספות - בנוסף לפלאפון, אורנג' וסלקום הותיקות, נוספו ספקיות סלולר נוספות - רמי לוי תקשורת, הום סלולר, youphone, גולן טלקום והוט מובייל. הדבר יצר תחרות ושבר את מונופול הסלולר בשוק התקשורת הסלולרית הישראלית. ממש מהר מאוד, מפת התקשורת הסלולרית בישראל השתנתה לחלוטין. תמו הימים בהם הלקוח הישראלי שילם הון לחברות התקשורת הותיקות. ולפעמים החגיגה נגמרת. מליוני לקוחות שהיו שבויים בעל כורחם כאסירי ציון בחבילות המרושעות של מפעילי הסלולר הותיקים מתחילי לנשנש חבילות שערכם שווה לכל כיס. כיום, נפוץ לשלם עבור תוכנית בה הכל כלול פחות מ-100 שקלים בלבד
 
גם אני כמו כולם, נחשפתי לטלטלה שהתרחשה בשוק הסלולר עם כניסת הספקיות החדשות. לא שלא ידעתי שעשו עלינו קופה. ידעתי גם ידעתי. חבל שרק עכשיו הרגולטור, קרי משרד התקשרות, התעורר ופעל לשינוי (כיפאק לשר כחלון – כיפאק? היי!!). לפני שנה בדיוק, בחודש מאי 2012, התקשרתי לאורנג' כדי לקבל הצעה לקונטרה בגין הוט מובייל/גולן טלקום. מעבר לכך שהחיוב הקבוע בחשבון שלי צומצם פלאים מ-189 ל-149 עבור התכנית הקבועה בלי שביקשתי, הם הציעו לי לחייב אותי 125 שקלים עבור תכנית ללא הגבלה בגין שיחות, אסאמאסים וגלישה. רק שהאותיות הקטנות הם שאחרי 0.5G גלישה, המהירות מואטת. למה? ככה! כי זאת התכנית ואי אפשר להגדיל. מישהו צריך להגיד להם שם שככה זה לא תשובה. ו-0.5 ג'יגה הגבלת גלישה למכשיר דור שלישי ומעלה זו הגבלה רצינית! יש סיבה שקניתי סמארטפון ושהגלישה שלי בו היא 5G וגם עם זה אני מסתדרת בקושי. 
סחבתי עם אורנג' עוד 3 חודשים ולא הייתי מרוצה - שום דבר לא השתפר וגם התוכנית לא סיפקה אותי. לכן, באוגוסט עשיתי ניוד לרמי לוי, שם הייתי מרוצה מהטכנולוגיה [בכל זאת רמי לוי יושבת על התשתית של פלאפון] אבל המחסור בשרות לקוחות צרם לי מאוד - המתנה ארוכה לנציג טלפוני וכן, גישה עוד יותר מוגבלת לנציג השרות הפרונטלי. הקש ששבר את קו הגמל היה כשהתבקשתי לגשת לנציג ברמי לוי כדי לבדוק אם יש בעיה בכרטיס הסים, אחד מהפרונטליים דיבר אליי בברוטליות אחרי שגרם לי להמתין בסבלנות 3/4 שעה רק כדי שיחפש לעצמו מנהל, לטענתו, אבל למעשה עמד עם סיגריה בדלת המחסן. אז הואלתי בטובי להתנייד ליופון. אבל הנציגים שלהם לא אמרו את הכל בנוגע לתוכנית שהוצעה לי כשבפועל שילמתי דבר אחר לגמרי. מאחר ושמעתי דברים יותר גרועים בנוגע להוט מובייל ולגולן טלקום, החלטתי שהפעם אני סוגרת עם חברה ותיקה. במסגרת הליך הניוד הזה מאורנג' לרמי לוי ומשם ליופון לא נדרשתי לשנות את מספר הסלולרי שלי - עדיין שמרתי את המספר שברשותי כבר כמה שני טובות.

בסופו של דבר רציתי חבילה טובה, עם שרות לקוחות יעיל בחברה ותיקה עם טכנולוגיה מתקדמת ופריסה ארצית של אנטנות. לכן, בדקתי בפלאפון בזכות טכנולוגיית ה-GSM, נשארתי בגלל חווית השרות. למעשה, במחיר של תוכנית אחת באורנג', אני יכולה להרשות לעצמי להחזיק 3 קווים בתוכנית ללא הגבלה. כך אני גם חוסכת בהוצאות התקשורת, גם התשתית מתבססת על הטכנולוגיה המתקדמת של פלאפון [והגלישה הסלולרית חשובה לי] וגם מקבלת שרות לקוחות ותמיכה טכנית מקצועי שלא הוקם מהרגע להרגע. לכן, החלטתי לעשות ניוד שוב והפעם לחברת פלאפון.

כל קו הוא ללא הגבלה מבחינת שיחות והודעות טקסט. אמנם הגלישה הסלולרית מוגבלת ל-1 GB, אלא אם כן מוכנים להקדיש תוספת של כמה שקלים (19.9) כדי להגדיל את נפח הגלישה החודשי ל-3GB ומעבר לכך, יש האטה במהירות הגלישה, כך שגם במקרה הזה מדובר בתכנית ללא הגבלה.
  • הסוכנת שנפגשה איתי בערב הציעה להתאים לי תוכנית בהתאם למדרג לפי כמות הקווים שרציתי לנייד:
  1. עבור קו אחד, התשלום הוא 79 שקלים.
  1. עבור שני קווים - ביחד 118 שקלים [59 לכל קו].
  1. עבור 3 קווי טלפון, העלות היא 147 שקל לכל השלושה [49 שקל לקו].

אמנם המחיר מתעדכן אחרי חצי שנה, אבל גם לזה יש פתרון [כשהמבצע יגמר אחרי 6 חודשים, אני מתכוונת להתקשר למוקד השרות ולבקש לעדכן מבצע. מקסימום, זה לא חתונה קתולית ואפשר לעבור לחברה אחרת].

בסיום הפגישה, העסקה אושרה על ידי מוקד הניודים של פלאפון. קרי סוכנת השטח התקשרה למוקד הטלפוני והנציגה הטלפונית עברה איתי על פרטי התוכנית ואישרתי שאני מודעת לכך מסכימה לפרטים.
כדי לקבוע פגישה עם סוכן, צרו קשר עם מיכל לצורך התיאום בטלפון 054-7790549


איך יודעים שאתה מרוקאי?





סימן שאתה מרוקאי....

- אם במשפחה שלך יש חמישים נכדים ולכולם אותו שם, על שם הסבא, סימן שאתה מרוקאי..
- אם כשהיית ילד המטבוחה שנשארה מערב שישי, שימשה ביום ראשון לרוטב לספגטי, בשני לרוטב לפיצה ובשלישי לשקשוקה סימן ש..
- אם כשהיית ילד שאלת את אמא שלך "מה יש לאכול?" והיא ענתה בתגובה "קלוואי דבאבא עזר..." סימן שאתה מרוקאי..
- אם לאמא שלך יש 17 אחים ואין לך מושג איך קוראים לבני דודים שלך..
- אם אמא שלך לפי הצורה של הבטן יודעת אם זה בן או בת..
- אם כשהייתם קטנים נפלתם, פתחתם את הראש, הזזתם שמונה חוליות בגב ושברתם את שני הרגליים, ואמא שלך בתגובה אומרת "איג'יק שוויה, אתה לא יודע ללכת?" סימן שאתם מרוקאים..
- אם במקום שמיכת פוך אמא שלך אומרת "דרדון", סימן ש..
- אם אמא שלך סיימה את כל הבישולים לשבת התיישבה ואמרה "אייימה רק בקבר אני ינוח".. סימן ש...
- אם בכל אירוע משפחתי סבתא שלך חוזרת עם כל הפרחים של האולם..
- אם בליל החתונה שלך במקווה נכנסו איתך החברות, המשפחה וכל השכונה סימן שאת מרוקאית..
- אם קר בחוץ ואמא קמה ועושה לחשוו (מרק סולת) או פדאוש (אורז עם חלב)..
- אם יש אצלכם בכל זמן נתון שני בקבוקי ערק, אחד לאבא ואחד לכאבי בטן סימן ש..
- אם כשאתה מתעטש אמא שלך עונה "זראות"
- אם כשהיית נערה קיבלת מחזור ודקה אחריי כל השכונה והמשפחה באו לברך סימן ש..
- אם ביום שישי כשאתה מתעורר ומכניס לפה במקום נס חצי חלה עם קציצות וחצילים מטוגנים סימן שאתה מרוקאי..
-
 - אם יש לך בבית שמיכה שרופה בקצוות של החמין...
- אם גם לך סיפרו שאם לא תלך לישון עכשיו יבוא "הבעלולו" סימן ש...
- אם עד היום יש לך טראומה מחגורות, ובעיקר מהאבזמים שלהם סימן שאתה מרוקאי....
- אם שמעת על המילה ז'ין הרבה פעמים בחיים שלך, סימן שאתה מרוקאי
- אם אתה מבין את הדודים שלך כשהם מדברים מרוקאית בגלל התנועות יידים ושילוב המילים בעברית, סימן שאתה מרוקאי

- אם לאחד מההורים שלך  יש לפחות 7 אחים או אחיות, סימן שאתה מרוקאי
- אם כשקיבלת מכה שהיית קטן אמרו מורבון, סימן שאתה מרוקאי
- אם השירים אהלן וסהלן וללה פטימה הם שירים מוכרים לך ואתה יודע לדקלם אותם בעל פה, סימן שאתה מרוקאי
- אם כששאתה שומע ת'מילה מרוקאי אתה ישר עונה למה יש בעיות עם מרוקאים, סימן שאתה מרוקאי
- אם שם המשפחה שלך הוא אדרי ביטון אזולאי אמסלם סויסה וכאלה ... סימן שאתה מרוקאי
- אם יש לך כמויות של גב (ואם אתם יודעים מזה, אז בכלל ), סימן שאתה מרוקאי
- אם אי פעם עשית תחמיג'לו למישהו מאחורי הגב, סימן שאתה מרוקאי
- אם יש לך לפחות חמסה אחת בבית, סימן שאתה מרוקאי
- אם אתה בנאדם חם וטוב לב, סימן שאתה מרוקאי
- אם תמיד יש לך אורחים בבית ואתה מארח כשאתה פותח שולחן, סימן שאתה מרוקאי
- אם בפלאפון שלך בטוח יש מזרחית ו/או מרוקאית, סימן שאתה מרוקאי
- אם כל פסח אתה מתענה ומחכה למופלטה ולספינג' שיצילו אותך, סימן שאתה מרוקאי

יום שישי, 19 באפריל 2013

השמאל ההזוי תולה את דגל רש"ע <הרשות הערבית ביו"ש וחבל עזה> במרפסת ביתו בתל אביב






במיוחד לקראת יום העצמאות ה-65 של מדינת ישראל - נציג השמאל ההזוי תלה את דגל רש"ע <הרשות הערבית> במרפסת ביתו שבתל אביב. קוראים לו גור מינצר והוא מנכ"ל CARE שרותי רפואה. גור מינצר גם מחזיק ברשת הרפואה הפרטית CARE. הוא טוען שחינך את הבן שלו לא לשרת בצבא כי לטענתו "חובה על כל אדם מצפוני לא להשתתף בצה"ל".
זה האיש שתלה את דגל פלסטין במרפסת ביתו בתל אביב. זה האיש שחינך את בנו שלא להתגייס לצבא - כך על פי דברים שאמר בראיון ל"גלובס". זה האיש שבמשרדו תלוי דגל פלסטין וזה האיש שטען לאחר שתלה את הדגל כי, "כל פעם שאני חוגג את יום העצמאות אני משתדל לזכור את הילדים, הנשים, האנשים שזה היה ביתם".

שני דגלים נוספים של הרשות מתנוססים כל הזמן במשרד שלו בטייק קר.
מדובר באנרכיסט פעיל בארגון שהוא עצמו מגדיר כארגון של אנרכיסטים. 
האם לדעתכם צריך להחרים את "רשת מכוני CARE -שרותי רפואה" שהמנכ"ל שלה תלה דגל אש"ף על המרפסת שלו ביום הזיכרון לחללי צה"ל?
בשבע השנים האחרונות, גור מינצר נטל בנוסף, חלק בפעילות ארגון "אנרכיסטים נגד הגדר", בעיקר בהפגנות בבילעין, שם הוא וחבריו פוגעים בחיילי צה"ל. 
אני מציעה שיהיה בין הראשונים לניסוי ביישום התוכנית "אמץ לך טרוריסט, שמאלני" בישראל. דבר נוסף, לא אכפת לו אם דעותיו יפגעו לו בעסקים. אם זה לא מפחיד אותו, אז בואו נעזור לו - נחרים לו את העסקים ובכלל זה טיפולים שמבוצעים בקר שרותי רפואה. אז טייק קר, הייה שלום ושלא נראה אותו בחלום.

התמונות: מתוך עמוד הפייסבוק של גור מינצר.







 תכירו את גור מינצר פעיל שמאל ראדיקלי, הוא הבעלים, המייסד והמנכ"ל של חברת "CARE שרותי רפואה".

זה הפייסבוק האישי שלו 


 וזה דף הפייסבוק של החברה שלו 
כולנו עושים חרם על חברת "CARE שרותי רפואה" !!!

הצטרפו לדף החרם נגד חברת "CARE שרותי רפואה"






כאן ניתן להשיג גראס / נייס / רד איי





היום זה יום המריחואנה הבינלאומי. שוב הסחים מרימים ראשם כדי לתמוך בלגליזציה של סמים הנחשבים בעיניהם לסמים קלים. אותן הטענות הנדושות - אלכוהול הוא סם יותר מסוכן, אני שולט בצריכה שלי,  קחו לדוגמא את הסחי גדי וילצ'רסקי:


"גדי לשבת"- לכבוד יום המריחואנה הבינלאומי, אני פורס שוב את משנתי לגבי השיח הירוק:

נפתח בגילוי נאות: אני מאד אוהב מריחואנה. אני חושב שזה צמח מופלא, אני מתמוגג על השפעות העלים הירוקים ואפילו יש לי עציץ בגינה של השכנה שלי (היא בת 94 ולא יחפשו אצלה בחיים)

באמת שמאסתי לראות את חוסר האונים של הפוליטיקאים שנאלצים לגמגם בכל פעם ששואלים אותם על הנושא. הם נבוכים כי הם יודעים את האמת: הם יודעים שמציאות שבה סטלן עם ג'וינט נלקח בניידת לתחנה בדיזנגוף, בזמן שבאותו רחוב קיימים 148 פאבים שמספקים חופשי מדי לילה את הסם הכי מסוכן שקיים – האלכוהול, היא מציאות אבסורדית. תקשיבו, אני עשיתי בחיי כמה וכמה סוגי סמים, ואין לי ספק שהסם הקטלני ביותר שקיים הוא האלכוהול. הסם הזה הוציא מתוכי שדים שרק המחשבה עליהם מעבירה בי צמרמורות, שדים שלא ידעתי שקיימים בי, שדים אכזריים אפילו יותר מהשוטרים שעושים לי חיפושים באוטו ובהחלט הרבה יותר אכזריים מהפיות שיוצאות ממני כשאני עושה כל סם אחר.

אז למה באמת המריחואנה לא חוקית?
מכירים "הון-שלטון-עולם-תחתון"? אז זה בדיוק זה. אינטרסים של טייקוני-על, מכבשי ענק של יצרני התרופות, לוביסטים אלופים ששתולים עמוק בכנסת, תעשיית אלכוהול מפלצתית, פסטיבל מספרי סיפורים של ארגונים ל"מלחמה בסמים" ושלטון שחרד מהרעיון שהנתינים שלו ייקחו ביס מפרי עץ-הדעת. אין מקום להקל ראש כשמדובר בחיבור הנתונים הזה, זה כוח עצום שמונע ממך, האדם החופשי, לקחת שאכטה בסוף היום ולהירגע מהמציאות הישראלית שחזקה יותר מכל הזייה.

צקצקת כרונית שהפכה להיות תורה שבעל-פה:
כמו המון דברים בחיים שלנו, גם את פליליותה של המריחואנה ואת מסוכנותה קיבלנו בתורה שבעל-פה מאבותינו (שאגב, גם הם עישנו בצעירותם). אבל כמו שהבנו באיזשהו שלב שאם נשאיר את הדלת פתוחה לאליהו הנביא זה סתם יגרום לכניסת חתולים הביתה, הגיע הזמן שנבין גם שהמריחואנה היא יצירה אלוהית מדהימה שסתם סובלת מדיכוי ומיחסי ציבור גרועים. הצגתה של המריחואנה כסם שטני שמשחית את הגוף והנפש וכשלב מובהק בדרך לשימוש בסמים קשים היא שקר מוחלט ולמרבה האירוניה גורמת בדיוק לתוצאה ההפוכה; חוסר האבחנה בין סמים קלים לקשים מביא את הישראלי הממוצע לקחת שאכטה מג'וינט, לראות כי טוב, להבין שרימו אותו, ואם באמת אין הבדל בין סמים קלים לקשים, אז למה לא לאכול אסיד בתדירות יום-יומית?

מה בכל זאת לא טוב בעישון מריחואנה?
אנחנו! אנחנו החלק שלא טוב בעישון מריחואנה. כשאנחנו משווים את עצמנו להולנדים אנחנו עושים עוול להולנדים וצחוק מעצמנו. דחילק חבר'ה, אנחנו לא הולנד. כשהמריחואנה תהיה חוקית בישראל החזירות שלנו תצא לאור במלוא הדרה: אנשים פה יהיו מסטולים כל הזמן, בכל מקום ובעיקר לא בטעם. כי אין לנו טעם, אין לנו מידה וכי אנחנו חזירים. חזירי הסמים הם גורם מרכזי בשם הרע שיצא למריחואנה, בדיוק כפי שהאלכוהוליסטים עושים שם רע לאלכוהול ובדומה לאיך שהישראלים עושים שם רע לקונספט שנקרא "אכול כפי יכולתך".

אז מה בכל זאת עושים?
קודם כל- חינוך. צריך להסביר לנוער מה זה באמת מריחואנה ולא להתייחס אליהם כמו למפגרים ולהפחיד אותם בסיפורי מעשיות. צריך להסביר להם מה היתרונות ומה החסרונות של הסם, ובעיקר מה ההבדל העצום בין סמים קלים לקשים. במילא כבר לא יכול להיות יותר גרוע מהמצב היום, שהנוער מתפוצץ מגז מזגנים וילדים בני 13 שותים וודקה עד שהם מאבדים את ההכרה.
אני מציע שנתייחס למריחואנה בחוק בדיוק כמו שאנחנו מתייחסים לאלכוהול. אני לא הייתי רוצה לקבל שירות מפקידה בבנק אחרי שהיא דפקה באנגים (למרות שככה יש מצב להוציא ממנה יותר כסף) ולא הייתי רוצה שהגננת של האחיינים שלי תגיע פצוצה לגן, בדיוק כמו שלא הייתי רוצה שהיא תגיע שיכורה. הייתי מאושר לראות את המריחואנה חוקית ב"קופי-שופס" ובבתים. שאנשים יעשנו אחרי יום העבודה בכיף שלהם, ומי שמסטול שלא ינהג. אני יודע שיש סטלנים שנוהגים סבבה לגמרי, אבל כשאנחנו קובעים נורמות כלליות בחוק אנחנו חייבים לקחת בחשבון את החלק ה"חלש" של הציבור. אני יכול להעיד על עצמי שכשאני נוהג מסטול אני מתפלל כל הדרך שלא יקרה לי כלום. ושתהיה בבית במבה. אמן שתהיה במבה.

שלכם בעיניים אדומות אבל פקוחות לרווחה
גדי וילצ'רסקי


באמת שניסיתי לקרוא בלי לגחך - מי שפעיל בעלה ירוק מאופיין במוח עיסתי מרוב סמים. הם אפילו לא זכרו להגיע בבחירות האחרונות כדי לבחור אותיות בטענה שהם שכחו. אז עוד לצטט את המנטרות שלהם נתפס בעיניכם כלגיטימי? בתור מישהי שעבדה כמה שנים טובות בטיפול בנרקומנים, אנשים אלו מתבקשים להפסיק להשלותאחרים . עולם ורוד רואים דרך עיניים אדומות והירוק הופך את הסטלה שלכם לאופטימית - צריך להגביל את השימוש במריחואנה לחולים סופניים בלבד ולהקלה על כאבים כרוניים. במסגרת זו, צריך לשלול להם את הרשיון כדי שלא ינהגו תחת השפעת THC, אחרת תאונות כמו התאונה בה נדרס הבן של חשין יחזרו על עצמן. כן, הנהג הדורס בסה"כ עישן קצת. והוא נחשב למשתמש נורמטיבי כשבדרך צרך עוד כמה דברים כהרגלו - הרי הכל אצלו בשליטה והוא לא מכור.
יותר מזה, אני מכירה מספיק אנשים ששורפים את המשכורת שלהם על גראס בלבד, דבר שמכניס אותם למצוקה כלכלית וחובות ברמה כזו שאין להם איך לשלם שכירות וכך הם נכנסים לסחרור. להלן עדות של יפעת צרכנית סם חוקי שסיפרה אצל גבי גזית על סדר היום שלה - הכל סובב סביב סם הפיצוציה ה-red eye:






יפעת (שם בדוי), שהתנסתה בכל סוגי הסמים הקלים והחוקיים שנמכרים בת"א, מספרת על השפעתם ובהמשך יאיר גלר, מנכ"ל הרשות למלחמה בסמים, מביע את דעתו בנושא.




רוני זוארץ, האיש שאחראי לסם הפיצוציות החוקי 'המבסוטון', מסביר מדוע החומרים שהוא רוקח לא מסוכנים, ובהמשך מדבר על הסיכון בשימוש בסמים ממכרים - "אני הפלתי את תעשיית החשיש, עולם הסמים הרס לי את החיים!"
בעיה נוספת היא כאמור האכיפה - סמי הפיצוציה נמכרים באופן חופשי מעל לשולחן מתחת לפנס מול עיניהם של רשויות האכיפה. אבל הרשויות לא אוכפות. הנה למשל כתבה בערוץ 2 באולפן שישי על סמי הפיצוציות:




ואכן, לפני כ-3 חודשים הועבר דיווח
למוקד 100 של המשטרה על כך שבפיצוציה ברח' הירקון בתל אביב, על חלון הראווה של הפיצוציה מפורסם, ללא כל בושה, שהם מוכרים את הסם "מיסטר נייס גיא". המוקדנית לא ידעה מה אני רוצה ממנה בכלל. היא ביררה עם האחמ"ש, וחזרה אליי עם תשובה ש"מיסטר נייס גיא" לא נמצא בפקודת הסמים.

אבל הבעיה היא ש"מיסטר נייס גיא" כן הוכנס לפקודת הסמים. לכן, הדבר הועבר דרך דף הפייסבוק של משטרת ישראל. התשובה שהתקבלה היא שמיסטר נייס גיא:

"נמצא בפקודת הסמים ואסור למכור אותו. נערכות פשיטות אקראיות על פיצוציות שמוכרות את הסם ואם בידיך מידע על אחת כזו, יש למסור את המידע בתחנת המשטרה הקרובה אליך".

אז מה נכון - התשובה שהתקבלה במוקד 100 או התשובה שהתקבלה בדף הפייסבוק של המשטרה?

התשובה במוקד 100 פשוט לא נכונה ומטעה, ולגבי התשובה בדף הפייסבוק - מדוע אדם שמגלה אזרחות טובה צריך להטריח את עצמו לתחנת משטרה, להמתין בתור ולהגיש תלונה? הרי זאת לא עבירה שנעברה כלפיי באופן אישי. המדווח רק היה עד לדבר העבירה. צריך לאפשר לדווח על כך במוקד 100 וגם בדף הפייסבוק, ושהמשטרה תשלח שוטרים לבדוק את הדיווח.

כאשר לא אוכפים את החוק שאוסר מכירת מוצרי טבק לקטינים, בעלי פיצוציות גם לא נרתעים מלמכור סמי פיצוציות, ואפילו מכריזים על כך בפומבי. שלא לדבר על אלכוהול מזוייף ותרופות מזוייפות. והם רואים גם את האכיפה הכושלת של המדינה. לכן, בכל פעם שסם פיצוציה מסויים נכנס לפקודת הסמים, הם משנים את הנוסחא ומפיצים נגזרת של אותו חומר, עד שהוא נכנס לפקודת הסמים וחוזר חלילה.

כאשר בעל בר לא מונע עישון בשטח הבר ולא נענש, לא תהיה לו בעיה להכניס יותר אנשים ממה שמותר בחוק, לא תהיה לו בעיה להכניס קטינים לתוך הבר ולא תהיה לו בעיה לכל הפחות "להעלים עין" גם מסחר בסמים בתוך הבר ומאונס של בנות שיכורות או שסוממו בסם האונס בתאי השרותים. כאשר אדם מעשן בתוך בר או מועדון ואף אחד מבעלי המקום או העובדים לא דורש ממנו לחדול מהעישון, ואף פקח לא נותן לו דו"ח, הוא יעלה על הכביש לאחר ששתה.

מכתב בנושא נשלח למפכ"ל משטרת ישראל והן לגורמים הרלוונטיים במשרד לביטחון פנים. לצערי, התשובה היחידה שקיבלתי היא מהמשרד לביטחון פנים, וגם שם נאמר רק שאקבל תשובה מתלונות הציבור במחוז ת"א.

ראשית, בהתאם לנקבע בחוק, הם אמורים למסור תשובה בכתב בתוך 45 יום מיום שליחת המכתב. מענה בנוסח  "תקבל תשובה מתלונות הציבור במחוז ת"א" - לכך לא התכוון המחוקק.

בנוסף, זה נקרא לטאטא את הבעיה מתחת לשטיח.

מדובר פה על נושא עקרוני, על מחלה של משטרת ישראל שאינה מתייחסת ברצינות לדיווחים על עבירות, שמסרבת לאכוף את חוקי העישון, שלא מבינה מהי תיאורית החלונות השבורים. במקום שהשר לביטחון פנים יקרא את המכתב, וייקח את העניינים לידיים, המשרד שלו מוסר תשובה באמצעות איזה פקיד זוטר ב"תלונות הציבור" של המשרד לביטחון פנים, שאומר לי שאני אקבל תשובה מ"תלונות הציבור" של מחוז ת"א במשטרת ישראל. 


אז מה הפלא שיש עליה של עבירות סמים, עליה של עבירות אלימות, והמשך הצפצוף על חוקי העישון והתגברות הפשיעה..?