מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום חמישי, 19 ביולי 2012

חוסר הרגישות של ביטוח לאומי כשמדובר במותו של תינוק


ויראלי: סיפור קטן על ביטוח לאומי










Sharon Dolev
כבר הרבה זמן שאני מתלבטת אם לספר או לא. סיפור קטן על ביטוח לאומי. לא סיפור נורא. פשוט מעליב. ועם העלבון הזה, אני מסתובבת כבר הרבה שנים.
ילדתי תינוק מת. בלידה מוקדמת. האחות בבית החולים, אמרה לי, להתקשר לביטוח לאומי, מכיוון שלאחר לידה, מגיע לי מענק. חשבתי שזה יעזור לי לקחת חופשה קצרה ולא לחזור מיד לעבודה. כדי לנוח ולחזור לעצמי.
השיחה היתה כזו:
אני: שלום, עברתי לידה מוקדמת ורציתי לדעת מה הזכויות שלי.
הפקידה: איזה שבוע?
אני: 28
הפקידה: חי או מת?
אני, אחרי דקה שבה רק בלעתי ובלעתי וניסיתי לא לצרוח: מת.
הפקידה: אז לא מגיע לך כלום. ניתוק



סיפור נוסף של חוסר רגישות מטעם הביטוח הלאומי הנו המקרה של עטרת, מורה ומחנכת בישראל שנאלצה להיכנס לשמירת הריון בהמלצת הרופאים בעקבות הפרדות שק ההריון. רופא מטעם ביטוח לאומי כלל לא בדק אותה וקבע שהיא לא זכאית לקבל קצבה. קרי, זה לא אומר שהיא הייתה צריכה לעבוד חלילה ולסכן את הריון. רק שביטוח לאומי לא ישלם לה משכורת. השכר שולם לה רק בהתערבות התוכנית יהיה בסדר בגלי צהל:




כאמור, עטרת הנה מורה מחנכת. בחודש השלישי להריונה, התגלה דימום בבטנה. אחרי סידרה של בדיקות הרופאים הודיעו לה שבחודשים הקרובים היא יכולה לשכוח מבית הספר. עם קבלת כל האישורים המתאימים, היא קיבלה הוראה ללכת הביתה ולהיכנס לשמירת הריון ממושכת. היא עשתה כמצוותם ושלחה את הניירת לביטוח הלאומי - הגוף שצריך לשלם את המשכורת במקום בית הספר במהלך שמירת ההריון.

עם זאת, למרות המסמכים הרלוונטים ושני חוות דעת רפואיות שממליצות על שמירת הריון, הביטוח הלאומי הודיע לעטרת שהוא לא מתכוון לשלם את שכרה. רופא מטעמו בדק את המסמכים (אבל לא בדק אותה חלילה), והחליט שהמקרה שלה לא מצדיק שמירת הריון.
נכון, קשה להאמין: שני רופאים שבדקו אותה ציוו עליה לנוח, ורופא שלישי שמעולם לא ראה אותה - קובע שהם מדברים שטויות. הבעיה היא, כמובן, שהוא זה שקובע אם המשכורת תשולם לה.
מה אישה במצבה אמורה לעשות? להתעלם מהוראות הרופאים שלה, ללכת לעבודה ולסכן את עצמה ואת העובר? לקבץ נדבות?


את השאלות האלה הפנו בתוכנית לביטוח הלאומי וראו זה פלא, קצבתה לה במלואה.


2 תגובות:

  1. נקרעה לי הבטן מהאטימות הנוראה הזו.
    קראתי וממש הרגשתי בום ענקי בלב ובבטן גם יחד
    מצטערת על האובדן, מצטערת על חוסר הרגישות שחווית.
    אסנת.

    השבמחק
    תשובות
    1. חשוב להדגיש שמדובר בסיפור ויראלי שרץ ברשת

      מחק