מודעות ברמת הדף

דרושים בהייטק ופיננסים

יום שישי, 28 בינואר 2011

שינוי בהרגלי החיים - תחילה שיפור הרגלי תזונה וספורט משפרים את איכות החיים




לאחרונה החלטתי לעשות שינוי בהרגלי החיים שרכשתי ולחזור לכושר - לחזור לעשות ריצות כל יומיים, להרשם לחדר כושר וממש ללכת לשם ואולי אפילו לממן מאמן כושר צמוד. אני רצה כל יומיים 10 ק"מ כבר שבועיים ומרגישה מעולה. שמתי עין על חדר כושר יוקרתי ודיברתי עם מדריך חדר כושר שיבנה לי תוכנית אימונים. עד שנתחיל לעבוד ביחד, אני עושה כמה תרגילים עם משקולות שאני מכירה מכל אותם שנים שאכן התאמנתי. במקביל בודקת מחירים של אליפטיקל, מאחר ואני גרה בקומה הראשונה.
כבר כמה חודשים שאני עובדת על שינוי הרגלי תזונה : אני לא מזמינה יותר משלוחי מזון - כמו הפיצות והגלידות שטחנתי. ההכנסה של סניף פרגו הקרוב נפגעה קשות. אני מלמדת את עצמי לבשל ויותר נכון מתנסה - הספגטי שלי השתפר, השקשוקה שלי מעולה ואפילו יודעת להכין מרק ירקות נסבל ותפוחי אדמה בתנור. את הירקות אפשר לחתוך לסלט ערבי ובימים עמוסים קונה ירקות חתוכים שמספיקים ליומיים שלושה קדימה,בעיקר שמורכבים מגזר, כרוב לבן וסגול וחסה. מקסימום מוסיפה עגבניות, מלפפונים, בצל וקצת רוטב או טחינה או גבינת עיזים לבנה. כן, רק מוצרים מחלב צאן (עיזים וכבשים). מוצרים מחלב בקר (פרה) לא נכנסים אליי הביתה.
כאמור, מדי פעם משתמשת בטחינה בשביל תוספות מזון לסלט ואפילו יש לי חסה במקרר ויוצא לי להשתמש בה לפני שהיא מתקלקלת. אני צריכה להקפיד לאכול כל בוקר את קערת האול בראן או הקורנפלקס וזה טעון שיפור. גם לאכול יותר ירקות ופחות פירות. לחם על גרסאותיו לא נכנס אליי הבייתה, מלבד לחם שיפון לעיתים רחוקות. ויש לי נטייה לתזונה המבוססת על ירקות ופירות בגרסתם המקורית בלבד - טריים ולא מעובדים או מבושלים (raw vegi).
יש לי בנוסף אדניות עם תבלינים. השינוי הכי משמעותי היה להפחית עם המשקאות המוגזים והמומתקים [הרגל של הפיצה עם בקבוק ליטר וחצי מפרגו] - הפסקתי לקנות בקבוקים "לשבת" ששימשו בסופו של דבר למקור הנוזלים היחידי שלי - זה וקפה. כבר כמה חודשים שהמטבח שלי מעוטר בבר כחול - אפור של מי עדן שמזכיר לי לשתות יותר מים ויותר תה. המחסור במשקאות ממותקים החזיר לפעילות את בלוטות הטעם שלי - גם כשיוצא לי לעיתים רחוקות לשתות חצי ליטר קולה בבקבוק, אני ממש מרגישה את הטעם של הקולה ולא טעם לוואי מוזר של הבועות.



אני כבר לא בסכנת התייבשות תמידית, לא צריכה לחכות שיהיו מים קרים או שהקומקום יתחמם ואפילו יש לי כד שבו אני שמה מעט סירופ לימונדה של פריגת עם הרבה מים קרים מהבר ומעט נענע שהתחלתי לגדל - ויש לי לימונענע מדהימה. אני עדיין צריכה לעבוד על השרירים בחלק העליון של הגוף ועל שרירי הבטן. אבל החלק התחתון יודע את העבודה ואין לי בעיה לרוץ למרחקים ארוכים. גם המשקל נמצא בסימן ירידה, הודות להרגלי התזונה החדשים. לשתית המים המרובה אני חייבת בזכות הבר שמזכיר לי לשתות מים קרים ובריאים ולא זבל ממותק או מים עכורים ויקרים מהברז שמלאים בכלור, פלורואיד ואפילו ברזל ומתכות בגלל צינורות ישנים ומתפוררים שגורמים לאנשים לנזק בכבד. בדירה הנוכחית גם כך אני ממש רואה את המים החומים יוצאים מהברז והמקלחת. במקרים אלו, אין טעם לשים מסננים כי זה לא עוזר. מתברר שהתפוררות הצינורות וספיגת הברזל והמתכות מהצינור המתפורר בדם היא דבר נפוץ.
רוצים להנות גם אתם ולעשות שינוי? תתחילו בבר המים אצלכם בבית. במקרה, יש להם גם מבצע חבר מביא חבר. אז שלחו אסאמאס לטלפון 0547790549. תבהירו שהגעתם דרך הבלוג וכך תחסכו לי 100 ש"ח מהחשבון מים שאקבל כזיכוי במסגרת מבצע חבר מביא חבר. אולי תקבלו מתנה - אני קיבלתי כ-40 בקבוקי ספורט של מי עדן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה