מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 20 באפריל 2012

סולידריות ישראלית בימי הזכרון הלאומיים




צפירה המציינת התייחדות עם זכרון לזכר נספים מצויינת בישראל 3 פעמים בשנה במסגרת שני ימי זיכרון לאומיים - יום הזכרון לשואה ולגבורה ויום הזכרון לחללי מערכות ישראל.
למעט מגזרים מסויימים, הרוב המוחלט מהישראלים עומד במהלך הצפירה לצרכי התייחדות. אמנם מדובר באקט זכרון יהודי-חילוני, אך ישנם גם רבים מבני המיעוטים שיציינו אותו. גם בני מיעוטים נמצאים ברשימת חללי מערכות ישראל - כן, גם חרדים וגם בדואים וגם דרוזים. מעבר לכך, גם אם חרדי לא יעמוד בצפירה, אם הוא לא נטורי קארתא הוא יקרא תהילים לעילוי נשמתם של החללים וסביר שהוא כן יעמוד אם נמצא בקרב עומדים כדי לכבד את המקום ואת יושביו.
עדיין,פעולת ההתייחדות הלאומית שמתבטאת במהלך הצפירה בימי הזכרון הלאומיים בישראל מציינת אקט שלסולידריות לאומית. כל המדינה עוצרת לרגע. כל המדינה לובשת ארשת של אבל לאומי - פחות רכבים בכביש מסיבה שאני לא יודעת להסביר, אוירת אבל כללית, מוזיקת אבל ברדיו ובטלויזיה, סרטים בעלי אופי תואם וכמובן, כל המדינה עוצרת בצפירה.
אפשר לראות את זה אפילו בכבישים, כשאין רכב אחד נוסע - ממש כמו בקטע הבא שצולם בכביש החוף בזמן הצפירה של עצירה מסוכנת שעלולה לסכן את חייהם מאחר ומספיק רכב אחד בודד שלא יכבד את הצפירה או חלילה רכב חרום כמו אמבולנס שלא יכול להרשות לעצמו לעצור ולכבד את יום הזכרון מטעמי דחיפות.
יום השואה 2012 בכביש מספר 1. סרטון שאני צילמתי. רבים עצרו בצד מספר דקות לפני הצפירה בעשר בבוקר והכינו את עצמם לעמידה. חלק חיכו לרגע האחרון ועמדו בנתיב הנסיעה. נחמד מצידם אבל מדובר בסכנת חיים ולכן, רצוי להתכונן לצפירה כמה דקות מראש ולעצור בשוליים. תכבדו בלי לסכן את עצמכם.





דבר אחרון, שאני עדיין נתקלת בו בישראל של שנת 2012. משום מה, העדה האשכנזית עדיין תופסת בעלות על השואה. לזכור ולא לשכוח. גם יהדות צפון אפריקה ואפילו יהדות אתיופיה נפלו קורבן לגזענות ולשואה הנאצית. הם היו תחת המנדט הצרפתי והאיטלקי, מנדטים שמקורם במדינות שמאז עליית השלטון הנאצי, שיתפו עם המרצחים הללו פעולה ותאמו עמדות עם הרעיונות הגזעניים והאנטישמיים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה