מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 30 באוגוסט 2013

חלום על צל עץ תמר וזוהר ארגוב








אני לא זוכרת בדרך כלל על מה אני חולמת. אבל החלומות שאני זוכרת זה בדרך כלל חלומות צלולים - חלומות שאני מעורבת בהם ויש לי השפעה על איך שהם מתקדמים. הם חלומות מעניינים - יש בעיה ואני אמורה לפתור אותה. אמורה אולי לא המילה הנכונה. צריכה כדי להמשיך הלאה, להתגבר על מצוקה. מגיל קן יש לי הרבה חלומות צלולים.
לפני כמה שבועות היה לי חלום כזה - שילוב של סרט מתח עם סרט בורקס. מכר טוב וקרוב אליי הזהיר אותי שמכר אחר מדבר עליי. אין לי יחסים ואו דו שיח עם המכר ההוא. המכר הטוב הוא דמות מגוננת שקיימת גם בחיים האמיתיים והמכר שאני לא בקשר איתו הוא שילוב של שתי דמויות מהחיים האמיתיים שסובלים מבעיות תקשורת. המכר הטוב מוסר שהמכר השני עוקב אחריי, סוג של סטוקר ושאני בסכנת חיים. הוא מתכנן לרצוח אותי, מאחר ואני לא שלו. הוא מאוהב בי ואם אני לא שלו לא אהיה של אף אחד אחר. האמנתי לו שהוא מדבר אמת.
המכר הטוב הציע לי להפגיש אותי עם רוצחת שכירה שהוא שמע עליה, רק כדי לדבר איתה ולבדוק איך היא יכולה להגן עליי. קבענו איתה פגישה על גג של מגדל רב קומות. עליתי במעלית לקומה האחרונה ומשם עליתי במדרגות לגג. היא כבר חיכתה שם - ג'ינג'ית לוהטת שמזכירה מאוד דמות חכמה וובת לב שקיימת במציאות. סיפרתי לה את מה שידעתי ואמרתי שאני נמצאת בסכנה. אבל לפני שבכלל סיכמנו על מה שאני רוצה שיקרה ומה החלק שלה ובכלל מה המחיר, קיבלתי טלפון מהמכר הטוב ששמר למטה במסווה של פקיד קבלה במגדל. מתברר שהסטוקר בדרך למעלה, לגג, במעלית.
אמרתי לרוצחת השכירה שנדבר בהמשך, אבל כרגע אני בסכנה ואני חיבת לזוז. התקפלתי לחדר מדרגות וירדתי ברגל. ראיתי אותו יוצא מהמעלית והתחבאתי בלי שהבחין בי. כשחזר כבר ירדתי שתי קומות ברגל ונכנסתי למעלית. אבל עד שהיא הגיע אליי הוא הספיק להזמין אותה אליו לקומה העליונה כשראה שכבר הספקתי לברוח. לכן, פתחתי את החלק העליון במעלית והתיישבתי על הגג של התא. סגרתי את הפתח עד שהיא הגיעה לקומה העליונה. הוא ירד בקומת כניסה ואני ירדתי בחניון.
יצאתי דרך כניסת הספקים מאחור ולא ברחתי לרכב שלי - למקרה שמישהו מחכה לי לידו או שיש מטען. קיוויתי למצוא רכב אחר או אופניים אבל לא היה אחד פנוי בחניה. מתברר שהסביבה זה אזור הסי אנד סאן בחוף תל ברוך שבצפון תל אביב. התחלתי לרוץ מרחבת החניה לעבר החולות לכיוון דרום. ראיתי אותו במרחק של 2 קילומטר מאחורי. הוא קלט אותי ורץ לכיוון שלי - חולות וזה, לא היה איפה להסתתר. הוא מהר סגר פערים אבל עדיין שמרתי על מרחק.
כשעבר את החניה והתחיל לרוץ בחולות אני קולטת שהרוצחת השכירה עקבה אחריי כדי לראות מה קורה ולוודא שאני מוגנת. הוא לא ידע שהיא קשורה אליי, אבל היא עצרה אותו באקראי, כאילו שהיא שואלת משהו. מהר מאוד הוא שלף עליה אקדח והצמיד לה למצח. עד לאותו הרגע צפיתי מרחוק וכשראיתי שהיא בסכנה רצתי לכיוון כדי לסייע לה. היא במקביל אפילו לא מצמצה והם המשיכו לדבר. הם היו עם הצד אליי.
כשהייתי יחסית קרובה - פחות מאמצע הדרך, לפתע היא תפסה את היד שלו עם האקדח בשתי ידיים, שילוב של ברכיה וקיפול היד לכיוון הראש שלו [היא רזה והוא גבוה מאוד ועם כרס קטנה] וכדור נפלט לעבר הראש שלו. ואיך שהוא מתחיל ליפול הוא מסתובב לכיוון שלי ומביט בי בעייני כלבלב בקטע מאשים של "אני אהבתי אותך. איך עשית לי את זה, למה פגעת בי" [ולי בכלל אין קשר אליו מעולם לא דיברנו, רק מכירים מרחוק]. במקביל התחיל להתנגן ברקע השיר צל עץ תמר, הגרסה של קרולינה. וכשהיא התחילה למעוק "נגן נגן" הוא כבר נראה קורס. נראה שהסצנה של הסיבוב - נפילה ממש נמתחה.
לא היה ולא יהיה זמר בסדר גודל של זוהר ארגוב. התרומה שהוא נתן למוזיקה המזרחית לא ניתנת לכימות - לא רק שהפסיקו ללעוג לז'אנר, אלא גם החלו להשמיע אותה במיינסטרים. כן, אין פלייליסט בגלגלצ בלי מזרחית בכלל וזוהר ארגוב בפרט, בניגוד למה שנטען בעבר על ידי יהורם גאון ועל האופן שגאון עצמו לועג למוזיקה המזרחית. לשירים של ארגוב גרסאות רבות ובזכות אחד משיריו נינט טייב פרצה לתודעה הציבורית בכוכב נולד הראשון - השיר ים של דמעות. ממש המפץ הגדול.
אז למה נכנס לי לחלום דווקא הגרסה של קרולינה. בכל מקרה, מי שירצה לבסס על זה תסריט ללהיט, מוזמן לפנות אליי כדי לקבל גישה לזכויות היוצרים.







צל עץ תמר ואור ירח
ומנגינת כינור תקסים את הלב
עולה בצליל רועד בוקע
ממיתרים נשפך כאב
נגן כינור נגן שירך
מה רב החושך והשקט סביב
מנגינותיך ישכיחו את סיבלי

נגן נגנה לקול צלילך מה נעים הוא החלום
נגן נגנה שמע ירח את קולי שם במרום
הוי למה למה בשפתייך הקסמתני
ליבי כבשת ועזבתני
אוהב כואב וסובל

נדם כינור
נחבא ירח
ובדממה הד מנגינה
עוד נשמע
על מה ולמה אל יודע
על מה עולם אכזר ורע
מערפילי עפר תופיע
דמות אהובה תווי פנים מוכרים
כינור ישמיע
שי זכרונות כה נעימים

נגן נגנה... היו זמנים






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה