מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום ראשון, 14 באוקטובר 2012

יאיר לפיד צריך להסתפק במנדט אחד בלבד





אחד מחבריי לפייסבוק הלין על היחס שמקבל יאיר לפיד מחלק מהציבור וכתב את המלים הבאות על הקיר שלו:
"אתם, שכותבים בלעג נגד יאיר לפיד: מתי ויתרתם על יותר ממיליון שקל בשנה מבנק הפועלים כדי להגיש חדשות? מתי ויתרתם על עשרות אלפי שקלים בחודש כדי להיכנס לערימת הזבל שנקראת פוליטיקה ישראלית ולנסות לממש סיכוי קטנטן שיהיה פה טוב יותר? מתי ויתרתם בכלל על משהו? ומתי בפעם האחרונה עשיתם משהו בשביל מישהו? תצביעו, אל תצביעו. לפחות תעריכו."
מעל לשנה לפני שלפיד הצהיר שהוא פורש מהתקשורת כדי לצאת לפוליטקיה, הצהרתי בדף הפייסבוק שלו שאמנם תמיכתי שמורה למישהו אחר אבל הייתי רוצה לראות אותו באחת מהמפלגות הקיימות. כשיצא בהצהרות על הקמת מפלגתו, חשבתי שגם זה ניחא. עם זאת, כשראיתי איך המפלגה שלו מתפתחת - בצורת כוכב כשלפיד במרכז, התחרטתי. דבר שחיזק את תחושתיי קרה לפני כשבועיים, הדבקתי ברמה של copy-paste את הקישור למלל הבא שפרסמה התנועה לאיכות השלטון בעמוד הפייסבוק שלה:
"פוליטיווטש ממשיכה לעקוב אחרי דבריהם של הפוליטיקאים ולבדוק אם הם טורחים להגיד את האמת, ולבדוק את הדברים לפני שהם מוציאים אותם מהפה.
הפעם התחקיר מצא שדבריו של יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, הם לא נכונים: לפיד טען שלא נוסתה בישראל תוכנית להסבת
אקדמאים להוראה. עפ"י תחקיר פוליטיווטש, תוכנית כזו דווקא פועלת בישראל, תחת השם "חותם", מאז שנת 2010, תוכנית הזוכה לתמיכה ומימון של משרד החינוך. לפיד קיבל על דבריו אלה ציון 1 מתוך 5 במדד האמת של פוליטיווטש.

נותר רק לקוות שהפוליטיקאים מפנימים את המסר ומתחילים להיצמד לאמת - כי היום יש מי שבודק את דבריהם ומפרסם כל חריגה מהאמת.



הדבר גרם לנציגיו של מר לפיד לחסום אותי מדף הפייסבוק שלו ומתברר שאני לא היחידה.





 זו התגובה של ליהיא לפיד לדברים שכתבתי ולאחר שהגבתי בזעזוע על הקיר שלה בתגובה לחסימה. לשיפוטכם. אני החלטתי באופן אישי שאותי הוא לא מייצג בכנסת. 


"מיכל יקירה, רק מי שמשתמש בשפה ממש מכוערת נחסם בעמוד של יאיר.. אולי כתבת משהו שלך היה נשמע בסדר אבל לא ממש עמד בכללים או שבאמת זו סתם טעות. בכל מקרה, אני יכולה לבקש שיחזירו אותך, אבל עכשיו כבר אני אהיה אחראית.. אז בבקשה, אפשר ביקורת, אבל חובה לשמור על שפה יפה. גם הוא לא מקלל אף אחד."

זוהי תגובתי לאותו חבר בפייסבוק לכך שאנשים לא מעריכים את ההקרבה של לפיד, על כך שהוא טוען שצריך להוציא את הטישו ולבכות על האובדן ההכנסה שלו למען הציבור:
"ראית כמה כסף הרויח אולמרט מתחת לשולחן? שווה לקבל מכה קטנה על היד בשביל זה, לא לשבת בכלא, לא לעשות עבודות שרות ולא לקבל אות קלון וכמובן שכל הכסף וההטבות נשארים אצלו. ראית איזה תנאים מקבל האנס הסדרתי קצב? לשכה, פנסיה עצומה, מזכירות צמודות, וחדר עם שותף בקאנטרי קלאב ל-7 שנים במימון המדינה. אנס סדרתי אלים מן השורה היה מקבל עונש ארוך הרבה יותר באגף לפשעים אלימים שם היו מראים לו מה זה להאנס. כנל לגבי אלי ישי ורבים אחרים. אני לא אומרת שחלילה יאיר לפיד עבריין, אבל יש משפט שאומר "ספר לי מי החברים של ואגיד לך מי אתה". שלי יחימוביץ' נכנסה לפוליטיקה ברעש וצלצולים. היום, כשנתיים מאוחר יותר, היא כבר שכחה את המצע שלה, תומכת בטייקונים ובוועדים הגדולים ולא סופרת את עובדי הקבלן. שורה תחתונה, אל תדאג לו, הוא לא הפסיד ויקבל הטבות וממון פי כמה וכמה. "


מעבר לכך, שום דבר לא ברור במצע שלו, כולל בתחום הבטחון, הכלכלה והרווחה. יתרה מכך, מעבר להיותו כוכב המפלגה, הוא לא מוכן לחשוף את הרשימה של המתמודדים עימו עד לרגע האחרון לפני הבחירות. לכן, הוא לא צריך יותר מכיסא אחד בכנסת, אותו ימלא ישבנו של כוכב המפלגה ואת תיק החינוך בממשלה.


הינה הקטע מתוך 'יומן' ערוץ 1: חנן קריסטל מנתח את תוצאות הסקר, להבנתו, ומכניס תחזית. מתייחס לסוגיה שהרשימות של לפיד ולבני הם עדין לא ממש מפלגות אלא רשימות. יאיר לפיד (תתבוננו על שפת הגוף) נעלב ועולב בחנך קריסטל, פרשן פוליטי ותיק של ערוץ 1. לאילה חסון המופתעת והנדהמת נפלטת קריאת תדהמה. חנן יוצא מההלם ועולב בחזרה בלפיד בנוגע לתואר הקנוי שלו במדע המדינה. לפיד שותק כעוס, נדמה שהבין כי הגזים בתגובה שלו. ישראל כץ מתמוגג ומגבה את חנן קריסטל... ערוץ 1 ממש לא משעמם! :)
אז יאיר לפיד הצליח.....הוא הצליח לגרום לי סופית להחליט שלא להצביע עבורו. בצורה שיטתית הוא הצליח להוכיח לי שהוא נאד נפוח ותו לא . מעבר לפוזה, לכריזמה (טוב ,צריך שיהיה גם משהו חיובי באיש הזה )ולמילים (שחלקן הלא קטן שגוי וחסר בסיס כפי שב. מכאל הראה לנו ) אין לו באמת מה למכור ,לא לו ולא לרשימה שלו (צודק חנן ,זו רשימה ולא מפלגה...)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה