מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 2 במרץ 2012

צרכנות נבונה - איך להתנתק מנותן שרות לו משלמים בהוראת קבע?




השלט הזה הוצב לאחרונה באחד ממקומות העבודה בישראל על ידי עובד הצורך את שרותיה של אחת חברות התקשורת הישראליות. במודעה כתוב:



"לאור החוק החדש שקובע  שקבלת שירותים מזונות מהווה עבירה פלילית ובהיותי אזרח שומר חוק - לפיכך, על מנת שלא ייפתח לי תיק פלילי בגין תשלום לזונות עבור שירותים אני מפסיק מהיום לשלם לחברת חשמל, HOT, אורנג', בזק, עירייה, מס הכנסה, מע"מ וכל שאר הזונות."
מנסים להתנתק מבזק, אורנג' או כל חברה אחרת המספקת לכם שרות מתמשך? אתם לא לבד הפייסבוק ופורומים שונים העוסקים בצרכנות מלאים בתאורי מקרה של צרכנים המתקשים להתנתק מהחיובים של חברות התקשורת.. גם אני מטפסת על הקירות ותולשת שערות מהגבות כשמחזיקים אותי על הקו ומנסים למרוח אותי כשאני רוצה להתנתק משירות מסוים. מרגע שהחלטתי שאני מתנתקת, לא נציג שימור לקוחות ולא הצעה טובה יותר יעזרו להשאיר אותי בחברה. עם זאת, חברות התקשורת לא ממש אוהבות לקוחות אבל הם אוהבות לגבות מאיתנו כסף ולכן, הן מערימות קשיים כדי למנוע התנתקות.
בהתאם לתיקון חוק הגנת הצרכן משנת 2008, כאשר צרכן מבטל עסקה מתמשכת שהסתיימה או שניתנת לסיום, ביטול העסקה ייכנס לתוקפו תוך שלושה ימי עסקים ממסירת ההודעה לעסק. מטרת התיקון לחוק הנה למנוע את טרטורם של הצרכנים שמתקשים להתנתק משירותים מתמשכים בהם הסתיימה תקופת ההתחייבות או משירותים הניתנים לביטול וכן ימנע חיוב מיותר של הצרכנים בעסקאות שהתמשכו בניגוד לרצונם. ניתן להודיע על ביטול השרות בעל פה באמצעות הטלפון או בבית העסק עצמו ואו בכתב באמצעות דואר רשום, באמצעות אימייל או בפקס אם יש לעסק. סיום העסקה יכנס לתוקפו, כאמור, תוך 3 ימי עסקים מיום מסירת ההודעה לעסק או 6 ימי עסקים ממשלוח מכתב רשום. אז יחדול העסק לספק לצרכן את הסחורה או השירותים ויחדל לחייב אותו בתשלומים כלשהם עבור התקופה שלאחר מועד סיום ההתקשרות.
במידה והעסק המשיך לחייב את הצרכן לאחר מועד סיום ההתקשרות יוכל הצרכן לתבוע ממנו פיצויים, גם ללא הוכחת נזק בהתאם לסעיף 31 א (א) (2ב) במסגרת חוק הגנת הצרכן. יש לבחון כל מקרה לגופו. שימו לב: במידה ואתם נמצאים בהתחייבות לחברת התקשורת, אתם עלולים לשלם לה קנסות או דמי יציאה.




אתר נתק הוקם כדי לספק את שירות ההתנתקות הראשון מסוגו בישראל באופן חינמי ומאפשר ללקוח שמעוניין להתנתק לשלוח הודעות ניתוק לספקי תקשורת. באמצעות אתר נתק, ניתן להתנתק בקלות מכל אחת מחברות התקשורת הגדולות בישראל ולחסוך את הזמן, כאב הראש והטרטור. התנתקות באמצעות האתר מתבצעת על ידי שלושה שלבים פשוטים - בשלב הראשון בוחרים את ספק השירות ממנו מעוניינים להתנתק: חברת כבלים או לווין, טלפון, סלולרי או אינטרנט ; בשלב השני ממלאים את הפרטים האישיים שלכם ואת פרטי החשבון שאותו אתם מעוניינים לנתק ; השלב השלישי הוא הפשוט: נכנסים לתיבת הדואר האלקטרוני שלכם ולוחצים על הקישור שנשלח לכם כדי לאמת את זהותכם. באתר נתק מעבירים את הפרטים שסיפקתם להם ושולחים עבורכם את בקשת הניתוק באמצעות הפקס לספק התקשורת. אתם תקבלו כעבור מספר דקות הודעת אישור בדואר אלקטרוני, יחד עם מספר האסמכת שקיבלה נתק. ניסיתי את השרות לפני יומיים. לבינתיים הליך ההתנתקות עובד כצפוי.
הם עדיין המשיכו לחייב אותכם לא כדין? ביכולתכם לפנות לתביעות קטנות על בסיס חוק הגנת הצרכן. במקרים מסוימים אף מומלץ לפנות לבית משפט השלום ולהתייעץ עם עורך דין.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה