מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שני, 8 באוגוסט 2011

עדי טלמור, שדרן גלי צה"ל ותיק, שם קץ לחייו בעקבות מחלה סופנית



הרגע שמעתי את הידיעה בחדשות גלי צה"ל. השדרן עדי טלמור שם קץ לחייו ביום שישי האחרון (ה-5 לאוגוסט) בסיוע ארגון שויצרי שמסייע לחולים סופניים לסיים את חייהם בכבוד. קריין החדשות אפילו הקריא את מכתב ההתאבדות שלו. אף אחד לא ידע שהוא חולה, גם לא אחיו. הסרטן התפשט בגופו די מהר ומותו תוכנן בקפידה על ידי עדי טלמור בעצמו.

בהודעה שנמסרה מגל"צ נכתב [זהו הנוסח ששמעתי בחדשות]: "אנחנו מצטערים להודיע על מותו של איש גל"צ, חברנו, עורך ומגיש החדשות עדי טלמור. עדי טלמור בחר לסיים את חייו ביום שישי בסיוע אנשי ארגון דיגניטאס השוויצרי, שמסייעים לחולים חשוכי מרפא לסיים את חייהם ללא סבל וייסורים, לאחר שהתברר לו לפני כמה חודשים שהוא חלה בסרטן ריאות מפושט, שלא ניתן לריפוי".

במכתב הפרידה שלו כתב טלמור: "58 שנים התנהלו חיי בנעימים ועל מי מנוחות, עד שכאבים עזים בצלע החזה אותתו - לא נישלם אך תם. טחנות הבריאות

טחנו מהר והכריעו את הדין, סרטן קטלני מפושט בריאה הימנית. רק עוד כמה חודשי חיים. נקודה. מה לי כי אלין: נהניתי כמעט מכל רגע בחיי הלא קצרים ואני מודה לכל מי שהרעיפו עליי חיבה ואהבה, והיו לא מעט כאלה, כמו הרבים סביבי שחיבבתי ואהבתי עד מאוד. תודה לכם על הכל".

לבקשתו של עדי, גופתו נשרפה ואפרו ניטמן בשוויץ, שם נפטר.
הנסיבות שהביו את עדי טלמור לבחור למות והדרך שהוא ביצע את מותו... הנסיבות לא תלויות בו אבל דרך הביצוע תלויה בו. אני לא במקום לשפוט אותו. מצד אחד, הרפואה המודרנית מאריכה מאוד את חיי האדם ומצאה רפואה גם למחלות קשות. אבל, אולי צריך לדעת איפה לשים את הגבול, אולי כשאיכות החיים נפגעת, במיוחד כשלמטופל אין תמיכה משפחתית. לא יודעת אם הוא עשה את הבחירה הנכונה. דיונים רבים נעשו בנושא ומדינות רבות הוציאו פעולות סיוע לחולים סופניים למות מחוץ לחוק. ולי מתבקש להעלות את הנושא שוב לדיון ציבורי, כאשר הדיון האחרון שזכור לי שנערך היה במקרה של דוקטור קבורקיאן  [Jack Kevorkian], הידוע בכינויו כ"דוקטור מוות" כיוון שבמהלך שנות ה-90 עזר ל-130 חולים סופניים לסיים את חייהם בכבוד. הוא צילם אותם מצהירים כי זהו רצונם.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה