מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שלישי, 6 בנובמבר 2012

האם קיימת שקיפות ברשת עדן טבע מרקט





היום, לראשונה בחצי שנה האחרונה מאז המקרה ההוא, הייתי בסניף של עדן טבע מרקט, ועוד בסניף המהולל בראשל"צ, ממנו העיפו אותי לפני חצי שנה. הגעתי לסניף כדי לבדוק האם טענתה של הנהלת הרשת נכונה - בעדן טבע מרקט טוענים לשקיפות בין אתר האינטרנט למוצרים בסניפים ולכן, השוואת מחירים בתוך הסניף הנה פרובוקציה. עוד אז, כשהעלו את הטענה לראשונה, ידעתי שהטענה אינה נכונה. מאחר והרשת העלתה את האתר במהירות, היא לא הספיקה לבנות אותו ולכן, מוצרים רבים שנמצאים על המדף באותה התקופה לא היו קיימים באתר האינטרנט של עדן טבע מרקט.
לאחר חצי שנה שרגלי לא דרכה בסניפי הרשת, החלטתי שהם קיבלו מספיק זמן לעמוד מאחורי טענותיהם [תקופת החסד ניתנה להם מאחר והאתר הועלה מיד אחרי שהמקרה התפוצץ בתקשורת וכן, כדי להגן על תדמיתם, בעדן יצאו ב"מהפכת החלב" הידועה לשמצה]. הפעם שמרתי על פרופיל נמוך ככל האפשר, כולל פיתוח שיחה עם לקוחה בסניף על הלכות חרקים בירקות, כשהרגשתי שהעובדים נצמדים אליי יתר על המידה.
כאמור, היום הגעתי לביקור מדגמי [ניצלתי זמן בין משמרות בעבודת בוקר לעבודת הערב]. לצורך השוואה בין המוצרים הקיימים באתר של עדן טבע מרקט לבין המוצרים הקיימים בסניפים, נעזרתי באפליקציית השוואת המחירים פרייסז
להלן תוצאות הבדיקה ומסקנותיי: מתוך פחות מ-40 מוצרים שסרקתי באקראי מהמצוי במדפים, לפחות 20 מוצרים כלל לא היו קיימים באתר הרשת. פחות מ-15 מהמוצרים שסרקתי וכן קיימים באתר של עדן טבע מרקט, מחירם תאם למה שנסרק באתר. מחירם של מספר מוצרים היה יקר יותר בסניף - למשל הפרש המתבטא ב- 21.99 באינטרנט לעומת מחירו בחנות - 24.99 שקלים של שמן פשתן. סט אחר של מוצרים שקיים הפרש בינם לבין מחירם באתר הנו סדרת המשקאות המעולה של פרי ניב בגודל 1 ליטר - 20.69 בסניף לעומת 20.99 באתר של עדן טבע מרקט.
מאחר וכבר הייתי צריכה לצאת לעבודה, נאלצתי לעזוב את החנות לאחר שסרקתי אקראית פחות מ-40 מוצרים.
מהבדיקה ניתן להסיק, כי ברשת עדן טבע מרקט לא קיימת שקיפות כפי שהנהלת הרשת טוענת, מאחר והמגוון המוצג באתר מצומצם ואינו מייצג, זאת בניגוד למה שנטען על ידי הנהלת עדן טבע מרקט שפוסלים את מנהג השוואת המחירים על ידי צרכנים בסניפיהם ומונעים זאת בחרוף נפש גם על חשבון גרימת עוגמת נפש ללקוחות.
אמנם רמת ההטעיה בין אתר האינטרנט של עדן טבע מרקט אינה משתווה לרמת ההטעייה של המחירים כפי שבא לידי ביטוי ברשת רמי לוי באינטרנט לעומת המחירים בסניפים. ברמי לוי, המחירים בסניפים יקרים בהרבה לעומת המחירים באתר האינטרנט. אבל ההטעיה שמתרחשת בעדן טבע מרקט אינה שונה באופייה. באתר האינטרנט של עדן, מופיע מגוון מייצג של מוצרים ולא כל מגוון המוצרים הקיים בסניף.

לפני שבועיים הייתי בסניף רמי לוי ישפרו החדש שנפתח לאחר ששמעתי על מאבק המחירים. מלבד העוף השלם ב-2.99 שקל לקילו וכמה ירקות כמו עגבניות ובצל ב-9 אגורות לקילו, הכל בסניף היה יקר, כמו שזיף ב-38.99 לקילו ומישמיש ב-32.99 לקילו כשבאופן רגיל המחיר הוא 3.99 לקילו. זה ממש אותו הדבר - העיקר למשוך לקוחות לסניפים מאחר והפריסה של המשלוחים מהאתרים אינם מכסים את כל הארץ.
עדיין, הטעיה היא הטעיה היא הטעיה. מה זה משנה אם בנאדם גונב שקל או מליון? 
גזל זה גזל!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה