מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום חמישי, 6 ביוני 2013

מונולוג מצמרר של אמא חד הורית שנאלצת לגנוב שניצלים לילדים







זוהי סיגלית (סיגל) כהן מאילת. היא, כמו הרבה אזרחים ישראל, לא סוגרת את החודש. היא נאלצת לגנוב שניצלים כדי שהתינוקות שלה יוכלו לאכול. היא גם גנבה מטרנות בעבר. היא מוחה כנגד יאיר לפיד שמאיים לקצץ בקצבאות הילדים - הכסף שמונע מהחד הוריות מלגור ברחוב. היא אמא לחיילים ולתינוקות, תאומים בני 3. יאיר לפיד קיבל לא פחות מ-19 מנדטים כדי לסייע לנזקקים, לסייע למעמד הביניים. אבל אמהות חד הוריות נאלצות לעבוד בזנות כדי לפרנס את ילדיהן. המצב מאלץ אזרחים להגיע לתת תזונה, מאיים עליהם לקחת את הילדים שלהן, לגנוב, למחות באמצעות גרימת נזק לרכוש, להתדרדר לזנות וכו'. אין לה אפילו כסף לשלם חשמל. אלו הם השכנים שלי ושלך. אלו הם אני ואתה.
ביטוי נוסף של הקשיים הכלכליים אותם חווים אזרחי ישראל הנו בכך שגם תיכוניסטיות עובדות בזנות כדי לממן את הטיול השנתי, בגדים וצרכי לימוד. בנות 15 ו-16 נכנסו לתחום כבר בגילאי 12 ו-13. הן עובדות בזנות כשהן עוד ילדות, דבר שהופך את הלקוחות שלהן לפדופילים במלוא מובן המילה. כמו שסיגלית סיפרה, חברותיה החד הוריות נאלצות לעבוד בזנות וכך גם חיילות משוחררות. לעתים קרובות, חיילות שעדין משרתות בסדיר לא יכולות לסגור את החודש ולכן, הן נאלצות לרדת לאילת כדי לעבוד במכון עיסוי, לתת מופעי חשפנות במסיבות רווקים ולעבוד כנערות ליווי.





זוכרים את תאוריית הפלאפל של לפיד משנת 2005? אז היום, בזכותו, קצבת הילדים בישראל היא מהנמוכות בעולם המערבי. אין לאזרח הישראלי הממוצע את הבטחון הלאומי המינימלי שהמדינה אמורה לספק לו, ממש כמו ביטחון אישי, דמי מחלה, דמי אבטלה ודמי נכות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה