מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שבת, 13 ביולי 2013

כשאתה מעשן, מה הרעל שלך?

כשהדלקתם סיגריה ושאפתם לריאות, חשבתם שאתם מעשנים רק טבק? מה בדיוק חברות הטבק דוחפות לנו לפה ולאוויר? מה חברות הטבק מסתירות? 
כשאתם מעשנים, אתם מכניסים לריאות שלכם כ-4,000 כימיקלים מזיקים, כולל ציאניד, אמוניה (חומצה) וארסן (חומר הדברה רעיל ביותר). מדובר בחומרים הידועים כמסרטנים שמלכתחילה לא אמורים להיות בריאות. חלק אפילו משמש מלכתחילה למטרות כמו לתדלוק טילים, להדברת מזיקים וכרעלים.




בנוסף, כדי להוזיל את עלות הייצור ולהשתמש בשאריות הטבק בפס הייצור כדי לייצר סיגריות נוספות, חברות הטבק מוסיפות גם שתן של פרות לטבק.





עישון, עישון כפוי ועישון מיד שלישית (אדם השוהה בחלל שעישנו בו קודם ועדיין חשוף לנזקי העישון הכפוי) גורמים לנזקים הבאים:
סרטן הריאות, סרטן הפה, סרטן הגרון והוושט, הלבלב, הקיבה, הכליה, הכבד, המעי הגס, צוואר הרחם, שלפוחית השתן וסרטן הדם (לוקמיה) ובנזקי עישון ועישון כפוי נוספים כגון:
-התקף לב, דום לב, שבץ מוחי, אימפוטנציה(אין-אונות)
- השפעה על חוש הריח, חוש הטעם וחוש המישוש.
 -השפעה על הראייה והתפתחות קטרקט.
-דלקת ריאות, דלקת קרום המוח, דלקת חניכיים.
-דלקת אוזניים, ליקוי שמיעה, אובדן שמיעה וטינטון.
-מחלות הפה, השיניים והחניכיים.
-אסטמה, קוצר נשימה וזיהומים במערכת הנשימה.
-ברונכיט, נפחת הריאות ומחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD).
-הפלות, לידה של עוברים מתים ומוות בעריסה.
-פגיעה בעור הפנים (קמטים, הבלטת עצמות הפנים, עור מדולדל ואפור, וגוון צהבהב-אדמדם של עור הפנים) 
- כתוצאה מעישון כפוי יש גם גירויים באף, בעיניים ובדרכי הנשימה, גירוד וצריבה בעיניים, נזלת, עיטוש, יובש בפה, שיעול, כאב ראש, עייפות וסחרחורת.
ברחבי העולם נפטרים כתוצאה מנזקי העישון בין 5 ל-6 מליון איש. עד למותם, הם חיים בסבל, נכות ועוברים כאב. הסיגריות אף מחלישות את המערכת החיסונית של המעשנים ולכן, הם חולים יותר. 10000 איש מתים בכל שנה בישראל כתוצאה מנזקי העישון, מתוכם 1500 מתים מנזקי העישון הכפוי.

הסיגריות כלל אינן תורמות לכלכלה הישראלית בעקבות הנזקים הרפואיים והעול שהחולים מהווים על מערכת הבריאות בעולם ובישראל בפרט.  משרד הבריאות הציג נתונים בהם נזקי העישון למשק הישראלי נאמדים בכ-8 מיליארד שקל בשנה. 
על פי מנהל המחלקה לקידום בריאות במשרד הבריאות, הנזקים מוערכים בלפחות 8 מיליארד שקלים בשנה המופנים לטיפולים, אשפוזים, תשלומי קצבאות נכות לחולים, ירידה בהכנסות ממסים בגלל עובדים שחלו ונפלטו משוק העבודה, ירידה בתפוקת עבודה כתוצאה מהפסקות עישון, שריפות שנגרמות מסיגריות לא כבויות ועוד. הכנסות המדינה ממסים על סיגריות עומדות על כ-5 מיליארד שקלים בשנה בלבד.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה