מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום רביעי, 13 בנובמבר 2013

כשמשרד התחבורה צריך להשלים הכנסה






למשרד הרישוי יש דרך חדשה להשלמת הכנסה - באמצעות אגרת הרישוי לרכב. 

אם שילמתם באינטרנט את הטסט השנתי ובמקרה הרישיון המודפס הגיע אליכם קרוע בדואר, אין ברירה  - צריך להנפיק רישיון חדש. מתקשרים למספר שמופיע מאחורי הרישיון *5678, ואחרי שמתייאשים מהמענה האוטומטי, מבקשים להגיע למענה אנושי שעונה די מהר.
מסבירים שהרישיון הגיע קרוע בדואר ושאתם צריכים שישלחו חדש. הנציגה הטלפונית של משרד הרישוי  תשמח לשלוח לכם חדש אולם זה יעלה לכם, לטענתה, 29 ש"ח. בנוסף, המכתב יגיע בדואר תוך 7 ימי עסקים. כתחליף להליך מסורבל זה, אפשר להגיע למשרד הרישוי ולהדפיס באוטומט (אבל אם אין באיזור שלכם אוטומט, הלך עלייך) או לבקש מהפקידה במשרד הרישוי. אבל, הפקידה ממליצה לשלם דרכה בטלפון ומדגישה, שבמידה ותחליטו להנפיק את התעודה במשרד הרישוי, תצטרכו גם לעמוד בתור לדואר אחרי הביקור במשרד הרישוי. לא נראה הוגן, אבל מי שלחות מאחר והטסט מסתיים בעוד מספר ימים, נאלץ לשלם...
יחד עם זאת, מבירור עם משרד הרישוי עולה שאין צורך לשלם כלל במידה וההנפקה החדשה מתבצעת תוך חודש מאז התשלום באשראי באינטרנט. במלים אחרות, ניתן להוציא עותק של הרישיון רכב המשולם ללא חיוב. אבל... נו מה, שילמת... אז אין מה לעשות... אין דבר כזה  זיכוי על חיוב שגוי כמו שמצופה מכל חברה עסקית - פרטית לעשות כשרות לצרכן בגין הגזל... כשמדובר על משרד ממשלתי שגובה ממך כסף, זה חד כיווני, או לחילופין, ענן בירוקרטיה.
מהנאמר לעיל מסתבר, כי משרד התחבורה הוציא את תהליך הגביה לחברה חיצונית, אאוטסורסינג [כן, המדינה היא מעסיקת עובדי הקבלן הגדולה בישראל] בחברת הקבלן, נראה שלא ממש יודעים את החוקים. מה שהם כן יודעים, זה לגבות אגרות מיותרות ולטרטר את האזרח שכדי לקבל את כספו בחזרה צריך להתחיל עם ניירת ודואר מול המדינה ומעטים האזרחים שיעשו את זה עבור 29 ש"ח.
אז התחלנו עם דואר ישראל שלא מסוגל להעביר מעטפה שלמה ליעד וסיימנו במשרד התחבורה שמעסיק חברת קבלן כצד ג' שלא יודע מתי לוקחים עמלות, מתי לא ובטח שלא יודע לתקן טעויות.
לתפארת מדינת ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה