מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שבת, 10 באוגוסט 2013

סלאח שבתי הסרט המלא לצפייה ישירה









הסרט סלאח שבתי (1964) הוא סרט בורקס ישראלי קלאסי שביים אפרים קישון, הפיק מנחם גולן וכיכב בו חיים טופול. בסרט מעורבים שחקנים בעלי שם נוספים כמו גילה אלמגור, אריק אינשטיין, מייק בורשטיין, אלברט כהן, שייקה לוי וזהרירה חריפאי. הוא היה מועמד לאוסקר בקטגוריית הסרט הזר ואף זכה בגלובוס הזהב.
הסרט מבטא באופן גאוני וסאטירי את המתרחש בישראל בשנות החמישים בעקבות קום המדינה וקשיי עלייתם וקליטתם של בני עדות המזרח, היחס אליהם מצד ילידי הארץ והאשכנזים, הבירוקרטיה עימם העולים נאלצו להתמודד והפוליטיקה המלוכלכת של אותם הזמנים שהביאה את מפלגת העבודה לעמוד בראשות הממשלה במשך 30 שנים רצופות ללא עוררין. שם הכוכב הראשי - סלאח שבתי, הוא גרסה לביטוי סליחה שבאתי.

סלאח עלה מאחת מארצות ערב יחד עם אשתו ההריונית ושבעת ילדיהם. עם הגיעו, שיכנו אותו במעברה הממוקמת ליד קיבוץ כשמבטיחים לו שיכון בתנאי שיהיה קבלן קולות. הוא איכשהוא מסתדר ואף זכה לדירה בשיכון. הסרט מבטא מעולה את ההתנגשות בין בני עדות המזרח לממסד האשכנזי - שמאלני המתנשא באותם הימים, כשסלאח מוצג כדמות מזרחית נלעגת, חסרת השכלה וללא מקצוע שמצליחה להסתדר בסיוע תככים ומזימות. ילידי הארץ מוצגים כמתנשאים, יהירים ונלעגים שלא מסתדרים עם מי שמוגדר כאאוטסיידר
לצפייה בסרט


4 תגובות: