מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום ראשון, 27 בפברואר 2011

Muammar Gaddafi - Zenga Zenga Song - Noy Alooshe Remix









الجديد -- مسلم فيديو اباحي الجنس العربي

Libyan (Ex?) leader Muammar Kadafi with his Auto Tuned version to "Hey Baby" by Pitbull & T pain. Remix by Noy Alooshe
For edit version with no girl dancing:
For more info:
Noyalooshe@gmail.com
Mp3 Download:




Libyan Moamma Egyptian Bahrain
auto tune viral Yemen Riot ليبيا Lybya news Help Sexy Torture video Gaddafi Gadhafi Taraneh kadafi al cadafi speech Mousavi Manuchehr Riazati Mona Neda zanga Tehran Iran Iranian design מועמר קדאפי לוב מהפכה רמיקס מצחיק ערבי ישראלי יהודי remix الخطاب الأول للقذافي gaddafi tpain pitbull hey baby song zenga noy alooshe dance electro funny, kadaffi, המהפכה בלובLibya, Libya's leader, Muammar Gaddafi, Remix, Zenga Zenga, Zenga Zenga Song, טריפולי, לוב, קדאפי, רימיקס, מהומות, זנגה זנגה, בר בר, דר דר


דרושים עבודות אקדמיות וסמינריונים



רשומה זו תעסוק בעיקר בשתי אתרים המשתמשים בתוכנית שותפים (Affiliate) בתחום מאגרי העבודות:
סטודנטים יקרים שימו לב : החיים עולים הרבה כסף נכון? בואו לפצות על זה בעזרת העבודות האקדמיות שכתבתם. באמצעות סמרטר תוכלו לקבל כסף בכל פעם שהעבודה נמכרת ללא הגבלה על מספר הפעמים!!! וזה אפילו בלי להתאמץ.
בסמרטר אני מרוויחה בסביבות ה-4,000 שקלים ברבעון בזכות עבודות אקדמיות שכתבתי והעלתי למכירה ובזכות עבודות אקדמיות שהעלו על ידי אנשים אחרים, שותפים כמוני בתכנית, שנרשמו תחתיי בשיטת האפילייט (Afiliate). בשיטה זו יש עדיפות שולית לאקדמאים, כיוון שהם כתבו עבודות אקדמיות והם יכולים לפרסם אותם למכירה באתר.
עם זאת, כמות העבודות האקדמיות שנכתבו במסגרת התואר הנה מוגבלת, אך תכנית השותפים מספקת מקור בלתי נדלה של עבודות אקדמיות - אין גבול לכמות השותפים שניתן לצרף תחתייך שיכולים להעלות את עבודותיהם למאגר והרווח שלכם יהיה בהתאם. ניתן למצוא באתר עבודות אקדמיות, סמינריונים, פרוייקטים, סקירות ספרות, מחקרים ומאמרים במגוון רב של תחומים. האתר הוא, למעשה, מאגר עבודות והכסף נכנס עם כל מכירת עבודה שהעלת באופן אישי או שהועלתה על ידי מי שתחתייך ללא הגבלה על כמות הפעמים בהם העבודה נמכרה, עד 4 רמות של חברים שהצטרפו תחתייך. בסמרטר ולצרף חברים תחתייך [למעשה, מתוך הסכום שאני מקבלת מדי רבעון, בערך חצי מהסכום הוא בזכות מכירות של עבודות שלי וחצי בזכות עבודות של חברים תחתיי]. מישהו שאני מכירה מקבל כל רבעון 8,000 שקלים בזכות תכנית השותפים בסמרטר רק ממכירת העבודות שלו מבלי שבכלל השקיע בגיוס חברים תחתיו.
כדי להגדיל את הכנסותיך מהאתר, אפשר לצרף לחברים נוספים ולקבל 30% מהכנסותיהם ממכירת עבודות ובנוסף אחוזים מהכנסות החברים שלהם ומהחברים של החברים שלהם - עד 4 רמות של חברים !!! כמות העבודות שאדם כותב במהלך התואר שלו היא מוגבלת ולכן, מומלץ ורצוי לנצל את היתרונות של תוכנית השותפים בעת ההרשמה לאתר את מקבלת קישור ייחודי לך ואנשים יכולים להצטרף תחתייך כשאת מפיצה אותו - למשל באמצעות החתימה שלך בפורומים כמו בתפוז, בוואללה, בפרופיל המשתמש שלך באתרים הלו ובאתרים נוספים הם את משתתפת בשגרת הגלישה שלך, בחתימה שלך במייל, אשר לנסח הודעה רלוונטית ולפרסם בלוחות מקוונים שונים באינטרנט, כשאת מקדמת את האתר ברשומה שלך בבלוג או באופן ישיר לחברים ולמכרים באמצעות הפייסבוק והמייל. להגדיל את הפעילות והמעורבות שלך באתרים ופורומים הקשורים לסטודנטים לא ייחשב כמאמץ מיותר.
 כך אני מקדמת באופן אישי - רוב הזמן אני בכלל לא מתאמצת, דווקא בגלל שהפעילות היא חד פעמית. כלומר, את לא צריכה להעלות עבודה שכתבת יותר מפעם אחת, בתור משתמשת פעילה בתפוז ובאתרים נוספים את לא צריכה יותר מרגע כדי להוסיף את הקישור לחתימה שלך ואז מאותו הרגע כולם נחשפים אליו - בעיקר סטודנטים. רצוי להציג את הקישור ולהמליץ עליו בפייסבוק שלך ובבלוג בתפוז.
המקצוענים שמרויחים את הכסף הגדול מתכניות השותפים משקיעים בקידום קישור האפילייט שלהם - פרסום באנרים ושיטות קידום נוספות. על כך אכתוב בהמשך. לאדם שאינו מקצועי ושלא יכול להשקיע כספים בתחום אבל רוצה להתנסות, אני מציעה שיקדיש לפעילות זו, בתור התחלה, שעה בשבוע כדי להוסיף הודעות בלוחות עם הקישור האישי שלך עד שאתם מגיעים ליעד שהצבתם לעצמכם - נגיד 100 איש ברמה הראשונה, לצורך העניין, ומדי פעם תגדילו את היעד ליעד ראלי נוסף שתוכלו לעמוד בו. מהר מאוד תוכלו לראות רווחים והכנסות ממכירת עבודות גם ממי שהצטרף תחתייך בנוסף לעבודות שהעלית. כמו כן, האתר מכיל עבודות איכותיות רבות שניתן להיעזר בהן לכתיבת העבודות שלך.


SMARTER - אני כבר שם - ואתם?

הסמינריונים שלכם באנגלית? מעולה...
אתר יוניברסיטיפ פועל על אותו העיקרון, רק שמדובר באתר עבודות בינלאומי בבעלות ישראלית. אפשר לפרסם אותם כאן ולהרויח עם אותו העקרון. באמצעות יוניברסיטיפ תתוגמלו בכל פעם שהעבודה נמכרת ללא הגבלה! ניתן למצוא באתר עבודות אקדמיות, סקירות ספרות ומחקרים במגוון תחומים. בנוסף, באמצעות חברים עד 4 רמות תמלוגיכם יגדלו.
יוניברסיטיפ - אני כבר שם, ואתם?


סמינריון, סמינריונים, כתיבת עבודות, שיטות מחקר, סקירת ספרות, כתיבת עבודות אקדמיות, הכנת עבודות אקדמיות, כתיבת עבודה סמינריונית, המושיע האקדמי, מטלת מנחה, עבודת סמסטר,כתיבת עבודות בתשלום, כותבי עבודות, כתיבת עבודות סמינריוניות, כתיבת עבודות לסטודנטים, כתיבת עבודות מחקר,עבודה לסטודנטים,עבודות לסטודנטים,הקלדת עבודות לסטודנטים,כתיבת תוכן,כתיבת תוכן לאתר,כתיבת תוכן לאתרים,כתיבת תוכן שיווקי,כתיבת תוכן לאינטרנט,כתיבה יוצרת,כתיבת עבודה אקדמית,עבודות אקדמיות בחינם,עבודות אקדמיות חינם,עבודה סמינריונית לדוגמא,עבודה סמינריונית בחינוך,קניית עבודה סמינריונית,סמינר הקיבוצים,סמינר ערכים,סמינר אפעל,סמינר אופקים,עבודות סמינריוניות חינם,עבודות סמינריוניות למכירה,עבודות סמינריוניות בחינוך,כתיבה שיווקית,מנהל עסקים,שיטות מחקר במדעי החברה,תרגום מאנגלית לעברית,מתרגם מאנגלית לעברית,כתיבה,כתיבה טכנית,כתיבה מדעית,כתיבה יצירתית,תקשורת,תיזה,קרימינולוגיה,סוציולוגיה,עיבודים סטטיסטיים,עבודה אקדמית,אקדמית תל אביב יפו,הכנת עבודות סמינריוניות,הכנת עבודות לסטודנטים,כללים לכתיבת עבודה סמינריונית,כללים לכתיבת עבודה אקדמית,כתיבת מאמרים,כתיבת עבודות סמינריון,כתיבת ביבליוגרפיה,מקורות,כתיבת תכנים,כתיבת נהלים,כתיבת דיון, מתודולוגיה, ניתוח סטטיסטי, סטטיסטיקה,כתיבת סיכום,כתיבת מבוא,סמרטר,יובנק,smarter,ubank,מורן אקדמיק,מאגר עבודות סמינריוניות,עבודה סמינריונית האוניברסיטה הפתוחה,האוניברסיטה הפתוחה תואר שני,סמינר לוינסקי,מכללת לוינסקי,סקר שביעות רצון,סקר שביעות רצון לקוחות,מאמרים אקדמיים,מאמרים אקדמיים בעברית,הנחיות לכתיבת עבודה סמינריונית,הנחיות לכתיבת עבודה אקדמית,סמינריון בכלכלה,אחווה המכללה האקדמית לחינוך,המכללה האקדמית תל חי,המכללה האקדמית בית ברל,המכללה האקדמית אחוה,כתיבת חיבור,איך כותבים עבודה סמינריונית,איך כותבים עבודה אקדמית,המרכז האקדמי פרס,שאלון,מכללת הדסה ירושלים,מכתב רשמי,חינוך מיוחד,לימודי חינוך מיוחד,סמינריון במשפטים,מכללת תל חי,מכללת רחובות,מכללת אורט בראודה,כתיבת ספר,שאלון שביעות רצון,עריכה,שגיאות כתיב,סמינריון בחינוך,סקר,סקר שוק,סיוע בכתיבת עבודות אקדמיות,מבנה עבודה סמינריונית,מרכז אקדמי פרס,ניתוח סטטיסטי,המכללה בקריית אונו, מכללת רמת גן, האוניברסיטת הפתוחה, כתיבת עבודות לאוניברסיטה הפתוחה, כתיבת עבודות לוינגייט,הגהה,תוכן,עבודות לסטודנטים בבאר שבע,עבודה לסטודנטים בירושלים,תוכן לאתרים,תרגום טקסטים,עבודה לסטודנטים בתל אביב,נתונים סטטיסטיים,תוכן שיווקי,מלגות לתואר שני,איך כותבים סמינריון,בניית תוכנית עסקית,השערת מחקר,שאלת מחקר,מכללה אקדמית גליל מערבי, אוניברסיטת תל אביב, עבודות ביהדות, אוניברסיטת בר אילן, סמינריונים ביהדות, לימודי עבודה סוציאלית, לימודי כלכלה, כתיבת סמינריון בכלכלה, סמינריון באנתרופולוגיה, סמינריון בחינוך, סמינריון בספורט, עבודות בשיטות מחקר, כתיבתהצעות מחקר בתשלום, הצעות מחקר, הצעת מחקר, מנהל עסקים, פסיכולוגיה, חינוך, ממן, ממ"ן, עתיבת ממנים בתשלום, כתיבת ממ"נים בתשלום,מחקרי שוק, תרגום מאמרים, לימודי תואר, כתיבת עבודות אקדמיות בתשלום, כתיבת סמינריונים בתשלום,קניית עבודות אקדמיות בתשלום, מכירת עבודות אקדמיות בתשלום, קניית סמינריונים בתשלום, מכירת סמינריונים בתשלום, דרוש כותבים לעבודה סמינריונית בתשלום, כתיבת סמינריון,כללי כתיבת סמינריון,כתיבה אקדמית בתשלום, כתיבת סמינריונים,עבודות אקדמיות חינם, כתיבת עבודות אקדמיות, עבודות אקדמאיות מוכנות,הנחיות לכתיבת עבודות סמינריוניות בפקולטות השונות, הכנת עבודות אקדמיות, כתיבת עבודות לסטודנטים, כתיבת עבודה סמינריונית,כתיבת עבודות לסטודנטים כתיבת עבודות אקדמיות כתיבת עבודה סמינריונית

יום שישי, 25 בפברואר 2011

ידידי השכחת / פיוט עיראקי


על הפיוט
ממאגר הפיוטים והלחנים השיר שנכתב על ידי רבי יהודה הלוי לפני יותר מ-850 שנה, הוא אחד השירים המרכזיים במסורת יהודי בבל ומרוקו. השיר נכתב כ"רשות לנשמת" לשביעי של פסח, היום בו נבקע ים סוף ועם ישראל שורר את שירת הים, שירת הגאולה הראשונה, אולם מהיותו שיר כיסופים לגאולה הוא מושר לא רק בפסח אלא בכל עת.
בשיר המושר משתמשים בטור הראשון כפזמון - הפייטן שר והקהל עונה כנגדו: יְדִידִי הֲשָׁכַחְתָּ חֲנוֹתְךָ בְּבֵין שָׁדַי, וְלָמָּה מְכַרְתַּנִי צְמִיתוּת לְמַעְבִידַי? ובכך מתעצמת והולכת הזעקה והתביעה כלפי הקב"ה. כביכול עַם ישראל כולו עונה כהד לפייטן המזמר, חוזר ושואל אחריו, חוזר ומזכיר: ידידי השכחת... ולמה...






ידידי השכחת / רבי יהודה הלוי
ספרד - מאה 11-12
יְדִידִי הֲשָׁכַחְתָּ חֲנוֹתְךָ בְּבֵין שָׁדַי
 וְלָמָּה מְכַרְתַּנִי צְמִיתוּת לְמַעְבִידָי
 הֲלֹא אָז בְּאֶרֶץ לֹא זְרוּעָה רְדַפְתִּיךָ
 וְשֵׂעִיר וְהַר פָּארָן וְסִינַי וְסִין עֵדָי
 וְהָיוּ לְךָ דוֹדַי וְהָיָה רְצוֹנְךָ בִּי
 וְאֵיךְ תַּחֲלֹק עַתָּה כְּבוֹדִי לְבִלְעָדָי
 דְּחוּיָה אֱלֵי שֵׂעִיר הֲדוּפָה עֲדֵי
קֵדָר בְּחוּנָה בְּכוּר יָוָן מְעֻנָּה בְּעֹל מָדָי
 הֲיֵשׁ בִּלְתְּךָ גּוֹאֵל וּבִלְתִּי אֲסִיר תִּקְוָה
 תְּנָה עֻזְּךָ לִי כִּי לְךָ אֶתְּנָה דֹדָי

הגרסה אליה אני יותר מתחברת:





עמיר בניון / שלום עליכם









שלום עליכם מלאכי השרת, מלאכי עליון
 ממלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא.

בואכם לשלום מלאכי השלום מלאכי עליון
ממלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא .

ברכוני לשלום מלאכי השלום מלאכי עליון
ממלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא.

 צאתכם לשלום מלאכי השלום מלאכי עליון
ממלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא .

יום חמישי, 24 בפברואר 2011

Simple Minds - Don't you (forget about me) (live)








Hey, hey, hey ,hey
Ohhh...

Won't you come see about me?
I'll be alone, dancing you know it baby

Tell me your troubles and doubts
Giving me everything inside and out and
Love's strange so real in the dark
Think of the tender things that we were working on

Slow change may pull us apart
When the light gets into your heart, baby

Don't You Forget About Me
Don't Don't Don't Don't
Don't You Forget About Me

Will you stand above me?
Look my way, never love me
Rain keeps falling, rain keeps falling
Down, down, down

Will you recognise me?
Call my name or walk on by
Rain keeps falling, rain keeps falling
Down, down, down, down

Hey, hey, hey, hey
Ohhhh.....

Don't you try to pretend
It's my feeling we'll win in the end
I won't harm you or touch your defenses
Vanity and security

Don't you forget about me
I'll be alone, dancing you know it baby
Going to take you apart
I'll put us back together at heart, baby

Don't You Forget About Me
Don't Don't Don't Don't
Don't You Forget About Me

As you walk on by
Will you call my name?
As you walk on by
Will you call my name?
When you walk away

Or will you walk away?
Will you walk on by?
Come on - call my name
Will you all my name?

I say :
La la la...


סטודנטית לעתיד בודקת מימון חוץ בנקאי






אפשרות נוספת למימון הלימודים זה מימון חוץ בנקאי. מבחינה שטחית שעשיתי בעבר, קלטה את תשומת ליבי תוכנית, לפיה ינתנו כהלוואה סכום שווה ערך לשכר לימוד בלבד או שכר לימוד + סכום מסויים כהוצאות מחייה. ההחזר יהיה כך, שבמהלך הלימודים אשלם את הריבית בלבד ולאחר שאסיים, אתחיל לשלם את הקרן . מצב אופטימלי, נכון?
במקרה ראיתי אתמול פרסום בגוגל של כלל - זאת מהביטוח, שמספקת שיטת מימון כזו ללימודים. השארתי את הפרטים שלי בדף הנחיתה כד שנציג/ת מכירות יחזרו אליי. לפני כמה דקות חזרה אליי נציגה עם מבטא פרחי. הגבתי בסבלנות כי פרחות הן אנשים טובים למרות הקב"א.
בכל אופן, היא הריצה את השם שלי במערכת ושאלה אם אי פעם גרתי פה או שם ואם היה ברשותי טלפון שמספרו XXX-XXXXXXX. השבתי בשלילה. בשלב הבא, היא החלה לדקלם בסגנון פרחי [המידע לא מועבר בנוסח מדוייק] שכלל היא חברת הביטוח הידועה שמספקת מימון חוץ בנקאי למטרות שונות ושאלה שוב ושוב מתחילת השיחה אם יש לי הוכחה שנרשמתי. השבתי שברור. שאלה איפה אני מתכננת ללמוד - השבתי בסבלנות. שמעתי אותה מקלידה תוך כדי שטף דיבור פרחי כשהיא פוקדת עליי לתת לי את מספר תעודת הזהות שלי כדי לבדוק אם חשבון הבנק שלי מעוקל ורק אחרי הבדיקה ישלחו לי יועץ מימון. הבהרתי לה שתרגע, אני בסה"כ רוצה מידע.
מידע לא קיבלתי אבל היא המשיכה בשטף הדיבור כאילו היא כבר סגרה איתי עסקה ולא פה כדי להעביר לי מידע - אף אחד לא ידבר איתי וימסור לי פרטים לפני שיבדקו את חשבון הבנק שלי ושהיא מואילה בטובה לנתק את השיחה כדי להתקשר אליי יותר מאוחר כשאוכל לדבר ולמסור את המידע לו היא זקוקה.
הואלתי בטובי להבהיר לה שאני לא מעוניינת בשרות שלה, שאני לא מעוניינת שתתקשר אליי יותר מאוחר ואיחלתי לה הצלחה בהמשך דרכה.
אל תדאגו, כוחי עדיין במותניי. אני אמצא דרך לממן את התואר השני ויהי מה.
היום שילמתי את דמי ההרשמה וחשבתי על כך שהתשלום שהעברתי לאוניברסיטה השנייה, למעשה, מיותר. הרי אני בוחרת ללמוד דווקא את המסלול הזה שקיים רק באוניברסיטה אחת ולא באחרות. משום מה, הם גדלו מאז שבוע שעבר - זה התעכב כי לא מצאתי את התעודה של התואר הראשון שלי. לבינתיים אוספת מסמכים כדי לשלוח לאוניברסיטה בהקדם, עוד היום. אני צריכה במקביל להתארגן על המבחן של ה-GMAT, ללמוד אליו, לבדוק איך אני אעבור את מבחני הידע המהווים תנאי קבלה למסלול - עם קורס הכנה בקיץ של האוניברסיטה או שאאלץ להסתדר בלעדיהם מטעמים כלכליים וכדומה. לבינתיים אצטרך לעבוד יותר ולהוציא פחות. גם כך אני עובדת מסביב לשעון. אולי אתחיל לחפש עוד עבודה ללילה או להשגיח על חולים מאושפזים. אם מישהו מכיר משרה פנויה כחובשת, שומרת או משהו אני אשמח...

יום רביעי, 23 בפברואר 2011

היהודים - אם כבר







אני כל הזמן פוחד
לא צריך סיבות
בשאר הזמן אני לומד
לומד מטעויות.

אני שומר עמוק בפנים
מתחת לעיניים.
וכך עוברים לי הימים
והלילות בינתיים
כמעט שנתיים
אני לא כאן.

את כל הזמן בוכה
אפילו בשמחות
ומי ידע את שרואה
מתחת לדמעות.
את השמיים השחורים
ואת לילות הפחד.
את המכות מההורים,
את החושך במקלחת.
את לא שוכחת.
אסור לך...

אז אם כבר
אז שירד כאן שלג.
אם כבר
אז שיפלו הכוכבים
שיתגלה האלוהים.
לא רק אפשר אנחנו מתים כבר
ואין לזה שום ערך
אם כבר
אז שנמות כמו מלאכים
שיתגלה האלוהים
עוד בעודנו בחיים.

בין כה וכה לאן שלא תלך
ומה שלא תגיד
בין כה וכה הכל עוד יסתבך
ויקבל תפנית.
בין כה וכה בסוף עוד נעלם
כמו רוח על פני מים
בין כה וכה ידענו משלמים
אז נשלם פי שתיים
אני שם זין.
אני לא כאן
לא כאן

אז אם כבר אז שירד כאן שלג
אם כבר אז שיפלו הכוכבים
שיתגלה האלוהים,
לא רק אפשר אנחנו מתים כבר
ואין לזה שום ערך
אם כבר אז שנמות כמו מלאכים
ויתגלה האלוהים
עוד בעודנו בחיים.

התמודדות הסטודנטית לעתיד עם הבנק



תן לאדם אקדח והוא ישדוד בנק. תן לאדם בנק והוא ישדוד את כולנו




היסטוגרפיה סקולר-אקונומית

לתואר הראשון שלי הגעתי מוכנה כלכלית - אמנם בנוסף לשכר הלימוד הייתי צריכה לממן את ההוצאות מסביב, כמו מחיה, ספרים, נסיעות, שכירות וכדומה אבל זה לא סיבה לא להשיג את התואר הנכסף. מגיל קטן, הכסף לא היה בשפע וכדי לממן מותרות כמו נסיעות באוטובוס, טיפולי שיניים וכדומה הייתי צריכה להיות יצירתית. עשיתי בייביסיטרים, עבדתי במושב ליד בחווה, מכרתי כרטיסיות לבית הספר שקיבלתי מהעירייה והלכתי לבית הספר ברגל וכשהייתי בגיל בו הייתי יכולה לעבוד במקום מסודר, עבדתי איפה ומתי שאפשר. גם במסגרת השרות הצבאי עבדתי בחופשות גם בלי אישור עבודה כי אין ברירה והמצב דרש. המטרה הסופית היא לממן את עצמי כרגע ולחסוך ללימודים את כל מה שאפשר. חסכתי כמה אלפי שקלים ובשילוב עם הפיקדון הצבאי ושתי עבודות במקביל ללימודים הכסף הספיק לי למחיה, לשכר לימוד ולשיעורי נהיגה ורכב כדי שאוכל לנהוג לעבודת הלילה. שעות השינה לא היו בשפע. אל תדאגו, כמו שאומרים, אני כבר אנוח בקבר.
הבעיה היא שאי אפשר לעשות קריירה או להתפרנס מקרימינולוגיה [יכול להיות שהיה נכון יותר אם הייתי מתגייסת למשטרה לפני הלימודים אבל אני לא מתחרטת שלא הלכתי על זה ממספר סיבות, כמו מפקד תחנה שעצר את הליך הגיוס מתחילתו מחשש שאתחתן ואכנס להריון] אבל אהבתי את התחום, עבדתי בתחום וזה מה שרציתי לעשות. כשחושבים על זה, מסלול חיים שונה וצעד אחד לפה או לשם עשוי היה להוביל אותי בקלות ללימודי הנדסה בטכניון או ללימודי רפואה דחופה בבן גוריון [התחומים מאוד מעניינים אותי] אבל באותה התקופה לימודי קרימינולוגיה מאוד עניין אותי ועדיין מעניין, אך המדינה לא מתקצבת את המשטרה כראוי ולא מקדמת את התחום. מדובר, למעשה, בתחום שנמשכתי אליו מילדות עם התמקדות לפרופילאות. בסופו של דבר, לא הייתי בוחרת ללמוד תחום אחר.

המטרה : מימון הלימודים ; האמצעי : פניה ראשונית לבנק

עכשיו אני סגורה על השלב הבא - תואר שני במנהל עסקים. האתגר היחיד הוא מימון התואר, כיוון שהרבה כסף אין בתחוםמימון התואר. יותר נכון לגשש. בעיקרון פניתי לסגן מנהלת סניף הבנק שמספק לי את שרותי הבנקאות - הבנק הבינלאומי הראשון, אותו בנק שהספיק לשבות פעמיים בחצי השנה האחרונה בזמן הכי פחות נוח לי ובכל זאת הגבתי בסבלנות ובהבנה. ביקשתי ממנו לבדוק אפשרות להלוואה בסך 70 אלף בכדי לממן את שכר הלימוד לתואר השני. הוא בעיקרון ליגלג, דבר שלא אופייני לו כיוון שהוא חיבב אותי ולא פעם אף סיפק לי שרותי בנקאות גם כשהסניף היה סגור - פתח לי את הסניף גם שעה אחרי הסגירה או כשארגנתי שיקבל שיחת טלפון הביתה מאוחר בערב בגלל טעויות שעשו בסניף בחשבון שלי ודרשו טיפול מיידי.

בו למדתי. בעקבות כך, פניתי בשבוע שעבר כסטודנטית לעתיד לסניף הבנק שלי כדי לבדוק את אפשרויות

הערכות מחדש

לצורך ההבהרה, אני לא לקוחה בעייתית, אני עצמאית, חיה בהתאם לרמת ההכנסה שלי, מדי פעם יש לי מינוס שאני סוגרת תוך חודשיים - שלוש, רוב הזמן חשבון הבנק שלי נמצא ביתרה או במצב מאוזן עם חסכון/השקעות, מרויחה ממוצע עד מעט מעל לממוצע מהשכר במשק ואני שקולה כלכלית. פעם אחת הוטל עיקול על החשבון שלי, ואני בטוחה שאני לא היחידה שמתעצבנת כי עיריית תל - אביב/דואר ישראל לא עושים את העבודה שלהם כראוי. ובכל זאת, הבנק סרב לתת לי הלוואה בסכום הזה. לא רק זה, הסגן הגיב בלעג כדי ליצור רושם על המנהלת החדשה שבדיוק נכנסה למשרד שלו. הוא טען שאני מרויחה סכום שקר כלשהו שהוא פחות מ-60% מההכנסה המעשית שלי ולכן הוא מסרב. הוא אפילו לא הזמין אותי לשבת ולא הגיב לשאלה המנומסת שלי הם אני יכולה להשתמש בכיסא. הוא הביע ספק בנוגע לכך שיש אוניברסיטה בישראל שדורשת סכום כזה לשכר לימוד מלבד אולי מסלול X [המסלול אותו אני מתכננת ללמוד] ושאל למה לא הבאתי שוברים ואיך אני יודעת שאני בכלל אתקבל.
ולמה שלא אתקבל? ולמה שאביא שוברים אם השלב הוא עדיין שלב ההרשמה המוקדמת ואני בודקת אפשרויות מימון? אני לא באתי לחתום על הלוואה אלא לבדוק אפשרויות, לבחון אם בכלל משתלם לי לקחת הלוואה בבנק מבחינת שיטת ההחזר. לא מדובר בבזבוז כסף אלא בהשקעה במשאב הטוב ביותר שיש ברשותי - הקניין הרוחני שלי, הידע שלי, הפוטנציאל שיש לי להצליח, לפתח את הקריירה שלי. בכל אופן, הבהרתי לסגן שהוא לא הבנק היחיד שיכול לספק לי שרות, שהוא יכול להרגע וטוב שהוא מבהיר לי איפה אני עומדת בשלב כל כך מוקדם כשאני רק מגששת ובודקת אפשרויות.

סיפרתי על המקרה הזה לידיד שלי. הוא קבע שאני לא צריכה את הלימודים האלו - זה חומר שאני כבר יודעת. זה בזבוז כסף וזמן בשבילי כי התואר לא יחדש לי כלום מבחינת ידע, רק יביא לי תעודה שאוכל לתלות בשרותים. מעולם לא הייתי צריכה ללמוד באופן מוסדר במוסד כדי לצבור ידע ואת התואר הראשון שלי סיימתי בשנתיים בציונים גבוהים.
זה אולי נכון ויתכן שאני כבר יודעת את החומר, אבל זה תהליך שאני רוצה וצריכה לעשות, תהליך שעשוי לתרום להתפתחות האישית שלי וישבור איזה תקרת זכוכית. הרקע שלי לא פשוט - אני לקויית למידה והיפראקטיבית, באה מרקע סוציואקונומי שמלכתחילה קבע שכל הסיכויים יהיו נגדי ובכל זאת, אני הראשונה והיחידה במשפחה שלי שסיימה תיכון, שעשתה וסיימה תואר ראשון וכן הלאה וכדומה וכיוצא מכך. הכל נעשה בעבודה קשה ובמימון עצמי כשעבדתי במקביל, מימנתי את המחיה ואת שכר הלימוד ולא קיבלתי גרוש מאף אחד, כולל מהוריי.
לאורך כל הדרך, אנשים שמו לי רגליים ובכיתה ח' אפילו ניסו לשכנע את ההורים שלי להגיע למסקנה שבהתבסס על תוצאות המבחנים שלי והציונים, לימודים זה לא בשבילי והסיבה שנשארתי שם זה תוצאות מבחן I.Q גבוהים בהרבה מהממוצע שהיועצת שהמליצה שאנשור מהלימודים בגיל 13 לא ידעה איך לאכול. אני ההוכחה לכך שמערכת החינוך מחורבנת.... יכולתי להגיע הרבה יותר גבוה אבל הם בחרו להעניש אותי ולתקוע אותי בכיתה טיפולית במקום לעשות את העבודה שלהם וללמד אותי כי ההורים שלי לא יכלו לממן תחליף המתבטא במורה פרטי כמו תלמידים אחרים בבתי הספר היוקרתיים בהם למדתי. עכשיו זה הזמן שלי.

ולהלן סיפור שרץ ברשת כבר כמה שנים:

להלן מכתב שנשלח לסניף בנק ע"י ישישה בת 86.
מנהל הסניף קיבל את המסמך ולאחר שקרא אותו מצא לנכון שהוא כל כך חביב שהחליט לפרסם אותו באחד העיתונים בארה"ב.
א.נ.,
אני כותבת כדי להודות לך על החזרת ההמחאה שלי שנתתי לשרברב בחודש שעבר. על-פי החישוב שלי עברו בקושי שתי שניות בין הצגת ההמחאה לבין הגעת הסכומים שאמורים היו לכסות את ההמחאה ההיא. אני מתכוונת, כמובן, להפקדה האוטומטית של הפנסיה שלי והביטוח הלאומי שמגיעים אוטומטית מזה שמונה שנים מדי חודש לחשבון שלי אצלכם.
אני מביעה בזה את התפעלותי הבלתי מסוייגת מכך שניצלתם את פער הזמנים הזה בצורה כל כך מתוחכמת ובחיוב החשבון שלי בעמלה של 35$, בגלל המעמסה שנגרמה לבנק שלכם!
אני חייבת להביע לכם בזה תודה עמוקה, כי התקלה הזאת הבהירה לי מהן הטעויות שלי בניהול העיניינים הכספיים שלי.
שמתי לב, שבעוד שאני עונה לכם אישית כשאתם מתקשרים אלי בטלפון או בכתב, אני, כשאני מטלפנת אליכם, נתקלת בגוף סמוי, חסר-דמות, מוקלט ומטיל עמלות-סרק שהוא למעשה הבנק שלכם.
אם כן, החל מעכשיו אני, כמוכם, מעדיפה לנהל מגעים עם אנשים בשר ודם. אי לכך, כל תשלומי המשכנתא שלי והחזרי ההלוואות לא יבוצעו מעתה והלאה באופן אוטומטי, או בהוראות-קבע, אלא יגיעו לבנק שלכם בהמחאות ממוענות אישית למוטב בלבד לפקיד/ה שלכם שאתם תצטרכו לבחור ולמנות לצורך זה.
לתשומת לבכם: על-פי חוק הסדרי הדואר אסור לאף אחד אחר לפתוח את המעטפה.
מצ"ב טופס בקשה לבחירת הפקיד/ה הנ"ל שעליהם למלא. צר לי שהטופס כולל שמונה עמודים, אבל על מנת שאני אדע למי אני שולחת את כספי אני חייבת לדעות אודותיו/ה בדיוק את אותם הפרטים שהבנק דורש ממני לספק לו. אין לי ברירה אחרת.
עוד לתשומת לבכם: כל הטפסים הנוגעים להיסטוריה הבריאותית שלו/ה חייבים לשאת חתימה וחותמת של נוטריון, וכן כל הפרטים הנדרשים אודות מצבו/ה הכספי (הכנסה, חובות, הון והתחייבויות) חייבים להסתמך על מסמכים שיוצגו.
כשיגיע המועד המתאים לי , אני אספק לפקיד/ה שלכם מספר צופן שעליו יהיה לציין בכל המגעים איתי.
אני מצטערת על שהצופן הזה הוא בן לא פחות מעשרים ושמונה סימנים, אלא שאני בניתי אותו על-פי מספר הקלידים שאני חיבת ללחוץ למערכת הטלפונית של הבנק שלכם,כל פעם שאני רוצה להכנס לחשבון שלי אצלכם כדי לבדוק את מצבו. כדברי המימרה: מכל מלמדי השכלתי.
להלן פירוט מלא: כשאתם מצלצלים אלי לחצו על הכפתורים הבאים:
מס' 1. לקבוע פגישה איתי.
מס' 2. בירור אודות תשלום שלא נפרע.
מס' 3. להעביר את השיחה לסלון, למקרה שאני שם.
מס' 4. להעביר את השיחה לחדר-השינה, למקרה שאני ישנה.
מס' 5. להעביר את השיחה לבית-השימוש, למקרה שאני ... אתם כבר יודעים מה.
מס' 6. להעביר את השיחה לנייד שלי, למקרה שאני לא בבית..
מס' 7. להשאיר הודעה במחשב שלי, אבל דרושה סיסמה. הסיסמה תועבר אליכם בתאריך
מאוחר יותר, אישית לפקיד/ה שתמנו כמצוין לעיל.
מס' 8. לחזור לתפריט הראשי ולהאזין שנית לאפשרויות 1 עד 7.
מס' 9. להשמיע תלונה כללית או בקשת מידע. המטלפן יתבקש אז לחכות, בהתאם לנתוני המשיבון האוטומטי שלי. במקרה שהמטלפן ייאלץ לחכות זמן רב, הוא יזכה להאזין למוסיקה מענגת במשך כל זמן ההמתנה.
לדאבוני אאלץ לראות בכם דוגמה ומופת גם בעניין זה ולחייב אתכם בהוצאות עבור אותה מערכת שאני נותנת להתקין לנוחיותכם.
באיחולי שנה רווחית פחות (אפילו טיפ-טיפה פחות רווחית) לבנק שלכם,
שלכם בברכה,
לקוחה מס' 121212121212121212121212

יום שלישי, 22 בפברואר 2011

שרה אלייך [קח אותי] - היהודים










מי אמר לך שאת מוזרה
ומי אמר שזה אסור
ומי זרק לך איזו הערה
תגידי זה סגור

מי אמר לך שאת מוכרחה
ומי לחץ אותך לקיר
בתוך כל מישהו את יכולה
לשמוע איזה שיר

אבל היא שם בחלומות
שלא יתגשמו בלעדיך
היא מחפשת ת'מקום שבו
לא תחשוב עוד עליך
אם אתה הולך אז קח אותי
אתה שומע זאת אני
שרה אליך

אז מי אמר לך שאין שום ברירה
ומי מחליש ת'גל בחוף
ולפעמים זו רק סירה קטנה
שמסתירה ת'נוף

מי אמר לך שאת יכולה
לתת הכל מבלי לחשוב
בזיכרון ישן על התחלה
חבוי לו גם הסוף

אבל היא שם בחלומות...



התמודדות של סטודנטית לעתיד עם תשלום שכר הלימוד





מה לעשות כשכסף לא צומח על העצים?
יש משהו שמרתיע אותי ויתכן שהפעם ימנע ממני ללמוד בשנה הבאה, בהתאם לתכנון, תואר שני באוניברסיטה ישראלית מוכרת, כיוון שהיא דורשת את מלוא שכר הלימוד לתואר כולו שנמשך שנתיים עוד בשנה הראשונה ללימודים. מכיוון שהאוניברסיטה מעוניינת שסטודנטים העומדים בדרישות הקבלה ילמדו אצלה, היא הולכת לקראתם ומאפשרת להם לבחור אחת משתי אפשרויות תשלום של שכר הלימוד - או תשלום אחד במזומן של שכר הלימוד במלואו או, לחלופין, תשלום ראשון של 14,900 והיתר ב-11 תשלומים [הסכום לתוכנית הזו הנה קרוב ל-70 אלף שקלים - חשוב להדגיש שמדובר באוניברסיטה ישראלית מוכרת ולא מכללה פרטית].
למרות שאני עובדת לפרנסתי, אף אחת מהאפשרויות לא רלוונטית עבורי מכיוון שבמקביל, יש לי הוצאות נוספות כמו שכירות ואוכל. סביר להניח שבנוסף, יהיו לי הוצאות נוספות הנוגעות ללימודים וכן, אין לי חסכונות בסכומים האלו, עדיין לא זכיתי בלוטו, אין להוריי שקל לתרום למטרה הנעלה הזו ואם כבר, אני זו שמממנת אותם וזה לא הגיוני שאסתמך על מלגות שלא יחזירו לי אפילו 5% מהסכום מעבר לכך שתהיה בעייתיות כי התשלומים מתרכזים בשנה הראשונה, דבר שימנע ממני לפנות שוב למלגות בשנה השנייה כי השכר לימוד שולם כביכול בשנה הראשונה.
מה סטודנטים אמורים לעשות במקרים האלו? זה לא הגיוני שידרשו תשלום לשנתיים בדרך התשלום הזו איך זה שאני היחידה שנתקעת?
ברשומות הבאות אתמקד באפשרויות הקיימות ובדרך הפעולה שבחרתי לנקוט. אני רוצה מאוד ללמוד את התחום שמעניין אותי ואפילו יקדם אותי כלכלית. כרגע אני בודקת את האפשרויות שלי ובוחנת את האמצעים שיאפשרו לי שנה הבאה ללמוד מבלי להגיע למצב של פשיטת רגל.

יום שני, 21 בפברואר 2011

חיים משה ודקלון / חנה'לה התבלבלה











מעפולה הנה יחד באנו
ברכבת יום שישי
יש לי דג מלוח בצלחת
ותסרוקת לראשי
ועלי שמלת שבת
עם ארנק של עור ביד
הו אמא, כמה זה נחמד
יהודה הבטיח לה
שישמור לה אמונה
כמו לפני החתונה

ירח דבש לפני החתונה
זפת אחרי הדבש
החתן רוצה להיות לאבא
בן מחנה'לה דרש
חנה'לה אמרה לו פה
זה לגמרי לא יפה
לא אובה ולא ארצה
אם תרצה בן או בת
לך עשה לך לבד
כי חופש פעולה לפרט

יום שישי תרצ"ט פרשת ויאמר
ברית מילה היתה בעיר
סעודה ניתנה כיד המלך
ומזל טוב לגביר
חנה'לה התבלבלה
מה פתאום ברית מילה
והיא עודנה בתולה
אך הבעל לא זכר
כיצד בא לו בן זכר
ולשמוח מאוחר

את הבן הביאו אל הרבי
ויאמרו לו רבי קח
היא אומרת זה לא שלי
והוא אומר זה כן שלך
אז הרבי התעניין
שניהם מכחישים בבן
וזה דבר לא ייתכן
נחכה עד שיגדל
אז אותו מפיו נשאל
מאין באת מנוול

הביאני אל בית היין
ודגלו עלי אהבה

סמכוני באשישות
רפידוני בתפוחים

כי חולת, כי חולת אהבה אני

סמכוני באשישות
רפידוני בתפוחים
כי חולת אהבה אני

הביאני אל בית היין
ודגלו עלי אהבה

היהודים / הזמן שלך - קליפ ומלים לשיר











איך תאמרי לו ילדה
אמרת אין לאן ללכת
הוא לא ידע
ואת כמו הרוח שותקת

והזמן שלך
אם רק תתני לו הוא יברח
והזמן שלך
אם רק תגעי ישאר איתך

אם זה הזמן שלך
המעגל אליו נקשרת לקראתך מונח
אם זה הזמן שלך
אז כשתלכי הדלת תיפתח
ולא הוא לא ישכח

תבטחי בו ילדה
ונשארת בגפו נתמכת
הוא בשלך
ואת באותו הקצב

והזמן שלך
אם רק תתני לו הוא יברח
והזמן שלך
אם רק תגעי ישאר איתך

יום ראשון, 20 בפברואר 2011

סינרגיה - מרגיש אחר






עוד שיר שמיכל אוהבת





לא זה לא עובד
זה יתנפץ לכם בסוף בפנים
אני לא רוצה אבל מוצא
את המציאות שבשיגרת החיים
תמיד ניסיתי אבל טעיתי
לעשות מה שכולם מכתיבים
אולי הזמן יעזוב זה וכבר לא יחזור
בסוף הדרך אמצא פיתרון
אני לא יכול נוטה ליפול
זה מחייב אותי ושוב שובר אותי
אולי עכשיו אהיה לבד
אולי עכשיו קצת טוב לבד

שוב מרגיש אחר, כבר לא מוצא מקום
כלום לא מסתדר, שוקע בחלום
איך אצא מזה, איך להבין הכל
בטוח אנסה, וכמו תמיד..

סתם עובר הזמן
ולא מצליח לרפא את הפצעים
זה מתחזק שוב משתתק
מחייך אבל בוכה מבפנים
אתם רואים בי אבל שותקים כי
קל יותר שוב להפנות מבטים
אני לא אהיה זיכרון ואעלם בהמון
זה סוף הדרך ואין פיתרון
הכל אפור רוצה לזכור
כי המצב הזה הוא משגע
ואולי עכשיו אלך לישון
אולי עכשיו אהיה ראשון

שוב מרגיש אחר, כבר לא מוצא מקום
כלום לא מסתדר, שוקע בחלום
איך אצא מזה, איך להבין הכל
בטוח אנסה, וכמו תמיד..

שוב מרגיש אחר, כבר לא מוצא מקום
כלום לא מסתדר, שוקע בחלום
איך אצא מזה, איך להבין הכל
בטוח אנסה, וכמו תמיד..



יסמין / הפיל כחול - קליפ ומילים









בשכונה קטנה על מיטה כחולה
את אומרת שהכל יהיה בסדר
אם רק ניתן לזה קצת זמן

תסתכלי עלי תחייכי אלי
את יודעת כמה זה עושה לי טוב
כשאת שוכבת לצידי

יש לי רק דבר אחד לומר לך ומכל הלב
את הכי טובה בעולם
אני כל כך אוהב אותך
זה לפעמים כואב
מתרוקן מכל הכעסים העצב השקרים
כשאת איתי אוחזת בידי
ואומרת שאת אוהבת אותי

גם אם לא אוכל לעשות הכל
אני מבטיח שאני יכול
מבטיח להיות שלך תמיד
מתוקה שלי, יעצור הזמן
ונברח מכאן עמוק לתוך גן עדן
אני ואת לבד

יש לי רק דבר אחד לומר לך ומכל הלב
את הכי טובה בעולם
אני כל כך אוהב אותך
זה לפעמים כואב
מתרוקן מכל הכעסים העצב והשקרים
כשאת איתי אוחזת בידי
ואומרת שאת אוהבת אותי

יש לי רק דבר אחד לומר לך ומכל הלב
את הכי טובה בעולם


כמה אהבה / קובי פרץ - הקליפ ומלים









געגועים מתוך לבך הם בי תמיד נוגעים
זה מהלב, ישר ללב
מבטים מתוך עינייך אותי הם מרגשים
אותך אוהב, עד כאב

אוהב אותך צוחקת לא בוכה רוצה אותך מאושרת לא תמימה

כמה, כמה אהבה יש בנשמה
גם כשאת בוכה, את כל כך יפה
כמה אהבה יש בך נשמה
גם כשאת שמחה, את תמיד יפה

אלף כוכבים עוד יציירו לי את דמותך
זה מרגש, זה כמו אש
והגלים את שמך לא ימחקו עוד לעולם
זה מושלם, וזה קיים

אוהב אותך צוחקת לא בוכה
רוצה אותך מאושרת לא תמימה

כמה, כמה אהבה...

יום שלישי, 15 בפברואר 2011

לפעול להפחתת מחירי הדלק - ליצור פגיעה בחברות הנפט הגדולות בישראל





מחירי הדלק גבוהים ורובנו לא יכולים להחליף את השימוש ברכב הפרטי בתחבורה הציבורית שלא מספקת להם מענה. נמאס לנו!  אנו רוצים שמחיר הדלק ירד. האם זה אפשרי?


זה אפשרי!!  אבל חייבים לפעול באופן מיידי.


במסגרת הליך המחאה עלו כמה רעיונות כמו : "לא לקנות דלק בתאריך מסויים וביום מסויים בשבוע". הצחקתם את חברות הנפט שידעו שמי שלא מתדלק ביום ראשון מתדלק ביום שני או במוצאי שבת. אמנם זאת הייתה בשבילם הפרעה קלה, אבל לא בעיה קשה.

אנחנו צריכים לפעול ביחד כדי להפעיל עליהן לחץ צרכני. אבל,  אם אנחנו רוצים שיעבוד: חייבים להתאחד, להפעיל חרם צרכנים כדי להפוך את זה למציאות ולהשיג את המטרה !!
השיטה היחידה שקיימת היא לפגוע להם איפה שהכי כואב להם: בכיס שלהם!

איך?!?!  בגלל שכולנו חייבים את הרכב שלנו ולא יכולים לוותר על הדלק,


מעכשיו:   --- נחרים ולא נקנה דלק משלושת חברות הנפט החשובות והגדולות בישראל:  ---  פז, סונול ו- דלק

במקום זאת -  ניסע בתחבורה ציבורית לבינתים או ניקנה דלק  רק מהחברות הקטנות - מתחנות טן שמספקות דלק בשרות מלא במחיר נמוך יותר ממחיר השרות עצמי.
באופן אישי, אני מרוצה מהמחיר הנמוך של תחנות טן ומאיכות הדלק שלהם - בין הגבוהים בשוק. מעולם לא קרה שקיבלתי בגללם סתימת דלק שנגרם בגלל דלקלא איכותי או מהול, להדיל מתחנות פז, לצורך העניין, אצלם חטפתי סתימות דלק באופן עקבי בתחנות שונות. וכשמחירי הדלק עולים, עוברים להשתמש בתחבורה ציבורית. חברות הדלק עושות רווחים על גב הצרכנים באופן לא מוצדק
[מי שעדין מתעקש לנהוג, שיגדיל את ההכנסות שלו]

בואו נחשוב על ההשלכות של החרמת חברות הדלק הגדולות:

כאשר 2 החברות הנפט ירגישו את הירידה במכירות הן יהיו חייבות להוזיל את מחיר הדלק. זה יביא  למלחמה ולתחרות שאנחנו כל כך רוצים וצריכים בין החברות.

אבל כדי שהמכה תהיה חזקה נצטרך להסכים - מיליוני הלקוחות של פז, של סונול ושל דלק לא יקנו שם דלק.


כדי להעלות את המחאה למודעות, תפיצו את הרשומה בפייסבוק, בטוויטר ואפילו שלחו את הקישור לרשומה במייל. תפיצו לפחות ל 10 אנשים כשכל אחד מהם ישלח אותו ל-10 אנשים וכך הלאה.


אם כל אחד מאיתנו עושה את זה מהר מאוד נהיה כח גדול של צרכנים אנשים שישפיעו ויילחמו נגד חברות הדלק הגדולות!!


אנחנו יכולים לעשות את זה ולהצליח, אבל... זה הכרחי שנקנה את הדלק שלנו רק בתחנות הדלק הקטנות, בחברות שהם לא פז או דלק,

בגלל זה אנחנו מבקשים שתפיצו את המסר הזה, תשלחו או תפרסמו את הרשומה בכל מקום אפשרי - בפורומים, לחברים במייל, בפייסבוק ועוד.

יום שבת, 12 בפברואר 2011

Nelly - Just A Dream / Lyrics and Music Video












(Uh uh uh)

I was thinking about her
Thinking bout me
Thinkin bout us (us)
What we gunna be?
Open my eyes, (Yeah)
it was only just a dream...

So I travel back (uh)
down that road (road)
Will she come back? (Uh)
No one knows
I realize (Yeah)
It was only just a dream.

I was at the top and now its like I'm in the basement
Number 1 spot, Now she find her a replacement
I swear now I can't take it
Knowing somebody's got my baby


Now you ain't around, baby I can't think
I shoulda put it down, shoulda got that ring
Cuz I can still feel it in the air
See her pretty face, run my fingers through her hair

My love of my life, My shawty, my wife
She left me, Im tied.
Cuz I knew that it just ain't right

I was thinking about her
Thinking bout me
Thinkin bout us (us)
What we gunna be?
Open my eyes, (Yeah)
it was only just a dream...

So I travel back (Uh)
Down that road (Yeah)
Will she come back? (back)
No one knows
I realize (Yeah)
It was only just a dream.

When I be ridin' man I swear I see your face at every turn
Trying to get my usher on but I can't let it burn
And I just hope she know that she the only one I yearn for


More and more, I miss her, when will I learn?
Didn't give her all my love
I guess now I got my payback
Now i'm in the club thinking all about my baby
HEY, she was so easy to love
But wait, I guess that love wasn't enough
I'm going through it everytime that I'm alone
And now I'm wishin' wishin' she'd pick up the phone
But she made a decision that she wanted to move on
Cause I was wrong.



I was thinking about her
Thinking bout me
Thinkin bout us (us)
What we gunna be?
Open my eyes, (Yeah)
it was only just a dream...

So I travel back (Uh)
Down that road (road)
Will she come back? (back)
No one knows
I realize (Yeah)
It was only just a dream...

If you ever loved somebody put your hands up
If you ever loved somebody put your hands up
And now they're gone and you wish you could give them everything
X2

I was thinking about her
Thinking bout me
Thinkin bout us (us)
What we gunna be?
Open my eyes, (Yeah)
it was only just a dream...

So I travel back (Uh)
Down that road (road)
Will she come back? (back)
No one knows
I realize (Yeah)
It was only just a dream...
X2

יום שישי, 11 בפברואר 2011

כמה חסר / איציק שמלי - קליפ ומלים של השיר המדהים






הבנתי משיטוט באינטרנט שיש סיפור מאחורי השיר - מי מכיר?






 מתעורר לי בבוקר פותח ת'עיניים,
מתרגל לבדידות מוזרה שנוצרה בינתיים
שוטף פנים שותה קפה הכל לבד מאז שעזבת
לכולם הכל רגיל השמש זורחת,
יש בית אישה ילדים
החיים זורמים חיים בנחת, בלי פחד.
רק אני מנסה לאסוף שברים מאז שהלכת.

החברים נותנים קצת כוח,
יש פה חיים נסה לשכוח
ואיך זה פרצוף כמו ששלך אינו צוחק.
יש עוד עתיד שווה לפרוח,
וכמו ירח שוב לזרוח
אך כשכולם ישנים אני לשמיים צועק.

כמה חסר לי החיבוק שלך,
כמה חסר לי הליטוף שלך
אני נשבע לך שכל יום אניח זר.
שמך לא חרוט רק על הסלע,
גם בליבי אני שומר לך
אהבה ללא גבולות אני זוכר!

מתעורר לי בלילה מסיוט שחלמתי,
אך מהר אני מבין זאת מציאות שמכה בי
והחלום זה מה שלי קורה כל יום מאז שהלכת.
הלבד הזה קשה ואין בי מנוח,
ובדיוק כשאני מנסה לבנות חיים ולשכוח
את מזכירה לי שאת חזקה ממני מאז שעזבת.

החברים נותנים קצת כוח
יש פה חיים נסה לשכוח
ואיך זה פרצוף כמו שלך אינו צוחק
יש עוד עתיד שווה לפרוח
וכמו ירח שוב לזרוח
אך כשכולם ישנים אני לשמיים צועק.

כמה חסר לי החיבוק שלך...

יום שני, 7 בפברואר 2011

ללמוד בניית אתרים דרך האינטרנט וספרים




האנטרנט בנוי, באופן כללי, משני צדדים:
א.שרתים (Servers) - מחשבים שיושבים באיזשהוא מקום ועליהם יושבים האתרים
ב. לקוחות (Clients) או משתמשי קצה - כל משתמש שיושב בבית\משרד\בית קפה\פארק עם יחידת קצה (מחשב עם מודם) וגולש באנטרנט.

לכל אתר אנטרנט יש שני שכבות תכנות - תכנות צד שרת הוא החלק שבונה את האתר (שולף מידע, מעבד אותו וכו) ושולח אותו אל הלקוח בשפה מוסכמת (HTML) ; ותכנות צד לקוח הוא תכנות לדפדפן, בשפה המוסכמת הנ"ל (HTML) ובשפות הנלוות לה - CSS לעיצוב ו JS להתנהגות.

שפות נפוצות לתכנות צד שרת הן PHP, רובי ו- ASP.NET (היא יותר פלטפורמה משפה אבל זה לא חשוב כרגע). תכנות צד לקוח תמיד יכלול HTML, כמעט תמיד (95% או יותר) יכלול CSS, ובשכיחות רק טיפה יותר נמוכה (בערך 90%) יכלול JS לפחות ברמה בסיסית.

סדר הלימוד ה מומלץ על ידי כמה אתרים לשפות צד לקוח:
HTML
CSS
JS
מי שמגיע כבר מעולם התכנות, יכול לגשת ישר ללימוד צד לקוח. למי שאין נסיון בתכנות, רצוי ללמוד HTML (בלי CSS וJS) ואז לעבור ללמוד תכנות צד שרת לפחות ברמה התחלתית, לפני שחוזרים ללימוד מעמיק של צד לקוח.

מי שרוצה להתמחות בצד לקוח מומלץ שיהיה לו ידע טוב בשפת צד שרת כלשהי, כיוון ש JS היא שפה לא טובה ללימוד תכנות, בגלל גמישות היתר שלה. עדיף ללמוד דרך שפות אחרות כמו PHP\רובי\פייתון ואז לעבור ל-JS. בנוסף, קשה להתנסות בבניית אתרים בלי רמה מסויימת של הבנה בצד שרת.

ורובי שתיהן שפות טובות ורציניות, ושתיהן ראויות באותה מידה ללימוד. היתרון הנוכחי של רובי הוא בפלטפורמת פיתוח שנקראת ruby on rails, שמספקת הרבה מאוד כלים ברמה גבוהה מאוד לפיתוח מהיר ואיכותי. לPHP קיימים כלים מקבילים אבל הם עוד לא באותה רמת בשלות. מצד שני, ל-PHP יש הרבה יותר חומר ברשת מרובי, והרבה יותר קל למצוא איחסונים זולים שתומכים בה. אם זו השפה הראשונה שלך, אתה בכל מקרה לא אמור להשתמש בריילס בשלבים הראשונים, אלא ללמוד את השפה עצמה (שזה לא שיקול לכאן או לכאן, אלא הכוונה בלי קשר לשפה שבה תבחר).

כמה אתרים לסיוע:

כללי

רשימת הצבעים

jQuery
The "Mootorial"
ליאור זמיר - WEBMASTER

מדריכי שפות בעברית

HTML ו-CSS:
CSS 101

HTML and CSS Tutorials.

HTML & CSS

רפרנס כללי לHTML ו CSS
w3schools JavaScript:
JS> וCSS ול HTML

Eloquent JavaScript

Scripting and Ajax

Professional JavaScript for Web Developers
DOM Scripting : Web Design with JavaScript and the Document Object Model
PHP:
Object-Oriented JavaScript:Create scalable, reusable high-quality JavaScript applications and libraries [Paperback] JavaScript Patterns PHP 101PHP For the Absolute Beginner

PHP
PHP למתקדמים
ycombinator
learnbook RUBY : mislav uniqpath
Ruby on Rails Guides (v3.0.3)
railsforzombies

אגדה אורבנית - תחבורה ציבורית לעומת רכב פרטי





מה נרויח אם נשתמש יותר בתחבורה ציבורית על חשבון השימוש ברכב?
ברכב ממוצע שנוסע על הכביש נמצאים בממוצע 1.2 אנשים - משמע ברוב המקרים, נמצא ברכב רק הנהג. לעתים נדירות בלבד, נוכחים ברכב תפוסת הנוסעים המלאה - עד 5 אנשים. לפיכך, אוטובוס אחד יכול לחסוך שימוש של עד 50 רכבים.
תארו לעצמכם את התרומה לאיכות הסביבה באמצעות החיסכון בפחמן הדו חמצני ואת החסכון לאזרח הקטן באמצעות זמן עמידה בפקקים ורווח כלכלי באמצעות חסכון כספי של הוצאות על תחבורה.




זהו תוכניתם של ניצן הורוביץ וז'ימה לרנר - אגדה אורבנית

איך לבצע נכון את השינוי?

ההתפתחות התעשייתית ותרבות העיור והפרברים של העולם המערבי והעולם השלישי יצרו ערים חולות, עולם שנהרס על ידי האדם עצמו. ניתן לפתור את הבעיה הזו על ידי תכנון עירוני נכון, כפי שביצע בשנות ה-60 לרנר בעיר קוריטיבה הברזילאית, באמצעות פתרון תחבורתי שיביא שינוי בהתאם. קוריטיבה שימשה כדוגמא לתכנון עירוני לערים רבות ברחב העולם, כמו פורטלנד. העיר קוריטיבה גדלה והתרחבה. בכדי למנוע אסון אקולוגי, כפי שבא לידי ביטוי בלוס אנג'לס ובערים רבות בעולם. הרחוב הראשי נסגר לתנועת מכוניות והפך למדרחוב, דבר שאילץ את הנהגים למצוא פתרון חלופי. זוהי תחילתה של מהפכה אורבנית שהתבצעה באמצעות תכנון עירוני נכון. העיר, למעשה, אינה הבעיה אלא הפתרון ויכולה לספק לאוכלוסייה רמת חיים ואיכות חיים גבוהים אם מבצעים תכנון עירוני נכון.


לרנר פעל בהתאם ל-3 כללים מנחים פשוטים שקבע לעצמו:
1. תשתמש פחות ברכב שלך
2. תפריד את האשפה שלך
3. תגור קרוב יותר לעבודה או תביא את העבודה קרוב יותר לבית.

להוציא תכנון עירוני מהכח אל הפועל


תחבורה יעילה הנה חיונית להתפתחותה של עיר ומדינה. להרחיב את העיר כדי שרחובותיה יכילו יותר רכבים אינו הפתרון - אין עיר שיכולה להכיל כמות גדולה של רכבים ולהתבסס על רכבים בלבד כאמצעי לתחבורה. 75 אחוז מפליטת הפחמן קשורות לערים, בעיקר למכוניות. צמצום השימוש ברכבים וניצול נכון של אנרגיה [שימוש בחשמל] מצמצם את יצירת גז החממה. מגורים במרכז העיר מצריך שימוש בתחבורה ציבורית - בחשמלית או באוטובוס ואפילו באופניים בלבד, רק כדי להגיע לעבודה. אין צורך להיכנס לרכב כדי להגיע לעבודה. אין מניעה מלהיות בעלים לרכב, אבל חייבת להיות אלטרנטיבה, חלופה באמצעות תחבורה ציבורית, כמו רכבת ואופניים שאינה באה לידי ביטוי בישראל.

קחו לדוגמא את הרכבת בסין וביפן - כמה רכבים המסיעים נהג בלבד הנסיעה ברכבת בשעת הלחץ חוסכת או אותו אוטובוס מהסרטון העליון... אבל הפתרון האולטימטיבי, על פי לרנר, אמצעי התחבורה הטוב ביותר הוא הרגליים. מדרכות רחבות ורשת שבילי אופניים והולכי רגל יעילים נפרסו על פני העיר והיא מהווה הבסיס. עליו יש לבנות רשת חכמה של תחבורה ציבורית - חשמלית, סוג של אוטובוס שנוסע על חשמל וחוסך זיהום, רעש ותאונות. תראו את המבנה בסרטון של האוטובוס האדום בקורטיבה - מותאם לנוסעים המוגבלים בגלל המדרגות באוטובוסים כמו נכים בכיסא גלגלים ותינוקות בעגלות. החשמלית עוצרת בדיוק בתחנה צמוד למדרכה ומאפשרת לנוסעים בכלל ולמוגבלים בפרט לעלות בקלות.תדירות האוטובוס היא כל דקה.

העליה לאוטובוס מהירה, כאשר התשלום נעשה מראש. התחנות והאוטובוסים עוצבו כדי לאפשר לכל אחד להשתמש בהם, תחנות האוטובוס הן בדיוק בגובה האוטובוס, נכנסים על אותו המשטח והכל קורה תוך שניות. הביצועים הם ממש כמו של המטרו, אם לא טובים יותר. כל אוטובוס יכול להסיע עד 300 איש, העלות לצרכן נמוכה, הזמינות לכולם קיימת מבחינת נגישות, מיקום ולוח זמנים. הדבר אפשרי במידה והתחבורה הציבורית תקבל עדיפות על פני הרכבים. תארו לכם איזה יעילות תהיה למערכת כזו במדינת  תל אביב - אנשים יוותרו על המכונית ויסתדרו מעולה בלי פקקים.

פרוייקט מדהים נוסף שביצע לרנר הוא קנייה של זבל מהתושבים - בתמורה לזבל מופרד, שילמה העירייה בכרטיסי נסיעה ובכך גרמה לחיסול המזבלות, תרמה למיחזור ולאיכות הסביבה, יצרה נורמה בקרב האוכלוסייה ועודדה אותם ליסוע בתחבורה הציבורית ובכך יישמה עקרונות  סביבתיים. השיטה משתלמת כיוון שנוצרו מקומות עבודה הקשורים למיחזור. בקוריטיבה קיים אחוז גבוה של מיחזור אשפה - 70%. הדבר מעלה את איכות החיים בעיר.

ומה קורה בישראל?

בתל אביב בפרט ובישראל בכלל, אפשר ליצור מערכת תחבורה ציבורית חכמה ויעילה תוך פחות משנתיים - פחות מקדנציה של ראש עיר ואולי אפילו של ראש ממשלה. כשנותנים עדיפות למכונית על פני בני אדם, כמו שקורה במדינת תל אביב, מתקבלת הזוועה התל אביבית של יצירת הכנסות לעירייה על חשבון המחסור בחנייה, תכנון עירוני רע, הגדלת כמות הנתיבים לרכב הפרטי על חשבון התחבורה הציבורית, אנשים שנאלצים ללכת בשולי הכביש, חוסר כבוד לזקנים ולנכים,
העלאת מחירי הדלק כשלא קיימת חלופה הולמת, מאבק אלים על הכביש בין נהגי האוטובוס לנהגי מוניות השרות ועוד. הפתרון טמון בתכנון עירוני בסיסי נכון. ניתן  לתקן זאת עם אקופנקוטרה טובה. עם זאת, המדיניות של עיריית תל אביב ושל מדינת ישראל בפרט הנה לקדם את השמוש ברכב פרטי. פיתוח התחבורה הציבורית לא ייעשה על חשבון הרכב הפרטי דווקא בגלל הרווחים הכלכליים שיש למדינה בגין המס על הרכב, מס הבלו, המע"מ על הדלק, מסים שונים שמוטלים על תעשיית הרכב כמו יבוא הרכב וכן, בגין קנסות על עבירות תעבורה ובעיות החנייה. הם עיוורים ליתרונות שממלאת העלאת איכות החיים בערים באמצעות התחבורה הציבורית והפחתת השימוש ברכב הפרטי. מדובר בלא פחות מאינטרס לאומי וגלובלי.

יש לשפר בהקדם את התכנון העירוני בישראל ולהתחיל בתשתית של התחבורה הציבורית בתל - אביב, בחיפה, בחולון, בפתח תקווה ובירושלים. במקביל יש להשקיע בפרוייקט הכרטיס החכם המאפשר לנוסעים להשתמש בכל אמצעי התחבורה בישראל באמצעות כרטיס חכם אחד. בנוסף, יש לקנוס את חברות האוטובוסים שאינן ממלאות את תנאי הזכיינות שלהן.

יום שלישי, 1 בפברואר 2011

כשמחירי הדלק מרקיעים שחקים



היום, הראשון לחודש, שוב באה לידי ביטוי עליה במחירי הדלק, כאשר המחיר של ליטר דלק מסוג אוקטן 95 בתדלוק עצמי עלה ל-7.27 שקלים [עליה של 12 אגורות כמדומני]. העליה החודש ובחודש שעבר לא נבעה בגלל עליה בחומר הגלם בעולם - חבית הנפט, אלא כתוצאה מהיטל מס.


מהי המשמעות של עליית מחירי הדלק?

מצד אחד להטיל מס על הדלק זה לא דבר רע - אנשים יחשבו פעמיים לפני שיתניעו את הרכב, יחסכו לעצמם נסיעות והוצאות מיותרות ובכך יתרמו לאיכות הסביבה או, לחלופין, לקופת האוצר. עם זאת, לא קיימת חלופה ראויה לאמצעי התחבורה הציבוריים שימנעו נזק למוניטין ופגיעה כלכלית באזרח. למרות שרצוי, לא מקובל לעשות נסיעות משותפות, למשל. בפקקים של הבוקר, ניתן לראות לא מעט רכבים בהם נמצא רק אדם אחד, הנהג. בלא מעט מקרים,עובדים המתגוררים מאותה העיר מגיעים לעבוד אצל אותו המעסיק או באותו אזור תעשיה אבל מנצלים בשביל זה רכב שלם לכל עובד במקום להסדיר נסיעות משותפות באופן קבוע.

לתשומת ליבו של הקורא בנימין נתניהו - התחבורה הציבורית בישראל אינה מהווה תחלופה ראויה.

עידוד השימוש בתחבורה ציבורית משרתת את האינטרס הלאומי, יתרום לרווחתו הכלכלית של האזרח ולאיכות הסביבה. אבל התחבורה הציבורית כיום בישראל אינה מהווה תחלופה ראויה, כאשר הבעיה העיקרית היא עמידה בלוחות זמנים. צרכנים רבים של התחבורה הציבורית בישראל תלויים בתחבורה הציבורית, בעיקר באוטובוסים וברכבות כדי להגיע ליעדם. לכן, יש לתחבורה הזו השפעה  עצומה על ציבור הצרכנים.
היקף השימוש בה והשעות שמבלים באמצעי התחבורה השונים משפיעים גם על איכות חיי הצרכנים. תנאים נאותים ושירות ראוי יכולים להקל על צרכנים אלו, להפחית את השימוש והצורך ברכב פרטי ולהגביר את השימוש בתחבורה ציבורית. איחור במועדי הנסיעות ואף דילוג על תחנות פוגע ביכולת הציבור לתכנן את סדר היום שלו ועלול אף להוביל לפגיעה כלכלית  אדירה באזרח הקטן בגין אובדן שעות עבודה ושיבושה. בית המשפט קבע בפרשת
מגנצא נ' אגד (ת"ק 2659/07), כי הצרכן "הזקוק לדבריו לתחבורה ציבורית, עומדת הזכות לדעת כמעט בוודאות, שבהגיעו בזמן לתחנה, לפי לוח הזמנים של הנתבעת, ייאסף בשעה היעודה, כך שיוכל להגיע בשעה צפויה מתוכננת, למקום יעדו" .  במסגרת פרשה זו, אגד פיצתה נוסע בלא פחות מ-17,800 שקלים

רכבת ישראל

נתחיל ברכבת ישראל  שאינה עומדת בזמנים. איחור ממוצע הוא 11.5 דקות, לאור האיחורים, או בנוסף להם, הצפיפות בה נוראית, כשהעומס העצום על הרכבות מוביל לתנאי נסיעה לא אנושיים – בעמידה, בצפיפות, בעומס גדול ; מדי יום

חלים עיכובים של חצי שעה ויותר ומרישום שערך נוסע שמשתמש בקביעות ברכבת גילה שבמשך כמה חודשים לא הגיעה אפילו רכבת אחת בזמן ליעדה. בנוסף לזמן הגעה ארוך יותר של רכבת ישראל, גם מבחינת מחיר הנסיעה אינו משתלם כלכלית לנוסע בהשוואה לאוטובוסים ; זמן הנסיעה מתארך ; לא קיימת נגישות למרכזי הערים והאוטובוסים לתחנות אינם נפוצים - עזריאלי והשלום אופייני למדינת תל אביב בלבד. למעשה, נוסע ברכבת ישראל מפסיד בממוצע 3 ימים בשנה בגלל איחורי הרכבת. פרויקט קו הרכבת לאילת הוקפא לחלוטין למרות שהוכח שהוא כדאי כלכלית - תארו לכם איזה יעילות היה בסלילת קו רכבת מאשדוד לאילת להעברת סחורות וקו מתל אביב וחיפה לאילת להעברת נוסעים.
לעצומה כנגד איחורי הרכבת. 
כאשר רכבת מאחרת, עלול להווצר מצב בו היא לא תספיק לצאת מקטע מסילה לפני הזמן בו אמורה להיכנס רכבת אחרת בהתאם ללוח הזמנים התפעולי. במצב זה, על

הפקד האחראי ברכבת ישראל להחליט על הפתרון המתאים ביותר לקונפליקט מתוך האפשרויות הבאות - עיכוב הרכבת המאחרת לפני כניסתה לקטע בו קיים קונפליקט עד ליציאת הרכבת השנייה ממנו ובכך למנוע מהרכבת השנייה לאחר,  עיכוב הרכבת השנייה לפני כניסתה לקטע בו קיים קונפליקט עד ליציאת הרכבת המאחרת ממנו ובכך למנוע את הגדלת האיחור של הרכבת הראשונה או עצירת הרכבת המאחרת בתחנה לפני הקטע בו קיים קונפליקט וביטולה או איחודה עם רכבת מאוחרת יותר. הפתרון צריך להביא בחשבון את ההשפעות של האיחורים על קטעי מסילה אחרים בהמשך דרכן של הרכבות בהם עשויים להווצר קונפליקטים נוספים וכן את ההשפעה על רכבות מאוחרות יותר באותו יום המשתמשות באותו הציוד של הרכבת המאחרת.
בנוסף, הבטיחות ברכבת מתקרבת לרמת עולם שלישי - לאחרונה, פעמיים תוך חודש התרחשו שרפות בקרונות עצמם, שוב ושוב עולים לכותרות מקרים של תאונות בהם מעורבים רכבים פרטיים ואוטובוסים עם רכבות ואוזלת ידה של רכבת ישראל לשמור על הצטלבויות הכבישים עם המסילות.



ובכלל, באזורים בהם מתגוררת אוכלוסיה בעלת רמה סוציואקונומית גבוהה [יעני עשירים] בונים חומה אקוסטית מול נתיבי התחבורה הציבורית, כפי שבא לידי ביטוי בקיסריה והרצליה פיתוח. אבל בנתיבי איילון למשל, תושבי שכונת ג'סי כהן בחולון סובלים מרעש הכביש והזיהום. כנ"ל בעקבות נתיבי הרכבת בלוד, ברמלה ובאזורים נחשלים רבים בארץ. לא כך הדבר כשמדובר בנתיבי הרכבת וכביש החוף באזור הרצליה פיתוח וקיסריה, שם לא מרגישים את הרכבת - אולי בגלל שהיא בקושי שם או בעקבות החומה האקוסטית האיכותית.





אוטובוסים
אמנם האוטובוסים העירוניים והבין עירוניים מהווים תחלופה ראויה יותר מרכבת ישראל מבחינת מחירים ועמידה בלוחות זמנים, אבל לא מדובר בחלופה הולמת. לא מעט אוטובוסים אמנם מותאמים לנכים, אבל לא תראו נכים מסיבה אחת - הנהגים לא מעוניינים לראות אותם על האוטובוס כי גוזל זמן לפתוח את הרמפה ולהעלות אותם [מעבר לעובדה שיש רק מקום אחד לנכה על כיסא גלגלים] ואין פתרון לאוטובוסים עם מדרגות. ומה לדעתכם עושות אמהות עם עגלות וכמה ילדים קטנים?
מעבר לכך, גם העמידה בלוח הזמנים של האוטובוסים אינה מתקבלת על הדעת וישנם קווים רבים שידועים בבעייתיות שלהם מבחינת איחורים ואוטובוסים שבכלל לא מגיעים כי לא יצאו או כי דילגו על תחנות. לא זאת בלבד, היריבות במקומות מסויימים בין נהגי האוטובוסים למוניות השרות נוראית ולא פעם ראיתי במו עיניי איך הנהגים מקללים האחד את השני ואף מנסים להוריד אחד את השני מהכביש. מעבר לכך, שעות הפעילות של התחבורה הציבורית יחסית מצומצמות - בין 5 בבוקר לבערך חצות פחות או יותר, כשהתדירות משתנה בהתאם ל"שעות השיא". לא רק שיש אנשים שעובדים או יוצאים גם בלילות, בחגים ובסופ"שים וצריכים תחבורה לשם, אל הצפיפות נוראית ולא רחוק היום שבו יהיו נפוצים המראות כמו בהודו ובמצרים שנשים יהיו דחוסים בקרונות ובאוטובוסים כמו תרנגולות בלול ויתלו מהמדרגות תוך כדי הנסיעה.



אופניים

אני מכירה בנאדם אחד או שניים שמשתמשים באופניים כדי להגיע לעבודה וללימודים אבל זה מסוכן כיוון שאין תשתית קיימת. הכביש אינו מייעד מסלולים לרוכבים אופניים כמו שמיועד לתחבורה הציבורית ואין הרבה מסלולי רכיבה במקביל למסלולי ההליכה בערים השונות ולכן, הם נאלצים לרכב בשוליים או על המדרכה.

ומה לעשות?

שיפור התשתית של התחבורה הציבורית בישראל תהיה התחלה טובה. בסוגיה זו אדון ברשומה הבאה. במקביל יש להשקיע בפרוייקט הכרטיס החכם המאפשר לנושאים באמצעות כרטיס חכם אחד לכל אמצעי התחבורה בישראל.
הטלת מס על הדלק לא בהכרח ישפיע על ההתנהגות הצרכנית מעבר למה שעושה בעיית החניה במדינת תל אביב. המטרה של תוספת המס היא התעשרות קופת האוצר נטו כיוון שאין פתרון חלופי לבעיית התחבורה. כאמצעי התמודדות, לפני חודש בוצעה נסיעת מחאה באיילון. המחאה לא מיצתה את עצמה. היום ישנה קריאה לא לתדלק - זה לא מפחיד אף אחד כי אנשים עדיין נוהגים והמחאה היא רק ליום אחד. אולי אנשים צריכים להפסיק להגיע לעבודה שמממנת רק עד 20 שקלים ביום הוצאות נסיעה במקרה הטוב או את מחירי החופשי חודשי מקומי כדי לעשות טובה לעובד. ואולי במקום להפסיק לעבוד הם צריכים לצאת לרחובות, כמו שעושים במצרים, כדי שהממשלה תבצע רפורמות כלכליות וחברתיות.
לתשומת ליבכם, תעשו שימוש בטכנולוגיית רדאר למניעת תאונות דרכים