מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 26 במרץ 2012

Evanescence - Call Me When You're Sober





















Don't cry to me
If you love me
You would be here with me
You want me
Come find me
Make up your mind

Should I let you fall?
Lose it all?
So maybe you can remember yourself
Can't keep believing
We're only deceiving ourselves
And I'm sick of the lie
And you're too late

Don't cry to me
If you love me
You would be here with me
You want me
Come find me
Make up your mind

Couldn't take the blame
Sick with shame
Must be exhausting to lose your own game
Selfishly hated
No wonder you're jaded
You can't play the victim this time
And you're too late

So don't cry to me
If you love me
You would be here with me
You want me
Come find me
Make up your mind

You never call me when you're sober
You only want it cause it's over
It's over

How could I have burned paradise?
How could I - you were never mine

So don't cry to me
If you love me
You would be here with me
Don't lie to me
Just get your things
I've made up your mind


Evanescence - Going Under








Now I will tell you what I've done for you

50 thousand tears I've cried
Screaming, deceiving, and bleeding for you
And you still won't hear me
Don't want your hand this time, I'll save myself
Maybe I'll wake up for once
Not tormented...Daily defeated by you
Just when I thought I'd reached the bottom

I'm dying again...

(Chorus)
I'm going under
Drowning in you
I'm falling forever
I've got to break through
I'm going under

Blurring and stirring the truth and the lies
So I don't know what's real and what's not
Always confusing the thoughts in my head
So I can't trust myself anymore

I'm dying again

(Chorus)

So go on and scream
Scream at me
I'm so far away
I won't be broken again
I've got to breathe
I can't keep going under

(Chorus) 


יום שבת, 24 במרץ 2012

חיים משה - נשבע

חיים משה בשיר נשבע. השיר נושא את שמו של האלבום שיצא בשנת 1988. זהו שיר קלאסי לכניסה לחופה ולא רק. כשמקשיבים למילים וזה נשמע כאילו הוא אומר לך אותם, את יודעת שמשהו טוב קורה. אבל מה קורה כשהביטוי "אני חופשי" לא בדיוק מתאימה כאן? ואם הוא לא בדיוק פנוי, פנוי רגשית אבל במערכת יחסים מחייבת ומחורבנת? עד היום זה אפילו לא היה דילמה בשבילי. מבחינתי זה היה ייהרג ובל יעבור. אני לא מוכנה להיות מספר שתיים של אף אחת, למרות המילים המפתות. אז למה מדגדג לי להתפתות? מה יש לו לתת לי חוץ ממילים יפות? מה, אני נואשת?






מילים: שמוליק קלוסקי
לחן: יאיר קלינגר

עכשיו זה בא
ולטובה
ליום הבא אני נשבע,
במחשבות, בהרגשות,
בכוונות אני נשבע.

היו ימים,
קולי נדם
סירה טרופה בלב הים
אין חוף מקלט, הכל אבד
אני חוזר ושוב נשבע.

נשבע,
כמו היום הזה שבא
כמו מילה אחת פשוטה
בחיי אני נשבע.

נשבע,
כמו פרפר לאש
כמו גופי המתרגש
באהבה נשבע.
וכשאור היום יכבה,
יישאר לי עוד הרבה.

ואת יפה כמו כאב
באת ולקחת פינה בלב
אני חופשי, אליך בא,
כמו שאני, אני נשבע.

נשבע,
כמו היום הזה שבא
כמו מילה אחת פשוטה
בחיי אני נשבע.

נשבע,
כמו פרפר לאש
כמו גופי המתרגש
באהבה נשבע.
וכשאור היום יכבה,
יישאר לי עוד הרבה.

יום שלישי, 20 במרץ 2012

חשיבותה של נאמנות





מכירים את האמרה "עדיף כלב חבר מאשר חבר כלב"?
ברוב המוחלט של המקרים, אומרים זאת בהקשר של החבר הכלב. לא ממש מייחסים חשיבות לכלב החבר. ההבדל הוא בחשיבותה של נאמנות. ההבדל בא לידי ביטוי באופן מדהים בסרט האצ'יקו, המבוסס על מקרה אמיתי, המבטא נאמנות של כלב לחברו הטוב ביותר, האדם. מי כמוני יודעת את המשמעות של חברות אצל כלב. הכלביות בישראל מפוצצות בכלבים שמחכים להיפגש עם חבריהם הנאמנים, בני האדם.
בואו לאמץ אותם, להרויח חבר נאמן ואמיתי ולהציל אותם ממוות בטוח.





סרטו של הבמאי לאסה האלסטרום הינו סרט אמריקאי, עיבוד המבוסס על סיפור אמיתי יפני , אודות כלב נאמן העונה לשם האצ'יקו. האצ'יקו נאמן מאוד לבעליו פרקר (ריצ'רד גיר) העובד כפרופסור באניברסיטה. בכל בוקר, מלווה האצ'יקו את פרקר אל תחנת הרכבת וממתין איתו עד לעלייתו. בסוף כל יום, הולך האצ'יקו אל תחנת הרכבת וממתין לקבל את פניו של פרקר בשובו הביתה.
הסרט חושף את שגרת החיים הרגילה, והרגישה של פרקר עם כלבו האצ'יקו ומערכת היחסים המיוחדת שנרקמת ביניהם. השלווה יוצאת מאיזון כאשר טרגדיה נוראית מביאה תפנית לסיפור, והנאמנות העמוקה ואהבתו של הכלב לבעליו עולה מדרגה. יום אחד, בשנת 1925, בעליו של האצ'יקו מת, ולא חזר הביתה ברכבת הרגילה שלו. מאז, ובמשך 9 שנים עד למותו של האצ'יקו, האצ'יקו המשיך לחכות שבעליו יחזור בתחנת הרכבת. האצ'יקו, המתמודד עם האסון, ממשיך את השגרה אליה היה רגיל וקורם מערכת יחסים מופלאה עם כל הסובבים אותו.
משמעות המילה האצ'יקו ביפני היא הספרה שמונה. סימול "אין-סופי" מיוצג על ידי הסיפרה 8 שוכבת ושמו של האצ'יקו בא לייצג את הנאמנות הנצחית של האצ'יקו.

בתמונה, הלוויתו של האצ'יקו ביפן.



The Japanese dog was famous for his incredible loyalty. His owner passed away and didn't come home on his usual train one evening in 1925. Hachiko returned to the station every day and waited for him to come home for 9 years until his own death.







בעלים לא רואים איך אתה נראה אלא מי אתה - לא משנה אם אתה נכה או הומלס, הוא איתך עוזר כמו שאתה עוזר לו.










יום רביעי, 14 במרץ 2012

ישראל יקרה לנו - צרכנות נבונה: השוואת מחירים בסופר




אחת מההוצאות הקבועות הגדולות ביותר שיש לאדם או למשפחה היא הוצאות על מזון או הוצאות סופר שמורכבות גם מחומרי ניקוי, רחצה וקוסמטיקה. חשוב מאוד להשוות מחירים דווקא כי מדובר בהוצאה גדולה וכל הפרש יכול להסתכם בהבדל של עשרות שקלים בכל קניה ואפילו בחסכון של מאות שקלים בכל חודש.
חשבתם שרשת 'יש' היא רשת זולה וחסכונית? אז חשבתם. כמוכם, גם אני טעיתי בגדול וגיליתי את האמת לאחרונה אחרי שהתחלתי להשתמש בסמארטפון שלי באפליקציה המעולה להשוואת מחירים Pricez [ולמי שאין, יכול לבדוק מחירים ולעדכן את הקניה שלו באתר]. מסתבר שמדובר ברשת היקרה ביותר של קבוצת שופרסל אם לא מהיקרות ביניהן. ידוע שיקר לחיות בישראל - ההכנסה נשחקת מאחר וההוצאות גדלות אבל ההכנסות לא גודלות או שקצב הגדילה של ההכנסה אינו בהתאם.ממחקר שערך בנק ישראל עולה, כי "ההכנסה הממוצעת של מעמד הביניים עלתה בין 1997 ל-2010/11 יותר מאשר המחירים של מרבית המוצרים והשירותים. עם זאת, משנת 2007 מחיריהם של מוצרים ושירותים שהיו בבסיס המחאה - שכר הדירה, המזון, החשמל, הגז והמים - עלו יותר מהעלייה בהכנסה". כלומר, בחמשת השנים באה לידי ביטוי שחיקה מהירה בהכנסתם של אזרחי ישראל בעקבות גל ההתייקרויות.
  • Pricez ככלי שימושי להשוואת מחירים בזמן אמת  -
לאור זאת, לא פעם עלה בדעתי לעשות סקר מחירים של הסופרים בסביבה כדי להוזיל את עלויות המחייה שלי. מעבר לסקר מחירים כללי שבוצע באופן מקרי ולא קבוע, לא יייעלתי את המשימה. לפני כחודש נתקלתי בדרכי באפליקציה חינמית להשוואת מחירים Pricez בזכות קבוצת המחאה "ישראל יקרה לנו" בפייסבוק שהוקמה בעקבות המחאה החברתית האופנתית כנגד הדיור היקר והקוטג'. ניתן לגשת לאפליקציה בחינם באמצעות הסמארטפון והאתר באינטרנט. היתרון בשימוש של באמצעות הסמארטפון זה המיידיות בשמוש, מאחר ואפשר להשוות מחירים און ליין כאשר נמצאים בסופר ואפילו לעדכן מחיר ומבצעים עוד באותו הרגע. עם זאת, למי שאין סמארטפון, לא נורא אם השוואת המחירים ועדכון מחיר המוצר בסופר מסויים יחכה עד שתשבו עם הקבלה מול המחשב יותר מאוחר. חשוב להדגיש ש-Pricez אינה חנות ואינה קשורה לחברה מסחרית כלשהיא.
השירות מאפשר לנו לקבל החלטה נכונה לגבי מחירי המוצרים וכדי שאנחנו נוזיל עלויות מחיה באופן מושכל. באמצעות Pricez תוכלו לנהל רשימת קניות ולסקור ללא עלות ובלחיצת כפתור את המחיר הזול ביותר של מוצר מסויים ואו עבור רשימת מוצרים בסניפים הקרוב אליכם; בכלל אפשר לאתראת סניפים של סופרים בסביבה בה אתם נמצאים [גיליתי סופרים שבכלל לא ידעתי שנמצאים בסביבה בזכות Pricez]; לראות את היסטוריית המחירים של המוצר; לנהל רשימת מוצרים להם אתם זקוקים בקניה הקרובה [יעיל למשתמשי הסמארטפון]; לעדכן את מחירי המוצרים ישירות מהסופר באמצעות האפליקציה בסמארטפון או מהבית אחרי הקניות כשאתם יושבים בנינוחות עם הקבלה או רשימת המחירים שאספתם מול האתר; האפליקציה בסמארטפון מאפשרת לכם לסרוק ברקודים של מוצרים בזמן אמת באמצעות המצלמה מבלי שתצטרכו התקנות מיוחדות; להוסיף מוצרים שאינם קיימים בקטלוג פרייסז [אין מאגר שמכסה את כלל המוצרים שנמכרים בכל הסופרים בארץ, ובכלל זה מוצרים של המותג הפרטי ומוצרים חדשים שנכנסים באופן תדיר לחנויות] ; וכמובן, להנות מחיסכון כספי משמעותי בקניות שלכם.

  • השוואת מחירים בין הרשתות -
מארור והאפליקציה עדיין חדשה, לא כל המוצרים מעודכנים באופן קבוע, כיוון שכמות המשתמשים בPricez אינה גדולה מספיק. לכן, תפסתי יוזמה ועברתי באופן מדגמי בסניף אחד הקרוב אליי של כמה רשתות שאמורות להיות זולות בסביבה כדי לסקור את המוצרים הנמכרים שם. עם זאת, נמנעתי מלהכנס לשופרסל שלי ומגה בעיר שגם כך לא נמצאים בסביבה הקרובה שלי, אבל לא חסר מי שיעדכן. עם זאת, כן נכנסתי לסניפי מגה בול, לסניף 'יש', לשופרסל דיל, לרמי לוי ולויקטורי. יש לי גישה לרשתות האלו מאחר ואני עובדת ליד, לומדת ליד וגרה ליד לפחות אחד מהסניפים של הרשתות הללו.
נכנסתי לסניף והתחלתי לסקור באמצעות Pricez מוצרים להם הייתי זקוקה באותו היום, מוצרים אותם אני צורכת באופן קבוע ומוצרים שאותם לדעתי המשפחה הממוצעת צורכת באופן תדיר כמו טיטולים, מוצרי חלב, חומרי ניקוי וירקות. כמובן שאפילו לא חשבתי להזמין בטלפון מאחר והיה ידוע מההתחלה, עם הקמתן של אתרי ההזמנות המקוונים של מגה באינטרנט ושופרסל שלי לפני 13 שנים, שהשרות מאוד יקר מהסניפים הרגילים [מלכתחילה העבירו עליהם ביקורת כיוון שההוצאות שלהם פחותות לעומת הוצאותיו של סניף רגיל. כחיילת עם אישור עבודה, עבדתי במחסן איסוף המוצרים של שופרסל: מדובר במחסן פשוט עם מדפים מסומנים שיאפשרו לאספנים לאסוף את המוצרים על פי ההזמנה במהירות וביעילות. מאחר ובמקרה הזה הלקוח אינו קונה עם העיניים, לתצוגת פרונט המדף אין משמעות].
  • תוצאות ראשוניות של סקר השוק, מיהיא הרשת הזולה ומי היקרה?
מהבדיקות שלי עד עכשיו לאחר ביקורים חוזרים באותם הסניפים הקבועים של הרשתות השונות בחודש האחרון ועל סמך השוואת הנתונים שנאספו על ידי משתמשי Pricez האחרים להלן המסקנות הכלליות והחובבניות שלי [מאחר ולרשומה זו לא הכנתי פרק תוצאות של ניתוח סטטיסטי של נתוני המחקר] - רמי לוי באינטרנט [כמה  צפוי] וסניפי רשת רמי לוי/השקמה הכי זולים ברוב המוחלט של המוצרים שנבדקו ובהפרש מהותי מיתר הסופרמרקטים. מעט מדשדש אחריו הנה רשת ויקטורי עם מספר מקרי קיצון לכאן ולכאן, כאשר ישנם מוצרים בודדים שיותר זולים אפילו מרמי לוי ומספר מוצרים שיקר יותר לעומת יתר הרשתות. עם זאת, באופן כללי, ויקטורי בכלל לא נמצאת באותה קטגוריית מחירים של הרשתות שופרסל וקו אופ הריבוע הכחול על מותגיהן שלא בנויות לתת מחירים סבירים לצרכן. אם כבר, היא זולה כמעט כמו רמי לוי. שופרסל והריבוע הכחול לא יעילות ומחזיקות מטה מנופח, שמתקשה להתמודד עם מתחרים הרבה יותר יעילים כמו רמי לוי, חצי חינם, כמעט חינם וויקטורי.
רחוק במעלה הסולם נמצאות יתר הרשתות שסקרתי, כאשר הרשתות - מגה בול, שופרסל דיל ושופרסל דיל אקסטרה, שאמורות להיות זולות יותר לעומת הרשתות העירוניות - מגה בעיר, שופרסל שלי ושופרסל אקספרס, למעשה, לא בא לידי ביטוי הבדל קיצוני בסך הכולל של סל הקנייה. מדובר בהבדל של כמה עשרות אגורות עד שקל או שניים בין הרשתות באופן שלא שווה אפילו את הדלק לרשת הזולה יותר, כביכול. בלא מעט מקרים, המחירים הם אפילו אותם המחירים והמבצעים אותם המבצעים, למרות שבסופרים הגדולים שממוקמים מחוץ למרכזי העיר - באזורי התעשיה ובצמתים מרכזיים, אמורים להיות זולים יותר מאחר והמיקום מוזיל את עלויות תפעול של החנות ומאפשר לספק ללקוחות חניה שבהכרח מגיעים לחנות כדי לקנות בכמות גדולה יותר לעומת הרשת במרכז העיר.
כצפוי, מגה באינטרנט ושופרסל ישיר מתמחרות את המוצרים ברוב המוחלט של המקרים הכי יקר. לטענת שופרסל ישיר, הדבר מוסבר באמצעות המוטו "כי זמן זה מצרך יקר". עם זאת, לא פעם באו לידי ביטוי מחירים המתאומים בין הרשתות השונות של אותה החברה. לפעמים מדובר במבצע רשתי ולפעמים סתם בתאום מחירים, ולא מדובר במחיר זול.
עם זאת, כאשר משווים בין מחירם של מוצרים בודדים ואף בין סל המוצרים הכולל של שופרסל ומגה לאלו של רמי לוי וויקטורי, מדובר בהפרשי מחירים גם של 5 עד 10 שקל למוצר לטובת ויקטורי ורמי לוי ואפילו של כמה עשרות ומאות שקלים ברמת הסכום הכוללת של הקבלות בין הרשתות לטובת רמי לוי ודומיו. לנתונים דומים הגיעו הסוקרים בגלובס שבחנו באמצעות סקר סלי קניה של הרשתות השונות. כנראה שזו הסיבה שמגה ושופרסל מסיתים את הדיון על הבדלי המחירים בין הרשתות להשוואות סלי קניה להשוואת קבלות של האחת מול השניה. הן אפילו לא נמצאות באותה רמת מחירים של הרשתות הבינוניות - רמי לוי, ויקטורי ודומיהם ולכן, סביר להניח שהן לא יעזו להשוות מחירים בפרסומות עם הרשתות הבינוניות.
  • וההפתעה של הסקר?
חשבתם שאם הסופר משווק כסופר של דתיים, הוא יהיה זול? איזה בדיחה. כן, גם אני הייתי בשוק אבל מדובר באשליה. לא רציתי להאמין כשסוכן של ספק המספק לכמה רשתות שיווק סיפר לי על כך כשהתחלתי עם הסקר לפני כחודש. לדבריו, בסך הכולל, הסופרמרקטים שמיועדים לדתיים יקרים ב-40% ויותר לעומת מוצרים דומים המשווקים ברשתות המקבילות. עוד אז הוא עדכן אותי שמהבדלי המחירים שהוא רואה ברשתות השונות להן הוא מספק סחורה [והוא מספק סחורה לרשתות הגדולות], רשת הסופרמרקטים 'השקמה' של רמי לוי הכי זולה ואילו הרשתות המיועדות למגזר הדתי הכי יקרות. נכון לעכשיו, אחרי חודש של בחינת מוצרים ברשתות השונות, נראה שהגעתי למסקנות דומות. רשת 'יש', הסופרמרקט הדתי של רשת שופרסל, ייצג אצלי את הסופרים הדתיים. לא זול שם בלשון המעטה. ברוב המוצרים, המחירים ברשת 'יש' תמיד היו בין גבוהים לעומת רשתות אחרות, אם לא הגבוהים ביותר. לא זכור לי מקרה של מוצר שמחירו ביש היה הכי זול לעומת אחרים. עם זאת, היו כמה מוצרים יוצאי דופן שמחירם היה סביר לעומת רשתות אחרות - אבל מדובר במוצרים בודדים ורוב המוצרים שבדקתי היו יקרים עד יקרים מאוד.
בכלל, מחירי הירקות ברשת 'יש' גבוהים באופן משמעותי מהרשתות המקבילות. אני משערת שמדובר בגלל הכשר הבד"ץ שמייקר את גידול הירקות והפירות לעומת ההכשר הרגיל שניתן לירקות והפרות ואף למוצרים אחרים שנמצאים על המדף בסופרים המיועדם לציבור הלא דתי - ועדיין, גם שם יש לא מעט מוצרים בהכשר בד"ץ ומהדרין וכן, לא תמצאו שם מוצרים לא כשרים, אלא מוצרים בהכשר רבנות. מעבר לכך, רשת 'טיב טעם' אינה רשת שמקפידה על כשרות והיא בכלל לא נחשבת לרשת זולה אלא לאחת מהיקרות. ניתן לראות הכשר בד"ץ בעיקר על צמחי תבלין וירקות עלים, כמו בצל ירוק, חסה, אורגנו וכדומה שדורשים סינון מזיקים לא כשרים כמו חלזונות. זה מאוד יעיל לצמחונים, למי שאוכל כשר למהדרין כי הרבנות לא טובה מספיק או בגלל הערצה לרב כזה או אחר או למי שנגעל לאכול חילזון - בעברי יעצתי למישהי היסטרית שבטעות אכלה חילזון עם הארטישוק שבישלה לקנות רק ירקות עלים בהכשר בד"ץ בעקבות היעילות, מאחר והם דורשים לניילן את הירקות עלים לאחר השטיפה כדי שבסופר לא יעברו אליהם חרקים.
בנוסף לסוגית ההכשר המיוחד שכביכולמשפיעה על יוקר המחירים על רשתות הסופרמרקטים המיועדים לדתיים, ברחבי החנות בסניף בו הייתי מוצבים באופן קבוע שלטים ברחבי מחלקת הירקות של רשת 'יש'. לטענת שלטים אלו הנושאים את הלוגו של 'יש' ומודפסים בדיו שחור, מחירי הירקות יקרים בגלל נזקי מזג האויר ואף יתכן מחסור בשוק בעקבות גל הקור.  השלטים נמצאים בסניף הזה לפחות חודש. בסניף בו הייתי לא היה פלפל ירוק חריף טרי, מאחר ונטען שיש מחסור. בנוסף, המחיר הגבוה מאוד של המלפפון הוסבר בכך שיש מחסור בשוק והכל עניין של ביקוש והיצע. באותו היום הייתי בשני סניפים נוספים באותה השכונה - בסניף של מגה בול וסניף שופרסל דיל וכמובן שהשוותי בפרייסז. לא רק שהיו שם פלפלים חריפים טריים בשפע שנראים טוב ובמחיר סביר [מה זה כבר 7.99 שקלים לקילו בסניף של השופרסל דיל לעומת 13.99 שקל לקילו שתמחרו ב'יש' כשדווקא כן היה להם על המדף], גםהמלפפון לא היה יקר מדי ונראה טוב וטרי.... אני מודעת לכך שיש לפעמים נפילות ותקלות, כמו חצילים עם קמטים עמוקים מאוד המעידים על חוסר טריות שנמכרו במחיר מופקע בסניף של רשת שטוענת שהיא מקפידה על טריות ואיכות הירקות. ונכון שלפעמיםהקרה הורסת דווקא סוג מסויים של ירקות, כמו עליית המחירים המחרידה שהייתה לעגבניות בינואר השנה. מעבר לכך, הכשר הבד"ץ נפוץ גם על גבי מוצרים אחרים הנמכרים לא רק ב'יש', אלא גם ברשתות אחרות. יתכן שהצטברות הנסיבות גורמת למחיר היקר ועדיין, הרשת נושאת על גבי הקבלות שלה את המוטו 'יש הכל ובזול'. האמנם?
לא ראיתי מחסור בירקות ופרות נפוצים ונדרשים או במוצרים סוג ב' על המדף בסניפים אחרים של רשתות אחרות בהם הייתי באותו היום או במהלך הסקר [ואני מכורה לשקשוקה ולפסטה ומוסיפה לסיר עגבניות טריות בלבד. לכן, קונה עגבניות סוג ב', המוכרת גם כ'עגבניות לבישול'] דרך אגב, ב-3 השנים האחרונות היה לי מאוד קל להשיג עגבניות סוג ב' ביש במחיר של עגבניה רגילה. לא יודעת מה הקשר בין הדברים אבל אני מקפידה לקנות ירקות רק אצל הירקן או בשוק . יותר מזה, יש ירקות ופירות של קיץ, כמו מלונים ואבטיחים במחיר של קיץ. אם כבר, מוצרים נדרשים כמו תפוח אדמה, עגבניה ובצל יבש נמכרים מתחת ל-2 שקל לקילו. זה עדיין לא מסביר איך זה שרשת חצי חינם מרשה לעצמה למכור מלפפונים לא במסגרת מבצע ב-2.09 שקלים לקילו,  רמי לוי באינטרנט מוכרים אותם ב-2.9 שקלים לקילו ואילו מגה בעיר, יש, ויקטורי וכדומה מוכרים אותם ב-5.99 שקלים לקילו. מגה באינטרנט הגדילה לעשות ומוכרת את המלפפונים ב-7.99 שקלים לקילו. בננה נמכרת ברמי לוי באינטרנט ב-3.9 שקלים לקילו ובשופרסל דיל ב-3.99 שקלים לקילו. לעומת זאת, במגה בול ובמגה באינטרנט מוכרים קילו בננה ב-7.99 שקלים לק"ג. ברשת 'יש' הגדילו לעשות ולמכור כל קילו בננה ב-8.49 שקלים ואילו שופרסל ישיר מוכרת בננות ב-8.99 שקלים לקילוגרם. תפוח עץ פינק עולה ברמי לוי 9.89 לקילו, בויקטורי ומגה בול 12.99, ואילו ב'יש' 13.99. ממש יש הכל ובזול, הא. מי הבטיח לכם אמת בפרסום? לפחות רמי לוי לא מפרסם בטלויזיה.
החלב, כמו ליטר בנזין מסוג אוקטן 95, הנו מוצר שהמחיר שלו נמצא בפיקוח מאחר והוא נחשב כמוצר בסיסי, ממש כמו כיכר לחם שחור. על ליטר חלב 3% בשקית להימכר עד 5 שקלים לפריט. כמו הדלק, זה לא אומר שהרשתות צריכות למכור את המוצר במחיר מקסימלי ובכל זאת, כמו תחנת הדלק טן לעומת הרשתות הגדולות והאימתניות, עדיין אפשר לראות הפרשי מחיר - בחצי חינם, חלב טרי בשקית 3% של תנובה נמכר ב-3.33 במבצע במקום המחיר הרגיל של החלב ברשת - 4.5 שקלים בלבד. באושר עד, שקית חלב נמכרת ב-3.79, ברמילוי - 4.46 שקלים ליחידה, בשופרסל דיל ושופרסל ישיר ב-4.5, ברשת יש שקית חלב נמכרת ב-4.85 ואילו בויקטורי ומגה באינטרנט, שקית החלב נמכרת במחיר המקסימלי - חמישה שקלים שלמים.
מסקרן, אותי לדעת איך זה שרמי לוי יכול להרשות לעצמו למכור באינטרנט אבקת מרק עוף בשרי של אוסם ב-9.9 לא במבצע, שופרסל ישיר ב-19.09 בטענה שזמן זה מצרך יקר ואילו יש הכל ובזול מוכרים את האבקת מרק ב-21.99. מגה באינטרנט מסתפקת ב-23.99  ואילו שופרסל שלי ושופרסל דיל ב-24.99. בייגלה של בייגל בייגל נמכר ברמי לוי באינטרנט ב-8.5 שקלים, בשופרסל ישיר ב-9.99, ביש ב-10.86 ובמגה באינטרנט ב-12.79 שקלים.
ברמי לוי באינטרנט, פלפל אדום נמכר ב-4.9 שקלים לקילו. המחיר שניתן לפלפל האדום במגה באינטרנט הוא עוד ניחא לעומת הרשתות האחרות - 5.99 שקלים לקילו. בשופרסל דיל, ויקטורי וביינות ביתן זה נמכר ב-8.99 שקלים לקילו, ורשת הסופרים יש 8.49 שקלים לקילו כך שבכלל. לכו תבינו איך זה נמכר בהפרש של עד 200% בין הרשתות. תפוח אדמה לבן בתפזורת נמכר במגה באינטרנט ב-1.79 שקלים לקילו. ברמי לוי באינטרנט ב-2.99 שקלים לקילו, ואילו ברשת שופרסל ישיר, התפו"א נמכר ב-3.99 שקלים לקילו רק כי 'זמן זה מצרך יקר. עם זאת, רשת 'יש הכל ובזול מוכרת את אותו התפו"א בלא פחות מ-4.99 שקלים לקילו - מעל ל-200% מהמחיר שניתן על ידי מגה באינטרנט. כך גם לגבי שופרסל דיל
לסיכום, לדברי המועצה לצרכנות: "מסחר הוגן מבוסס בין היתר על שקיפות, וצרכנות נבונה מחייבת בדיקת מחירים והשוואתם. לפיכך , מניעת האפשרות מצרכנים להשוות מחירים היא פרקטיקה שאינה ראויה הפוגעת ביכולת הצרכן לממש את זכויותיו". תשתמשו בזכותם להגן על עצמכם כצרכנים ותשוו מחירים. חשוב להשתמש ב-Pricez ככלי צרכני יעיל ולכן, תעדכנו מחירים ותתעדכנו בהשוואה למתחרים.



יום שלישי, 13 במרץ 2012

u2- live - with or without you

u2 live in boston 2001






See the stone set in your eyes
See the thorn twist in your side.
I wait for you.
Sleight of hand and twist of fate
On a bed of nails she makes me wait
And I wait without you

With or without you
With or without you.

Through the storm, we reach the shore
You gave it all but I want more
And I'm waiting for you

With or without you
With or without you.
I can't live with or without you.

And you give yourself away
And you give yourself away
And you give, and you give
And you give yourself away.

My hands are tied, my body bruised
She´s got me with nothing to win
And nothing left to lose.

And you give yourself away
And you give yourself away
And you give, and you give
And you give yourself away.

With or without you
With or without you
I can't live
With or without you.

With or without you
With or without you
I can't live
With or without you
With or without you.

yeah,
we' ll shine like stars in the summer night
we' ll shine like stars in the winter babe
one heart, one hope, one love

With or without you
With or without you
I can't live
With or without you.



יום שני, 12 במרץ 2012

The Corrs - Dreams







Now here we go again
You say you want your freedom
Well who I am to keep you down
It's only right that you should
Play the way you feel it
But listen carefully to the sound
Of your loneliness
Like a heartbeat, drives you mad
In the stillness of remembering what you had
And what you lost
And what you had
And what you lost

[Chorus]

Thunder only happens when it's raining
Players only love you when they're playing
Say women they will come and they will go
When the rain washes you clean, you'll know

Now here I go again, I see the crystal visions
I keep my visions to myself
It's only me
Who wants to wrap around your dreams and
Have you any dreams you'd like to sell?
Dreams of loneliness
Like a heartbeat, drives you mad
In the stillness of remembering what you had
And what you lost
What you had
And what you lost

[Chorus]

Thunder only happens when it's raining
Players only love you when they're playing
Say women they will come and they will go
When the rain washes you clean, you'll know


יום שבת, 10 במרץ 2012

תפילה למען חיילי צה"ל ומערכת הביטחון





מִי שֶׁבֵּרַךְ אֲבוֹתֵינוּ אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב הוּא יְבָרֵךְ אֶת חַיָּלֵי צְבָא הֲגַנָּה לְיִשְׂרָאֵל, הָעוֹמְדִים עַל מִשְׁמַר אַרְצֵנוּ וְעָרֵי אֱלהֵינוּ מִגְּבוּל הַלְּבָנוֹן וְעַד מִדְבַּר מִצְרַיִם וּמִן הַיָּם הַגָּדוֹל עַד לְבוֹא הָעֲרָבָה בַּיַּבָּשָׁה בָּאֲוִיר וּבַיָּם. יִתֵּן ה' אֶת אוֹיְבֵינוּ הַקָּמִים עָלֵינוּ נִגָּפִים לִפְנֵיהֶם. הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא יִשְׁמֹר וְיַצִּיל אֶת חַיָלֵינוּ מִכָּל צָרָה וְצוּקָה וּמִכָּל נֶגַע וּמַחְלָה וְיִשְׁלַח בְּרָכָה וְהַצְלָחָה בְּכָל מַעֲשֵׂה יְדֵיהֶם. יַדְבֵּר שׂוֹנְאֵינוּ תַּחְתֵּיהֶם וִיעַטְרֵם בְּכֶתֶר יְשׁוּעָה וּבְעֲטֶרֶת נִצָּחוֹן. וִיקֻיַּם בָּהֶם הַכָּתוּב: כִּי ה' אֱלֹהֵיכֶם הַהֹלֵךְ עִמָּכֶם לְהִלָּחֵם לָכֶם עִם איבֵיכֶם לְהוֹשִׁיעַ אֶתְכֶם: וְנאמַר אָמֵן.

יום שני, 5 במרץ 2012

ישראל יקרה לנו - צרכנות נבונה: איך להקטין את הוצאות הרכב




כולכם ודאי הבחנתם בעליה החדה במחירי הדלק בשנים האחרונות. לפני עשר שנים, כשקניתי את הרכב הראשון שלי, הבנזין היה פחות מ-3.5 שקלים לליטר. היום הוא עבר את רף ה-8 שקלים לליטר. יותר מ-50% ממחיר הדלק מורכב ממסים. בחצי השנה האחרונה אף הדבר עורר קול מחאה צרכנית והוציא נהגים לכבישים, ובכלל זה נהגים מקצועיים כמו נהגי משאית ומוניות שמתפרנסים מהרכב שלהם וצורכים בנזין וסולר, מאחר העלייה במחיר הדלק נוגסת בהכנסה שלהם. כביש איילון נחסם לא פעם.
בהתאם למצב עגום זה, כשעליות המחירים של מוצרי הצריכה השוטפים אינן פוסקות והשכר אינו עולה, ההכנסה של כל אחד ואחד מאיתנו נשחקת ואנחנו מרויחים פחות. כדי להתמודד עם המצב שנוצר, צריך לעבוד יותר ולהגדיל הכנסות. במקביל, יש לצמצם הוצאות כספיות איפה שרק אפשר, גם בדברים הכרחיים בעיקר בדלק, מזון שבסופו של דבר מוצא את דרכו לפח וחלקם אפילו בתרופות ובצרכים רפואיים. אבל מדובר בצרכים הכרחיים מאחר ובזכות הדלק שכולנו משתמשים בו כדי להתנייד ממקום למקום, להגיע לעבודה, מצרכים מגיעים אלינו לסופר וכדומה. וכדי שתהיה לכם אינדיקציה בנוגע ליוקר המחיה בישראל, כפי שמתבטא על ידי היחסיות בין מחיר הדלק להכנסה של שכיר בישראל לעומת מדינות אחרות, להלן מוצג מחירו של ליטר דלק וחלקו ביחס לשכר המינימום בישראל, בארצות הברית, באוסטרליה ובבריטניה. במדינות אחרות, מחירו של ליטר בנזין נע בין עשירית לחמישית משכר המינימום השעתי. בישראל, עלות ליטר בנזין תופס יותר משליש משכר המינימום לשעה!



כמו שאפשר לראות מהנתונים שמוצגים בטבלה הבאה, עליית מחירי הדלק לא קשורה לעלייה בשער הדולר או לתנודות במחירי הנפט. מדובר בעליית המס המוטל על הדלק.


כולנו מנסים לחסוך, גם בדלק שחוסך לנו בכסף ומסייע לצמצם פגיעה בזיהום האויר ובאיכות הסביבה. אז הנה מספר טיפים לחיסכון בהוצאות הרכב ובעיקר בדלק:


  1. תמיד תעדיפו להשתמש ברגליים וללכת כשאפשר. זה טוב לבריאות, טוב לאיכות הסביבה וחוסך לכם כסף ודלק.
  2. כשאי אפשר ללכת, תעדיפו להשתמש בתחבורה הציבורית [כן, אוטובוסים, רכבות ואפילו מוניות שרות ומוניות רגילות] במקום ברכב. למעשה, שימוש בתחבורה ציבורית על חשבון הרכב הפרטי הנו אינטרס לאומי. חבל שבממשלה לא מבינים את זה ולא משפרים את התשתיות של התחבורה הציבורית על חשבון רכבים פרטיים. טוב, למעשה הם כן מבינים את זה, אבל מעדיפים להעשיר את קופת האוצר בזכות הרכבים הפרטיים בעקבות המיסים שמוטלים על יבוא הרכבים, על הדלק, על חניה ודוחות תנועה.
  3. אם אתם כבר מחליטים ליסוע ברכב פרטי, לא יקרה כלום אם תקחו איתכם כמה טרמפיסטים שנוסעים לאותו הכיוון. ממחקרים עולה, בכל רכב שנוסע על הכביש נמצאים בממוצע 1.2 אנשים. קרי ברוב המוחלט של המקרים, בנאדם אחד בלבד - הנהג, נוסע לבדו ברכב שיכול לשאת 4 אנשים נוספים לפחות. [תארו לכם כמה פקקים יחסוך אוטובוס אחד במקרה הזה מאחר והוא יכול להכיל 52 נוסעים בישיבה - משמעות הדבר פחות 52 רכבים על הכביש תמורת אוטובוס אחד...]    
  4. נסיעה במהירות גבוהה גורמת לצריכת דלק גבוהה, נסיעה במסגרת המהירות המותרת (35 קמ"ש לערך) חסכונית ב-5% יותר בצריכת הדלק.
  5. מומלץ לתכנן את מסלול הנסיעה מראש. כדי לחסוך נסיעה בדרכים עירוניות או עמוסות - השתמשו במכשיר ניווט - אני ממליצה על תוכנת הניווט החינמית WAZE שמשתפת בין המשתמשים את הפקקים, מפגעים בדרך, שוטרי תנועה ומסייעת לתכנן את המסלול באופן יעיל. ניתן להשתמש בה, בין היתר, במכשירים דור 3 ומעלה ובסמארטפונים. 
  6. נסיעה עם חלונות פתוחים במהירות גבוהה מעלה את צריכת הדלק גם יותר מנסיעה עם מזגן לאור התנגדות הרוח בחלל הרכב. לכן, עדיף ליסוע בכבישים בינעירוניים [בשעות שאינן שעות העומס, כלומר כשניתן ליסוע 50 קמ"ש ומעלה באופן רציף] עם חלונות סגורים ומזגן.
  7. הרכב לא צריך את דוושת הגז כדי ליסוע ולכן, אין טעם ללחוץ עליה באופן קבוע. למעשה, שימוש בדוושת הברקס גורמת לרכב לבזבז אנרגיה ולכן, צריכת הדלק עולה.
  8. בניגוד לסעיף 6, נסיעה בכביש עירוני, במהירות של מתחת ל-50 קמ"ש באזור בו העצירות רבות והנסיעה איטית בגלל ריבוי צמתים מרומזרים ותנאי הדרך העירונית הדורשת זהירות מוגברת בגלל הולכי רגל וילדים, הגבלת מהירות של עיר, פקקים ועומסים, נסיעה עם מזגן תעלה את צריכת הדלק ולכן, יש לפתוח חלונות ולסגור מזגן.
  9. יש לדאוג לבצע ברכב טיפולים במועדם. רכב מטופל חוסך בדלק. גורמים כגון  מסנן אויר מלוכלך מעלה את צריכת הדלק.
  10. לחץ אוויר תקין בגלגלים בהתאם להוראות יצרן הרכב מבטיח חסכון בדלק. צמיגים שלחץ האוויר בהם גבוה ואו נמוך מהמותר יגרום לצריכה גבוהה יותר. רצוי לנפח את הגלגלים האחורים בהתאם להוראות היצרן!! בספר הרכב הגלגלים האחוריים לנפח בהתאם למספר הנוסעים שמסיעים. אם אתם נוסעים את רוב הנסיעות לבד או עם נוסע אחד יש לנפח למינימום שממליץ היצרן. זה שומר על תצרוכת דלק נמוכה ב 6% וחוסך גם בצמיגים. לדוגמא אם היצרן ממליץ על לחץ צמיגים 26-30 רצוי לנפח את הגלגלים הקדמים ב 26 ואת האחוריים ב 28PSI. חשוב לבדוק לחץ אויר לפחות אחת לחודש, לא להתעצל. באופן אישי, אני בודקת כל סוף שבוע. לידיעתכם: בכל רכב, בדלת נהג או על המשקוף התחתון של הדלת יש מדבקה עם מידות לחץ אויר. המידע מופיע גם בתחנות הדלק.
  11. חפצים מיותרים בתא המטען מעלים את משקל הרכב, מעמיסים עליו וגורמים לצריכת דלק גבוהה יותר .
  12. במקרה של עצירה ממושכת, מעל 5 דקות, מומלץ לכבות את המנוע.
  13. האצה מהירה גורמת לבזבוז כמות גדולה של דלק,  יש להתחיל נסיעה ולהאיץ בצורה מתונה בהתאם לתנאי הדרך .
  14. נסיעה רציפה בלי עצירות במהירות של 90 קמ"ש בהילוך חמישי תייעל את צריכת הדלק ולכן, עדיף ליסוע בלילות ובשעות שאינן שעות העומס, כמו מוקדם בבוקר.
  15. גם הביטוחים הם הוצאה לא קטנה. אל תחששו להשוות מחירים - מאוד אפקטיבי. חשוב לדעת שקיימת הפרדה בין ביטוח החובה והביטוח המקיף/צד ג'+גרירה+חלונות ושות' [יש לי ג' זול במיוחד ולאחרונה גיליתי שיש בו שרותי דרך כמו החלפת צמיג ושרותי דלק]. דבר ראשון, תפנו למחשבון באתר של משרד האוצר כדי להשוות מחירים ולגלות מהו הביטוח הזול ביותר שתקבלו בין כל החברות בהתאם לנתונים שלכם. המחיר מחייב את כל החברות וכן, הביטוח הוא אותו הביטוח בין אם הוא עולה לכם 800 שקלים או 2,000.
  16. לצערי, אין לי מניות בביטוח שמציע הדואר אבל יש לי שם ביטוח כבר שנתיים וכל מי שהצעתי לו להתקשר לשם כדי להשוות מחירים, בחר בסופו של דבר לעשות דרכם. המוקד הטלפוני שלהם הוא 037556855. אל תשכחו להתמקח.
  17. הגיע הזמן לתדלק? תצטרפו למאבק ותחרימו את תחנות הדלק הגדולות [סונול, פז, דור אלון ודלק]. הבנזין אוקטן 95 נמצא בפיקוח. אין הדבר אומר שהתחנות צריכות לגבות את המחיר המקסילי. מבחינת האפליקיה FULLTANK נראה, שברוב המקרים, יש הסכמה שבשתיקה לגבות את המחיר המקסימלי לליטר בנזין, גם כשהמדינה אילצה את התחנות לעשות הפרדה בין שרות עצמי לתדלוק בשרות מלא. עובדה שהתחנות הקטנות כמו טן נותנות שרות תדלוק מלא בפחות מעלות התדלוק בשרות עצמי והן עדיין רווחיות. רק תחנות הדלק טן שומרות באופן עקבי על מחיר נמוך לכל ליטר גם בשרות מלא במחיר המופחת ממחיר השרות העצמי.
  18. מאחר ומחיר הדלק בפיקוח הנו מקסימלי ובגדר המלצה בלבד, במקביל, תשתמשו באפליקציה FULLTANK כדי לבדוק באיזה תחנת דלק בסביבה זול לתדלק בה.
  19. סיבה נוספת שמונעת ממני מלתדלק בתחנות דלק סונול, פז, דור אלון ודלק הנה הקומבינה נוסח רפי גינת: שימו לב איפה אתם מתדלקים, מהי איכות הדלק [מהול או לא] והאם המשאבה פגומה. כבר כמה שנים טובות שאני מחרימה את החברה הצהובה הגדולה - כשתדלקתי בתחנות שלה, באותה התחנה באופן קבוע, נגרם לי סתימת דלק. הסתימה חזרה על עצמה כשהחלפתי לתחנת צהובה אחרת. בעקבות נסיוני ממספר תחנות של פז בהן תדלקתי באופן קבוע ורק בהן, לא התפלאתי כשהשנה נגרמה סתימת דלק מסתורית במטוסים בנתב"ג בעקבות שימוש בדלק מזוהם/מדולל של אותה החברה. מעבר לכך, ברכב הנוכחי שלי תדלקתי בתחנה של רשת אחרת כיוון שלא נערכתי כראוי עם תחנת טן. איכשהוא נוצר מצב ששילמתי עבור יותר מ-40 ליטר. גם כשנסעתי על אדי דלק, מעולם לא שילמתי על יותר מ-34.5 ליטר, כשלפי הספר רכב, גודל מיכל הדלק עומד על 35 ליטר. כמה חודשים אחר כך, נתקלתי בכתבת תחקיר בכלבוטק. את התחקיר ניתן לראות למטה. מאז אני מתדלקת רק בתחנות של טן - בשרות מלא במחיר של פחות משרות עצמי. מאז, צריכת הדלק שלי השתנתה מממוצע של 350 ק"מ למיכל של 30-33 ליטר, צריכת הדלק שלי עלתה ל-550-570 ק"מ ל-30 ליטר. גם אני משלמת פחות עבור כל ליטר דלק, גם הרכב שלי לא רואה מוסך בגלל סתימות דלק וגם אני נכנסת פחות לתחנות הדלק מאחר ואני נוסעת יותר קילומטרים על אותו המיכל. שורה תחתונה -חסכתי כסף.
  20. בעונת הקיץ, מומלץ למלא דלק בשעות הקרירות של הבוקר והערב ולא בשעות החום של הצהרים.



הקפדה על כללים אלה מצדנו יגרום לחסכון כספי ניכר בנוסף לשמירה על איכות הסביבה .






















יום ראשון, 4 במרץ 2012

תת תרבות עבריינית בתחנה המרכזית הישנה בתל אביב

 מדינת התחנה המרכזית הישנה בתל אביב - טריטוריה ברשות עצמה בתוך מדינת ישראל: הזונות המוכות, הפשע והסמים




>



בלב תל אביב, יהרגו אתכם בשביל 50 שקל או סתם כי חשבו שצילמתם אותם - הפליטים מדרום אפריקה, הזונות, הנרקומנים, סוחרי הסמים, השיכורים, העבריינים, הפשיעה, הפרוטקשן, העבריינות, המבוקשים על ידי המשטרה. מתחם של קילומטר רבוע אחד מכיל  50,000 אנשים, הזבל האנושי של החברה הישראלית. הריכוז של הזבל הזה במקום כל כך קטן מוליד עבריינות קשה ומותיר את רשויות האכיפה חסרות אונים.
מתוך כתבה המדווחת על גופה במתחם לוינסקי:


הוא מתעכב בכוך קטן על רחוב לבנדה וצופה על תחנת סמים. "יש עוד שתיים כאלה: מתחת לגשר ועל לוינסקי".
ש. והמשטרה, מה היא עושה? 
ת. "המשטרה דווקא נמצאת פה הרבה"

ש. כלומר, היא סוגרת את תחנות הסמים?


ת. "אה, מה פתאום. רק מסתובבת באזור".








Garbage - Milk











I am milk
I am red hot kitchen
And I am cool
Cool as the deep blue ocean

I am lost
So I am cruel
But I’d be love and sweetness
If I had you

I’m waiting
I’m waiting for you
I’m waiting
I’m waiting for you

I am weak
But I am strong
I can use my tears to
Bring you home

I’m waiting
I’m waiting for you
I’m waiting
I’m waiting for you
I’m waiting
I’m waiting for you

I am milk
I am red hot kitchen
And I am cool
Cool as the deep blue ocean

I’m waiting
I’m waiting for you
I’m waiting
I’m waiting for you

I’m waiting
I’m waiting for you
I’m aching
I’m aching for you

I’m waiting
I’m waiting
I’m waiting for you

יום שישי, 2 במרץ 2012

צרכנות נבונה - איך להתנתק מנותן שרות לו משלמים בהוראת קבע?




השלט הזה הוצב לאחרונה באחד ממקומות העבודה בישראל על ידי עובד הצורך את שרותיה של אחת חברות התקשורת הישראליות. במודעה כתוב:



"לאור החוק החדש שקובע  שקבלת שירותים מזונות מהווה עבירה פלילית ובהיותי אזרח שומר חוק - לפיכך, על מנת שלא ייפתח לי תיק פלילי בגין תשלום לזונות עבור שירותים אני מפסיק מהיום לשלם לחברת חשמל, HOT, אורנג', בזק, עירייה, מס הכנסה, מע"מ וכל שאר הזונות."
מנסים להתנתק מבזק, אורנג' או כל חברה אחרת המספקת לכם שרות מתמשך? אתם לא לבד הפייסבוק ופורומים שונים העוסקים בצרכנות מלאים בתאורי מקרה של צרכנים המתקשים להתנתק מהחיובים של חברות התקשורת.. גם אני מטפסת על הקירות ותולשת שערות מהגבות כשמחזיקים אותי על הקו ומנסים למרוח אותי כשאני רוצה להתנתק משירות מסוים. מרגע שהחלטתי שאני מתנתקת, לא נציג שימור לקוחות ולא הצעה טובה יותר יעזרו להשאיר אותי בחברה. עם זאת, חברות התקשורת לא ממש אוהבות לקוחות אבל הם אוהבות לגבות מאיתנו כסף ולכן, הן מערימות קשיים כדי למנוע התנתקות.
בהתאם לתיקון חוק הגנת הצרכן משנת 2008, כאשר צרכן מבטל עסקה מתמשכת שהסתיימה או שניתנת לסיום, ביטול העסקה ייכנס לתוקפו תוך שלושה ימי עסקים ממסירת ההודעה לעסק. מטרת התיקון לחוק הנה למנוע את טרטורם של הצרכנים שמתקשים להתנתק משירותים מתמשכים בהם הסתיימה תקופת ההתחייבות או משירותים הניתנים לביטול וכן ימנע חיוב מיותר של הצרכנים בעסקאות שהתמשכו בניגוד לרצונם. ניתן להודיע על ביטול השרות בעל פה באמצעות הטלפון או בבית העסק עצמו ואו בכתב באמצעות דואר רשום, באמצעות אימייל או בפקס אם יש לעסק. סיום העסקה יכנס לתוקפו, כאמור, תוך 3 ימי עסקים מיום מסירת ההודעה לעסק או 6 ימי עסקים ממשלוח מכתב רשום. אז יחדול העסק לספק לצרכן את הסחורה או השירותים ויחדל לחייב אותו בתשלומים כלשהם עבור התקופה שלאחר מועד סיום ההתקשרות.
במידה והעסק המשיך לחייב את הצרכן לאחר מועד סיום ההתקשרות יוכל הצרכן לתבוע ממנו פיצויים, גם ללא הוכחת נזק בהתאם לסעיף 31 א (א) (2ב) במסגרת חוק הגנת הצרכן. יש לבחון כל מקרה לגופו. שימו לב: במידה ואתם נמצאים בהתחייבות לחברת התקשורת, אתם עלולים לשלם לה קנסות או דמי יציאה.




אתר נתק הוקם כדי לספק את שירות ההתנתקות הראשון מסוגו בישראל באופן חינמי ומאפשר ללקוח שמעוניין להתנתק לשלוח הודעות ניתוק לספקי תקשורת. באמצעות אתר נתק, ניתן להתנתק בקלות מכל אחת מחברות התקשורת הגדולות בישראל ולחסוך את הזמן, כאב הראש והטרטור. התנתקות באמצעות האתר מתבצעת על ידי שלושה שלבים פשוטים - בשלב הראשון בוחרים את ספק השירות ממנו מעוניינים להתנתק: חברת כבלים או לווין, טלפון, סלולרי או אינטרנט ; בשלב השני ממלאים את הפרטים האישיים שלכם ואת פרטי החשבון שאותו אתם מעוניינים לנתק ; השלב השלישי הוא הפשוט: נכנסים לתיבת הדואר האלקטרוני שלכם ולוחצים על הקישור שנשלח לכם כדי לאמת את זהותכם. באתר נתק מעבירים את הפרטים שסיפקתם להם ושולחים עבורכם את בקשת הניתוק באמצעות הפקס לספק התקשורת. אתם תקבלו כעבור מספר דקות הודעת אישור בדואר אלקטרוני, יחד עם מספר האסמכת שקיבלה נתק. ניסיתי את השרות לפני יומיים. לבינתיים הליך ההתנתקות עובד כצפוי.
הם עדיין המשיכו לחייב אותכם לא כדין? ביכולתכם לפנות לתביעות קטנות על בסיס חוק הגנת הצרכן. במקרים מסוימים אף מומלץ לפנות לבית משפט השלום ולהתייעץ עם עורך דין.