מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 20 בדצמבר 2013

להציל חיים - לעבור הכשרה ברפואת חרום





ראיתי את ההמולה הזו כשחזרתי הביתה לפני כחודש וחצי - ראיתי אנשים עומדים על הכביש ליד הכיכר בלוד ובמעבר חציה ערימת סמרטוטים מתפתלת. לא ראיתי אמבולנס בסביבה. חסמתי את הנתיב עם הרכב שלי כדי למנוע מרכבים לפנות דרך על הכביש ולפגוע באנשים נוספים, כולל בי ובפצוע. ירדתי מהרכב כדי לבדוק מה קרה - ילד מתחת לגיל 20 שכב מתפתל מכאבים על הרצפה. לדבריו ולברי הסובבים, מדובר ברכב שפגע בילד ועשה "ויברח". הילד סבל מפגיעת ראש ובארבעת הגפיים. החזקתי לו את הראש יציב שלא יזוז והתחלתי לדבר איתו ולעודד אותו לנהל איתי דו שיח למרות קשיי השפה [דובר ערבית שפת אם]. לא רציתי שישקע ויאבד הכרה עד שהאמבולנס יגיע.
לבינתיים הגיע אופנוען של מד"א שרצה לפנות אותו למדרכה עד שהאמבולנס יגיע. סרבתי לעזור לו בפינוי - מאחר ואין לנו את הכלים הדרושים כמו צווארון, קרש גב ואלונקה. טיפול לא נכון עלול לפגוע באיכות חייו של הילד לצמיתות ואפילו לעלות לילד בחייו. זה דבר שלא הייתי מוכנה לשתף איתו פעולה. לכן, הילד נשאר במקום עד שהנט"ן הגיע, סיפק טיפול ראשוני ופינה אותו למיון.
זוהי אינה הפעם הראשונה שאני מספקת סיוע רפואי בדרכי ממקום למקום. בארצנו רווית הפיגועים ותאונות הדרכים, כל אחד ואחת מאיתנו צריכים לעבור הכשרה רפואית באיחוד הצלה או במד"א - אני ממליצה לעבור קורס חובשים אבל אפשר להסתפק בתעודת מגיש עזרה ראשונה (מע"ר). רופא אינו מסוגל לספק טיפול ראשוני בשטח כמו החובש או הפרמדיק ולכן, בשנים האחרונות, צה"ל השכיל להכניס לחזית יותר חובשים ופרמדיקים ולא רופאים כדי להציל חיים. עובדה נוספת היא שמאז רצח רבין, אחד מהמאבטחים הסובבים את ראש ממשלת ישראל הנו פרמדיק במטרה לספק להוד רוממותו מענה רפואי מיידי במקרה של מחלה או פציעה. המענה הראשוני שניתן לפצוע הוא זה שיקבע את סיכויי ההחלמה של המטופל.
לתשומת ליבכם, תעשו שימוש בטכנולוגיית רדאר למניעת תאונות דרכים









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה