מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום רביעי, 22 באוגוסט 2012

ישראל יקרה לנו חרם צרכנים על יוניליוור





התמונה תודות לקבוצת הגורם האנושי
יוניליוור (2.4 מיליארד יורו רווח נקי בחצי השנה הראשונה של שנת 2012) הנה חברה בינלאומית שטוענת שהיא לא יכולה יותר לספוג את ההתייקרויות (זלזול פוגע באינטליגנציה שלנו - ראו את הרווחים של החברה ועובדה היא שמוצרים נמכרים בארץ לצרכן אף ב-300% ממחירו לצרכן בארופה ובמקומות אחרים בעולם). בישראל היא לוקחת חלק בחזירות כמו כל יתר החברות הדורסות כדוגמת שטראוס, תנובה ו אסם. הנוהל פשוט: נכנסים לשוק מסויים וקונים או רומסים את כל המתחרים. לאחר ההפיכה למונופול, מעלים את מחיריהם של המותגים.
ניתן להגיע למסקנה זו למשל מבחינת מחירי דגני הבוקר של יוניליוור, השולטת בשוק הישראלי באמצעות המותגים תלמה, כריות ועוד. בחינה זו ממחישה היטב את המגמה, במסגרתה ברגע שהחברה הופכת למונופול, היא מעלה מחירים. ניתן לראות מהגרף, כי מחיריה של יונילוור נמצאים בעלייה מתמדת, כאשר המוצר קורנפלקס של תלמה עלה במצטבר החל משנת 2005 ועד היום ב-39.2% ואילו המוצר כריות עלה במצטבר החל משנת 2005 ב-40.7%. גם אם בחברה ביצעו הורדת מחירים, זה היה באוקטובר 2011 בעקבות המחאה החברתית החריפה. אז, ביוניליוור נמנעו מהורדת מחירם של דגני הבוקר המהווה קטגוריה רווחית בחברה. עיקר ההוזלה בוצעה במחירים עם מחירות דלות.
דרך נוספת להעלות מחירים הנה הקטנת המוצר כשהמחיר נשאר אותו הדבר, כך שהצרכן משלם יותר עבור אותה יחידת המידה. גם יוניליוור לא חסכה מהצרכן הישראלי את שיטת המצליח הזו לצרכי הגדלת רווחים. כשהחגים מתקרבים, החברה יוצאת במהדורה מיוחדת של עוגת הגלידה פנסטיה, רק שהשנה היא הוקטנה ב-25% - מליטר ל-750 מ"ל אך מחירה לא ירד. המהדורה המיוחדת מתומחרת בשופרסל ב-22.99 שקל ל-750 מ"ל (כ-375 גרם), כלומר - 29.72 שקל לליטר. גם המהדורה המיוחדת של פנטסיה בפסח כמו גם המהדורה הרגילה של פנטסיה, מתומחרת ב-22.29 שקל לליטר (או כ-500 גרם). כלומר, במהדורה המיוחדת שיוצאת עכשיו יש עליית מחיר של 7.43 שקלים לעומת המהדורה המיוחדת האחרונה. מדובר על עלייה של כ33%. גם במחיר המבצע לפסח יש עליית מחיר זהה, כאשר המוצר עלה 10 שקלים ל-1 ליטר מהדורה מיוחדת במבצע ובראש השנה המוצר עלה 10 שקלים ל-750 ליטר - כלומר עלייה של כ-3.33 שקלים לליטר.

 בנוסף, מבדיקת "גלובס" עולה, כי במשך שנים, יונליוור גלגלה את העליות במחירי חומרי הגלם בעולם לצרכן. עם זאת, כשמחירי חומרי הגלם ירדו, החברה לא הורידה את המחירים לצרכן אלא בחרה להגדיל רווחים. בנוסף, המחירים של מוצרי יוניליוור הנמכרים לצרכן בישראל יקרים בעשרות ומאות אחוזים בהשוואה למחיריהם של מוצרי יוניליוור הנמכרים במקביל באנגליה. בפערים נובעים ממחירי המכירה של יוניליוור לרשתות. למשל, ישנם פערי מחירים של 33%-283% במחירי דאודורנט DOVE, רוטב אלף האיים, מרק קנור ועוד.



נכון לעכשיו, יוניליוור שולטת כמונופול בשוק המרגרינות (מזולה ובלובנד) ובשוק המרקים (תלמה וקנור). מיותר לציין שאין תחרות מחירים בחברות הללו. המצב דומה גם בשוק הריבות (778 וסקיפי) ואם חשבתם שהמותגים פינוק, אקס, דאב ורקסונה שונים כדאי לדעת שכולם בבעלות יוניליוור.
 ישראל יקרה לנו. יוניליוור מצטרפת לרשימה השחורה יחד עם מוצריהם של מותגי תאגידים המתפקדים כמונופול בישראל מבית תנובה, שטראוס ועלית שלא נכנסים אליי יותר הבייתה. חרם צרכנים נוסף נפתח נגד התאגידים הללו לאור המונופול שיש להם בשוק הישראלי. המונופול לא מאפשר לחברות אחרות - מקומיות או בינלאומיות, להתחרות בהם. לכן, אין תחרות והמחירים מאמירים. שימו לב שלכל מוצר יש תחליפים של חברות קטנות וגדולות שלא קשורות ליוניליוור, תנובה או שטראוס. להלן פרוט מוצריה של יוניליוור עם תמונות. המוצרים של יד מרדכי שייכים לשטראוס ולכן זה לא המקום לקנות מוצר של יד מרדכי במקום 778. עם זאת, ישנן ריבות אחרות, ריבות המותג למשל, ריבות תומר, מיה, ענבי ציון וכו' שאינן נופלות באיכותן מאלו של המונופולים הגדולים. כנ"ל לגבי תחליפים למוצרי תלמה, קנור, בלובנד, קליק, ורד הגליל ועוד. לסיוע במציאת מוצרים תחליפיים ואפילו זולים יותר, כנסו לפרייסז.  יש לי רק בקשה אחת תבדקו טוב טוב מהי ארץ היצור על התוית של המוצר - תנו העדפה למוצרים שיוצרו בארץ. ואם אפשר עוד בקשה - להמנע ממוצרים שיוצרו בטורקיה. מדובר במדינת מדבקה למוצרים שיוצרו באיראן וסוריה המממנות את החיזבאלה, ארגון טרור לכל דבר ועניין.
גם יוניליוור, גם שטראוס וגם תנובה התבקשו להוריד את המחירים לצרכן. כעת ביוניליוור רוצים להעלות מחירים וחושבים שנשלם כי אין לנו ברירה - בואו נראה להם שאנחנו כבר לא פראיירים, בואו נראה להם שאנחנו כבר לא בולעים כל לוקש שיחסי הציבור שלהם מוכרים לנו! כל מי שמשתף מצהיר בזאת שהוא כצרכן לא מאשר לחברת יוניליוור את העלאת המחירים הקרובה. כמו שכבר אמרנו - הציבור הוא בעל ההון הגדול ביותר במדינה, ביחד נראה להם שהכוח האמיתי בידיים שלנו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה