מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום ראשון, 10 בפברואר 2013

תרופות סבתא כן או לא?





כשהייתה לי דלקת ריאות, סבלתי ממנה מאוד במשך יותר מ-3 חודשים. במיון, לפני שאשפזו אותי, זקנה אחת מבוכרה נתנה לי מתכון לתרופת סבתא כדי לעזור - כלל עלה דפנה, סודה לשתיה, דבש - הכל בכוס תה בשביל החרחור בריאה. היא הבטיחה לי שבמשך שנים זה מנע מהילדים שלה לחלות כשדגדג להם בגרון או הייתה התחלה של שפעת. תוך יומיים התחלתי להקיא את המוגלה מהריאה - יכול להיות בגלל שכל יום החליפו לי טיפול או בגלל התרופת סבתא.
מעבר לזה, ידועות ההשפעות החיוביות של תרופות סבתא כגון מרק עוף עבור מחלות חורף, חלב עיזים לריפוי מורסות בפה אצל תינוקות, עלי מרווה בתה למשל לכאבי בטן/מחזור וכדומה. מרווה בתה או זעתר טרי של תה ונענע בכוס תה מהביל עוזרים גם לכאבי גרון ולמחלות החורף השונות. אני מגדלת כמה סוגי צמחים באדניות למטרות ריפוי ושימוש שוטף.
בעבר הלא רחוק, זאת היתה הרפואה. חלק מהצמחים שבהם השתמשו בעבר היום מהווים בסיס לתרופות. למשל ואלריין כצמח מרגיע, נמצא בשימוש בכל התרופות המרגיעות למינהם וגם בתרופות לשינה.


לזנגביל/ג'ינג'ר - יתרונות בריאותיים מקובלים ברפואת צמחי מרפא - הוא מסייע להפחית בחילות והקאות ומשמש כתרופה טבעית יש לו יכולת חיטוי חזקה והוא טוב למצבים כמו דלקות גרון, שיעול, זיהומים בחלל הפה. הג'ינג'ר בעל יכולת טובה להלחם בזיהומים שונים בגוף במיוחד בדרכי הנשימה ועשויי לסייע לשיעול, דלקת גרון, שפעת ועוד. עשויי לסייע בהרפייה עדינה של שרירים ובשחרור כיווצים בגוף. הג'ינג'ר בעל תכונות אנטי דלקתיות חזקות וכאמור יכול לסייע במצבי דלקות גרון ועוד. רכיבים מסויימים בג'ינג'ר מסייעים למניעת מוטציות בתאים ובכך עשויים לסייע במניעת סרטן. הג'ינג'ר טוב להפגת גזים ונפיחות במעיים ועשויי להקל במצבי כבדות אחרי האוכל. בשל יכולתו להזרים דם הג'ינג'ר יכול להמריץ ולשפר מצב רוח ואנרגיה.
להכיר את הלהיט החדש של החורף: מעלים השיעולים הרשמי (או כמו שאנחנו מכנים אותו: "מחסל שועלים". מכיוון שאני חובבת תרופות סבתא ידועה, החלטתי השנה שאני חייבת למצוא את הדבר שיסלק את השיעולים מהחורפים שלנו. למרות שהחורף עדיין לא בשיאו, השיעולים כבר הופיעו. רקחתי דבש עם לימון וג'ינג'ר. כמה כפיות מזה ביום והשיעול נעלם כלא היה! החורף הזה כבר הצלחנו להשתלט על 5 שיעולים פוטנציאלים, זה עובד כמו קסם גם על קטנים וגם על גדולים, תוך יום-יומיים כאילו לא היה שיעול.
איך מכינים?
פורסים לימון לפרוסות ואז לרבעים, מכניסים חלק מהם לצנצנת, מזליפים דבש עד לכיסוי, מגרדים ג'ינג'ר, מערבבים ואז עוד שכבה בדיוק אותו הדבר. עד שממלאים צנצנת ואז סוחטים קצת מיץ מהלימון שנשאר ומערבבים. מחכים 3 שעות כדי שהכל יתמזג ויתערבב וזהו. מוכן.
צריך לאחסן במקרר, מחזיק 3 חודשים אבל אצלנו זה נגמר במהירות ואני עושה ריפיל על בסיס קבוע. אפשר לשים 1-2 כפיות בתה במקום סוכר (גם בלי קשר לשיעול, ככה בשוטף), אפשר לקחת כמה כפיות שרוצים בלי הגבלה (זה טעים בטירוף!) והכי חשוב כפית בלילה לפני השינה (כשהשיעולים מאיימים להשתלט). עוזר מאד גם לכאבי גרון. לילדים מעל גיל שנה ועד 120. עוזר לכולם וזה מניסיון אישי. נסו ותהנו.
לגרר ג'ינג'ר [שורש זנגביל], להוסיף על זה מים רותחים, להוסיף דבש ולשתות כתה. להשפעה נוגדת דלקת עדיף את הצורה היבשה של השורש: חליטה של כף שורש זנגביל יבש בכוס מים רותחים. להניח להתקרר ולשתות. כסירופ נגד שיעול, ליחה ומחלות דרכי הנשימה: מבשלים 100 גר' שורשים כתושים בליטר יין שולחני מתוק ומסננים. לשתות 3 כפות משקה ביום. לטיפול בהצטננויות ולהפגת גזים: לחלוט 2\1 כפית זנגביל טחון ו 2\1 כפית קינמון בכוס מים רותחים, להמתיק בדבש, להשהות כ- 3 דקות ולשתות.
מתכון נוסף לתה ג'ינג'ר
אומרים שאם תשלבו בזה גם מיץ אננס זה רק יועיל.
כשמרגישים לא טוב או כאבי בגרון, הנטורופתיה ממליצה על תה עם ג'ינג'ר - תה חם עם ג'ינג'ר, לימון ודבש. נהוג לגרד בערך 2 סנטימטר של ג'ינג'ר טרי במים רותחים ומבושל עד שזה חריף. אחרי הבישול להוסיף לימון סחוט וקצת דבש או סילאן. מייחסים לג'ינג'ר תכונה מנקה שמוציאה את כל הליחה החוצה מהגרון. שותים את הנוזל בכמויות קטנות כל היום עד שמרגישים טוב. 
תה מעורבב עם קוניאק מוכר כמקל על התקררות קשה.
רצוי גם לכתוש 2 שני שום, כפית גדושה של דבש, חצי לימון סחוט לערבב ולבלוע! פעמיים ביום. מגעיל אבל יעיל. אפשר לשים בפה קוביית קרח לכמה שניות להקפיא קצת ואז לא מרגישים טעם , מקלפים שן שום אפילו קטנה כורכים בלבן של לחם ,לועסים קצת ובולעים. אחרי שעה כאילו לא כאב מעולם. תנו לזה כמה ביסים קטנים ותבלעו. לא להשתמש בכמות גדולה של לחם . זה צריך להיות קצת כדי שהוא יספוג את המיץ הראשוני של השום. אם יש הקלה אחרי שעה אבל לא עבר לגמרי תנסו שוב . 
 כמובן שלא מומלץ לצרוך חלב , מאחר והוא יוצר ליחה. גם לא הרבה דבש.  
גראס רפואי נחשב כמסייע לכאבים ולעורר תאבון.
תרופה להקלה על  שיעול וכאב גרון זה חלב עם דבש, למרות שאני מסתייגת מאחר והחלב יוצר ליחה. עם כאב גרון מתמודדים גם בעזרת בצל על דבש, לשתות את המיץ שיוצא מזה אחרי כמה שעות. חותכים בצל קטן ו2-3 כפות דבש. מחכים 10-15 דקות שזה יוציא את הנוזל, מערבבים חזרה עם הדבש ושותים לאורך היום. עוד 10 דברים שאפשר לעשות עם בצל כדי להחלים.
כדי להתמודד עם ליחה - יש לערבב כמות שווה של חומץ ושמן זית, כמה גרגירי מלח גס ולחמם מעט.  לאחר מכן, יש למרוח על בית החזה מלפנים ועל השכמות ולכסות בצמר גפן כדי שלא יתלכלכו הבגדים. צריך להשאיר כל הלילה. ">אחרי שני לילות כאלו נעלמה הליחה. דרך המודדות נוספת עם 
שיעול וליחה הנם מי אגסים. חותכים אגס לרבעים, מוסיפים מים עד לכיסוי ומבשלים עשר דקות. מצננים ושותים. פשוט קסם! לבחילות והקאות מומלץ לטבול בד בערק ולהניח על הבטן לזמן ממושך מספר פעמים
קרח, גלידה ונגזרותיהם מסייעים לכאבי גרון - עובדה שבבתי החולים נותנים גלידה למי שמוציאים לו את השקדים בניתוח. שוב, להדגיש, מאחר וחלב מייצר ליחה יש לתת גלידת פרווה/סורבה/ארטיק קרח. דרך נוספת הנה לבלוע  כפית עם ג׳ינג׳ר מגורד ודבש, אפשר גם בכוס תה.
הטיפול עבור כאב אוזניים הנו טיפות שמן זית מחוממות - אפשר לשים בכפית שמן זית מחומם שום כתוש ולטפטף לאוזן. עם חום גבוה מתמודדים עם חומץ מהול במים. אפשר גם להוריד חום על ידי הרטבת מגבת עם חומץ ומים ולשים על הרגליים
כדי להתמודד עם נזלת שמים בחדר בצל חתוך. טיפול נוסף לייבוש נזלת - מורחים חמאה או מרגרינה מעל השפתיים קרוב לאף בלילה לפני שהולכים לישון. כשקמים בבוקר, הפלא ופלא, אין נזלת
פטרוזיליה משתנת. חמוציות לדלקת בשתן (עוזר בצורה יוצאת מין הכלל). חומץ לעקיצות יתושים ומדוזות ולהורדת החום. מריחה של שמן עם עארק על החזה כאשר מקוררים מאוד עוזר או כאשר הגב תפוס.
לאכול הרבה שום עוזר להמון דברים. שום ידוע, על פי מחקרים של מכון ויצמן, כאנטי דלקתי, ויש לאכול אותו חי, אז נשמרים הערכים התזונתיים שבו. אני מכינה איתו הרבה מאד סלטים בשל כך.
כשהתינוק מצמיח שיניים, אפשר לתת לו לפה מוצץ קפוא, נשכנים קפואים, ארטיקים אן שלוקים, חלב אם קפוא, טיג׳ל, שרשרת ענברים.
כדי להתמודד עם כינים, יש להספיג את הראש בשמן זית ולשים כובע רחצה. אחרי חצי שעה להעביר עם מסרק סמיך... רוזמרין מרחיק כינים.
תרופות סבתא נגד פריחה ואלרגיה:
ישנן תרופות ידועות למריחה על העור, כאשר האלרגיה המתבטאת בפריחה נגרמת ממגע עם חומר אלרגן כלשהוא. תרופה ידועה למריחה על העור הינו אבוקדו או אבקת תפוחי אדמה מהולה במי אמבט. כאשר האלרגיה קורית בתנוכי האוזניים ונגרמת מאלרגיה למתכות או ניקל, ההמלצה היא למרוח משחת ציפורן חתול.
לאחר שהדלקת עוברת, כדאי לנסות למרוח את העגילים החדשות בלק לציפורניים, על מנת שלא יגרום שוב לאלרגיה או רגישות מיוחדת. מעבר לכך, ישנה המלצה למרוח שמן זית על העור המגורה, אלוורה, שמן שקדים או אבקת אפייה. כאשר העור מאד מגורה, ישנה חשיבות להיוועץ ברופא המטפל, גם אם לא ידועות תופעות לוואי או סיבוכים נלווים.
תרופות נגד אלרגיה כללית
ככלל, ישנן מספר תרופות אשר ידועות בהשפעתן על הפחתת התסמינים המוכרים של אלרגיה באופן כללי. חומרים אלה לרוב, ישמשו מקרים רבים של חולי, כמו למשל דבש, תה קמומיל, שן שום, שורש ג'ינג'ר, שתיית מיצים כמו לימון או מיץ תפוזים. מרכיבים אלו ידועים כמחוללי קסמים במגוון בעיות, כאשר אלרגיה היא אחת מהן. תרופות סבתא טובות ונראות כיעילות כאשר הן מנסות למנוע את התפתחות האלרגיה לכדי תסמינים מועטים. כחלק משיטות מניעה אלו קיימים גם סוגי חיזוקים של מערכת החיסון כנגד מחלות החורף בכלל ואלרגיות בפרט.
חיזוקים אלה כוללים, בין השאר מרקחות תה הנעשות באופן מיוחד וממרכיבים ספציפיים. כמו כן, שיטה זו מנסה לתת את מירב הויטמינים הרצויים לאדם בצורת ארוחות מאוזנות ובריאות. יש כנראה, בתרופות אלו איזשהו מרכיב אנטי היסטמין אשר מקל הן על הסובלים והן על האנשים.
שמן המפ ושמן עץ התה מעולים לפריחות בעור ולבעיות נוספות - בכלל את שמן ההמפ מומלץ לצרוך באופן קבוע בכמות של כף ליום [אלא אם כן את הריונית או מניקה] - מעולה למי שחסר לו ויטמינים ומינרלים בגוף.
כורכום מונע הרבה דברים וכדאי להוסיף אותו להכל.
שמן קוקוס מועיל למניעת נשירת שיער, נגד כינים, מחליק שיער, מתקן נזקים
שילוב של שמן קוקוס ושמן קיק בשיער מטפל בקשקשים - עשו כמות זהה של שמן קיק ושמן קוקוס על הקרקפת, השאירו חצי שעה על הראש ואז שטפו. למי שסובל מבעיה חמורה - תבצעו את הטיפול ברמה היום יומית. חפיפה עם שמן קוקוס וקצת לימון סחוט אף ימנעו שיער לבן.
כשתזונה טבעונית יכולה לרפא סרטן.

2 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. גם סבתא שלי תמיד אמרה לשתות בצל עם דבש לכאב גרון! אבל יש בזה היגיון, בעיקר לילדים שמעדיפים לא להאביס אותם בתרופות אם זה לא הכרחי... יש פה כתבה עם עוד כמה תרופות סבתא שמתאימות לילדים (לא רק לכאבי גרון)
    https://www.facebook.com/meyeden?sk=app_462936930436581&app_data=10

    השבמחק